Preturile acestor produse au scazut cu 20% in 2009
Cresterea atacurilor informatice de la finalul anului trecut, dar si de la inceputul lui 2010 a creat pre­misele unei reveniri a pietei locale de securitate IT.
In plus, scaderea preturilor acestor solutii determina estimari pozitive din partea jucatorilor din domeniu care mizeaza anul acesta pe o crestere a acestei piete de 3%-5%.
2010 a inceput cu un oarecare opti­mism al mediului de afaceri, in speranta ca va fi anul in care se va diminua criza eco­nomica si ca anumite sectoare vor creste, este de parere Oliviu Talianu, Busi­ness Development Manager la Panda Secu­rity. „Pe fondul unei inertii a ulti­mului trimestru din 2009 si cumulat cu cresterea atacurilor informatice in primul trimestru al acestui an (troieni si, in spe­cial, troieni bancari, virusi, phishing, spyware etc.), estimam ca piata solutiilor de securitate a fost de 1,2-1,4 milioane de euro. In continuare, piata solutiilor de securitate este dominata in proportie de 50%-55% de solutiile antimalware (virus, troieni, spam, spyware, adware etc.), restul fiind impartita intre solutiile VPN, firewall, detectie si prevenire intruziuni etc.”, explica acesta. In ceea ce priveste estimarile privind valoa­rea acestui seg­ment in 2010, oficialii Kas­persky pre­ci­zeaza ca piata pro­gra­melor antivirus este incadrata de com­pania de cercetare IDC la „Endpoint Secu­rity”, categorie care, la randul ei, apar­tine segmentului „Secure Content and Threat Management (SCTM), iar esti­marile pentru acesta in 2010 se afla unde­va la 16 milioane de dolari (apro­ximativ 13 milioane de euro). „Daca luam in considerare evolutiile din economia roma­­neasca, am putea spune ca va fi foarte bine daca vom vedea o crestere a pietei de 3%-5% fata de anul trecut”, pre­cizeaza pentru „Financiarul” Teodor Cim­poesu, Managing Director Kaspersky Lab Romania si Bulgaria.
In aceeasi ordine de idei, in opinia lui Mihai Ion Dantis, Brand Manager la Sunbelt Software, piata locala de solutii antivirus a ajuns anul trecut la valoarea de 10-12 milioane de euro, stagnand com­parativ cu 2008. In primele luni din 2010 insa, acest segment s-a majorat cu cel mult 10%, pon­dere despre care Dantis spune ca s-ar putea mentine pe parcursul intre­gu­lui an. Discounturile marcheaza micsorarea tarifelor
O parere mai putin optimista vine din partea lui Oliviu Talianu, care afirma ca pia­ta solutiilor de securitate in 2010 se va situa la nivelul anului 2007, respectiv intre sapte si opt milioane de euro (valoare de van­zare a producatorilor). „Pe fondul cresterii atacurilor informatice, atat in am­ploare, cat si in diversitate, si in conditiile in care in continuare securitatea IT repre­zinta una din prioritatile companiilor, ne-am fi asteptat in mod normal ca piata sa stagneze. Totusi, asistam la o cadere masiva a pietei consumatorilor casnici (zona deja dominata de o rata mare a pirateriei software), reducerea parcului de calcu­latoare in segmentul companiilor si reducerea bugetelor acordate achizi­tio­na­rii de solutii de securitate – motive care vor duce la scaderea in continuare a pietei”, explica reprezentantul Panda Security. In incercarea de a revigora vanzarile de solu­tii de securitate IT, producatorii au redus anul trecut preturile cu aproximativ 20%, mai spune reprezentantul Sunbelt Soft­ware. „Nu stiu daca preturile vor mai sca­dea foarte mult in 2010.
Exista o ten­dinta a scaderii preturilor, dar toti mo­mentan o mascheaza sub forma ofertelor si pro­mo­tiilor de genul iti cumperi doua produse si al doilea are discount de 70%-80%; sau iti cumperi o licenta si de fapt este pentru doua sau trei calculatoare”, explica Dantis.
Zona business aduce grosul vanzarilor
Potrivit jucatorilor din domeniu, majo­rarea pietei in acest an este deter­mi­nata de segmentul de business, in masura in care zona de consumer a inregistrat o scadere masiva, rezultat al diminuarii puterii de cumparare, dar si al incercarii utili­zatorilor individuali de a reduce chel­tuielile si de a face economii.
Cu toate acestea, produ­catorii de antivirus sunt con­stienti de poten­tialul sec­torului con­sumatorilor indi­viduali, aceasta fiind una dintre zonele pe care vor pune accent in perioada urma­toare. Potrivit studiilor Panda Security, atacurile infor­matice din ultima vreme sunt orientate catre obtine­rea de profituri, troienii ban­cari repre­zen­tand 61% din amenintari. Pe acest fond, asistam in pre­zent la o con­stien­tizare tot mai acuta a nevoii de protectie in seg­men­tul consumer, a cres­terii preocu­parilor consumatorilor cas­nici pentru veniturile proprii. Acest lucru inseamna ca multi utilizatori casnici vor investi in solutii de securitate si vor aloca timp pentru a fi la cu­rent cu cele mai recente tipuri de ata­curi informatice. „Secu­ritatea IT devine ceea ce trebuia sa fie dintot­deauna: o masura preventiva, si nu una corectiva, o investitie intr-o asigurare pe viitor, si nu una in niste «unelte de cura­tare»”, mai spune Talianu, mentionand ca, mai ales in conditiile actuale, segmentul consumer este departe de a fi unul gene­rator de veni­turi pentru vendorii de solutii de se­cu­ritate. Prin urmare, tot segmentul de business va ramane principalul focus pen­tru producatorii de solutii de secu­ritate, insa spre deosebire de anii trecuti, cand zona guvernamentala era locomotiva inves­titiilor in IT, in perioada urmatoare segmentul companiilor private (in special companiile medii spre mari) va genera cele mai multe venituri.
Operatorii telecom intra in zona de antivirus
Chiar daca prima impresie este ca piata solu­tiilor de securitate este una saturata si dominata deja de anumiti jucatori, chiar daca de multe ori asistam la adevarate razboaie ale preturilor intre concurenti sau la politici de dumping sau concurenta neloiala, ca orice piata emergenta, Romania are suficient loc de crestere si sufici­enta putere de absorbtie pentru noi jucatori sau pen­tru jucatori existenti care se relanseaza. Pote­ntialul acestui segment este luat in calcul mai nou si de operatorii telecom. Ultima miscare in acest sens apartine companiei Vodafone Romania, care a lansat Vodafone PC Protection, un pachet complet de securitate IT pentru prote­jarea calculatorului impotriva amenin­tarilor informatice. Noul serviciu se adreseaza clientilor noi si existenti ai serviciilor Vodafone Mobile Broadband, precum si clientilor Voda­fone Office Connect. Si Romtelecom a stabilit un parteneriat cu Symantec si ofera abonatilor Norton Antivirus 2010 si Norton Internet Secu­rity 2010. De asemenea, pentru securi­zarea retelelor companiilor, operatorul a incheiat un parteneriat cu Panda Security.

Citeste articolul pe: Financiarul

Pe timp de criza atacurile informatice resusciteaza piata locala de solutii de securitate IT

Preturile acestor produse au scazut cu 20% in 2009
Cresterea atacurilor informatice de la finalul anului trecut, dar si de la inceputul lui 2010 a creat pre­misele unei reveniri a pietei locale de securitate IT.
In plus, scaderea preturilor acestor solutii determina estimari pozitive din partea jucatorilor din domeniu care mizeaza anul acesta pe o crestere a acestei piete de 3%-5%.
2010 a inceput cu un oarecare opti­mism al mediului de afaceri, in speranta ca va fi anul in care se va diminua criza eco­nomica si ca anumite sectoare vor creste, este de parere Oliviu Talianu, Busi­ness Development Manager la Panda Secu­rity. „Pe fondul unei inertii a ulti­mului trimestru din 2009 si cumulat cu cresterea atacurilor informatice in primul trimestru al acestui an (troieni si, in spe­cial, troieni bancari, virusi, phishing, spyware etc.), estimam ca piata solutiilor de securitate a fost de 1,2-1,4 milioane de euro. In continuare, piata solutiilor de securitate este dominata in proportie de 50%-55% de solutiile antimalware (virus, troieni, spam, spyware, adware etc.), restul fiind impartita intre solutiile VPN, firewall, detectie si prevenire intruziuni etc.”, explica acesta. In ceea ce priveste estimarile privind valoa­rea acestui seg­ment in 2010, oficialii Kas­persky pre­ci­zeaza ca piata pro­gra­melor antivirus este incadrata de com­pania de cercetare IDC la „Endpoint Secu­rity”, categorie care, la randul ei, apar­tine segmentului „Secure Content and Threat Management (SCTM), iar esti­marile pentru acesta in 2010 se afla unde­va la 16 milioane de dolari (apro­ximativ 13 milioane de euro). „Daca luam in considerare evolutiile din economia roma­­neasca, am putea spune ca va fi foarte bine daca vom vedea o crestere a pietei de 3%-5% fata de anul trecut”, pre­cizeaza pentru „Financiarul” Teodor Cim­poesu, Managing Director Kaspersky Lab Romania si Bulgaria.
In aceeasi ordine de idei, in opinia lui Mihai Ion Dantis, Brand Manager la Sunbelt Software, piata locala de solutii antivirus a ajuns anul trecut la valoarea de 10-12 milioane de euro, stagnand com­parativ cu 2008. In primele luni din 2010 insa, acest segment s-a majorat cu cel mult 10%, pon­dere despre care Dantis spune ca s-ar putea mentine pe parcursul intre­gu­lui an. Discounturile marcheaza micsorarea tarifelor
O parere mai putin optimista vine din partea lui Oliviu Talianu, care afirma ca pia­ta solutiilor de securitate in 2010 se va situa la nivelul anului 2007, respectiv intre sapte si opt milioane de euro (valoare de van­zare a producatorilor). „Pe fondul cresterii atacurilor informatice, atat in am­ploare, cat si in diversitate, si in conditiile in care in continuare securitatea IT repre­zinta una din prioritatile companiilor, ne-am fi asteptat in mod normal ca piata sa stagneze. Totusi, asistam la o cadere masiva a pietei consumatorilor casnici (zona deja dominata de o rata mare a pirateriei software), reducerea parcului de calcu­latoare in segmentul companiilor si reducerea bugetelor acordate achizi­tio­na­rii de solutii de securitate – motive care vor duce la scaderea in continuare a pietei”, explica reprezentantul Panda Security. In incercarea de a revigora vanzarile de solu­tii de securitate IT, producatorii au redus anul trecut preturile cu aproximativ 20%, mai spune reprezentantul Sunbelt Soft­ware. „Nu stiu daca preturile vor mai sca­dea foarte mult in 2010.
Exista o ten­dinta a scaderii preturilor, dar toti mo­mentan o mascheaza sub forma ofertelor si pro­mo­tiilor de genul iti cumperi doua produse si al doilea are discount de 70%-80%; sau iti cumperi o licenta si de fapt este pentru doua sau trei calculatoare”, explica Dantis.
Zona business aduce grosul vanzarilor
Potrivit jucatorilor din domeniu, majo­rarea pietei in acest an este deter­mi­nata de segmentul de business, in masura in care zona de consumer a inregistrat o scadere masiva, rezultat al diminuarii puterii de cumparare, dar si al incercarii utili­zatorilor individuali de a reduce chel­tuielile si de a face economii.
Cu toate acestea, produ­catorii de antivirus sunt con­stienti de poten­tialul sec­torului con­sumatorilor indi­viduali, aceasta fiind una dintre zonele pe care vor pune accent in perioada urma­toare. Potrivit studiilor Panda Security, atacurile infor­matice din ultima vreme sunt orientate catre obtine­rea de profituri, troienii ban­cari repre­zen­tand 61% din amenintari. Pe acest fond, asistam in pre­zent la o con­stien­tizare tot mai acuta a nevoii de protectie in seg­men­tul consumer, a cres­terii preocu­parilor consumatorilor cas­nici pentru veniturile proprii. Acest lucru inseamna ca multi utilizatori casnici vor investi in solutii de securitate si vor aloca timp pentru a fi la cu­rent cu cele mai recente tipuri de ata­curi informatice. „Secu­ritatea IT devine ceea ce trebuia sa fie dintot­deauna: o masura preventiva, si nu una corectiva, o investitie intr-o asigurare pe viitor, si nu una in niste «unelte de cura­tare»”, mai spune Talianu, mentionand ca, mai ales in conditiile actuale, segmentul consumer este departe de a fi unul gene­rator de veni­turi pentru vendorii de solutii de se­cu­ritate. Prin urmare, tot segmentul de business va ramane principalul focus pen­tru producatorii de solutii de secu­ritate, insa spre deosebire de anii trecuti, cand zona guvernamentala era locomotiva inves­titiilor in IT, in perioada urmatoare segmentul companiilor private (in special companiile medii spre mari) va genera cele mai multe venituri.
Operatorii telecom intra in zona de antivirus
Chiar daca prima impresie este ca piata solu­tiilor de securitate este una saturata si dominata deja de anumiti jucatori, chiar daca de multe ori asistam la adevarate razboaie ale preturilor intre concurenti sau la politici de dumping sau concurenta neloiala, ca orice piata emergenta, Romania are suficient loc de crestere si sufici­enta putere de absorbtie pentru noi jucatori sau pen­tru jucatori existenti care se relanseaza. Pote­ntialul acestui segment este luat in calcul mai nou si de operatorii telecom. Ultima miscare in acest sens apartine companiei Vodafone Romania, care a lansat Vodafone PC Protection, un pachet complet de securitate IT pentru prote­jarea calculatorului impotriva amenin­tarilor informatice. Noul serviciu se adreseaza clientilor noi si existenti ai serviciilor Vodafone Mobile Broadband, precum si clientilor Voda­fone Office Connect. Si Romtelecom a stabilit un parteneriat cu Symantec si ofera abonatilor Norton Antivirus 2010 si Norton Internet Secu­rity 2010. De asemenea, pentru securi­zarea retelelor companiilor, operatorul a incheiat un parteneriat cu Panda Security.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 mai, 2010 in categoria IT, Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 2,130 ori.

Publica un raspuns