Totusi, in urma controalelor, ANCOM a gasit probleme la 88 dintre locurile controlate
Peste 90% dintre magazinele furnizorilor de servicii de comunicatii respecta obligatiile de informare a utilizatorilor finali, a anuntat ANCOM, care a efectuat, in perioada 26 octombrie – 13 noiembrie 2009, peste 1.100 de controale la punctele de lucru apartinand unui numar de 28 de companii.
Campania de control s-a desfasurat la nivel national si a verificat in ce masura magazinele online ale furnizorilor de servicii de comunicatii indeplinesc obligatiile de informare a utilizatorilor impuse de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) prin Decizia 77/2009, care a intrat in vigoare pe 14 mai 2009.
ANCOM a efectuat 343 de controale la punctele de lucru sau distribuitorii Orange Romania, 282 la Vodafone Romania, 249 la Cosmote Romania, 82 la Romtelecom, 46 la Telemobil, 40 la RCS&RDS, 32 la UPC Romania, 8 la New Com Telecomunicatii, 5 la Atlas Telecom Network Romania, cate 3 la Euroweb si Societatea Nationala de Radiocomunicatii (SNR) si cate unul la Advanced Business Solutions International, Canal S, Combridge, Connet Ro, Datek Telecom, Dial Telecom, Digicom Systems, Idilis, Intersat, Media Sat, Net-Connect Internet, Nevi Telecom, Nextgen Communication, Telcor Communications, Thomas Hook Communications Romania, Trans Tel Services si Voxility. In urma acestor controale, ANCOM a constatat 178 de incalcari ale prevederilor impuse furnizorilor de servicii de telefonie in 88 de magazine, se arata intr-un comunicat emis, ieri, de ANCOM. In cele mai multe cazuri nu se respectau caracteristicile afisului prin intermediul caruia operatorii trebuie sa puna la dispozitia utilizatorilor informatii despre conditiile de obtinere si utilizare a serviciilor (sau afisul nu era deloc expus), nu se indeplinea obligatia de a oferi, inainte de incheierea contractului, materiale in forma tiparita sau electronica referitoare la planul tarifar ales, tarifele aplicabile pentru acces si pentru apelurile nationale si durata minima a contractului, conditiile de incetare a contractului inainte de termen si penalitatile aplicabile sau nu se oferea clientilor o copie a contractului-cadru si a conditiilor generale privind furnizarea serviciului de telefonie sau o copie a Procedurii privind solutionarea reclamatiilor utilizatorilor finali.
„Ca urmare a acestor constatari (…), ANCOM a comunicat 88 de notificari privind intentia aplicarii sanctiunii celor 20 de operatori care nu au respectat Decizia 77/2009. Notificarile au fost comunicate incepand cu 21 decembrie 2009, operatorii avand obligatia de a remedia neregulile sesizate in termen de 30 de zile de la comunicarea acestora”, se mai spune in comunicat.
In caz contrar, acestia sunt pasibili de amenzi de la 10.000 lei la 100.000 lei, pentru furnizorii cu o cifra de afaceri de pana la cinci milioane de lei, sau cu amenda in cuantum de pana la 2% din cifra de afaceri, iar in cazul unor incalcari repetate cu pana la 5% din afaceri, pentru furnizorii cu o cifra de afaceri de peste cinci milioane de lei.
Cele mai multe abateri au fost gasite la Orange si Cosmote
Din cele 178 de incalcari constatate de ANCOM, un numar de 54 de abateri au fost inregistrate la puncte de lucru sau parteneri Orange, 30 la Cosmote, 11 la RCS&RDS, noua la Romtelecom, opt la Vodafone, sapte la Telemobil si Combridge, sase la Digicom Systems, Idilis, New Com Telecomunicatii si UPC, cinci la Atlas Telecom Network Romania, patru la Nextgen Communication, Thomas Hook Communications Romania si Trans Tel Services, trei la Canal S si Datek Telecom, doua la Intersat si Net-Connect Internet si o abatere Euroweb Romania.
„Scopul Deciziei ANCOM este acela de a permite utilizatorilor sa aleaga, in cunostinta de cauza, sa fie informati inca dinainte de semnarea contractului cu privire la conditiile de furnizare a serviciilor pe care le achizitioneaza. Controlul de la finele lui 2009 ne arata ca operatorii s-au achitat in peste 90% din cazuri de obligatiile pe care le aveau. Majoritatea abaterilor au fost constatate la partenerii furnizorilor si vom verifica daca vor fi remediate in termenul stabilit de ANCOM”, a afirmat presedintele ANCOM, Catalin Marinescu.ANCOM a efectuat 343 de controale la punctele de lucru sau distribuitorii Orange Romania, 282 la Vodafone Romania, 249 la Cosmote Romania, 82 la Romtelecom, 46 la Telemobil, 40 la RCS&RDS, 32 la UPC Romania, 8 la New Com Telecomunicatii, 5 la Atlas Telecom Network Romania, cate 3 la Euroweb si Societatea Nationala de Radiocomunicatii (SNR) si cate unul la Advanced Business Solutions International, Canal S, Combridge, Connet Ro, Datek Telecom, Dial Telecom, Digicom Systems, Idilis, Intersat, Media Sat, Net-Connect Internet, Nevi Telecom, Nextgen Communication, Telcor Communications, Thomas Hook Communications Romania, Trans Tel Services si Voxility.

Citeste articolul pe: Curierul National

90% din magazinele telecom respecta obligatiile de informare a clientilor

Totusi, in urma controalelor, ANCOM a gasit probleme la 88 dintre locurile controlate
Peste 90% dintre magazinele furnizorilor de servicii de comunicatii respecta obligatiile de informare a utilizatorilor finali, a anuntat ANCOM, care a efectuat, in perioada 26 octombrie – 13 noiembrie 2009, peste 1.100 de controale la punctele de lucru apartinand unui numar de 28 de companii.
Campania de control s-a desfasurat la nivel national si a verificat in ce masura magazinele online ale furnizorilor de servicii de comunicatii indeplinesc obligatiile de informare a utilizatorilor impuse de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM) prin Decizia 77/2009, care a intrat in vigoare pe 14 mai 2009.
ANCOM a efectuat 343 de controale la punctele de lucru sau distribuitorii Orange Romania, 282 la Vodafone Romania, 249 la Cosmote Romania, 82 la Romtelecom, 46 la Telemobil, 40 la RCS&RDS, 32 la UPC Romania, 8 la New Com Telecomunicatii, 5 la Atlas Telecom Network Romania, cate 3 la Euroweb si Societatea Nationala de Radiocomunicatii (SNR) si cate unul la Advanced Business Solutions International, Canal S, Combridge, Connet Ro, Datek Telecom, Dial Telecom, Digicom Systems, Idilis, Intersat, Media Sat, Net-Connect Internet, Nevi Telecom, Nextgen Communication, Telcor Communications, Thomas Hook Communications Romania, Trans Tel Services si Voxility. In urma acestor controale, ANCOM a constatat 178 de incalcari ale prevederilor impuse furnizorilor de servicii de telefonie in 88 de magazine, se arata intr-un comunicat emis, ieri, de ANCOM. In cele mai multe cazuri nu se respectau caracteristicile afisului prin intermediul caruia operatorii trebuie sa puna la dispozitia utilizatorilor informatii despre conditiile de obtinere si utilizare a serviciilor (sau afisul nu era deloc expus), nu se indeplinea obligatia de a oferi, inainte de incheierea contractului, materiale in forma tiparita sau electronica referitoare la planul tarifar ales, tarifele aplicabile pentru acces si pentru apelurile nationale si durata minima a contractului, conditiile de incetare a contractului inainte de termen si penalitatile aplicabile sau nu se oferea clientilor o copie a contractului-cadru si a conditiilor generale privind furnizarea serviciului de telefonie sau o copie a Procedurii privind solutionarea reclamatiilor utilizatorilor finali.
„Ca urmare a acestor constatari (…), ANCOM a comunicat 88 de notificari privind intentia aplicarii sanctiunii celor 20 de operatori care nu au respectat Decizia 77/2009. Notificarile au fost comunicate incepand cu 21 decembrie 2009, operatorii avand obligatia de a remedia neregulile sesizate in termen de 30 de zile de la comunicarea acestora”, se mai spune in comunicat.
In caz contrar, acestia sunt pasibili de amenzi de la 10.000 lei la 100.000 lei, pentru furnizorii cu o cifra de afaceri de pana la cinci milioane de lei, sau cu amenda in cuantum de pana la 2% din cifra de afaceri, iar in cazul unor incalcari repetate cu pana la 5% din afaceri, pentru furnizorii cu o cifra de afaceri de peste cinci milioane de lei.
Cele mai multe abateri au fost gasite la Orange si Cosmote
Din cele 178 de incalcari constatate de ANCOM, un numar de 54 de abateri au fost inregistrate la puncte de lucru sau parteneri Orange, 30 la Cosmote, 11 la RCS&RDS, noua la Romtelecom, opt la Vodafone, sapte la Telemobil si Combridge, sase la Digicom Systems, Idilis, New Com Telecomunicatii si UPC, cinci la Atlas Telecom Network Romania, patru la Nextgen Communication, Thomas Hook Communications Romania si Trans Tel Services, trei la Canal S si Datek Telecom, doua la Intersat si Net-Connect Internet si o abatere Euroweb Romania.
„Scopul Deciziei ANCOM este acela de a permite utilizatorilor sa aleaga, in cunostinta de cauza, sa fie informati inca dinainte de semnarea contractului cu privire la conditiile de furnizare a serviciilor pe care le achizitioneaza. Controlul de la finele lui 2009 ne arata ca operatorii s-au achitat in peste 90% din cazuri de obligatiile pe care le aveau. Majoritatea abaterilor au fost constatate la partenerii furnizorilor si vom verifica daca vor fi remediate in termenul stabilit de ANCOM”, a afirmat presedintele ANCOM, Catalin Marinescu.ANCOM a efectuat 343 de controale la punctele de lucru sau distribuitorii Orange Romania, 282 la Vodafone Romania, 249 la Cosmote Romania, 82 la Romtelecom, 46 la Telemobil, 40 la RCS&RDS, 32 la UPC Romania, 8 la New Com Telecomunicatii, 5 la Atlas Telecom Network Romania, cate 3 la Euroweb si Societatea Nationala de Radiocomunicatii (SNR) si cate unul la Advanced Business Solutions International, Canal S, Combridge, Connet Ro, Datek Telecom, Dial Telecom, Digicom Systems, Idilis, Intersat, Media Sat, Net-Connect Internet, Nevi Telecom, Nextgen Communication, Telcor Communications, Thomas Hook Communications Romania, Trans Tel Services si Voxility.

Citeste articolul pe: Curierul National

Postat de pe data de 31 dec., 2009 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 516 ori.

Publica un raspuns