Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, va oferi gratuit acces la navigatia GPS pentru smartphone-uri si va lansa o noua versiune a hartilor Ovi Maps, in incercarea de a creste vanzarile de telefoane inteligente si a-si mentine pozitia de lider pe piata, scrie presa internationala.
Anuntul Nokia este un raspuns la Google, care a lansat in octombrie anul trecut o noua versiune gratuita a Google Maps pentru telefoanele inteligente care opereaza in platforma Android, comenteaza Reuters.
Noua versiune a Ovi Maps va include functii avansate de navigatie auto si pietonala, precum ghidare vocala pas cu pas pentru 74 de tari, disponibila in 46 de limbi, informatii despre trafic pentru peste 10 tari si harti detaliate pentru peste 180 de tari, potrivit unui comunicat al Nokia.
„De ce sa avem mai multe device-uri care sa functioneze doar intr-o anumita tara sau regiune? Daca le imbinam si le oferim gratuit, la nivel global, aproape ca dublam marimea potentiala a pietei de navigatie mobila”, a explicat Anssi Vanjoki, vicepresedintele executiv al Nokia.
Miscarea este parte a strategiei Nokia de a fi lider pe piata hartilor mobile, a navigatiei si a serviciilor bazate pe locatie. Aceasta oferta este, de asemenea, in linie cu viziunea Nokia, potrivit careia urmatorul val de crestere va fi bazat pe internetul social, cu accent pe locatie – pe masura ce locatia in care se gasesc oamenii devine la fel de importanta ca si ceea ce fac, se arata in comunicatul companiei.
Vanzarile de GPS dedicate, in pericol?
Analistii se tem insa ca accesul gratuit la navigatia GPS, pe care Nokia il va oferi vpentru peste 20 de milioane de smartphone-uri, va afecta producatorii mari de sisteme GPS precum TomTom sau Garmin, comenteaza Reuters.
Potrivit companiei de cercetare Canalys, numarul oamenilor din intreaga lume care folosesc navigatia GPS de pe telefoanele mobile era de aproximativ 27 de milioane la sfarsitul anului 2009. Nokia vizeaza cresterea acestei baze de clienti existente la 50 de milioane, permitand detinatorilor de telefoane inteligente compatibile – si dispozitive care vor deveni in curand compatibile – sa activeze serviciul gratuit de navigatie auto si pietonala prin simpla descarcare a noii versiuni Ovi Maps.
Navigatia GPS este una dintre cele mai importante surse de venit pentru Nokia. „Intrebarea este daca Nokia va avea venituri suficiente pentru a compensa veniturile pe care automat le-au pierdut odata cu serviciul gratuit de navigatie”, a declarat John Strand, director al companiei de consultanta Strand Consult.
In Romania, Mio Technology, cel mai important vanzator de dispozitive de navigatie din Europa Centrala si de Est, estimeaza ca in 2010 piata locala de dispozitive GPS poate atinge un volum de 60.000 de unitati la nivelul anului 2009.

Citeste articolul pe: Ziarul Financiar

Nokia ofera gratuit navigatie GPS

Nokia, cel mai mare producator de telefoane mobile din lume, va oferi gratuit acces la navigatia GPS pentru smartphone-uri si va lansa o noua versiune a hartilor Ovi Maps, in incercarea de a creste vanzarile de telefoane inteligente si a-si mentine pozitia de lider pe piata, scrie presa internationala.
Anuntul Nokia este un raspuns la Google, care a lansat in octombrie anul trecut o noua versiune gratuita a Google Maps pentru telefoanele inteligente care opereaza in platforma Android, comenteaza Reuters.
Noua versiune a Ovi Maps va include functii avansate de navigatie auto si pietonala, precum ghidare vocala pas cu pas pentru 74 de tari, disponibila in 46 de limbi, informatii despre trafic pentru peste 10 tari si harti detaliate pentru peste 180 de tari, potrivit unui comunicat al Nokia.
„De ce sa avem mai multe device-uri care sa functioneze doar intr-o anumita tara sau regiune? Daca le imbinam si le oferim gratuit, la nivel global, aproape ca dublam marimea potentiala a pietei de navigatie mobila”, a explicat Anssi Vanjoki, vicepresedintele executiv al Nokia.
Miscarea este parte a strategiei Nokia de a fi lider pe piata hartilor mobile, a navigatiei si a serviciilor bazate pe locatie. Aceasta oferta este, de asemenea, in linie cu viziunea Nokia, potrivit careia urmatorul val de crestere va fi bazat pe internetul social, cu accent pe locatie – pe masura ce locatia in care se gasesc oamenii devine la fel de importanta ca si ceea ce fac, se arata in comunicatul companiei.
Vanzarile de GPS dedicate, in pericol?
Analistii se tem insa ca accesul gratuit la navigatia GPS, pe care Nokia il va oferi vpentru peste 20 de milioane de smartphone-uri, va afecta producatorii mari de sisteme GPS precum TomTom sau Garmin, comenteaza Reuters.
Potrivit companiei de cercetare Canalys, numarul oamenilor din intreaga lume care folosesc navigatia GPS de pe telefoanele mobile era de aproximativ 27 de milioane la sfarsitul anului 2009. Nokia vizeaza cresterea acestei baze de clienti existente la 50 de milioane, permitand detinatorilor de telefoane inteligente compatibile – si dispozitive care vor deveni in curand compatibile – sa activeze serviciul gratuit de navigatie auto si pietonala prin simpla descarcare a noii versiuni Ovi Maps.
Navigatia GPS este una dintre cele mai importante surse de venit pentru Nokia. „Intrebarea este daca Nokia va avea venituri suficiente pentru a compensa veniturile pe care automat le-au pierdut odata cu serviciul gratuit de navigatie”, a declarat John Strand, director al companiei de consultanta Strand Consult.
In Romania, Mio Technology, cel mai important vanzator de dispozitive de navigatie din Europa Centrala si de Est, estimeaza ca in 2010 piata locala de dispozitive GPS poate atinge un volum de 60.000 de unitati la nivelul anului 2009.

Citeste articolul pe: Ziarul Financiar

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 422 ori.

Publica un raspuns