Cel mai mult au pierdut Motorola, Sony Ericsson si Nokia
Industria mondiala a telefoanelor mobile simte efectul crizei economice, iar vanzarile au scazut pe primele trei luni din 2009, in medie, cu 15,8%, fiind afectate toate companiile din top, dar unii au reusit sa reziste mai bine pe piata in scadere.
Potrivit companiei de analiza IDC, primul trimestru al acestui an afecteaza puternic Motorola, Sony Ericsson si Nokia, iar cel mai bine s-a descurcat Samsung, care isi consolideaza locul al doilea la nivel mondial. Firma rivala de analiza a pietelor Strategy Analytics a anuntat scaderea vanzarilor de telefoane in medie cu 13 procente si sustine ca Apple si BlackBerry au inregistrat cresteri comparativ cu anul trecut.
In orice caz, problemele generale nu sunt atat de mari pe cat se anunta anterior, dar unele companii au reusit sa se descurce mai bine, iar la altele problemele se acutizeaza. Fost numarul 1 mondial, Motorola are de mai bine de doi ani probleme cu vanzarile de telefoane, timp in care a reusit sa coboare pe locul 4 la nivel mondial. Compania nu gaseste un nou hit care sa stimuleze vanzarile dupa succesul celebrului telefon RAZR. Ca numar de unitati, cifrele Motorola arata o diminuare de aproape 50% a vanzarilor, iar Sony Ericsson a avut o reducere cu 35% a vanzarilor. De altfel, este primul an in care apar zvonuri despre o posibila despartire a suedezilor de firma joint-venture realizata cu japonezii. Pana la urma, Ericsson a negat ca si-ar dori divortul, dar zvonurile si discutiile continua. Nici Nokia nu sta bine, liderul industriei avand vanzari cu 19,3% mai mici decat anul anterior, deci o scadere peste media industriei.
International Data Corp. apreciaza la 244,8 milioane numarul total de telefoane mobile vandute la nivel mondial, comparativ cu 290,8 milioane de terminale anul trecut, in aceeasi perioada. Primul trimestru inregistreaza in mod traditional scaderi ale vanzarilor comparativ cu perioada de Sarbatori. Dar acum, scaderea este influentata atat de problemele consumatorilor, ceea ce a dus la reducerea cererii, cat si de problemele de curs valutar, situatia dificila din retail si lipsa de creditare.
„Vanzarile de telefoane mobile arata cat de mult va influenta criza economica industria comunicatiilor per total“, a apreciat un analist IDC. El a spus ca „atat utilizatorii, cat si operatorii, retailerii si producatorii de telefoane trebuie sa se adapteze la noile realitati ale pietei“.
Pe scurt: se reduc stocurile de telefone, se reduc comenzile en gros, oamenii cumpara mai putin, modele mai accesibile. „Sunt regiuni totusi care arata semne de redresare a situatiei“, a adaugat analistul.
Terminalele inteligente (smartphones) au crescut fata de anul trecut cu 4 puncte procentuale, ceea ce inseamna ca oamenii se reorienteaza spre echipamente mai competitive, functionale, care aduc un plus de valoare si rezista mai mult in timp.
Cresterea pe segmentul smartphone a fost resimtita atat in Statele Unite si Europa Occidentala, cat si in Asia, cu o singura exceptie – Japonia, unde oricum se vindeau doar telefoane inteligente.
„Creativitatea pare sa fie elementul-cheie al succesului“, apreciaza analistul IDC. „Operatorii din pietele avansate au schimbat portofoliul de telefoane si acum segmentul smartphone reprezinta aproximativ 50% din optiuni“, a explicat el. „Cred ca aceasta strategie va continua, cu focus pe echipamente care sunt realizate pen-
tru multimedia, mesagerie si alte functii care ajuta operatorii sa castige venituri suplimentare“, a explicat el.
Concluzii strategice
Analistii spun ca reducerea vanzarilor a avut loc mai ales in economiile in curs de dezvoltare si in special pe zona terminalelor low-end, in timp ce zona premium ramane stabila, chiar daca aici se manifesta anumite preferinte de brand care au afectat marii jucatori.
Pentru Nokia este primul an din 2006 incoace cand coboara sub 100 de milioane de unitati vandute pe trimestru, iar marjele sale de profit sunt mult mai mici din cauza concurentei, presiunilor generale de ieftinire a telefoanelor si a altor factori economici. Totusi, marja de profit operational ramane de 33,8%, una dintre cele mai bune din industrie. Terminalul sau cu ecran tactil, Nokia 5800, a avut un succes neasteptat de mare.
Numarul 2, Samsung, a avut cea mai buna pozitie pe segmentul telefoanelor mobile, iar terminalele precum F480 sau A767 au sustinut cresterea. Mai departe compania merge pe Android, sistemul de operare al Google, pentru a creste vanzarile.
Cifrele date de Strategy Analytics sunt relativ similare, iar aici noutatea ar fi ca Apple ar fi avut o crestere a vanzarilor cu 123%, respectiv 3,8 milioane de unitati, fata de 1,7 milioane anul trecut in aceasta perioada. Specialistii anticipeaza noi lansari de telefoane pentru a mentine aceasta crestere.
Research in Motion (RIM), producatorul telefoanelor BlackBerry, ar fi inregistrat o crestere a vanzarilor in primul trimestru de aproximativ 69% fata de anul trecut, dar compania nu da alte informatii suplimentare.
Ambele companii anticipeaza un trimestru II mai bun decat primele luni. Strategy Analytics a estimat vanzari de 266 de milioane de telefoane in aprilie-iunie 2009, ceea ce totusi reprezinta o scadere de 10% fata de aceeasi perioada din anul trecut. Daca procentul de scadere este mai redus decat in primele trei luni (15,8%), acesta este deja un semnal pozitiv.

Citeste articolul pe: Financiarul

Vanzarile de telefoane mobile au scazut, in medie, cu 15,8% in primele trei luni

Cel mai mult au pierdut Motorola, Sony Ericsson si Nokia
Industria mondiala a telefoanelor mobile simte efectul crizei economice, iar vanzarile au scazut pe primele trei luni din 2009, in medie, cu 15,8%, fiind afectate toate companiile din top, dar unii au reusit sa reziste mai bine pe piata in scadere.
Potrivit companiei de analiza IDC, primul trimestru al acestui an afecteaza puternic Motorola, Sony Ericsson si Nokia, iar cel mai bine s-a descurcat Samsung, care isi consolideaza locul al doilea la nivel mondial. Firma rivala de analiza a pietelor Strategy Analytics a anuntat scaderea vanzarilor de telefoane in medie cu 13 procente si sustine ca Apple si BlackBerry au inregistrat cresteri comparativ cu anul trecut.
In orice caz, problemele generale nu sunt atat de mari pe cat se anunta anterior, dar unele companii au reusit sa se descurce mai bine, iar la altele problemele se acutizeaza. Fost numarul 1 mondial, Motorola are de mai bine de doi ani probleme cu vanzarile de telefoane, timp in care a reusit sa coboare pe locul 4 la nivel mondial. Compania nu gaseste un nou hit care sa stimuleze vanzarile dupa succesul celebrului telefon RAZR. Ca numar de unitati, cifrele Motorola arata o diminuare de aproape 50% a vanzarilor, iar Sony Ericsson a avut o reducere cu 35% a vanzarilor. De altfel, este primul an in care apar zvonuri despre o posibila despartire a suedezilor de firma joint-venture realizata cu japonezii. Pana la urma, Ericsson a negat ca si-ar dori divortul, dar zvonurile si discutiile continua. Nici Nokia nu sta bine, liderul industriei avand vanzari cu 19,3% mai mici decat anul anterior, deci o scadere peste media industriei.
International Data Corp. apreciaza la 244,8 milioane numarul total de telefoane mobile vandute la nivel mondial, comparativ cu 290,8 milioane de terminale anul trecut, in aceeasi perioada. Primul trimestru inregistreaza in mod traditional scaderi ale vanzarilor comparativ cu perioada de Sarbatori. Dar acum, scaderea este influentata atat de problemele consumatorilor, ceea ce a dus la reducerea cererii, cat si de problemele de curs valutar, situatia dificila din retail si lipsa de creditare.
„Vanzarile de telefoane mobile arata cat de mult va influenta criza economica industria comunicatiilor per total“, a apreciat un analist IDC. El a spus ca „atat utilizatorii, cat si operatorii, retailerii si producatorii de telefoane trebuie sa se adapteze la noile realitati ale pietei“.
Pe scurt: se reduc stocurile de telefone, se reduc comenzile en gros, oamenii cumpara mai putin, modele mai accesibile. „Sunt regiuni totusi care arata semne de redresare a situatiei“, a adaugat analistul.
Terminalele inteligente (smartphones) au crescut fata de anul trecut cu 4 puncte procentuale, ceea ce inseamna ca oamenii se reorienteaza spre echipamente mai competitive, functionale, care aduc un plus de valoare si rezista mai mult in timp.
Cresterea pe segmentul smartphone a fost resimtita atat in Statele Unite si Europa Occidentala, cat si in Asia, cu o singura exceptie – Japonia, unde oricum se vindeau doar telefoane inteligente.
„Creativitatea pare sa fie elementul-cheie al succesului“, apreciaza analistul IDC. „Operatorii din pietele avansate au schimbat portofoliul de telefoane si acum segmentul smartphone reprezinta aproximativ 50% din optiuni“, a explicat el. „Cred ca aceasta strategie va continua, cu focus pe echipamente care sunt realizate pen-
tru multimedia, mesagerie si alte functii care ajuta operatorii sa castige venituri suplimentare“, a explicat el.
Concluzii strategice
Analistii spun ca reducerea vanzarilor a avut loc mai ales in economiile in curs de dezvoltare si in special pe zona terminalelor low-end, in timp ce zona premium ramane stabila, chiar daca aici se manifesta anumite preferinte de brand care au afectat marii jucatori.
Pentru Nokia este primul an din 2006 incoace cand coboara sub 100 de milioane de unitati vandute pe trimestru, iar marjele sale de profit sunt mult mai mici din cauza concurentei, presiunilor generale de ieftinire a telefoanelor si a altor factori economici. Totusi, marja de profit operational ramane de 33,8%, una dintre cele mai bune din industrie. Terminalul sau cu ecran tactil, Nokia 5800, a avut un succes neasteptat de mare.
Numarul 2, Samsung, a avut cea mai buna pozitie pe segmentul telefoanelor mobile, iar terminalele precum F480 sau A767 au sustinut cresterea. Mai departe compania merge pe Android, sistemul de operare al Google, pentru a creste vanzarile.
Cifrele date de Strategy Analytics sunt relativ similare, iar aici noutatea ar fi ca Apple ar fi avut o crestere a vanzarilor cu 123%, respectiv 3,8 milioane de unitati, fata de 1,7 milioane anul trecut in aceasta perioada. Specialistii anticipeaza noi lansari de telefoane pentru a mentine aceasta crestere.
Research in Motion (RIM), producatorul telefoanelor BlackBerry, ar fi inregistrat o crestere a vanzarilor in primul trimestru de aproximativ 69% fata de anul trecut, dar compania nu da alte informatii suplimentare.
Ambele companii anticipeaza un trimestru II mai bun decat primele luni. Strategy Analytics a estimat vanzari de 266 de milioane de telefoane in aprilie-iunie 2009, ceea ce totusi reprezinta o scadere de 10% fata de aceeasi perioada din anul trecut. Daca procentul de scadere este mai redus decat in primele trei luni (15,8%), acesta este deja un semnal pozitiv.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 509 ori.

Publica un raspuns