Tendintele din industria de telecomunicatii sunt determinate in acest an de evolutia tehnologica si perspectivele economice, piata de profil fiind orientata spre strategii eficiente din punct de vedere al costurilor, dar si spre solutii noi care sa faca fata ratelor tot mai ridicate de utilizare si retelelor aglomerate, potrivit celui mai recent raport realizat de grupul specializat in tehnologie, media si telecomunicatii (TMT) din cadrul Deloitte.
„In ultimii ani, piata romaneasca de telecomunicatii a avansat intr-un ritm alert si a ajuns acum la o etapa de stabilizare care este mai putin determinata de recesiunea globala, cat de maturizarea inerenta spre care tinde o piata aflata in curs de dezvoltare”, spune Andrei Ionescu, ERS Senior Manager in cadrul Deloitte Romania. „Intr-o oarecare masura, identificam tendintele globale in noile modele de consum de pe plan local: consumatorii se lasa purtati de valul tehnologiilor noi si sofisticate, cum sunt telefoanele smart, retelele mobile in banda larga sau retelele sociale, dar asteptarile legate de calitatea serviciilor si a metodelor de plata avantajoase sunt tot mai ridicate. Din punctul de vedere al furnizorului de servicii, competitia acerba si mediul dificil de activitate transforma inovatia, flexibilitatea si capacitatea de a te reinventa in elemente cheie de diferentiere pe piata. In 2010, va fi interesant de urmarit evolutia pietei 3G din Romania, considerand miscarile de pe piata”.
Telefoanele smart devin instrumente de cautareSuccesul telefoanelor smart va continua in 2010, dar cea mai importanta batalie din acest an se va da pe piata de cautare cu ajutorul dispozitivelor mobile, miza care ar putea trece neobservata de catre analisti sau mass media. Veniturile pe acest segment sunt estimate la un nivel modest de 1 – 2 miliarde de dolari, dar pana la sfarsitul anului aceasta functie ar putea intra in randul primelor cinci cele mai populare aplicatii disponibile pe telefoanele smart, pe langa voce, trimitere de mesaje, calendar si navigare pe Internet. Pana in 2011, vanzarile de telefoane mobile sunt estimate sa depaseasca vanzarile de calculatoare (mobile si desktop-uri laolalta), cu un volum de 400 de milioane de unitati.
VoIP-ul mobil devine retea sociala
Expertii Deloitte TMT estimeaza ca, in 2010, utilizatorii si rata de utilizare a serviciilor mobile Voice over Internet Protocol (VoIP) se vor dezvolta de la o simpla nisa la o tendinta principala, datorita aparitiei de noi servicii care combina caracteristicile Protocolului Internet cu experienta transmisiei de date audio pe mobil. Aceste servicii ofera convorbiri la cost redus, dar si o varietate de functionalitati printre care convorbirile intre un interlocutor si mai multi interlocutori, servicii de posta electronica pe baza de voce si servicii voce – text. Numarul utilizatorilor de servicii VoIP mobile multifunctionale ar putea creste la cateva zeci de milioane pana la sfarsitul anului.
Operatorii schimba tarifele si se conformeaza autoritatilor de reglementareIndustria, cu precadere piata de servicii mobile, resimte o mare nevoie pentru introducerea unui sistem de tarifare mai rational. Chiar daca utilizatorii adera in numar record la serviciile broadband, adesea fiind incurajati de tarifele unice, retelele se aglomereaza si fie functioneaza greoi, fie resping complet accesul. Clientii nemultumiti isi manifesta dezamagirea, dar nu se arata dispusi sa plateasca mai mult pentru servicii imbunatatite.
Fiabilitatea serviciilor este redefinita si reevaluata Industria de telecomuncatii, cu precadere furnizorii si clientii lor directi, vor incerca sa defineasca angajamente mai usor de inteles. De exemplu, companiile ar putea conveni mai degraba asupra unui numar acceptabil de ore in care serviciile furnizate nu sunt disponibile sau nu functioneaza, decat un nivel acceptabil exprimat sub forma de zecimale. Aceasta abordare ajuta la determinarea facila a nevoii, dar si fezabilitatii.
Solutiile pe termen lung se scurteaza si se multiplica
In acest an, cererea companiilor pentru solutii de telecomunicatii va creste, dar conditiile contractuale se vor restrange de la perioade de cinci – zece ani la o minima de trei ani. Accentul pe care companiile il pun acum in mod sustinut pe costuri va incuraja cererea pentru solutii. Perspectivele economice incerte si o loialitate in scadere pentru diversele platforme tehnologice sau furnizori vor atrage o reducere ca durata a contractelor in domeniu. In unele cazuri, furnizorii si consumatorii ar putea ajunge la concluzia ca cel mai eficient mod de a identifica pretul corect este prin modelul de plata per grad de utilizare (pay-per-use).
Industria devine „verde”
In 2010, sectorul global de telecomunicatii se va concentra serios asupra reducerii emisiilor directe sau indirecte de dioxid de carbon. Aceasta industrie, care ofera servicii unui numar de patru miliarde de clienti, fiecaruia revenindu-i in medie 1,5 linii de telefonie, genereaza emisii de 183 de milioane de tone de dioxid de carbon pe an. Acest volum reprezinta aproape 0,7% din emisiile globale, procent comparabil cu cel din industria auto sau aviatie.

Citeste articolul pe: Agora News

Previziuni Deloitte privind industria telecom in 2010

Tendintele din industria de telecomunicatii sunt determinate in acest an de evolutia tehnologica si perspectivele economice, piata de profil fiind orientata spre strategii eficiente din punct de vedere al costurilor, dar si spre solutii noi care sa faca fata ratelor tot mai ridicate de utilizare si retelelor aglomerate, potrivit celui mai recent raport realizat de grupul specializat in tehnologie, media si telecomunicatii (TMT) din cadrul Deloitte.
„In ultimii ani, piata romaneasca de telecomunicatii a avansat intr-un ritm alert si a ajuns acum la o etapa de stabilizare care este mai putin determinata de recesiunea globala, cat de maturizarea inerenta spre care tinde o piata aflata in curs de dezvoltare”, spune Andrei Ionescu, ERS Senior Manager in cadrul Deloitte Romania. „Intr-o oarecare masura, identificam tendintele globale in noile modele de consum de pe plan local: consumatorii se lasa purtati de valul tehnologiilor noi si sofisticate, cum sunt telefoanele smart, retelele mobile in banda larga sau retelele sociale, dar asteptarile legate de calitatea serviciilor si a metodelor de plata avantajoase sunt tot mai ridicate. Din punctul de vedere al furnizorului de servicii, competitia acerba si mediul dificil de activitate transforma inovatia, flexibilitatea si capacitatea de a te reinventa in elemente cheie de diferentiere pe piata. In 2010, va fi interesant de urmarit evolutia pietei 3G din Romania, considerand miscarile de pe piata”.
Telefoanele smart devin instrumente de cautareSuccesul telefoanelor smart va continua in 2010, dar cea mai importanta batalie din acest an se va da pe piata de cautare cu ajutorul dispozitivelor mobile, miza care ar putea trece neobservata de catre analisti sau mass media. Veniturile pe acest segment sunt estimate la un nivel modest de 1 – 2 miliarde de dolari, dar pana la sfarsitul anului aceasta functie ar putea intra in randul primelor cinci cele mai populare aplicatii disponibile pe telefoanele smart, pe langa voce, trimitere de mesaje, calendar si navigare pe Internet. Pana in 2011, vanzarile de telefoane mobile sunt estimate sa depaseasca vanzarile de calculatoare (mobile si desktop-uri laolalta), cu un volum de 400 de milioane de unitati.
VoIP-ul mobil devine retea sociala
Expertii Deloitte TMT estimeaza ca, in 2010, utilizatorii si rata de utilizare a serviciilor mobile Voice over Internet Protocol (VoIP) se vor dezvolta de la o simpla nisa la o tendinta principala, datorita aparitiei de noi servicii care combina caracteristicile Protocolului Internet cu experienta transmisiei de date audio pe mobil. Aceste servicii ofera convorbiri la cost redus, dar si o varietate de functionalitati printre care convorbirile intre un interlocutor si mai multi interlocutori, servicii de posta electronica pe baza de voce si servicii voce – text. Numarul utilizatorilor de servicii VoIP mobile multifunctionale ar putea creste la cateva zeci de milioane pana la sfarsitul anului.
Operatorii schimba tarifele si se conformeaza autoritatilor de reglementareIndustria, cu precadere piata de servicii mobile, resimte o mare nevoie pentru introducerea unui sistem de tarifare mai rational. Chiar daca utilizatorii adera in numar record la serviciile broadband, adesea fiind incurajati de tarifele unice, retelele se aglomereaza si fie functioneaza greoi, fie resping complet accesul. Clientii nemultumiti isi manifesta dezamagirea, dar nu se arata dispusi sa plateasca mai mult pentru servicii imbunatatite.
Fiabilitatea serviciilor este redefinita si reevaluata Industria de telecomuncatii, cu precadere furnizorii si clientii lor directi, vor incerca sa defineasca angajamente mai usor de inteles. De exemplu, companiile ar putea conveni mai degraba asupra unui numar acceptabil de ore in care serviciile furnizate nu sunt disponibile sau nu functioneaza, decat un nivel acceptabil exprimat sub forma de zecimale. Aceasta abordare ajuta la determinarea facila a nevoii, dar si fezabilitatii.
Solutiile pe termen lung se scurteaza si se multiplica
In acest an, cererea companiilor pentru solutii de telecomunicatii va creste, dar conditiile contractuale se vor restrange de la perioade de cinci – zece ani la o minima de trei ani. Accentul pe care companiile il pun acum in mod sustinut pe costuri va incuraja cererea pentru solutii. Perspectivele economice incerte si o loialitate in scadere pentru diversele platforme tehnologice sau furnizori vor atrage o reducere ca durata a contractelor in domeniu. In unele cazuri, furnizorii si consumatorii ar putea ajunge la concluzia ca cel mai eficient mod de a identifica pretul corect este prin modelul de plata per grad de utilizare (pay-per-use).
Industria devine „verde”
In 2010, sectorul global de telecomunicatii se va concentra serios asupra reducerii emisiilor directe sau indirecte de dioxid de carbon. Aceasta industrie, care ofera servicii unui numar de patru miliarde de clienti, fiecaruia revenindu-i in medie 1,5 linii de telefonie, genereaza emisii de 183 de milioane de tone de dioxid de carbon pe an. Acest volum reprezinta aproape 0,7% din emisiile globale, procent comparabil cu cel din industria auto sau aviatie.

Citeste articolul pe: Agora News

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 522 ori.

Publica un raspuns