iPad, noul gadget lansat miercuri de Apple, va avea nevoie de cel putin un an pana sa devina un produs de masa, foarte bine vandut, in conditiile in care consumatorii asteapta ca pretul sau sa scada sub 499 de dolari, cat costa in prezent, comenteaza Bloomberg.
„Trebuie sa coste 300 – 400 de dolari”, este de parere Gene Munsted, analist la compania Piper Jaffray.
Apple va incepe sa vanda noul gadget din martie la preturi cuprinse intre 499 si 699 de dolari, care le va permite utilizatorilor sa se conecteze la net prin Wi-Fi. Alte trei modele care vor avea conexiune 3G de la AT&T vor fi puse in vanzare in aprilie la preturi intre 629 si 829 de dolari.
Munster a estimat ca Apple va vinde in acest an intre 3 si 4 milioane de iPad-uri si 8 milioane in 2011, fapt ce va aduce companiei venituri in plus de 4,6 miliarde de dolari.
CEO-ul Apple a spus in cadrul prezentarii de miercuri ca iPad va include un software numit iBooks pentru citirea cartilor electronice. Acesta lucru arunca iPad in competitie directa cu cititoarele de e-book-uri de la Sony si cu Kindle de la Amazon – care se vinde cu preturi incepand de la 259 de dolari.
Editurile spera ca oamenii vor citi din nou
Companiile media sunt interesate de lansarea iPad, pentru ca spera ca noul gadget ii va introduce in lumea celor 125 de milioane de clienti ai aplicatiei Apple iTunes si care ar putea decide sa cumpere, pe langa soft, muzica si filme, carti si ziare in format electronic, scrie The New York Times.
In urma negocierilor cu Apple, editurile si companiile de publishing vor putea impune un tarif de 13 pana la 15 $ pentru fiecare titlu al carui continut va intra pe tableta, pret mult mai mare decat cel de 9,99 $ care a fost impus de Amazon ca limita maxima pentru cartile pentru Kindle. Editurile sunt astfel atrase de Apple, pentru ca spera ca pot opri tendinta de scadere a preturilor pentru carti.
Apple va obtine 30% din venitul generat de fiecare carte vanduta, in timp ce companiile de publishing vor lua 70%. iPad va sustine formatul ePub pentru carti, care le va permite autorilor sa includa, pe langa text, si elemente multimedia, precum fotografii, clipuri video si audio, direct in carte.
Cotidianul The New York Times a facut o demonstratie a site-ului sau adaptat tabletei, cu un continut interactiv – articole in care erau inserate videoclipuri, insa nu a incheiat niciun acord cu Apple. Nu este clar deci care ar fi modelul de business prin care un ziar sa castige bani realizand o varianta speciala pentru iPad. Proprietarii ziarelor spera ca iPad-ul este solutia pentru ca oamenii sa citeasca din nou presa si sa plateasca pentru informatii daca sunt livrate instantaneu.
Fara carti, muzica, filme si soft pentru romani
Apple ar putea lansa iPad fara acces la magazinul online de carti pe pietele din afara SUA, potrivit presei americane. Aceasta limitare nu ar fi o surpriza pentru potentialii clienti din Romania, in conditiile in care deja romanii nu au voie sa cumpere de pe iTunes muzica, filme sau aplicatii pentru iPhone, chiar daca ar fi dispusi sa cheltuiasca si cateva mii de dolari pe site-ul Apple. iPad nu are meniu sau suport pentru limba romana. Nici clienti din tari ca Ungaria sau Bulgaria nu pot cumpara filme de la Apple.
Nu are niciun kilogram, iar bateria tine 10 ore
iPad-ul este foarte subtire (1,3 cm), cantareste aproximativ 0,7 kg (modelul 3G e un pic mai greu) si are un ecran multi touch de 25 cm cu o rezolutie de 1.024 x 768 de pixeli, realizat cu o tehnologie care imbunatateste imaginea si ofera un unghi larg de vizualizare. iPad-ul are o capacitate de stocare de 16, 32 sau 64 GB si un procesor de 1 GHz, creat special pentru Apple. Bateria tine pana la 10 ore. Aparatul are microfon, difuzoare incorporate, un jack de 3,5 mm pentru casti si conectorul standard al Apple, prin care iPad poate fi conectat la un TV, o camera foto sau alte accesorii.
140.000 de aplicatii gata de instalat?
Orice aplicatie realizata pentru iPhone poate fi instalata pe iPad, insa – data fiind diferenta dintre ecrane, unele dintre ele vor arata ciudat pe iPad, fie pentru ca vor rula in centrul ecranului avand in jur un imens chenar negru, fie vor avea o rezolutie slaba. Apple a reproiectat cateva aplicatii special pentru iPad, printre care calendarul, clientul de e-mail si hartile, care au o interfata spectaculoasa. Apple se asteapta insa ca dezvoltatorii de soft sa inceapa „goana dupa aur” – respectiv dezvoltarea de aplicatii pentru a profita de noul ecran.
Bune:
iPad nu ruleaza mai multe aplicatii simultan, fapt care il face extrem de rapid. cititul unei carti, rasfoirea unor albume de fotografii sau vizionarea unui film pe un dispozitiv subtire si usor care poate fi tinut in brate va fi o experienta „uluitoare”, spune Steve Jobs. pretul de 499 $ pentru iPad este considerat de unii analisti foarte bun, date fiind capabilitatile echipamentului fata de Amazon Kindle (259 $).
Rele:
iPad nu „vede” niciun site web construit in tehnologia flash, ceea ce inseamna ca pe o mare parte din site-uri utilizatorii vor vedea patrate mari goale. are doar conectorul clasic Apple, ceea ce inseamna ca orice ai vrea sa conectezi la iPad va trebui sa cumperi un adaptor. iPad nu poate rula in paralel un client Twitter si browserul, iar aplicatiile care pot fi instalate sunt doar cele din magazinul Apple.
De la o firma cu sediul in garaj la o companie cu venituri anuale de 50 de miliarde de dolari. Totul este legat de numele lui Steve Jobs
3 ianuarie 1978
A fost creata Apple Incorporated, cu un capital de 250.000 de dolari de catre Steve Jobs, Steve Wozniak si Ronald Wayne.
1984
Apple lanseaza Macintosh, un produs care a ajuns sa genereze venituri de miliarde de dolari anual.
1985
Dupa un conflict cu consiliul de directori al Apple, Jobs a demisionat de la Apple si a fondat Next, o companie care dezvolta o platforma de computere specializata in invatamantul superior si pe piata oamenilor de afaceri.
1997
Apple achizitioneaza Next, readucandu-l astfel pe Steve Jobs in compania pe care o fondase. El a preluat functia de director.
23 octombrie 2001
Apple lanseaza playerul portabil iPod. Dispozitivul ocupa primul loc in topul celor mai vandute playere portabile, cu vanzari de peste 250 de milioane de unitati, potrivit Apple.
2003
A fost creat magazinul online web iTunes Store, care ofera muzica disponibila legal pentru descarcare pentru 0,99 $ pe cantec.
9 ianuarie 2007
A fost lansat iPhone. Vandut in peste 33 de milioane de unitati din iunie 2007 pana in prezent, potrivit NPD Group, iPhone este cel mai cunoscut produs al Apple.
iunie 2009
Compania lanseaza Mac Book Pro, o alternativa la MacBook si disponibila in variante de 13,15 si 17 inchi (33,4 si 43,1 cm).

Citeste articolul pe: Ziarul Financiar

Apple vrea sa schimbe lumea cu un nou gadget: iPad – un iPhone de doua ori mai mare, cu Wi-Fi si 3G

iPad, noul gadget lansat miercuri de Apple, va avea nevoie de cel putin un an pana sa devina un produs de masa, foarte bine vandut, in conditiile in care consumatorii asteapta ca pretul sau sa scada sub 499 de dolari, cat costa in prezent, comenteaza Bloomberg.
„Trebuie sa coste 300 – 400 de dolari”, este de parere Gene Munsted, analist la compania Piper Jaffray.
Apple va incepe sa vanda noul gadget din martie la preturi cuprinse intre 499 si 699 de dolari, care le va permite utilizatorilor sa se conecteze la net prin Wi-Fi. Alte trei modele care vor avea conexiune 3G de la AT&T vor fi puse in vanzare in aprilie la preturi intre 629 si 829 de dolari.
Munster a estimat ca Apple va vinde in acest an intre 3 si 4 milioane de iPad-uri si 8 milioane in 2011, fapt ce va aduce companiei venituri in plus de 4,6 miliarde de dolari.
CEO-ul Apple a spus in cadrul prezentarii de miercuri ca iPad va include un software numit iBooks pentru citirea cartilor electronice. Acesta lucru arunca iPad in competitie directa cu cititoarele de e-book-uri de la Sony si cu Kindle de la Amazon – care se vinde cu preturi incepand de la 259 de dolari.
Editurile spera ca oamenii vor citi din nou
Companiile media sunt interesate de lansarea iPad, pentru ca spera ca noul gadget ii va introduce in lumea celor 125 de milioane de clienti ai aplicatiei Apple iTunes si care ar putea decide sa cumpere, pe langa soft, muzica si filme, carti si ziare in format electronic, scrie The New York Times.
In urma negocierilor cu Apple, editurile si companiile de publishing vor putea impune un tarif de 13 pana la 15 $ pentru fiecare titlu al carui continut va intra pe tableta, pret mult mai mare decat cel de 9,99 $ care a fost impus de Amazon ca limita maxima pentru cartile pentru Kindle. Editurile sunt astfel atrase de Apple, pentru ca spera ca pot opri tendinta de scadere a preturilor pentru carti.
Apple va obtine 30% din venitul generat de fiecare carte vanduta, in timp ce companiile de publishing vor lua 70%. iPad va sustine formatul ePub pentru carti, care le va permite autorilor sa includa, pe langa text, si elemente multimedia, precum fotografii, clipuri video si audio, direct in carte.
Cotidianul The New York Times a facut o demonstratie a site-ului sau adaptat tabletei, cu un continut interactiv – articole in care erau inserate videoclipuri, insa nu a incheiat niciun acord cu Apple. Nu este clar deci care ar fi modelul de business prin care un ziar sa castige bani realizand o varianta speciala pentru iPad. Proprietarii ziarelor spera ca iPad-ul este solutia pentru ca oamenii sa citeasca din nou presa si sa plateasca pentru informatii daca sunt livrate instantaneu.
Fara carti, muzica, filme si soft pentru romani
Apple ar putea lansa iPad fara acces la magazinul online de carti pe pietele din afara SUA, potrivit presei americane. Aceasta limitare nu ar fi o surpriza pentru potentialii clienti din Romania, in conditiile in care deja romanii nu au voie sa cumpere de pe iTunes muzica, filme sau aplicatii pentru iPhone, chiar daca ar fi dispusi sa cheltuiasca si cateva mii de dolari pe site-ul Apple. iPad nu are meniu sau suport pentru limba romana. Nici clienti din tari ca Ungaria sau Bulgaria nu pot cumpara filme de la Apple.
Nu are niciun kilogram, iar bateria tine 10 ore
iPad-ul este foarte subtire (1,3 cm), cantareste aproximativ 0,7 kg (modelul 3G e un pic mai greu) si are un ecran multi touch de 25 cm cu o rezolutie de 1.024 x 768 de pixeli, realizat cu o tehnologie care imbunatateste imaginea si ofera un unghi larg de vizualizare. iPad-ul are o capacitate de stocare de 16, 32 sau 64 GB si un procesor de 1 GHz, creat special pentru Apple. Bateria tine pana la 10 ore. Aparatul are microfon, difuzoare incorporate, un jack de 3,5 mm pentru casti si conectorul standard al Apple, prin care iPad poate fi conectat la un TV, o camera foto sau alte accesorii.
140.000 de aplicatii gata de instalat?
Orice aplicatie realizata pentru iPhone poate fi instalata pe iPad, insa – data fiind diferenta dintre ecrane, unele dintre ele vor arata ciudat pe iPad, fie pentru ca vor rula in centrul ecranului avand in jur un imens chenar negru, fie vor avea o rezolutie slaba. Apple a reproiectat cateva aplicatii special pentru iPad, printre care calendarul, clientul de e-mail si hartile, care au o interfata spectaculoasa. Apple se asteapta insa ca dezvoltatorii de soft sa inceapa „goana dupa aur” – respectiv dezvoltarea de aplicatii pentru a profita de noul ecran.
Bune:
iPad nu ruleaza mai multe aplicatii simultan, fapt care il face extrem de rapid. cititul unei carti, rasfoirea unor albume de fotografii sau vizionarea unui film pe un dispozitiv subtire si usor care poate fi tinut in brate va fi o experienta „uluitoare”, spune Steve Jobs. pretul de 499 $ pentru iPad este considerat de unii analisti foarte bun, date fiind capabilitatile echipamentului fata de Amazon Kindle (259 $).
Rele:
iPad nu „vede” niciun site web construit in tehnologia flash, ceea ce inseamna ca pe o mare parte din site-uri utilizatorii vor vedea patrate mari goale. are doar conectorul clasic Apple, ceea ce inseamna ca orice ai vrea sa conectezi la iPad va trebui sa cumperi un adaptor. iPad nu poate rula in paralel un client Twitter si browserul, iar aplicatiile care pot fi instalate sunt doar cele din magazinul Apple.
De la o firma cu sediul in garaj la o companie cu venituri anuale de 50 de miliarde de dolari. Totul este legat de numele lui Steve Jobs
3 ianuarie 1978
A fost creata Apple Incorporated, cu un capital de 250.000 de dolari de catre Steve Jobs, Steve Wozniak si Ronald Wayne.
1984
Apple lanseaza Macintosh, un produs care a ajuns sa genereze venituri de miliarde de dolari anual.
1985
Dupa un conflict cu consiliul de directori al Apple, Jobs a demisionat de la Apple si a fondat Next, o companie care dezvolta o platforma de computere specializata in invatamantul superior si pe piata oamenilor de afaceri.
1997
Apple achizitioneaza Next, readucandu-l astfel pe Steve Jobs in compania pe care o fondase. El a preluat functia de director.
23 octombrie 2001
Apple lanseaza playerul portabil iPod. Dispozitivul ocupa primul loc in topul celor mai vandute playere portabile, cu vanzari de peste 250 de milioane de unitati, potrivit Apple.
2003
A fost creat magazinul online web iTunes Store, care ofera muzica disponibila legal pentru descarcare pentru 0,99 $ pe cantec.
9 ianuarie 2007
A fost lansat iPhone. Vandut in peste 33 de milioane de unitati din iunie 2007 pana in prezent, potrivit NPD Group, iPhone este cel mai cunoscut produs al Apple.
iunie 2009
Compania lanseaza Mac Book Pro, o alternativa la MacBook si disponibila in variante de 13,15 si 17 inchi (33,4 si 43,1 cm).

Citeste articolul pe: Ziarul Financiar

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 568 ori.

Publica un raspuns