Saptamana si oferta!
Anul acesta nu vorbim doar de un razboi al preturilor in zona operatorilor de telefonie mobila, ci si de un razboi din ce in ce mai agresiv al ofertelor speciale, al tehnologiilor si serviciilor oferite si al lansarilor de terminale si, probabil ca in scurt timp, si al laptopurilor noi. ARPU operatorilor este in declin inca de anul trecut si tendinta probabil se va acutiza.
In numai sapte zile, principalii operatori de telefonie mobila au lansat sapte oferte noi, doar RCS&RDS pastrand tacerea absoluta care caracterizeaza compania. Pretul pe care operatorii il platesc pentru a-si mentine clientii in retea sau a-si creste baza de clienti este ARPU, intrat in declin inca de anul trecut. Cele mai recente date financiare disponibile indicau o scadere cu 0,8 eurocenti a venitului mediu pe utilizator pentru Cosmote, la 5,2 euro. In trimestrul 3/2008 ARPU Vodafone s-a redus cu mai mult de un euro fata de perioada similara a anului anterior, de la 11,08 euro la 10,1 euro. Venitul per utilizator al Orange s-a diminuat tot in 2008, cu 8,4%, de la 130 de euro (10,83 euro/luna) la 119 euro (9,91 euro/luna). De la inceputul lunii martie s-au lansat probabil mai mult de 10 oferte noi, dar ofertele s-au aglomerat inainte de Paste. Orange, numarul 1 pe piata locala dupa numarul de clienti, a facut saptamana aceasta trei anunturi noi. Vodafone a lansat doua oferte noi, iar Cosmote si Zapp au avut, de asemenea, promotii speciale. Targetul operatorilor pare sa fie pe publicul tanar si in special utilizatorii de pre-paid, dar exista si oferte pentru abonati, iar Telemobil a redus cu pana la 80% preturile la apeluri internationale (Spania, Italia, Grecia, Turcia). „Tinerii sunt consumatori care raspund rapid la evolutia ofertelor de pe piata, trecand ei insisi prin diferite etape de dezvoltare socioprofesionala si astfel avand nevoi de comunicare care evolueaza“, a declarat pentru „Financiarul” Adrian Florea, director pe segmentul Consumer Marketing la Vodafone Romania. Cosmote, operatorul care si-a crescut cel mai rapid baza de clienti, recunoaste ca exista doua motive pentru care publicul tanar este vizat de operatorii de telefonie mobila: potentialul pe termen lung pentru a deveni clienti cu abonament, dar si faptul ca este segmentul cel mai deschis pentru a incerca ofertele noi, a declarat pentru „Financiarul” Costas Kapetanopoulos, directorul de marketing al Cosmote Romania. „Serviciile prepaid reprezinta poarta de intrare intr-o retea sau alta, cartelele fiind folosite pentru a testa atat serviciile operatorului respectiv, cat si pentru a-si face o parere despre necesarul de comunicare“, a spus Kapetano-
poulos.
Tinerii reprezinta o categorie aparte de clienti, cu interese si preocupari in continua schimbare, spun oficialii Orange. De asta s-au lansat de fiecare data noi produse si servicii relevante dedicate acestui segment. „In general, un produs la moda este adoptat cu usurinta de tineri, insa gradul de loialitate al acestei categorii de clienti creste daca produsul respectiv este relevant“, a declarat pentru „Financiarul” Oana Comanescu, Content&Young Segment Manager la Orange Romania.
In cel mai recent anunt, operatorul a facut o oferta care in final se adreseaza copiilor. Este vorba despre un sistem de control parental, care ofera accesul sigur la internet pe telefonul mobil, ferit de site-urile periculoase. Astfel, parintii care le cumpara copiilor un abonament sau o cartela reincarcabila pot verifica accesul la internet al acestora. Orange a mai lansat o oferta pentru tinerii de la 14 la 26 de ani, care ofera practic convorbiri si mesaje SMS nelimitate pentru prietenii din retea, plus acces la internet. Cu trei euro pe luna se pot inscrie trei prieteni in retea, iar cu cinci euro pe luna se pot adauga cinci prieteni, care pot comunica nelimitat. Pe prima varianta ei primesc si cate 10 MB de trafic de date, sau pe varianta doi 50 de MB de date. Apoi traficul se taxeaza suplimentar.
Vodafone a avut, de asemenea, o oferta speciala pentru tineri, lansata la inceputul acestei luni. Youth SMS ofera tarife mai bune pentru SMS si mesaje gratuite tuturor celor care se inscriu in oferta Campus sau Vodafone pentru Tineri. Sunt 10 mesaje gratuite si mesaje de la doi eurocenti pentru alte retele. Operatorul a mai lansat o oferta pentru cartela prepaid, care se adreseaza tot prietenilor, astfel, oferta permite utilizatorilor sa isi aduca prietenii la Vodafone si sa beneficieze impreuna de 100 de minute bonus la activare si 100 de minute bonus la fiecare reincarcare.
La asta se adauga extraoptiuni speciale, numere de telefon pereche (in serie), telefoane de la 249 de lei. Include acces la internet, iar bonusurile sunt pe viata, promite operaorul. „Segmentul de tineri a reprezentat dintotdeaua o parte importanta in randul clientilor Vodafone, sunt programe dedicate, care includ oferte speciale, atat pentru servicii de voce, date, precum si continut, prin Vodafone Internet pe mobil“, a explicat Adrian Florea. Compania a mai anuntat ieri lansarea a trei telefoane mobile foarte asteptate: Nokia E75, LG KM900 Arena si Samsung S8300 Ultra Touch. Nokia E75 este deja si in oferta Cosmote, prin magazinele Germanos. Cosmote a lansat ieri o oferta speciala pentru utilizatorii cartelei, care reprezinta un procent foarte mare dintre clienti in cazul sau. Optiunea Full Time aduce 60 de minute nationale, 425 de minute si 425 SMS-uri in retea pentru 4,5 euro. Extraoptiunea Bonus Lunar include 300 de minute si 300 de SMS-uri in retea pe luna, la o reincarcare de trei euro. Zapp a lansat, de asemenea, miercuri, o serie de optiuni care permit clientilor companiei sa efectueze apeluri internationale la tarife reduse cu pana la 80%.

Citeste articolul pe: Financiarul

ARPU se prabuseste, dar operatorii continua razboiul ofertelor

Saptamana si oferta!
Anul acesta nu vorbim doar de un razboi al preturilor in zona operatorilor de telefonie mobila, ci si de un razboi din ce in ce mai agresiv al ofertelor speciale, al tehnologiilor si serviciilor oferite si al lansarilor de terminale si, probabil ca in scurt timp, si al laptopurilor noi. ARPU operatorilor este in declin inca de anul trecut si tendinta probabil se va acutiza.
In numai sapte zile, principalii operatori de telefonie mobila au lansat sapte oferte noi, doar RCS&RDS pastrand tacerea absoluta care caracterizeaza compania. Pretul pe care operatorii il platesc pentru a-si mentine clientii in retea sau a-si creste baza de clienti este ARPU, intrat in declin inca de anul trecut. Cele mai recente date financiare disponibile indicau o scadere cu 0,8 eurocenti a venitului mediu pe utilizator pentru Cosmote, la 5,2 euro. In trimestrul 3/2008 ARPU Vodafone s-a redus cu mai mult de un euro fata de perioada similara a anului anterior, de la 11,08 euro la 10,1 euro. Venitul per utilizator al Orange s-a diminuat tot in 2008, cu 8,4%, de la 130 de euro (10,83 euro/luna) la 119 euro (9,91 euro/luna). De la inceputul lunii martie s-au lansat probabil mai mult de 10 oferte noi, dar ofertele s-au aglomerat inainte de Paste. Orange, numarul 1 pe piata locala dupa numarul de clienti, a facut saptamana aceasta trei anunturi noi. Vodafone a lansat doua oferte noi, iar Cosmote si Zapp au avut, de asemenea, promotii speciale. Targetul operatorilor pare sa fie pe publicul tanar si in special utilizatorii de pre-paid, dar exista si oferte pentru abonati, iar Telemobil a redus cu pana la 80% preturile la apeluri internationale (Spania, Italia, Grecia, Turcia). „Tinerii sunt consumatori care raspund rapid la evolutia ofertelor de pe piata, trecand ei insisi prin diferite etape de dezvoltare socioprofesionala si astfel avand nevoi de comunicare care evolueaza“, a declarat pentru „Financiarul” Adrian Florea, director pe segmentul Consumer Marketing la Vodafone Romania. Cosmote, operatorul care si-a crescut cel mai rapid baza de clienti, recunoaste ca exista doua motive pentru care publicul tanar este vizat de operatorii de telefonie mobila: potentialul pe termen lung pentru a deveni clienti cu abonament, dar si faptul ca este segmentul cel mai deschis pentru a incerca ofertele noi, a declarat pentru „Financiarul” Costas Kapetanopoulos, directorul de marketing al Cosmote Romania. „Serviciile prepaid reprezinta poarta de intrare intr-o retea sau alta, cartelele fiind folosite pentru a testa atat serviciile operatorului respectiv, cat si pentru a-si face o parere despre necesarul de comunicare“, a spus Kapetano-
poulos.
Tinerii reprezinta o categorie aparte de clienti, cu interese si preocupari in continua schimbare, spun oficialii Orange. De asta s-au lansat de fiecare data noi produse si servicii relevante dedicate acestui segment. „In general, un produs la moda este adoptat cu usurinta de tineri, insa gradul de loialitate al acestei categorii de clienti creste daca produsul respectiv este relevant“, a declarat pentru „Financiarul” Oana Comanescu, Content&Young Segment Manager la Orange Romania.
In cel mai recent anunt, operatorul a facut o oferta care in final se adreseaza copiilor. Este vorba despre un sistem de control parental, care ofera accesul sigur la internet pe telefonul mobil, ferit de site-urile periculoase. Astfel, parintii care le cumpara copiilor un abonament sau o cartela reincarcabila pot verifica accesul la internet al acestora. Orange a mai lansat o oferta pentru tinerii de la 14 la 26 de ani, care ofera practic convorbiri si mesaje SMS nelimitate pentru prietenii din retea, plus acces la internet. Cu trei euro pe luna se pot inscrie trei prieteni in retea, iar cu cinci euro pe luna se pot adauga cinci prieteni, care pot comunica nelimitat. Pe prima varianta ei primesc si cate 10 MB de trafic de date, sau pe varianta doi 50 de MB de date. Apoi traficul se taxeaza suplimentar.
Vodafone a avut, de asemenea, o oferta speciala pentru tineri, lansata la inceputul acestei luni. Youth SMS ofera tarife mai bune pentru SMS si mesaje gratuite tuturor celor care se inscriu in oferta Campus sau Vodafone pentru Tineri. Sunt 10 mesaje gratuite si mesaje de la doi eurocenti pentru alte retele. Operatorul a mai lansat o oferta pentru cartela prepaid, care se adreseaza tot prietenilor, astfel, oferta permite utilizatorilor sa isi aduca prietenii la Vodafone si sa beneficieze impreuna de 100 de minute bonus la activare si 100 de minute bonus la fiecare reincarcare.
La asta se adauga extraoptiuni speciale, numere de telefon pereche (in serie), telefoane de la 249 de lei. Include acces la internet, iar bonusurile sunt pe viata, promite operaorul. „Segmentul de tineri a reprezentat dintotdeaua o parte importanta in randul clientilor Vodafone, sunt programe dedicate, care includ oferte speciale, atat pentru servicii de voce, date, precum si continut, prin Vodafone Internet pe mobil“, a explicat Adrian Florea. Compania a mai anuntat ieri lansarea a trei telefoane mobile foarte asteptate: Nokia E75, LG KM900 Arena si Samsung S8300 Ultra Touch. Nokia E75 este deja si in oferta Cosmote, prin magazinele Germanos. Cosmote a lansat ieri o oferta speciala pentru utilizatorii cartelei, care reprezinta un procent foarte mare dintre clienti in cazul sau. Optiunea Full Time aduce 60 de minute nationale, 425 de minute si 425 SMS-uri in retea pentru 4,5 euro. Extraoptiunea Bonus Lunar include 300 de minute si 300 de SMS-uri in retea pe luna, la o reincarcare de trei euro. Zapp a lansat, de asemenea, miercuri, o serie de optiuni care permit clientilor companiei sa efectueze apeluri internationale la tarife reduse cu pana la 80%.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 610 ori.

Publica un raspuns