Daca anul trecut atmosfera de la Salonul de Orologerie de la Geneva putea fi caracterizata perfect de expresia englezeasca „doom and gloom”, se pare ca intre timp industria si-a mai revenit din soc si a inceput sa dea semne de revigorare – cel putin la nivelul colectiilor, care, la marea majoritate a brandurilor, sunt mai complete si mai spectaculoase decat in 2009. Iar in alte cazuri – de exemplu Parmigiani Fleurier, s-au anuntat si cresteri (20% a cifrei de afaceri) si o continuare a investitiilor in extindere si in dezvoltare.
A. Lange & Sohne au lansat modele impresionante precum Lange 1 Daymatic (un mecanism automatic complet nou) si, in premiera, un calendar anual in gama Saxonia – perfect lizibil, ca de altfel toate cadranele saxonilor. Baume & Mercier si-au demonstrat conexiunea la cele mai noi trenduri gasind o stranepoata a fondatorului si convingand-o sa faca reclama la pagina de Facebook a companiei, desi doamna are peste 80 de ani. Noile modele din colectia William Baume, in editie limitata de 40 de exemplare, n-au facut pe nimeni sa exclame ca nu ar da niciodata 17.000 de franci elvetieni pentru un Baume & Mercier, deoarece in ultima vreme brandul a reusit sa-i convinga si pe cei mai sceptici ca ofera „very good value for money”. Modelele Classima Executives sunt cuminti, dar Riviera Magnum (45mm) face impresie. Girard-Perregaux a adus iar in discutie faimosul tourbillon cu trei punti de aur, ceea ce nu a surprins pe nimeni, dar surpriza a fost decizia de a lansa o editie limitata la 40 de piese a modelului Laureato cu mecanism … quartz, pentru a „sarbatori 40 de ani” de la lansarea ceasurilor „cu baterie”. Avand in vedere ca inventia japonezilor era cat pe ce sa aplice lovitura de gratie industriei elvetiene orologere, poate ca „a comemora 40 de ani” ar fi fost o expresie mai potrivita.
Audemars Piguet continua sa lanseze modele cu destule lacune la capitolul estetica in gama Royal Oak Offshore, dar se revanseaza cu varianta Millenary Carbon One, foarte futurista, sau Millenary Quincy Jones – la care reia laitmotivul claviaturii. Nou-venitii la SIHH – Richard Mille si Greubel Forsey, au prezentat colectii impresionante si arata ca grupul Richemont cauta mereu noi directii de dezvoltare pentru a-si maximiza aria si prezenta. Van Cleef & Arpels au reusit iar sa creeze adevarate capodopere din email sau pietre pretioase – peisajele americane de pe cadranele lor sunt adevarate picturi/sculpturi abstracte, iar dansul indragostitilor de pe cadranul modelului Pont des Amoureux va intra cu siguranta in istorie.
Panerai au lansat un nou calibru – P.999, un nou look – „all-brown” – foarte reusit si cu nuante neasteptate si un nou material – Panerai Composite, folosit pentru modelele Radiomir. In afara de modelul de 52mm, destinat colectionarilor, ca si fratele sau de 60mm – Egiziano, e o colectie extrem de purtabila atat de femei, cat si de barbati si din nou ceasurile arata mult mai bine in realitate decat in poze.
www.ralucabadea.com
Cititi in detaliu despre SIHH 2010 in urmatorul numar DA Premium

Citeste articolul pe: Ziarul Financiar

Ce se poate vedea la cel mai important targ de orologerie anul acesta?

Daca anul trecut atmosfera de la Salonul de Orologerie de la Geneva putea fi caracterizata perfect de expresia englezeasca „doom and gloom”, se pare ca intre timp industria si-a mai revenit din soc si a inceput sa dea semne de revigorare – cel putin la nivelul colectiilor, care, la marea majoritate a brandurilor, sunt mai complete si mai spectaculoase decat in 2009. Iar in alte cazuri – de exemplu Parmigiani Fleurier, s-au anuntat si cresteri (20% a cifrei de afaceri) si o continuare a investitiilor in extindere si in dezvoltare.
A. Lange & Sohne au lansat modele impresionante precum Lange 1 Daymatic (un mecanism automatic complet nou) si, in premiera, un calendar anual in gama Saxonia – perfect lizibil, ca de altfel toate cadranele saxonilor. Baume & Mercier si-au demonstrat conexiunea la cele mai noi trenduri gasind o stranepoata a fondatorului si convingand-o sa faca reclama la pagina de Facebook a companiei, desi doamna are peste 80 de ani. Noile modele din colectia William Baume, in editie limitata de 40 de exemplare, n-au facut pe nimeni sa exclame ca nu ar da niciodata 17.000 de franci elvetieni pentru un Baume & Mercier, deoarece in ultima vreme brandul a reusit sa-i convinga si pe cei mai sceptici ca ofera „very good value for money”. Modelele Classima Executives sunt cuminti, dar Riviera Magnum (45mm) face impresie. Girard-Perregaux a adus iar in discutie faimosul tourbillon cu trei punti de aur, ceea ce nu a surprins pe nimeni, dar surpriza a fost decizia de a lansa o editie limitata la 40 de piese a modelului Laureato cu mecanism … quartz, pentru a „sarbatori 40 de ani” de la lansarea ceasurilor „cu baterie”. Avand in vedere ca inventia japonezilor era cat pe ce sa aplice lovitura de gratie industriei elvetiene orologere, poate ca „a comemora 40 de ani” ar fi fost o expresie mai potrivita.
Audemars Piguet continua sa lanseze modele cu destule lacune la capitolul estetica in gama Royal Oak Offshore, dar se revanseaza cu varianta Millenary Carbon One, foarte futurista, sau Millenary Quincy Jones – la care reia laitmotivul claviaturii. Nou-venitii la SIHH – Richard Mille si Greubel Forsey, au prezentat colectii impresionante si arata ca grupul Richemont cauta mereu noi directii de dezvoltare pentru a-si maximiza aria si prezenta. Van Cleef & Arpels au reusit iar sa creeze adevarate capodopere din email sau pietre pretioase – peisajele americane de pe cadranele lor sunt adevarate picturi/sculpturi abstracte, iar dansul indragostitilor de pe cadranul modelului Pont des Amoureux va intra cu siguranta in istorie.
Panerai au lansat un nou calibru – P.999, un nou look – „all-brown” – foarte reusit si cu nuante neasteptate si un nou material – Panerai Composite, folosit pentru modelele Radiomir. In afara de modelul de 52mm, destinat colectionarilor, ca si fratele sau de 60mm – Egiziano, e o colectie extrem de purtabila atat de femei, cat si de barbati si din nou ceasurile arata mult mai bine in realitate decat in poze.
www.ralucabadea.com
Cititi in detaliu despre SIHH 2010 in urmatorul numar DA Premium

Citeste articolul pe: Ziarul Financiar

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 434 ori.

Publica un raspuns