Piratii somalezi au capturat, vineri seara, un vapor sub pavilion britanic, la bordul caruia se afla si marinari romani, a anuntat Ministerul bulgar de Externe, citat de AFP. Nava „The Asian Glory” transporta masini din Singapore la Jeddah, in Arabia Saudita. Forta anti-piraterie a UE a anuntat sambata ca doi romani fac parte din echipajul navei.
Potrivit informatiilor, vaporul de 13.000 de tone a fost deturnat la circa 1.000 de kilometri de coastele Somaliei. Vaporul are un echipaj de 25 de persoane, intre care opt bulgari, romani, ucraineni si indieni. Capitanul vasului este orginar din Varna (Bulgaria), a precizat Prodan Radanov, de la compania Zodiac Shipping, angajatorul marinarilor bulgari. Niciunul dintre marinari nu a fost ranit in timpul incidentului.
Agentia Novinite l-a citat pe Dragovest Goranov, purtator de cuvant al Ministerului bulgar de Externe, care a confirmat ca „The Asian Glory” a fost deturnat foarte departe de coastele Somaliei, ceea ce reprezinta un „lucru neobisnuit”. Piratii vor avea nevoie de 2-3 zile sa ajunga in Somalia, moment in care vor demara negocierile pentru eliberarea vasului si echipajului.
Incidentul de vineri a venit la doar cateva zile dupa ce un alt vapor sub pavilion britanic, petrolierul „St James Park”, a fost capturat luni in Golful Aden. Nava efectua un transport intre Spania si Thailanda. Vaporul se afla in prezent in apropiere de Somalia, iar rapitorii au permis marinarilor sa telefoneze familiilor lor.
Goranov a spus ca marinarii de pe „St. James Park” „sunt in stare buna, au mancare si apa”. Oficialul nu a precizat daca exista o cere de rascumparare. El a spus insa ca Ministerul bulgar de Externe este „ingrijorat” de numeroasele deturnari de nave de catre piratii somalezi.
Bulgaria crede ca „forta militara nu este printre cele mai eficiente modalitati de a lupta impotriva pirateriei” si ca „un mijloc de a rezolva aceasta problema ar putea fi acordarea de ajutoare tarilor sarace, precum Somalia”.
Expert canadian in piraterie: Piratii sunt similari sindicatelor crimei organizate
Intr-un interviu acordat HotNews.ro in august 2009, ziaristul canadian Daniel Sekulich, care urmareste de ani de zile fenomenul pirateriei globale, a declarat ca „pirateria este astazi o entitate multinationala, care produce venituri de multe miliarde de dolari si care afecteaza securitatea economiei globale… In locuri ca Somalia, putem vedea ca piratii au evoluat in grupari sofisticate, care pot fi comparate cu sindicatele crimei organizate. Au o structura de conducere, experti financiari, persoane care se ocupa cu strangerea de informatii, oameni care-i aprovizioneaza cu arme si echipament. Gruparile au chiar purtatori de cuvant care ofera relatii presei. Si, binenteles, dispun de o baza solida de recrutare, formata din tineri care sunt gata sa plece pe mare si sa atace nave”.
Intrebat cum de reusesc piratii in barci mici sa captureze nave de mii de tone, Sekulich a spus: „Desi multi dintre pirati umbla in slapi, de obicei ei se urca la bordul navelor foarte bine inarmati. In plus, au experienta necesara sa navigheze sute de mile in largul marii si sa se catere la bordul vapoarelor. Lucrul acesta se face doar cu multa indemanare. Totusi, factorul cheie in capturarea echipajelor pe care le ataca este armamentul pe care il detin. Cele mai multe dintre vasele comerciale nu detin arme la bord, iar acest lucru inseamana ca echipaje civile, lipsite de aparare, se trezesc fata in fata cu pirati inarmati cu pusti automate si lansatoare de grenade. Cei mai multi dintre marinari prefera sa nu fie raniti in aceste incidente, sperand ca recompensele cerute sa fie platite si ei sa poata fi eliberati”.

Citeste articolul pe: Hotnews

UPDATE Piratii somalezi au capturat un vapor la bordul caruia se afla si doi marinari romani

Piratii somalezi au capturat, vineri seara, un vapor sub pavilion britanic, la bordul caruia se afla si marinari romani, a anuntat Ministerul bulgar de Externe, citat de AFP. Nava „The Asian Glory” transporta masini din Singapore la Jeddah, in Arabia Saudita. Forta anti-piraterie a UE a anuntat sambata ca doi romani fac parte din echipajul navei.
Potrivit informatiilor, vaporul de 13.000 de tone a fost deturnat la circa 1.000 de kilometri de coastele Somaliei. Vaporul are un echipaj de 25 de persoane, intre care opt bulgari, romani, ucraineni si indieni. Capitanul vasului este orginar din Varna (Bulgaria), a precizat Prodan Radanov, de la compania Zodiac Shipping, angajatorul marinarilor bulgari. Niciunul dintre marinari nu a fost ranit in timpul incidentului.
Agentia Novinite l-a citat pe Dragovest Goranov, purtator de cuvant al Ministerului bulgar de Externe, care a confirmat ca „The Asian Glory” a fost deturnat foarte departe de coastele Somaliei, ceea ce reprezinta un „lucru neobisnuit”. Piratii vor avea nevoie de 2-3 zile sa ajunga in Somalia, moment in care vor demara negocierile pentru eliberarea vasului si echipajului.
Incidentul de vineri a venit la doar cateva zile dupa ce un alt vapor sub pavilion britanic, petrolierul „St James Park”, a fost capturat luni in Golful Aden. Nava efectua un transport intre Spania si Thailanda. Vaporul se afla in prezent in apropiere de Somalia, iar rapitorii au permis marinarilor sa telefoneze familiilor lor.
Goranov a spus ca marinarii de pe „St. James Park” „sunt in stare buna, au mancare si apa”. Oficialul nu a precizat daca exista o cere de rascumparare. El a spus insa ca Ministerul bulgar de Externe este „ingrijorat” de numeroasele deturnari de nave de catre piratii somalezi.
Bulgaria crede ca „forta militara nu este printre cele mai eficiente modalitati de a lupta impotriva pirateriei” si ca „un mijloc de a rezolva aceasta problema ar putea fi acordarea de ajutoare tarilor sarace, precum Somalia”.
Expert canadian in piraterie: Piratii sunt similari sindicatelor crimei organizate
Intr-un interviu acordat HotNews.ro in august 2009, ziaristul canadian Daniel Sekulich, care urmareste de ani de zile fenomenul pirateriei globale, a declarat ca „pirateria este astazi o entitate multinationala, care produce venituri de multe miliarde de dolari si care afecteaza securitatea economiei globale… In locuri ca Somalia, putem vedea ca piratii au evoluat in grupari sofisticate, care pot fi comparate cu sindicatele crimei organizate. Au o structura de conducere, experti financiari, persoane care se ocupa cu strangerea de informatii, oameni care-i aprovizioneaza cu arme si echipament. Gruparile au chiar purtatori de cuvant care ofera relatii presei. Si, binenteles, dispun de o baza solida de recrutare, formata din tineri care sunt gata sa plece pe mare si sa atace nave”.
Intrebat cum de reusesc piratii in barci mici sa captureze nave de mii de tone, Sekulich a spus: „Desi multi dintre pirati umbla in slapi, de obicei ei se urca la bordul navelor foarte bine inarmati. In plus, au experienta necesara sa navigheze sute de mile in largul marii si sa se catere la bordul vapoarelor. Lucrul acesta se face doar cu multa indemanare. Totusi, factorul cheie in capturarea echipajelor pe care le ataca este armamentul pe care il detin. Cele mai multe dintre vasele comerciale nu detin arme la bord, iar acest lucru inseamana ca echipaje civile, lipsite de aparare, se trezesc fata in fata cu pirati inarmati cu pusti automate si lansatoare de grenade. Cei mai multi dintre marinari prefera sa nu fie raniti in aceste incidente, sperand ca recompensele cerute sa fie platite si ei sa poata fi eliberati”.

Citeste articolul pe: Hotnews

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 503 ori.

Publica un raspuns