Motorizari Euro 5, pentru care nu se va plati taxa de poluare, punctaje de peste 4 stele la testele de siguranta EuroNCAP si platforma tehnica preluata de la Nissan Qashqai sunt principalele zvonuri care au aparut pe forumuri cu privire la viitorul SUV Dacia Duster care urmeaza a fi lansat la inceputul lunii martie in cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Primul “indiciu” care confirma utilizarea unei platforme diferite fata de cea Logan o reprezinta numarul de prezoane (suruburile pe care se monteaza janta) de la fiecare roata.
La restul modelelor Dacia, Logan si Sandero fiecare roata are patru prezoane – la Duster sunt cinci – la fel ca la Nissan, sau oricare alta marca din segmentul superior de pret. Din pacate, tot din pozele spion de pe internet se observa faptul ca si Duster nu dispune de discuri de franare pe puntea spate, ci de tamburi – solutie mai ieftina, preferata in general in cazul masinilor de clasa mica, cu o greutate sub 1,3 tone – in care se incadreaza si Duster.
Putem doar spera ca macar pe puntea fata s-au montat discuri ventilate (care se racesc mai repede si ofera o mai buna performanta la franare) si nu pline, asa cum este cazul Logan.
O alta noutate o reprezinta motorizarea. Duster va dispune de cel mai puternic motor din gama Dacia- dieselul de 1,5 litri dCi 105 CP si 240 Nm. Intr-o prima faza acesta va fi oferit cu norme de poluare Euro 4, dar este posibil ca inca de la lansare pe anumite piete sa fie comercializat direct ca Euro 5 si putere de 110 CP. Spre exemplu, intr-un set de poze cu Duster, apare o motorizare diesel 1,5 dCi de 110 CP – care respecta normele Euro 5. Acest lucru indica faptul ca printre modelele testate de catre Renault Technologie Roumanie este si Duster Euro 5.
La interior, Duster se anunta a fi aproape identic cu Sandero si Logan.
Principala diferenta o reprezinta amplasarea la baza consolei centrale a unui nou panou care contine “butonul” de selecare a tractiunii (4×4, 4×4 Lock si 4×2) plus alte doua butoane, dintre care unul reprezinta cel mai probabil ESP-ul – fapt care ar face din Duster cel mai sigur model Dacia din punct de vedere al sigurantei active, iar celalalt ar fi butonul pentru Hill Descent Control – sistem prezent pe aproape toate SUVurile noi lansate in Europa in ultimii doi ani.
Ca minusuri in habitaclu trebuie subliniat ca butoanele care actioneaza geamurile electrice spate sunt positionate tot pe consola dintre scaune si nu pe usi, asa cum se intampla la aproape toate masinile. Pe de alta parte, Duster va putea fi echipat cu tapiterie din piele, volan multifunctional dar si sistem audio cu suport pentru MP3.
Pretul exact al lui Duster ramane in continuare un secret bine pastrat de Dacia, dar circula zvonuri cum ca acesta ar incepe undeva la 12.000 de euro si s-ar opri la 15.000 de euro – segment de pret in care in prezent se regasesc doar modele de segment mic cu tractiune integrala, precum Fiat Sedici, sau Suzuki SX4.

Citeste articolul pe: Ziarul Financiar

Fotografii noi cu interiorul Dacia Duster, in Romania. Ce s-a schimbat de la Logan? – galerie FOTO

Motorizari Euro 5, pentru care nu se va plati taxa de poluare, punctaje de peste 4 stele la testele de siguranta EuroNCAP si platforma tehnica preluata de la Nissan Qashqai sunt principalele zvonuri care au aparut pe forumuri cu privire la viitorul SUV Dacia Duster care urmeaza a fi lansat la inceputul lunii martie in cadrul Salonului Auto de la Geneva.
Primul “indiciu” care confirma utilizarea unei platforme diferite fata de cea Logan o reprezinta numarul de prezoane (suruburile pe care se monteaza janta) de la fiecare roata.
La restul modelelor Dacia, Logan si Sandero fiecare roata are patru prezoane – la Duster sunt cinci – la fel ca la Nissan, sau oricare alta marca din segmentul superior de pret. Din pacate, tot din pozele spion de pe internet se observa faptul ca si Duster nu dispune de discuri de franare pe puntea spate, ci de tamburi – solutie mai ieftina, preferata in general in cazul masinilor de clasa mica, cu o greutate sub 1,3 tone – in care se incadreaza si Duster.
Putem doar spera ca macar pe puntea fata s-au montat discuri ventilate (care se racesc mai repede si ofera o mai buna performanta la franare) si nu pline, asa cum este cazul Logan.
O alta noutate o reprezinta motorizarea. Duster va dispune de cel mai puternic motor din gama Dacia- dieselul de 1,5 litri dCi 105 CP si 240 Nm. Intr-o prima faza acesta va fi oferit cu norme de poluare Euro 4, dar este posibil ca inca de la lansare pe anumite piete sa fie comercializat direct ca Euro 5 si putere de 110 CP. Spre exemplu, intr-un set de poze cu Duster, apare o motorizare diesel 1,5 dCi de 110 CP – care respecta normele Euro 5. Acest lucru indica faptul ca printre modelele testate de catre Renault Technologie Roumanie este si Duster Euro 5.
La interior, Duster se anunta a fi aproape identic cu Sandero si Logan.
Principala diferenta o reprezinta amplasarea la baza consolei centrale a unui nou panou care contine “butonul” de selecare a tractiunii (4×4, 4×4 Lock si 4×2) plus alte doua butoane, dintre care unul reprezinta cel mai probabil ESP-ul – fapt care ar face din Duster cel mai sigur model Dacia din punct de vedere al sigurantei active, iar celalalt ar fi butonul pentru Hill Descent Control – sistem prezent pe aproape toate SUVurile noi lansate in Europa in ultimii doi ani.
Ca minusuri in habitaclu trebuie subliniat ca butoanele care actioneaza geamurile electrice spate sunt positionate tot pe consola dintre scaune si nu pe usi, asa cum se intampla la aproape toate masinile. Pe de alta parte, Duster va putea fi echipat cu tapiterie din piele, volan multifunctional dar si sistem audio cu suport pentru MP3.
Pretul exact al lui Duster ramane in continuare un secret bine pastrat de Dacia, dar circula zvonuri cum ca acesta ar incepe undeva la 12.000 de euro si s-ar opri la 15.000 de euro – segment de pret in care in prezent se regasesc doar modele de segment mic cu tractiune integrala, precum Fiat Sedici, sau Suzuki SX4.

Citeste articolul pe: Ziarul Financiar

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 72 ori.

Publica un raspuns