Reclame comportamentale pe internet
Mai mult de 10 milioane de utilizatori britanici ar putea fi monitorizati de o firma care pana nu de mult activa in sfera spyware. Phorm, cunoscuta in trecut si ca 121Media, este o companie de advertising cu sedii in Londra, New York si Moscova, care distribuie sisteme de monitorizare a comportamentului on-line in toata lumea.
In perioada 2006-2007, Phorm impreuna cu trei mari provideri de internet din Marea Britanie au implementat un sistem de monitorizare a obiceiurilor pe internet fara voia utilizatorilor, incalcand legile europene asupra intimitatii on-line. Scandalul inceput in Marea Britanie ar putea sa se extinda acum pe tot teritoriul Europei, dupa ce guvernul britanic a declarat ca sustine actiunile companiei, cerand Uniunii Europene sa reanalizeze tehnologia dezvoltata de advertiser.
Sistemul OIX (Open Internet Exchange) dezvoltat de Phorm este bazat pe o tehnologie digitala avansata care culege date personale, pe parcursul timpului, si le foloseste pentru a servi reclame customizate pentru profilul fiecarui individ. In pofida faptului ca reclamele personalizate sunt afisate numai pe site-urile membre, tot traficul realizat de calculatorul tau poate fi folosit pentru a genera un profil comportamental, monitorizand interesele, hobby-urile sau domeniul de lucru in functie de paginile pe care le vizitezi sau cautarile pe care le realizezi in motoarele de cautare.
Romania este printre primele tari care au adoptat regulamente destul de clare in ceea ce priveste semnatura electronica (Legea nr. 455 din 18 iulie 2001) si protectia cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal sau libera circulatie a acestor date (Legea nr. 677 din 21 noiembrie 2001).
Dupa cum se observa, in Romania, ca si in celelalte tari in care internetul a evoluat rapid, legislatia incearca sa tina pasul. Este evident insa faptul ca de multe ori legea este incapabila sa rezolve toate problemele aparute in urma schimbarilor tehnologiei.
Cum momentan cadrul legislativ este extrem de permisiv in ceea ce priveste procesarea datelor personale pe internet, Romania nu isi poate apara cetatenii de astfel de pericole.
Compania de publicitate on-line Boom a anuntat ca a lansat in luna martie un nou sistem de targeting demografic in campaniile pe care le desfasoara pe site-urile sale. Sistemul, bazat pe cookie-uri, identifica trasaturile demografice, varsta si sexul vizitatorilor, intr-un mod similar tehnologiei dezvoltata de Phorm.
In pofida controverselor ridicate de acest sistem, Valentin Oeru, managerul executiv al companiei, a afirmat ca nu se pune problema de violare a intimitatii.
Sistemul introduce in bannerele Softure un sistem de stocare in care sunt introduse informatii privind sexul si varsta utilizatorilor. Acestea sunt colectate in functie de datele furnizate la login sau completarea unor formulare pe site-urile Boom si eScape (InSites Consulting), dupa cum a declarat Oeru.
Reclamele comportamentale sunt deja o industrie puternica, numai in anul 2007 acestea avand o cifra de afaceri de 1,5 miliarde $. Potrivit unui studiu efectuat de eMarketer, pentru anul 2008 se asteapta un venit de pana la doua miliarde $.
Dupa cum spun specialistii in domeniu, adoptarea sistemului extrem de intruziv, dezvoltat de Phorm, ar putea duce la incalcarea Constitutiei Uniunii Europene.
Daca in urma cu cativa ani internetul era folosit numai ca un mediu de prezentare, acum advertiserii gasesc noi modalitati de a profita de caracterul dinamic al web-ului.
In 2007 companiile au cheltuit aproximativ 575 de milioane de $ pe reclame comportamentale, iar in 2008 se estimeaza ca acestea vor cheltui un miliard de $, analistii companiei eMarketer preconizand ca pana in 2011 sumele vor creste de patru ori, pana la 3,8 miliarde $.

Citeste articolul pe: Financiarul

Advertiserii vor sa afle obiceiurile utilizatorilor

Reclame comportamentale pe internet
Mai mult de 10 milioane de utilizatori britanici ar putea fi monitorizati de o firma care pana nu de mult activa in sfera spyware. Phorm, cunoscuta in trecut si ca 121Media, este o companie de advertising cu sedii in Londra, New York si Moscova, care distribuie sisteme de monitorizare a comportamentului on-line in toata lumea.
In perioada 2006-2007, Phorm impreuna cu trei mari provideri de internet din Marea Britanie au implementat un sistem de monitorizare a obiceiurilor pe internet fara voia utilizatorilor, incalcand legile europene asupra intimitatii on-line. Scandalul inceput in Marea Britanie ar putea sa se extinda acum pe tot teritoriul Europei, dupa ce guvernul britanic a declarat ca sustine actiunile companiei, cerand Uniunii Europene sa reanalizeze tehnologia dezvoltata de advertiser.
Sistemul OIX (Open Internet Exchange) dezvoltat de Phorm este bazat pe o tehnologie digitala avansata care culege date personale, pe parcursul timpului, si le foloseste pentru a servi reclame customizate pentru profilul fiecarui individ. In pofida faptului ca reclamele personalizate sunt afisate numai pe site-urile membre, tot traficul realizat de calculatorul tau poate fi folosit pentru a genera un profil comportamental, monitorizand interesele, hobby-urile sau domeniul de lucru in functie de paginile pe care le vizitezi sau cautarile pe care le realizezi in motoarele de cautare.
Romania este printre primele tari care au adoptat regulamente destul de clare in ceea ce priveste semnatura electronica (Legea nr. 455 din 18 iulie 2001) si protectia cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal sau libera circulatie a acestor date (Legea nr. 677 din 21 noiembrie 2001).
Dupa cum se observa, in Romania, ca si in celelalte tari in care internetul a evoluat rapid, legislatia incearca sa tina pasul. Este evident insa faptul ca de multe ori legea este incapabila sa rezolve toate problemele aparute in urma schimbarilor tehnologiei.
Cum momentan cadrul legislativ este extrem de permisiv in ceea ce priveste procesarea datelor personale pe internet, Romania nu isi poate apara cetatenii de astfel de pericole.
Compania de publicitate on-line Boom a anuntat ca a lansat in luna martie un nou sistem de targeting demografic in campaniile pe care le desfasoara pe site-urile sale. Sistemul, bazat pe cookie-uri, identifica trasaturile demografice, varsta si sexul vizitatorilor, intr-un mod similar tehnologiei dezvoltata de Phorm.
In pofida controverselor ridicate de acest sistem, Valentin Oeru, managerul executiv al companiei, a afirmat ca nu se pune problema de violare a intimitatii.
Sistemul introduce in bannerele Softure un sistem de stocare in care sunt introduse informatii privind sexul si varsta utilizatorilor. Acestea sunt colectate in functie de datele furnizate la login sau completarea unor formulare pe site-urile Boom si eScape (InSites Consulting), dupa cum a declarat Oeru.
Reclamele comportamentale sunt deja o industrie puternica, numai in anul 2007 acestea avand o cifra de afaceri de 1,5 miliarde $. Potrivit unui studiu efectuat de eMarketer, pentru anul 2008 se asteapta un venit de pana la doua miliarde $.
Dupa cum spun specialistii in domeniu, adoptarea sistemului extrem de intruziv, dezvoltat de Phorm, ar putea duce la incalcarea Constitutiei Uniunii Europene.
Daca in urma cu cativa ani internetul era folosit numai ca un mediu de prezentare, acum advertiserii gasesc noi modalitati de a profita de caracterul dinamic al web-ului.
In 2007 companiile au cheltuit aproximativ 575 de milioane de $ pe reclame comportamentale, iar in 2008 se estimeaza ca acestea vor cheltui un miliard de $, analistii companiei eMarketer preconizand ca pana in 2011 sumele vor creste de patru ori, pana la 3,8 miliarde $.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 452 ori.

Publica un raspuns