Desi este mai mult decat evident ca presa scrisa trece printr-o etapa dificila, un studiu efectuat in Statele Unite vine sa rastoarne ideea ca ziarul tiparit e pe cale de disparitie.
Astfel, in urma unui studiu efectuat de Pew Research Center se arata ca prima sursa de informare a americanilor nu sunt nici site-urile de stiri, nici blogurile, nici Twitter, ci cotidianele.
Mai precis, 95% din informatiile locale noi care ajung la consumator provin din media traditionale, in special cotidianele, se arata in studiul care a realizat o analiza asupra peisajului mediatic din Baltimore.
Studiul arata ca 48% din informatii provin din cotidianele generaliste, 13% din presa specializata, 28% de la televiziunile locale si doar 4% din zona „new media”.
Reactiile publisher-ilor aparute in urma publicarii studiului sunt diverse. In timp ce unii analisti considera ca studiul este un argument al faptului ca lumea nu este pregatita inca sa renunte la presa scrisa, altii sunt de parere ca studiul trebuie privit ca un semnal pentru publisher-ii exclusiv onlline sa-si imbunatateasca modul de lucru si continutul.

Citeste articolul pe: Capital

In America presa scrisa nu moare

Desi este mai mult decat evident ca presa scrisa trece printr-o etapa dificila, un studiu efectuat in Statele Unite vine sa rastoarne ideea ca ziarul tiparit e pe cale de disparitie.
Astfel, in urma unui studiu efectuat de Pew Research Center se arata ca prima sursa de informare a americanilor nu sunt nici site-urile de stiri, nici blogurile, nici Twitter, ci cotidianele.
Mai precis, 95% din informatiile locale noi care ajung la consumator provin din media traditionale, in special cotidianele, se arata in studiul care a realizat o analiza asupra peisajului mediatic din Baltimore.
Studiul arata ca 48% din informatii provin din cotidianele generaliste, 13% din presa specializata, 28% de la televiziunile locale si doar 4% din zona „new media”.
Reactiile publisher-ilor aparute in urma publicarii studiului sunt diverse. In timp ce unii analisti considera ca studiul este un argument al faptului ca lumea nu este pregatita inca sa renunte la presa scrisa, altii sunt de parere ca studiul trebuie privit ca un semnal pentru publisher-ii exclusiv onlline sa-si imbunatateasca modul de lucru si continutul.

Citeste articolul pe: Capital

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 399 ori.

Publica un raspuns