Cand vine vorba de domenii de internet, unele tari sunt mai norocoase decat altele, spun cei de la BBC. Dupa insula Tuvalu, din Pacific, care ofera domeniul .tv, ravnit de televiziuni, sau Micronezia, care are domeniul .fm, este randul unei mici tari europene sa devina noua senzatie in materie de adrese de internet: Muntenegru. Domeniul oferit de fosta tara iugoslava, .me, a devenit instantaneu un succes.
Odata cu despartirea de Serbia, in 2006, Muntenegru a primit domeniul de tara .me. Domeniile au inceput sa functioneze in 2008 si, in rastimp, au fost inregistrate peste 320.000 de nume cu aceasta extensie, ceea ce face ca .me sa fie cel mai bine vandut domeniu debutant din toate timpurile.
„Este popular pentru ca este foarte personal si iti permite sa inregistrezi nume ca ‘youand.me’ (you and me – tu si cu mine, n.r.) sau ‘whatabout.me’ (what about me? – si eu? – trad. aprox., n.r.), spune Predrag Lesic, director executiv al registrului de domenii din Muntenegru. „Totodata, este folosit si ca un indemn la actiune, ca in cazul domeniului ‘notify.me’ (notify me – anunta-ma, n.r.)”.
Inca dinainte de lansarea domeniilor pe internet, administratorii registrului au fost inundati cu cereri. Potrivit lui Lesic, „au existat trei faze de dezvoltare a domeniilor .me: rasaritul, ‘goana dupa domenii’ si lansarea. In perioada ‘rasaritului’, primeam cereri doar pentru domeniile de firma si marcile inregistrate. In aceasta perioada, Samsung si Microsoft s-au inghesuit sa-si inregistreze domeniile.”
Perioada ‘goanei dupa domenii’ a dat celor interesati posibilitatea sa isi rezerve anumite domenii, iar cea a lansarii efective pe internet a deschis vanzarea domeniilor .me catre doritorii din intreaga lume, spune Lesic, care adauga ca „in prima zi de lansare, am avut 50.000 de inregistrari.”
Poveste de succes
Unul dintre primii cumparatori ai unui domeniu .me a fost Matt Mansell, care a achzitionat „willshemarry.me” (oare se va casatori cu mine?, n.r.), scrie BBC. Achizitia a dat roade: ea s-a casatorit cu el, iar site-ul a oferit invitatilor la nunta informatii despre eveniment si chiar posibilitatea de a vota muzica de la petrecere.
Insa un alt beneficiu a fost insusi numele domeniului, pe care foarte multi amatori s-au oferit sa-l cumpere.
„Foarte multi oameni au vrut sa cumpere atat ideea site-ului, cat si domeniul, dar nu cred ca voi renunta la el decat atunci cand pretul va fi unul care sa ma multumeasca. Foarte multe domenii sunt vandute la licitatie de cumparatorii initiali pe sume intre 10.000 si 15.000 de dolari.”
Scepticii
Nu toata lumea este, insa, atat de incantata de succesul domeniilor muntenegrene. Potrivit analistului IT Bill Thompson, citat de BBC, un nume de domeniu memorabil nu are neaparat si o valoare mare.
„Tot mai multi oameni pur si simplu intra pe un motor de cautare, scriu ce ii intereseaza si nu le pasa foarte tare cum se numeste site-ul pe care ajung. Chiar daca oamenii vor un nume interesant pe care sa-l puna pe invitatiile de nunta sau pe cartile de vizita, nu cred ca domeniile insele sunt chiar atat de importante, si nici nu cred ca ar trebui sa fie”, spune Thompson.

Citeste articolul pe: Hotnews

Domeniile de internet, marfa de export pentru Muntenegru

Cand vine vorba de domenii de internet, unele tari sunt mai norocoase decat altele, spun cei de la BBC. Dupa insula Tuvalu, din Pacific, care ofera domeniul .tv, ravnit de televiziuni, sau Micronezia, care are domeniul .fm, este randul unei mici tari europene sa devina noua senzatie in materie de adrese de internet: Muntenegru. Domeniul oferit de fosta tara iugoslava, .me, a devenit instantaneu un succes.
Odata cu despartirea de Serbia, in 2006, Muntenegru a primit domeniul de tara .me. Domeniile au inceput sa functioneze in 2008 si, in rastimp, au fost inregistrate peste 320.000 de nume cu aceasta extensie, ceea ce face ca .me sa fie cel mai bine vandut domeniu debutant din toate timpurile.
„Este popular pentru ca este foarte personal si iti permite sa inregistrezi nume ca ‘youand.me’ (you and me – tu si cu mine, n.r.) sau ‘whatabout.me’ (what about me? – si eu? – trad. aprox., n.r.), spune Predrag Lesic, director executiv al registrului de domenii din Muntenegru. „Totodata, este folosit si ca un indemn la actiune, ca in cazul domeniului ‘notify.me’ (notify me – anunta-ma, n.r.)”.
Inca dinainte de lansarea domeniilor pe internet, administratorii registrului au fost inundati cu cereri. Potrivit lui Lesic, „au existat trei faze de dezvoltare a domeniilor .me: rasaritul, ‘goana dupa domenii’ si lansarea. In perioada ‘rasaritului’, primeam cereri doar pentru domeniile de firma si marcile inregistrate. In aceasta perioada, Samsung si Microsoft s-au inghesuit sa-si inregistreze domeniile.”
Perioada ‘goanei dupa domenii’ a dat celor interesati posibilitatea sa isi rezerve anumite domenii, iar cea a lansarii efective pe internet a deschis vanzarea domeniilor .me catre doritorii din intreaga lume, spune Lesic, care adauga ca „in prima zi de lansare, am avut 50.000 de inregistrari.”
Poveste de succes
Unul dintre primii cumparatori ai unui domeniu .me a fost Matt Mansell, care a achzitionat „willshemarry.me” (oare se va casatori cu mine?, n.r.), scrie BBC. Achizitia a dat roade: ea s-a casatorit cu el, iar site-ul a oferit invitatilor la nunta informatii despre eveniment si chiar posibilitatea de a vota muzica de la petrecere.
Insa un alt beneficiu a fost insusi numele domeniului, pe care foarte multi amatori s-au oferit sa-l cumpere.
„Foarte multi oameni au vrut sa cumpere atat ideea site-ului, cat si domeniul, dar nu cred ca voi renunta la el decat atunci cand pretul va fi unul care sa ma multumeasca. Foarte multe domenii sunt vandute la licitatie de cumparatorii initiali pe sume intre 10.000 si 15.000 de dolari.”
Scepticii
Nu toata lumea este, insa, atat de incantata de succesul domeniilor muntenegrene. Potrivit analistului IT Bill Thompson, citat de BBC, un nume de domeniu memorabil nu are neaparat si o valoare mare.
„Tot mai multi oameni pur si simplu intra pe un motor de cautare, scriu ce ii intereseaza si nu le pasa foarte tare cum se numeste site-ul pe care ajung. Chiar daca oamenii vor un nume interesant pe care sa-l puna pe invitatiile de nunta sau pe cartile de vizita, nu cred ca domeniile insele sunt chiar atat de importante, si nici nu cred ca ar trebui sa fie”, spune Thompson.

Citeste articolul pe: Hotnews

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 488 ori.

Publica un raspuns