degeaba il avem. Dupa primele lui declaratii este evident ca domnul ministru trimis de meseriasii de la UDMR nu prea va face mare reforma in sistemul nostru de sanatate lipsit de performanta.

Sa accepti functia de ministru si sa nu ai un set de masuri de reforma de dreapta sa le spui la investitura este cam nasol pentru noi contribuabilii ce le platim salariile pe degeaba.

Pentru ca am un respect deosebit fata de Olanda, as dori sa ii recomand domnului ministru si mai ales consilierilor sa incerce sa vada daca nu pot implementa reforma din sanatatea Olandei realizata prin 2006.

Legea care a stat la baza acestei reforme a facut ca Olanda, dupa cum puteti vedea aici , a dus Olanda pe primul lor in ceea ce priveste sistemul de sanatate la nivel european . A se vedea pagina 14  si 22 .

Iar de pe Wikipedia se pot documenta asa mai superficial pentru a vedea modelul ales de olandezi destul de recent, iar acest model inseamna pe linga un sistem public minoritar in a plati anumita asigurari de sanatate, un sistem privat de finantare si asigurari de sanatate :

http://en.wikipedia.org/wiki/Healthcare_in_the_Netherlands

Oricum merita retinut : PRIVAT . NU Casa de asigurari de sanatate subordonata intr-o forma sau alta ministerului , ci ASIGURARI PRIVATE .

Uitati de grija statului falimentar si repetati zilnic cind luati banii din taxele privatilor : VREM STAT DIMINUAT si nu neaparat minimal.

Spor la redus birocratia si hotia statului .

Avem ministru la sanatate si …

degeaba il avem. Dupa primele lui declaratii este evident ca domnul ministru trimis de meseriasii de la UDMR nu prea va face mare reforma in sistemul nostru de sanatate lipsit de performanta.

Sa accepti functia de ministru si sa nu ai un set de masuri de reforma de dreapta sa le spui la investitura este cam nasol pentru noi contribuabilii ce le platim salariile pe degeaba.

Pentru ca am un respect deosebit fata de Olanda, as dori sa ii recomand domnului ministru si mai ales consilierilor sa incerce sa vada daca nu pot implementa reforma din sanatatea Olandei realizata prin 2006.

Legea care a stat la baza acestei reforme a facut ca Olanda, dupa cum puteti vedea aici , a dus Olanda pe primul lor in ceea ce priveste sistemul de sanatate la nivel european . A se vedea pagina 14  si 22 .

Iar de pe Wikipedia se pot documenta asa mai superficial pentru a vedea modelul ales de olandezi destul de recent, iar acest model inseamna pe linga un sistem public minoritar in a plati anumita asigurari de sanatate, un sistem privat de finantare si asigurari de sanatate :

http://en.wikipedia.org/wiki/Healthcare_in_the_Netherlands

Oricum merita retinut : PRIVAT . NU Casa de asigurari de sanatate subordonata intr-o forma sau alta ministerului , ci ASIGURARI PRIVATE .

Uitati de grija statului falimentar si repetati zilnic cind luati banii din taxele privatilor : VREM STAT DIMINUAT si nu neaparat minimal.

Spor la redus birocratia si hotia statului .

Postat de pe data de 19 aug., 2011 in categoria Civism. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 1,604 ori.

1 Raspuns pentru “Avem ministru la sanatate si …”

  1. AndreiaM spune:

    Am fost in Olanda in 2006 parca intr-un curs de 10 zile privind ingrijirea la domiciliu si in spital. In cazul fiecarui bolnav exista o comisie de 3 persoane, reprezentantul statului, reprezentantul asiguratorului si cel al prestatorului de serviciu medical. Pe baza recomandarilor de specialitate se decide tratamentul de urmat, dar deoarece doua dintre entitati (prestatorul de servicii si asiguratorul care plateste) au interese divergente unul fata de celalt (primul vrea bani cat mai multi, iar al doilea vrea sa plateasca cat mai putin), atunci reprezentantul statului armonizeaza interesele celor doi si urmareste interesul bolnavului. In fine, am spus acest lucru ca sa se vada ca si in situatia in care pretstatorii si asiguratorii sunt privati, statul tot are ce sa faca…. In general vorbind, statul roman are o mare problema… fiind si gestionator de fonduri , si prestator, nu isi mai poate indeplini eficient functii foarte importante, cum sunt cele de control si de reprezentare a cetateanului. De aceea aveam atata economie neagra, atata munca la negru, asa colectari scazute la buget, atata coruptie si conflict de interese…. De asemenea, statul roman cumuleaza prea multe functii divergete (v. ma sus atat prestator, cat si asigurator etc.). Deci prin concentrarea in mana statului a atat de multe functii, avem de fapt o mare problema de sistem, nu numai de calitate oamenilor care ocupa diferite functii.

Leave a Reply to AndreiaM