Odata cu lansarea programelor de casare din Europa, state precum Germania au implementat si un nou sistem de taxare – bazat pe emisiile de dioxid de carbon.
Ford Europa, mai mult sau mai putin din motivul prezentat mai sus, si-a reinnoit gama ECOnetic, pe care o va lansa anul acesta si in Romania prin intermediul companiei Romcar, reprezentantul constructorului american pe piata locala.
Primul si probabil modelul care va fi si cel mai bine vandut al gamei, este Focus ECOnetic in versiunea cu cinci usi, alaturi de Fiesta ECOnetic (98 g CO2/km), Mondeo ECOnetic (139 g CO2/km) si Transit ( 189 g CO2/km).
Datorita noilor sisteme implementate, consumul mediu inregistrat de dieselul de 1,6 litri si 109 CP a fost micsorat la 3,8 litri/100 km, iar emisiile de CO2 au scazut la 99 de grame per kilometru. Spre comparatie, versiunea “standard” a dieselului de 1,6 litri TDCi, are un consum mediu de 4,5 litri si un nivel am emisiilor de 119 grame.
Unul dintre principalele imbunatatiri ale noului Focus ECOnetic este implementarea sistemului Start/Stop, care opreste motorul atunci cand masina stationeaza la semafor. Fara acest sistem nivelul emisiilor urca la 104 grame/km. Sistemul Start/Stop a fost dezvoltat impreuna cu Volvo si nu cu Mazda cum era de asteptat. Motivul este ca sistemul Start/Stop al japonezilor implementat pe Mazda3 este proiectat pentru motorizarile pe benzina si nu diesel, ca in cazul lui Focus ECOnetic.
Sistemul “ECO” dispune inclusiv de o baterie suplimentara pentru a face fata sarcinii suplimentare determinata de oprirea repetata a motorului, si de un nou soft pentru computerul de bord. Acesta ajuta in primul rand la educarea conducatorului auto in a conduce mai economic. Spre exemplu, doar din schimbarea modului de a conduce se poate obtine o economie a combustibilului de pana la 20%.
Pentru a “educa” pe cel de la volan, sistemul ECOnetic dispune de un indicator de schimbare a treptelor de viteza atat intr-o treapta superioara, cat si intr-o treapta inferioara.
La reducerea consumului de combustibil contribuie si reducerea coeficientului de aerodinamicitate la 0,31Cx fata de 0,324 Cx la versiunea standard, micsorarea garzii la sol cu 10 mm in fata si 8 mm in spate plus anvelopele “low-drag” de la Michelin.
La prima vedere versiunea ECOnetic nu pare cu nimic schimbata fata de un Focus normal. Dar la o analiza mai atenta vedem un nou eleron in spate, emblema “ECOnetic” pe hayonul portbagajului sau jantele de 15 inchi. De obicei “trendul” masinilor de test este de a fi echipat cu roti cat mai mari – chiar si de 18-19 inchi (in cazul noului Opel Astra) – ar aceasta solutie desi este una eleganta, influenteaza intr-un sens negativ consumul de combustibil.
In habitaclu doar butonul care porneste si opreste sistemul “Start/Stop” informeaza pe cel de la volan ca se afla intr-o masina “Eco”. In plus, dupa ce se porneste motorul, se observa noul computer de bord plus indicatoarele de schimbare a treptelor de viteza.
La condus diferentele nu sunt majore. Solutiile “Eco” influenteaza intr-un mod pozitiv performantele dinamice – spre exemplu viteza maxima a crescut la 191 km/hm, fata de 188 km/h in cazul versiunii standard. Pe de alta parte, se observa faptul ca treptele trei si patru sunt mai lungi, dar la fel, nu au un impact negativ asupra performantelor dinamice.
In plus, sistemul prin care soferul este “consiliat” sa schimbe treptele de viteza chiar functioneaza exact cum trebuie, spre deosebire de cel prezent pe alte masini care iti spun doar cand sa schimbi intr-o treapta superioara nu si cand trebuie sa schimbi intr-o treapta inferioara. Acest aspect influenteaza si mai mult consumul deoarece un motor subturat consuma mai mult decat unul turat.
In traficul din sudul Frantei am testat si cat de eficient este sistemul Start/Stop. Acesta este inca “ocolit” de multi clienti deoarece atunci cand ti se opreste motorul chiar si la semafor, se induce automat o mica senzatie de nesiguranta (ce se intampla daca nu mai porneste?). Cu toate acestea, motorul se opreste doar atunci cand masina stationeaza mai mult de cateva secunde, in timp ce pornirea se face intr-un timp de 0,3 secunde.
Preturile noului Focus ECOnetic pentru piata locala nu au fost comunicate inca, dar in medie, in Germania versiunea ECOnetic este cu 500 de euro mai scumpa decat cea normala, fata de cateva mii de euro in cazul versiunilor “Eco” ale altor marci. Tot in Germania, in 2010 aproximativ 10-15% din modelele Focus vandute, vor fi versiuni ECOnetic.

Citeste articolul pe: Ziarul Financiar

Test Auto ZF: Ford Focus ECOnetic, cel mai ecologic Focus, cu un consum de 3,8 litri/100 km. GALERIE FOTO

Odata cu lansarea programelor de casare din Europa, state precum Germania au implementat si un nou sistem de taxare – bazat pe emisiile de dioxid de carbon.
Ford Europa, mai mult sau mai putin din motivul prezentat mai sus, si-a reinnoit gama ECOnetic, pe care o va lansa anul acesta si in Romania prin intermediul companiei Romcar, reprezentantul constructorului american pe piata locala.
Primul si probabil modelul care va fi si cel mai bine vandut al gamei, este Focus ECOnetic in versiunea cu cinci usi, alaturi de Fiesta ECOnetic (98 g CO2/km), Mondeo ECOnetic (139 g CO2/km) si Transit ( 189 g CO2/km).
Datorita noilor sisteme implementate, consumul mediu inregistrat de dieselul de 1,6 litri si 109 CP a fost micsorat la 3,8 litri/100 km, iar emisiile de CO2 au scazut la 99 de grame per kilometru. Spre comparatie, versiunea “standard” a dieselului de 1,6 litri TDCi, are un consum mediu de 4,5 litri si un nivel am emisiilor de 119 grame.
Unul dintre principalele imbunatatiri ale noului Focus ECOnetic este implementarea sistemului Start/Stop, care opreste motorul atunci cand masina stationeaza la semafor. Fara acest sistem nivelul emisiilor urca la 104 grame/km. Sistemul Start/Stop a fost dezvoltat impreuna cu Volvo si nu cu Mazda cum era de asteptat. Motivul este ca sistemul Start/Stop al japonezilor implementat pe Mazda3 este proiectat pentru motorizarile pe benzina si nu diesel, ca in cazul lui Focus ECOnetic.
Sistemul “ECO” dispune inclusiv de o baterie suplimentara pentru a face fata sarcinii suplimentare determinata de oprirea repetata a motorului, si de un nou soft pentru computerul de bord. Acesta ajuta in primul rand la educarea conducatorului auto in a conduce mai economic. Spre exemplu, doar din schimbarea modului de a conduce se poate obtine o economie a combustibilului de pana la 20%.
Pentru a “educa” pe cel de la volan, sistemul ECOnetic dispune de un indicator de schimbare a treptelor de viteza atat intr-o treapta superioara, cat si intr-o treapta inferioara.
La reducerea consumului de combustibil contribuie si reducerea coeficientului de aerodinamicitate la 0,31Cx fata de 0,324 Cx la versiunea standard, micsorarea garzii la sol cu 10 mm in fata si 8 mm in spate plus anvelopele “low-drag” de la Michelin.
La prima vedere versiunea ECOnetic nu pare cu nimic schimbata fata de un Focus normal. Dar la o analiza mai atenta vedem un nou eleron in spate, emblema “ECOnetic” pe hayonul portbagajului sau jantele de 15 inchi. De obicei “trendul” masinilor de test este de a fi echipat cu roti cat mai mari – chiar si de 18-19 inchi (in cazul noului Opel Astra) – ar aceasta solutie desi este una eleganta, influenteaza intr-un sens negativ consumul de combustibil.
In habitaclu doar butonul care porneste si opreste sistemul “Start/Stop” informeaza pe cel de la volan ca se afla intr-o masina “Eco”. In plus, dupa ce se porneste motorul, se observa noul computer de bord plus indicatoarele de schimbare a treptelor de viteza.
La condus diferentele nu sunt majore. Solutiile “Eco” influenteaza intr-un mod pozitiv performantele dinamice – spre exemplu viteza maxima a crescut la 191 km/hm, fata de 188 km/h in cazul versiunii standard. Pe de alta parte, se observa faptul ca treptele trei si patru sunt mai lungi, dar la fel, nu au un impact negativ asupra performantelor dinamice.
In plus, sistemul prin care soferul este “consiliat” sa schimbe treptele de viteza chiar functioneaza exact cum trebuie, spre deosebire de cel prezent pe alte masini care iti spun doar cand sa schimbi intr-o treapta superioara nu si cand trebuie sa schimbi intr-o treapta inferioara. Acest aspect influenteaza si mai mult consumul deoarece un motor subturat consuma mai mult decat unul turat.
In traficul din sudul Frantei am testat si cat de eficient este sistemul Start/Stop. Acesta este inca “ocolit” de multi clienti deoarece atunci cand ti se opreste motorul chiar si la semafor, se induce automat o mica senzatie de nesiguranta (ce se intampla daca nu mai porneste?). Cu toate acestea, motorul se opreste doar atunci cand masina stationeaza mai mult de cateva secunde, in timp ce pornirea se face intr-un timp de 0,3 secunde.
Preturile noului Focus ECOnetic pentru piata locala nu au fost comunicate inca, dar in medie, in Germania versiunea ECOnetic este cu 500 de euro mai scumpa decat cea normala, fata de cateva mii de euro in cazul versiunilor “Eco” ale altor marci. Tot in Germania, in 2010 aproximativ 10-15% din modelele Focus vandute, vor fi versiuni ECOnetic.

Citeste articolul pe: Ziarul Financiar

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 128 ori.

Publica un raspuns