Eram acum vreo 2 ani intr-o sala plina de creativi din asa numita Noua Europa, la finalul unui festival faimos. Pe ecran se difuzau spoturi premiate in acel an la Cannes si … stupoare! Jumatate de sala nu le mai vazuse! Niciodata! Reactiile spectatorilor erau graitoare, oamenii se minunau, se bucurau, aplaudau, placut surprinsi! Oau! Ce revelatie! Oare toti acei creativi dedicati muncii lor si plini de pasiune pentru publicitate fusesera in coma profunda in perioada Cannes-ului?
Dincolo de campaniile premiate in fiecare an, sunt cateva ce pot fi numite fara exagerare “mostenire culturala”. Unul din spoturile care trebuie vazute de orice fiinta ce lucreaza in publicitate, creativa sau nu, este Guinness „Surfer”. Il dedic atat celor care dorm adanc de cand s-au angajat in publicitate, cat si colegilor mei mai tineri si nevinovati care la vremea aparitiei acestui spot n-aveau nici macar buletin.
Aclamat de toate vocile din industrie inca de la lansarea sa in UK, in 1999, “Surfer” a castigat mai multe premii – inclusiv Gold Lion la Cannes – si a fost votat Nr.1 in “100 Greatest TV Adverts of all time”, un sondaj initiat de Channel 4 si The Sunday Times.
Filmat firesc, alb-negru, la fel ca o bere Guinness. Spotul a fost inspirat de o pictura din 1893 a lui Walter Crane – “Neptune’s horses” si imbogatit cu pasaje din Moby Dick. Normal pentru un spot de bere, nu?
Insa marele lui merit in anul de gratie 2010 este acela ca ne clateste mintea imbacsita cu spoturi petrecute banal prin berarii, cu tot felul de prieteni si glume fortate.
Cu regretul ca nu voi filma prea curand cu Jonathan Glazer – regizorul spotului, ca nu-l voi convinge pe Leftfield sa-mi semneze coloana sonora pe vreun spot si ca ploua in loc sa ninga, va spun doar atat: vizionare placuta!
In rest, tuturor celor care n-au adormit inca pe plaja cu placa de surf in mana, “tick followed tock followed tick followed tock followed tick”.
Autor: Adela Dan – Senior Copywriter McCann Erickson Romania

Citeste articolul pe: Hotnews

Guinness „Surfer” – un spot numai bun de lasat mostenire

Eram acum vreo 2 ani intr-o sala plina de creativi din asa numita Noua Europa, la finalul unui festival faimos. Pe ecran se difuzau spoturi premiate in acel an la Cannes si … stupoare! Jumatate de sala nu le mai vazuse! Niciodata! Reactiile spectatorilor erau graitoare, oamenii se minunau, se bucurau, aplaudau, placut surprinsi! Oau! Ce revelatie! Oare toti acei creativi dedicati muncii lor si plini de pasiune pentru publicitate fusesera in coma profunda in perioada Cannes-ului?
Dincolo de campaniile premiate in fiecare an, sunt cateva ce pot fi numite fara exagerare “mostenire culturala”. Unul din spoturile care trebuie vazute de orice fiinta ce lucreaza in publicitate, creativa sau nu, este Guinness „Surfer”. Il dedic atat celor care dorm adanc de cand s-au angajat in publicitate, cat si colegilor mei mai tineri si nevinovati care la vremea aparitiei acestui spot n-aveau nici macar buletin.
Aclamat de toate vocile din industrie inca de la lansarea sa in UK, in 1999, “Surfer” a castigat mai multe premii – inclusiv Gold Lion la Cannes – si a fost votat Nr.1 in “100 Greatest TV Adverts of all time”, un sondaj initiat de Channel 4 si The Sunday Times.
Filmat firesc, alb-negru, la fel ca o bere Guinness. Spotul a fost inspirat de o pictura din 1893 a lui Walter Crane – “Neptune’s horses” si imbogatit cu pasaje din Moby Dick. Normal pentru un spot de bere, nu?
Insa marele lui merit in anul de gratie 2010 este acela ca ne clateste mintea imbacsita cu spoturi petrecute banal prin berarii, cu tot felul de prieteni si glume fortate.
Cu regretul ca nu voi filma prea curand cu Jonathan Glazer – regizorul spotului, ca nu-l voi convinge pe Leftfield sa-mi semneze coloana sonora pe vreun spot si ca ploua in loc sa ninga, va spun doar atat: vizionare placuta!
In rest, tuturor celor care n-au adormit inca pe plaja cu placa de surf in mana, “tick followed tock followed tick followed tock followed tick”.
Autor: Adela Dan – Senior Copywriter McCann Erickson Romania

Citeste articolul pe: Hotnews

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 449 ori.

Publica un raspuns