Microsoft, cel mai mare producator de software din lume, a pierdut o parte din afacerea cu bannere publicitare de pe reteaua de socializare Facebook, scrie Bloomberg. Gigantul american negociaza in prezent cu Facebook un nou acord care ar putea marca o noua reducere a afacerilor Microsoft pe acest segment.
Reprezentantii Facebook au incetat in aceasta luna sa mai foloseasca serviciile Microsoft in vanzarea de publitate pe site-ul retelei in lume (mai putin in SUA), preferand sa gestioneze singuri acest business.
Intelegerea dintre cele doua companii dateaza din 2007, cand compania lui Bill Gates a cumparat 1,6% din actiunile retelei de socializare infiintate de Mark Zuckerberg. Pretul pe care l-a platit Microsoft pentru participatie a evaluat Facebook la 15 miliarde de dolari.
In urma acordului, gigantul american primea, prin contract, dreptul de gestionare asupra bannerelor publicitare care apar pe site-ul Facebook.
„Facebook ar putea renunta la serviciile Microsoft chiar si in SUA”, a declarat Robin Domeniconi, director de vanzari publicitate in cadrul Microsoft. „Oficialii Facebook sunt interesati sa-si gestioneze singuri businessul”, a declarat la randul sau Keith Lorizio, vicepresedinte in cadrul gigantului american.
„Momentan suntem in discutii sa schimbam acordul sau sa-l ajustam. Ei vor sa vanda singuri publicitate”, a adaugat Lorizio, citat de Bloomberg. Facebook ar putea elimina de tot publicitatea de la Microsoft pana la sfarsitul primului trimestru, scrie presa internationala.
Potrivit unor surse citate de presa internationala, reprezentantii Facebook nu sunt multumiti de modul in care Microsoft gestioneaza spatiile de publicitate si de aceea au preferat sa renunte la serviciile sale.
Investitia Microsoft in Facebook a fost in 2007 o adevarata lovitura pe piata online, dar mai ales pentru Google, avand in vedere potentialul de publicitate pe care il are de oferit Facebook.
Cu toate acestea, Google, detinatorul celui mai popular motor de cautare din lume, a obtinut de 13 ori mai multe venituri din publicitate decat Microsoft in al treilea trimestru al anului trecut si isi extinde agresiv piata de advertising.
„Sunt vesti proaste pentru Microsoft, care oricum nu obtine venituri foarte mari din publicitate”, a declarat Brendan Barnicle, analist la compania Pacific Crest Securities, despre decizia Facebook.
Reprezentantii Microsoft au recunoscut ca afacerea cu bannere publicitate pe site-urile de socializare nu merge foarte bine. Acordul cu Facebook a fost incheiat pana in 2011, ceea ce ii permite companiei americane sa fie al treilea vanzator de publicitate de pe reteaua sociala.
Actiunile Microsoft au scazut miercuri cu 52 de centi la bursa NASDAQ pana la 30,59 dolari.
Reteaua de socializare Facebook a fost infiintata in anul 2004, insa pe atunci se adresa doar studentilor Universitatii Harvard. Treptat reteaua a luat amploare, extinzandu-se mai intai la nivelul intregii Ivy League – in randul universitatilor de top din Statele Unite – si ulterior la nivel global.

Citeste articolul pe: Ziarul Financiar

Inca un esec al Microsoft pe publicitatea online: Facebook

Microsoft, cel mai mare producator de software din lume, a pierdut o parte din afacerea cu bannere publicitare de pe reteaua de socializare Facebook, scrie Bloomberg. Gigantul american negociaza in prezent cu Facebook un nou acord care ar putea marca o noua reducere a afacerilor Microsoft pe acest segment.
Reprezentantii Facebook au incetat in aceasta luna sa mai foloseasca serviciile Microsoft in vanzarea de publitate pe site-ul retelei in lume (mai putin in SUA), preferand sa gestioneze singuri acest business.
Intelegerea dintre cele doua companii dateaza din 2007, cand compania lui Bill Gates a cumparat 1,6% din actiunile retelei de socializare infiintate de Mark Zuckerberg. Pretul pe care l-a platit Microsoft pentru participatie a evaluat Facebook la 15 miliarde de dolari.
In urma acordului, gigantul american primea, prin contract, dreptul de gestionare asupra bannerelor publicitare care apar pe site-ul Facebook.
„Facebook ar putea renunta la serviciile Microsoft chiar si in SUA”, a declarat Robin Domeniconi, director de vanzari publicitate in cadrul Microsoft. „Oficialii Facebook sunt interesati sa-si gestioneze singuri businessul”, a declarat la randul sau Keith Lorizio, vicepresedinte in cadrul gigantului american.
„Momentan suntem in discutii sa schimbam acordul sau sa-l ajustam. Ei vor sa vanda singuri publicitate”, a adaugat Lorizio, citat de Bloomberg. Facebook ar putea elimina de tot publicitatea de la Microsoft pana la sfarsitul primului trimestru, scrie presa internationala.
Potrivit unor surse citate de presa internationala, reprezentantii Facebook nu sunt multumiti de modul in care Microsoft gestioneaza spatiile de publicitate si de aceea au preferat sa renunte la serviciile sale.
Investitia Microsoft in Facebook a fost in 2007 o adevarata lovitura pe piata online, dar mai ales pentru Google, avand in vedere potentialul de publicitate pe care il are de oferit Facebook.
Cu toate acestea, Google, detinatorul celui mai popular motor de cautare din lume, a obtinut de 13 ori mai multe venituri din publicitate decat Microsoft in al treilea trimestru al anului trecut si isi extinde agresiv piata de advertising.
„Sunt vesti proaste pentru Microsoft, care oricum nu obtine venituri foarte mari din publicitate”, a declarat Brendan Barnicle, analist la compania Pacific Crest Securities, despre decizia Facebook.
Reprezentantii Microsoft au recunoscut ca afacerea cu bannere publicitate pe site-urile de socializare nu merge foarte bine. Acordul cu Facebook a fost incheiat pana in 2011, ceea ce ii permite companiei americane sa fie al treilea vanzator de publicitate de pe reteaua sociala.
Actiunile Microsoft au scazut miercuri cu 52 de centi la bursa NASDAQ pana la 30,59 dolari.
Reteaua de socializare Facebook a fost infiintata in anul 2004, insa pe atunci se adresa doar studentilor Universitatii Harvard. Treptat reteaua a luat amploare, extinzandu-se mai intai la nivelul intregii Ivy League – in randul universitatilor de top din Statele Unite – si ulterior la nivel global.

Citeste articolul pe: Ziarul Financiar

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 358 ori.

Publica un raspuns