Bogdan Naumovici da lectii agentiilor din on-line:
La cea de-a patra editie a Digital Marketing Forum au participat atat specialisti internationali din industria on-line, cat si unul dintre cei mai reprezentativi oameni din publicitate, Bogdan Naumovici, care a predat 10 lectii agentiilor din mediul on-line. Cei mai importanti jucatori din mediul on-line mizeaza anul acesta pe o crestere a pietei cu pana la 30%.
Companiile din FMCG si cele de ingrijire personala vor investi mai mult in publicitatea on-line in 2010. Cel mai greu nume din industria publicitara locala, Bogdan Naumovici, Creative Director la 23 Communication Ideas, parte a grupului Leo Burnett, a prezentat 10 sugestii pentru agentiile on-line, la cea de-a patra editie a Digital Marketing Forum, organizat de Evensys. „Scoateti capul din pamant” este primul sfat din „decalogul” lui Bogdan Naumovici. Creativul a explicat ca oamenii din on-line ar trebui sa se adapteze nevoilor clientilor pe care vor sa-i castige si sa renunte pe cat posibil la „englezisme” si la limbajul tehnic, pentru reusita unei comunicari de succes si cu cei care nu cunosc engleza. Al doilea sfat al „dino zaurului” din pu blicitate este de a „intelege businessul clientilor”. Agentiile nu prea inteleg afacerile clientilor. Nu orice idee creativa poate genera pentru client beneficiu. „Nu vin deti ore/comisioane media”, spune Bogdan Naumovici, care critica practicile din advertising ale unor agentii care factureaza ora de munca, si nu ideea produsa, si recomanda celor din on-line sa nu faca aceeasi greseala. „Creati plus valoare si monetizati-o” este al patrulea sfat. Naumovici subliniaza ca oamenii nu vor sa vanda clickuri, ei vor sa-si vanda pro dusele: bere, masini. Bogdan Naumovici recomanda celor din on-line sa lucreze cu cat mai multi clienti. Pentru aceasta, „pozitionati-va, specializati-va”, le sugereaza creativul agentiilor din on-line. Acesta explica de ce acum unii dintre clienti cheama la licitatii chiar si 10 companii, „pentru ca nu stiu care-i cea buna”. Este vina agentiilor ca nu au stiut sa se specializeze si sa se pozitioneze. ”Nu angajati fara rost”
Directorul de creatie al 23 Communication Ideas le sugereaza celor din on-line sa nu faca angajari doar de dragul de a le face si sa controleze cresterea agentiei: pentru ca mai multi oameni in plus nu garanteaza o crestere a calitatii. „Profitati de inceputuri, riscati, educati” este o alta sugestie. Acum exista sansa, spune Naumovici, ca oamenii din on-line sa experimenteze, sa riste si sa invete, pentru ca on-line-ul este o industrie relativ tanara. De ce? Pentru ca va veni si momentul cand vor veni bugetele mari spre aceasta industrie si nu o sa mai vrea nimeni „experimente”. Creativul a subliniat si importanta festivalurilor, propunand intrecerea continua, pentru ca numai asa va creste calitatea. De asemenea, acesta a mai recomandat agentiilor din on-line sa nu se „atomizeze”. Agentiile care au avut maximum cinci oameni de calitate au fost lideri de piata, a mai spus creativul.
Perspective de crestere cu 30%
Mai multi specialisti din mediul on-line au declarat la Digital Marketing Report 2010 ca se asteapta la cresteri ale pietei de publicitate cu procente cuprinse intre 15%-30%. Marius Pahomi, head of MEC Interaction, Mediaedge:cia, spune ca anul acesta publicitatea on-line ar putea creste cu 15%, pana la 17 milioane de euro.
La randul sau, Calin Rotarus, Managing Director ARBOinteractive, este mai optimist si se asteapta la o crestere cu 20%-30% a pietei. Acesta subliniaza ca advertiserii care au ca target tinerii, cei care tintesc clasele sociale A/B, sunt cei care nu trebuie sa lipseasca din mediul on-line.
Cristian Costache, Head of Digital Media, Aegis Me dia Romania, precizeaza ca cine nu realizeaza cat mai repede ca internetul este un mediu care nu poate fi ignorat in mixul de media va pierde, chiar si pe termen scurt. Cristian Costache crede ca anul acesta vor investi mai mult in on-line companiile din randul FMCG-urilor si companiile cu produse de ingrijire personala.
Focus pe fuziuni
Radu Ionescu, General Manager Kinecto, spune ca grupul Publicis ar putea face „ceva achizitii” pe zona digitala anul acesta. „In prezent, aproape toate agentiile de top au divizii specializate pe digital, deci este putin probabil sa mai avem noutati din aceasta zona, doar in cazul in care vreuna dintre ele va simti nevoia de a avea doua-trei sau mai multe agentii sub umbrela, iar Publicis ar putea face o miscare in acest sens”, declara Radu Ionescu.
De asemenea, Bogdan Nitu, General Manager Webstyler, crede ca anul acesta va fi focus mare pe fuziuni. „Nu cred ca sunt multi dispusi sa cumpere in pe rioada asta. Iar daca o fac, o fac pe sume foarte mici, asa cum au fost toate achizitiile de pana acum”, spune Bogdan Nitu.
Acesta precizeaza ca provocarea cea mai importanta pentru on-line in 2010 este sa dovedeasca pentru totdea una ca este foarte eficient.
Cele mai tari branduri vazute de internauti
Datele studiului „Online Leading Brands”, realizat de Gemius Research, arata ca Dacia este brandul romanesc la care se gandesc prima oara utilizatorii din mediul on-line, acumuland 33% din „gandurile” internautilor. Pe locul secund cu procentaje de 6% si 5% se situeaza brandurile Ursus si Petrom. La capitolul incredere, marca de la Mioveni aduna 27%, iar BCR 7%, urmata de Arctic cu 6%.
Cele doua rezultate de mai sus se pot explica prin prezenta brandului Dacia pe internet, lider si la acest segment. Podiumul este completat de BCR si Petrom. Din datele studiului reiese ca exista o corelatie pozitiva intre prezenta pe internet a unui brand si succesul lui. Domeniile unde se observa corelatia cea mai puternica intre prezenta on-line si succes sunt Telecomul si Banci&Asigurari.

Citeste articolul pe: Financiarul

„Regula numarul unu: scoateti capul din pamant”

Bogdan Naumovici da lectii agentiilor din on-line:
La cea de-a patra editie a Digital Marketing Forum au participat atat specialisti internationali din industria on-line, cat si unul dintre cei mai reprezentativi oameni din publicitate, Bogdan Naumovici, care a predat 10 lectii agentiilor din mediul on-line. Cei mai importanti jucatori din mediul on-line mizeaza anul acesta pe o crestere a pietei cu pana la 30%.
Companiile din FMCG si cele de ingrijire personala vor investi mai mult in publicitatea on-line in 2010. Cel mai greu nume din industria publicitara locala, Bogdan Naumovici, Creative Director la 23 Communication Ideas, parte a grupului Leo Burnett, a prezentat 10 sugestii pentru agentiile on-line, la cea de-a patra editie a Digital Marketing Forum, organizat de Evensys. „Scoateti capul din pamant” este primul sfat din „decalogul” lui Bogdan Naumovici. Creativul a explicat ca oamenii din on-line ar trebui sa se adapteze nevoilor clientilor pe care vor sa-i castige si sa renunte pe cat posibil la „englezisme” si la limbajul tehnic, pentru reusita unei comunicari de succes si cu cei care nu cunosc engleza. Al doilea sfat al „dino zaurului” din pu blicitate este de a „intelege businessul clientilor”. Agentiile nu prea inteleg afacerile clientilor. Nu orice idee creativa poate genera pentru client beneficiu. „Nu vin deti ore/comisioane media”, spune Bogdan Naumovici, care critica practicile din advertising ale unor agentii care factureaza ora de munca, si nu ideea produsa, si recomanda celor din on-line sa nu faca aceeasi greseala. „Creati plus valoare si monetizati-o” este al patrulea sfat. Naumovici subliniaza ca oamenii nu vor sa vanda clickuri, ei vor sa-si vanda pro dusele: bere, masini. Bogdan Naumovici recomanda celor din on-line sa lucreze cu cat mai multi clienti. Pentru aceasta, „pozitionati-va, specializati-va”, le sugereaza creativul agentiilor din on-line. Acesta explica de ce acum unii dintre clienti cheama la licitatii chiar si 10 companii, „pentru ca nu stiu care-i cea buna”. Este vina agentiilor ca nu au stiut sa se specializeze si sa se pozitioneze. ”Nu angajati fara rost”
Directorul de creatie al 23 Communication Ideas le sugereaza celor din on-line sa nu faca angajari doar de dragul de a le face si sa controleze cresterea agentiei: pentru ca mai multi oameni in plus nu garanteaza o crestere a calitatii. „Profitati de inceputuri, riscati, educati” este o alta sugestie. Acum exista sansa, spune Naumovici, ca oamenii din on-line sa experimenteze, sa riste si sa invete, pentru ca on-line-ul este o industrie relativ tanara. De ce? Pentru ca va veni si momentul cand vor veni bugetele mari spre aceasta industrie si nu o sa mai vrea nimeni „experimente”. Creativul a subliniat si importanta festivalurilor, propunand intrecerea continua, pentru ca numai asa va creste calitatea. De asemenea, acesta a mai recomandat agentiilor din on-line sa nu se „atomizeze”. Agentiile care au avut maximum cinci oameni de calitate au fost lideri de piata, a mai spus creativul.
Perspective de crestere cu 30%
Mai multi specialisti din mediul on-line au declarat la Digital Marketing Report 2010 ca se asteapta la cresteri ale pietei de publicitate cu procente cuprinse intre 15%-30%. Marius Pahomi, head of MEC Interaction, Mediaedge:cia, spune ca anul acesta publicitatea on-line ar putea creste cu 15%, pana la 17 milioane de euro.
La randul sau, Calin Rotarus, Managing Director ARBOinteractive, este mai optimist si se asteapta la o crestere cu 20%-30% a pietei. Acesta subliniaza ca advertiserii care au ca target tinerii, cei care tintesc clasele sociale A/B, sunt cei care nu trebuie sa lipseasca din mediul on-line.
Cristian Costache, Head of Digital Media, Aegis Me dia Romania, precizeaza ca cine nu realizeaza cat mai repede ca internetul este un mediu care nu poate fi ignorat in mixul de media va pierde, chiar si pe termen scurt. Cristian Costache crede ca anul acesta vor investi mai mult in on-line companiile din randul FMCG-urilor si companiile cu produse de ingrijire personala.
Focus pe fuziuni
Radu Ionescu, General Manager Kinecto, spune ca grupul Publicis ar putea face „ceva achizitii” pe zona digitala anul acesta. „In prezent, aproape toate agentiile de top au divizii specializate pe digital, deci este putin probabil sa mai avem noutati din aceasta zona, doar in cazul in care vreuna dintre ele va simti nevoia de a avea doua-trei sau mai multe agentii sub umbrela, iar Publicis ar putea face o miscare in acest sens”, declara Radu Ionescu.
De asemenea, Bogdan Nitu, General Manager Webstyler, crede ca anul acesta va fi focus mare pe fuziuni. „Nu cred ca sunt multi dispusi sa cumpere in pe rioada asta. Iar daca o fac, o fac pe sume foarte mici, asa cum au fost toate achizitiile de pana acum”, spune Bogdan Nitu.
Acesta precizeaza ca provocarea cea mai importanta pentru on-line in 2010 este sa dovedeasca pentru totdea una ca este foarte eficient.
Cele mai tari branduri vazute de internauti
Datele studiului „Online Leading Brands”, realizat de Gemius Research, arata ca Dacia este brandul romanesc la care se gandesc prima oara utilizatorii din mediul on-line, acumuland 33% din „gandurile” internautilor. Pe locul secund cu procentaje de 6% si 5% se situeaza brandurile Ursus si Petrom. La capitolul incredere, marca de la Mioveni aduna 27%, iar BCR 7%, urmata de Arctic cu 6%.
Cele doua rezultate de mai sus se pot explica prin prezenta brandului Dacia pe internet, lider si la acest segment. Podiumul este completat de BCR si Petrom. Din datele studiului reiese ca exista o corelatie pozitiva intre prezenta pe internet a unui brand si succesul lui. Domeniile unde se observa corelatia cea mai puternica intre prezenta on-line si succes sunt Telecomul si Banci&Asigurari.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 643 ori.

Publica un raspuns