Preturile acestor produse au scazut cu 20% in 2009
Cresterea atacurilor informatice de la finalul anului trecut, dar si de la inceputul lui 2010 a creat premisele unei reveniri a pietei locale de securitate IT.
In plus, scaderea preturilor acestor solutii determina estimari pozitive din partea jucatorilor din domeniu care mizeaza anul acesta pe o crestere a acestei piete de 3%-5%.
2010 a inceput cu un oarecare optimism al mediului de afaceri, in speranta ca va fi anul in care se va diminua criza economica si ca anumite sectoare vor creste, este de parere Oliviu Talianu, Business Development Manager la Panda Security. „Pe fondul unei inertii a ultimului trimestru din 2009 si cumulat cu cresterea atacurilor informatice in primul trimestru al acestui an (troieni si, in special, troieni bancari, virusi, phishing, spyware etc.), estimam ca piata solutiilor de securitate a fost de 1,2-1,4 milioane de euro. In continuare, piata solutiilor de securitate este dominata in proportie de 50%-55% de solutiile antimalware (virus, troieni, spam, spyware, adware etc.), restul fiind impartita intre solutiile VPN, firewall, detectie si prevenire intruziuni etc.”, explica acesta. In ceea ce priveste estimarile privind valoarea acestui segment in 2010, oficialii Kaspersky precizeaza ca piata programelor antivirus este incadrata de compania de cercetare IDC la „Endpoint Security”, categorie care, la randul ei, apartine segmentului „Secure Content and Threat Management (SCTM), iar estimarile pentru acesta in 2010 se afla undeva la 16 milioane de dolari (aproximativ 13 milioane de euro). „Daca luam in considerare evolutiile din economia romaneasca, am putea spune ca va fi foarte bine daca vom vedea o crestere a pietei de 3%-5% fata de anul trecut”, precizeaza pentru „Financiarul” Teodor Cimpoesu, Managing Director Kaspersky Lab Romania si Bulgaria.
In aceeasi ordine de idei, in opinia lui Mihai Ion Dantis, Brand Manager la Sunbelt Software, piata locala de solutii antivirus a ajuns anul trecut la valoarea de 10-12 milioane de euro, stagnand comparativ cu 2008. In primele luni din 2010 insa, acest segment s-a majorat cu cel mult 10%, pondere despre care Dantis spune ca s-ar putea mentine pe parcursul intregului an. Discounturile marcheaza micsorarea tarifelor
O parere mai putin optimista vine din partea lui Oliviu Talianu, care afirma ca piata solutiilor de securitate in 2010 se va situa la nivelul anului 2007, respectiv intre sapte si opt milioane de euro (valoare de vanzare a producatorilor). „Pe fondul cresterii atacurilor informatice, atat in amploare, cat si in diversitate, si in conditiile in care in continuare securitatea IT reprezinta una din prioritatile companiilor, ne-am fi asteptat in mod normal ca piata sa stagneze. Totusi, asistam la o cadere masiva a pietei consumatorilor casnici (zona deja dominata de o rata mare a pirateriei software), reducerea parcului de calculatoare in segmentul companiilor si reducerea bugetelor acordate achizitionarii de solutii de securitate – motive care vor duce la scaderea in continuare a pietei”, explica reprezentantul Panda Security. In incercarea de a revigora vanzarile de solutii de securitate IT, producatorii au redus anul trecut preturile cu aproximativ 20%, mai spune reprezentantul Sunbelt Software. „Nu stiu daca preturile vor mai scadea foarte mult in 2010.
Exista o tendinta a scaderii preturilor, dar toti momentan o mascheaza sub forma ofertelor si promotiilor de genul iti cumperi doua produse si al doilea are discount de 70%-80%; sau iti cumperi o licenta si de fapt este pentru doua sau trei calculatoare”, explica Dantis.
Zona business aduce grosul vanzarilor
Potrivit jucatorilor din domeniu, majorarea pietei in acest an este determinata de segmentul de business, in masura in care zona de consumer a inregistrat o scadere masiva, rezultat al diminuarii puterii de cumparare, dar si al incercarii utilizatorilor individuali de a reduce cheltuielile si de a face economii.
Cu toate acestea, producatorii de antivirus sunt constienti de potentialul sectorului consumatorilor individuali, aceasta fiind una dintre zonele pe care vor pune accent in perioada urmatoare. Potrivit studiilor Panda Security, atacurile informatice din ultima vreme sunt orientate catre obtinerea de profituri, troienii bancari reprezentand 61% din amenintari. Pe acest fond, asistam in prezent la o constientizare tot mai acuta a nevoii de protectie in segmentul consumer, a cresterii preocuparilor consumatorilor casnici pentru veniturile proprii. Acest lucru inseamna ca multi utilizatori casnici vor investi in solutii de securitate si vor aloca timp pentru a fi la curent cu cele mai recente tipuri de atacuri informatice. „Securitatea IT devine ceea ce trebuia sa fie dintotdeauna: o masura preventiva, si nu una corectiva, o investitie intr-o asigurare pe viitor, si nu una in niste «unelte de curatare»”, mai spune Talianu, mentionand ca, mai ales in conditiile actuale, segmentul consumer este departe de a fi unul generator de venituri pentru vendorii de solutii de securitate. Prin urmare, tot segmentul de business va ramane principalul focus pentru producatorii de solutii de securitate, insa spre deosebire de anii trecuti, cand zona guvernamentala era locomotiva investitiilor in IT, in perioada urmatoare segmentul companiilor private (in special companiile medii spre mari) va genera cele mai multe venituri.
Operatorii telecom intra in zona de antivirus
Chiar daca prima impresie este ca piata solutiilor de securitate este una saturata si dominata deja de anumiti jucatori, chiar daca de multe ori asistam la adevarate razboaie ale preturilor intre concurenti sau la politici de dumping sau concurenta neloiala, ca orice piata emergenta, Romania are suficient loc de crestere si suficienta putere de absorbtie pentru noi jucatori sau pentru jucatori existenti care se relanseaza. Potentialul acestui segment este luat in calcul mai nou si de operatorii telecom. Ultima miscare in acest sens apartine companiei Vodafone Romania, care a lansat Vodafone PC Protection, un pachet complet de securitate IT pentru protejarea calculatorului impotriva amenintarilor informatice. Noul serviciu se adreseaza clientilor noi si existenti ai serviciilor Vodafone Mobile Broadband, precum si clientilor Vodafone Office Connect. Si Romtelecom a stabilit un parteneriat cu Symantec si ofera abonatilor Norton Antivirus 2010 si Norton Internet Security 2010. De asemenea, pentru securizarea retelelor companiilor, operatorul a incheiat un parteneriat cu Panda Security.
Citeste articolul pe: Financiarul
Preturile acestor produse au scazut cu 20% in 2009
Cresterea atacurilor informatice de la finalul anului trecut, dar si de la inceputul lui 2010 a creat premisele unei reveniri a pietei locale de securitate IT.
In plus, scaderea preturilor acestor solutii determina estimari pozitive din partea jucatorilor din domeniu care mizeaza anul acesta pe o crestere a acestei piete de 3%-5%.
2010 a inceput cu un oarecare optimism al mediului de afaceri, in speranta ca va fi anul in care se va diminua criza economica si ca anumite sectoare vor creste, este de parere Oliviu Talianu, Business Development Manager la Panda Security. „Pe fondul unei inertii a ultimului trimestru din 2009 si cumulat cu cresterea atacurilor informatice in primul trimestru al acestui an (troieni si, in special, troieni bancari, virusi, phishing, spyware etc.), estimam ca piata solutiilor de securitate a fost de 1,2-1,4 milioane de euro. In continuare, piata solutiilor de securitate este dominata in proportie de 50%-55% de solutiile antimalware (virus, troieni, spam, spyware, adware etc.), restul fiind impartita intre solutiile VPN, firewall, detectie si prevenire intruziuni etc.”, explica acesta. In ceea ce priveste estimarile privind valoarea acestui segment in 2010, oficialii Kaspersky precizeaza ca piata programelor antivirus este incadrata de compania de cercetare IDC la „Endpoint Security”, categorie care, la randul ei, apartine segmentului „Secure Content and Threat Management (SCTM), iar estimarile pentru acesta in 2010 se afla undeva la 16 milioane de dolari (aproximativ 13 milioane de euro). „Daca luam in considerare evolutiile din economia romaneasca, am putea spune ca va fi foarte bine daca vom vedea o crestere a pietei de 3%-5% fata de anul trecut”, precizeaza pentru „Financiarul” Teodor Cimpoesu, Managing Director Kaspersky Lab Romania si Bulgaria.
In aceeasi ordine de idei, in opinia lui Mihai Ion Dantis, Brand Manager la Sunbelt Software, piata locala de solutii antivirus a ajuns anul trecut la valoarea de 10-12 milioane de euro, stagnand comparativ cu 2008. In primele luni din 2010 insa, acest segment s-a majorat cu cel mult 10%, pondere despre care Dantis spune ca s-ar putea mentine pe parcursul intregului an. Discounturile marcheaza micsorarea tarifelor
O parere mai putin optimista vine din partea lui Oliviu Talianu, care afirma ca piata solutiilor de securitate in 2010 se va situa la nivelul anului 2007, respectiv intre sapte si opt milioane de euro (valoare de vanzare a producatorilor). „Pe fondul cresterii atacurilor informatice, atat in amploare, cat si in diversitate, si in conditiile in care in continuare securitatea IT reprezinta una din prioritatile companiilor, ne-am fi asteptat in mod normal ca piata sa stagneze. Totusi, asistam la o cadere masiva a pietei consumatorilor casnici (zona deja dominata de o rata mare a pirateriei software), reducerea parcului de calculatoare in segmentul companiilor si reducerea bugetelor acordate achizitionarii de solutii de securitate – motive care vor duce la scaderea in continuare a pietei”, explica reprezentantul Panda Security. In incercarea de a revigora vanzarile de solutii de securitate IT, producatorii au redus anul trecut preturile cu aproximativ 20%, mai spune reprezentantul Sunbelt Software. „Nu stiu daca preturile vor mai scadea foarte mult in 2010.
Exista o tendinta a scaderii preturilor, dar toti momentan o mascheaza sub forma ofertelor si promotiilor de genul iti cumperi doua produse si al doilea are discount de 70%-80%; sau iti cumperi o licenta si de fapt este pentru doua sau trei calculatoare”, explica Dantis.
Zona business aduce grosul vanzarilor
Potrivit jucatorilor din domeniu, majorarea pietei in acest an este determinata de segmentul de business, in masura in care zona de consumer a inregistrat o scadere masiva, rezultat al diminuarii puterii de cumparare, dar si al incercarii utilizatorilor individuali de a reduce cheltuielile si de a face economii.
Cu toate acestea, producatorii de antivirus sunt constienti de potentialul sectorului consumatorilor individuali, aceasta fiind una dintre zonele pe care vor pune accent in perioada urmatoare. Potrivit studiilor Panda Security, atacurile informatice din ultima vreme sunt orientate catre obtinerea de profituri, troienii bancari reprezentand 61% din amenintari. Pe acest fond, asistam in prezent la o constientizare tot mai acuta a nevoii de protectie in segmentul consumer, a cresterii preocuparilor consumatorilor casnici pentru veniturile proprii. Acest lucru inseamna ca multi utilizatori casnici vor investi in solutii de securitate si vor aloca timp pentru a fi la curent cu cele mai recente tipuri de atacuri informatice. „Securitatea IT devine ceea ce trebuia sa fie dintotdeauna: o masura preventiva, si nu una corectiva, o investitie intr-o asigurare pe viitor, si nu una in niste «unelte de curatare»”, mai spune Talianu, mentionand ca, mai ales in conditiile actuale, segmentul consumer este departe de a fi unul generator de venituri pentru vendorii de solutii de securitate. Prin urmare, tot segmentul de business va ramane principalul focus pentru producatorii de solutii de securitate, insa spre deosebire de anii trecuti, cand zona guvernamentala era locomotiva investitiilor in IT, in perioada urmatoare segmentul companiilor private (in special companiile medii spre mari) va genera cele mai multe venituri.
Operatorii telecom intra in zona de antivirus
Chiar daca prima impresie este ca piata solutiilor de securitate este una saturata si dominata deja de anumiti jucatori, chiar daca de multe ori asistam la adevarate razboaie ale preturilor intre concurenti sau la politici de dumping sau concurenta neloiala, ca orice piata emergenta, Romania are suficient loc de crestere si suficienta putere de absorbtie pentru noi jucatori sau pentru jucatori existenti care se relanseaza. Potentialul acestui segment este luat in calcul mai nou si de operatorii telecom. Ultima miscare in acest sens apartine companiei Vodafone Romania, care a lansat Vodafone PC Protection, un pachet complet de securitate IT pentru protejarea calculatorului impotriva amenintarilor informatice. Noul serviciu se adreseaza clientilor noi si existenti ai serviciilor Vodafone Mobile Broadband, precum si clientilor Vodafone Office Connect. Si Romtelecom a stabilit un parteneriat cu Symantec si ofera abonatilor Norton Antivirus 2010 si Norton Internet Security 2010. De asemenea, pentru securizarea retelelor companiilor, operatorul a incheiat un parteneriat cu Panda Security.
Citeste articolul pe: Financiarul