Directorul general al Syscom Digital, Maia Novolan, a declarat ca piata mobile marketing din Romania va creste cu 20%-30% in 2010 fata de 2009, cand se situa la aproximativ 5 milioane de euro. „Volumul de activitate s-ar putea dubla anul acesta, dar nu si ve­ni­turile, pentru ca presiunea pe preturi a fost si este foarte mare. Criza a bagat preturile la apa, acestea au scazut si cu 30%-40%“, a punctat Maia Novolan.
Directorul general al Syscom Digital spune ca, in prezent, pretul reper in acest domeniu este „costul per SMS“, care variaza acum intre 3 si 5 eurocenti. De altfel, peste 90% din piata de mobile marketing o reprezinta in prezent campaniile prin SMS. Anul trecut, cea mai importanta campanie pe mobile marketing a fost cea a producatorului de vin Murfatlar, care a reprezentat cateva milioane de SMS-uri si a insumat peste un milion de euro (valoarea campaniei si a premiilor). O alta com­ponenta a mobile marketingului o repre­zinta mobisite-urile.
Intr-un an, numarul vizitelor pe mobisite-urile autoh­tone a crescut cu 162%, potrivit datelor SATI (Studiul de Audienta si Trafic Internet). Chiar daca inregistreaza o crestere expo­nen­tiala, mobisite-urile nu reusesc inca sa atraga publicitate pe masura. In 2009, pe mobisite-urile din Romania au rulat sase campanii de publicitate. In prezent, in SATI sunt masurate 13 mobisite-uri.
Industria se intareste cu Asociatia de Marketing Mobil
Sapte companii printre care Hitmail, Syscom Digital sau Voxline Communication au lansat Asociatia de Marketing Mobil din Romania. „Crearea unei asociatii de profil sta la baza implementarii unor standarde in domeniu care vor avea un impact pozitiv in folosirea corecta a tehnicilor de marketing mobil si la cresterea acestei piete. In acelasi timp, Asociatia poate juca un rol important in prevenirea abuzurilor sau a folosirii in mod eronat a marketingului mobil protejand consumatorii si implicit imaginea brandurilor in ochii acestora”, a declarat Dan Virtopeanu, General Manager Voxline Communication.
Utilizatorii nu cred in marketingul mobil
Romanii au devenit mai reticenti la marketingul pe telefonul mobil, doar 8% considerand ca acesta isi atinge scopul, potrivit studiului Unlock Research prezentat la Mobile Marketing Conference. Numarul persoanelor care au primit reclame pe telefonul mobil este similar cu cel inregistrat in ultimii doi ani, respectiv 64% din numarul utilizatorilor. La intrebarea care sunt avantajele reclamelor pe telefonul mobil, repondentii au punctat: informarea (49%), tinerea „la curent“ cu ultimele noutati (39%), in timp ce 37% considera ca le „poti citi oricand“. Studiul a fost realizat in Bucuresti cu 144 de chestionare online, cu barbati si femei cu varsta cuprinsa intre 16 si 35 de ani, studii medii si superioare, venit mediu si ridicat.

Citeste articolul pe: Financiarul

Piata de „mobile marketing“: 6,5 mil. euro, in crestere cu 20%-30%

Directorul general al Syscom Digital, Maia Novolan, a declarat ca piata mobile marketing din Romania va creste cu 20%-30% in 2010 fata de 2009, cand se situa la aproximativ 5 milioane de euro. „Volumul de activitate s-ar putea dubla anul acesta, dar nu si ve­ni­turile, pentru ca presiunea pe preturi a fost si este foarte mare. Criza a bagat preturile la apa, acestea au scazut si cu 30%-40%“, a punctat Maia Novolan.
Directorul general al Syscom Digital spune ca, in prezent, pretul reper in acest domeniu este „costul per SMS“, care variaza acum intre 3 si 5 eurocenti. De altfel, peste 90% din piata de mobile marketing o reprezinta in prezent campaniile prin SMS. Anul trecut, cea mai importanta campanie pe mobile marketing a fost cea a producatorului de vin Murfatlar, care a reprezentat cateva milioane de SMS-uri si a insumat peste un milion de euro (valoarea campaniei si a premiilor). O alta com­ponenta a mobile marketingului o repre­zinta mobisite-urile.
Intr-un an, numarul vizitelor pe mobisite-urile autoh­tone a crescut cu 162%, potrivit datelor SATI (Studiul de Audienta si Trafic Internet). Chiar daca inregistreaza o crestere expo­nen­tiala, mobisite-urile nu reusesc inca sa atraga publicitate pe masura. In 2009, pe mobisite-urile din Romania au rulat sase campanii de publicitate. In prezent, in SATI sunt masurate 13 mobisite-uri.
Industria se intareste cu Asociatia de Marketing Mobil
Sapte companii printre care Hitmail, Syscom Digital sau Voxline Communication au lansat Asociatia de Marketing Mobil din Romania. „Crearea unei asociatii de profil sta la baza implementarii unor standarde in domeniu care vor avea un impact pozitiv in folosirea corecta a tehnicilor de marketing mobil si la cresterea acestei piete. In acelasi timp, Asociatia poate juca un rol important in prevenirea abuzurilor sau a folosirii in mod eronat a marketingului mobil protejand consumatorii si implicit imaginea brandurilor in ochii acestora”, a declarat Dan Virtopeanu, General Manager Voxline Communication.
Utilizatorii nu cred in marketingul mobil
Romanii au devenit mai reticenti la marketingul pe telefonul mobil, doar 8% considerand ca acesta isi atinge scopul, potrivit studiului Unlock Research prezentat la Mobile Marketing Conference. Numarul persoanelor care au primit reclame pe telefonul mobil este similar cu cel inregistrat in ultimii doi ani, respectiv 64% din numarul utilizatorilor. La intrebarea care sunt avantajele reclamelor pe telefonul mobil, repondentii au punctat: informarea (49%), tinerea „la curent“ cu ultimele noutati (39%), in timp ce 37% considera ca le „poti citi oricand“. Studiul a fost realizat in Bucuresti cu 144 de chestionare online, cu barbati si femei cu varsta cuprinsa intre 16 si 35 de ani, studii medii si superioare, venit mediu si ridicat.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 14 mai, 2010 in categoria Business, Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 639 ori.

Publica un raspuns