PayPal
YouTube.com
Me at the zoo
Pe 14 februarie Steve Chen, Chad Hurley si Jawed Karim, angajati ai , hotarau sa dea nastere unui website unde utilizatorii ar putea sa incarce si sa faca schimb de clipuri video. Au inregistrat domeniul pe 15 februarie 2005 iar primul clip video postat pe platforma a fost , pe 23 aprilie 2005. Platforma a fost lansata in public beta in mai 2005, atragand in medie 30.000 de vizitatori pe zi.
Citeste si Analiza MONEY.ro: YouTube a implinit cinci ani. Urmeaza sa treaca pe profit
In ciuda lipsei investitiilor in marketing traficul a crescut in mod organic, ajutat si de concursul care promitea membrilor inregistrati pe platforma cate un iPod Nano in fiecare zi pana la sfarsitul anului. Astfel, baza de utilizatori a YouTube a crescut in mod constant iar fondurile de investitii au inceput sa ia aminte.
2005: 200.000 de utilizatori inregistrati
In noiembrie 2005, YouTube avea deja 200.000 de utilizatori inregistrati care urmareau peste 2 milioane de video-uri pe zi cand cei de la Sequoia Capital acordau companiei o finantare in valoare de 3,5 milioane de dolari. La doar 6 luni de la lansare audienta platformei era atat de mare incat, atunci cand Jon Stewart a aparut in emisiunea Crossfire a CNN, mai multi oameni au urmarit clipul pe YouTube decat la televizor.
Dupa ce construirea brandului si a unei puternice baze de utilizatori, YouTube si-a facut debutul oficial pe 15 decembrie 2005, cu un staff de 20 de angajati. Pana in ianuarie 2006, vizitatorii YouTube consumau 25 de milioane de clipuri video pe zi iar in martie numarul clipurilor disponibile pe YouTube atingea si el la 25 de milioane, utilizatorii incarcand pe platforma 20.000 de noi clipuri video in fiecare zi.
Pana in aprilie 2006 streaming-ul ajunsese sa coste in jur de 1 milion de dolari pe luna, moment in care Sequoia Capital acorda platformei video o noua runda de finantare in valoare de 8 milioane de dolari. Bani suficienti pentru administrarea platformei vreme de inca 8 luni. Pe 6 aprilie era postat pe site The Evolution of Dance, cel mai urmarit video de pe YouTube din toate timpurile.
2006: Costuri de 1 milion de dolari pentru streaming
In mai 2006, audienta YouTube o depasea pe cea a CNN.com, fiind responsabila pentru 43% din toate video-urile vizualizate pe internet. Pe 16 iulie 2006, YouTube anunta ca utilizatorii sai vizualizau 100 milioane de clipuri video pe zi, asta in timp ce staff-ul numara in continuare doar 30 de oameni. Pe 9 octombrie 2006, Google anunta ca a cumparat YouTube pentru 1,65 miliarde dolari sub forma de actiuni Google, la acel moment, cea mai mare achizitie a companiei.
In 2007, YouTube era mai popular ca niciodata insa problemele legale planau in permanenta deasupra sa, catalizate si de achizitia sa de catre Google. Astfel, pe 13 martie, Viacom da in judecata Google pentru 1 miliard de dolari pentru incalcarea copyright-ului. Procesul este inca pe rol.
2007: Procese de copyright
In mai 2008, Proiectul Spaghetti. Pe 9 octombrie 2009, Chad Hurley anunta ca YouTube atingea un nou prag – peste 1 miliard de clipuri video vizualizate intr-o singura zi, insa ramanea neprofitabil.
2009: Peste 1 miliard de clipuri video vizualizate/zi
Pe 09 februarie 2010 o estimare a Barclays Capital anunta ca Google ar putea depasi in cursul anului venituri de 1 miliard de dolari din publicitatea video si display, 700 de milioane dintre acestea provenind de la platforma de videosharing. Daca aceste estimari se vor dovedi adevarate, cel de-al cincilea an de existenta al YouTube ar putea fi cel care ii va aduce profitabilitatea.

Citeste articolul pe: Money.ro

Cinci ani de YouTube: povestea in cifre

PayPal
YouTube.com
Me at the zoo
Pe 14 februarie Steve Chen, Chad Hurley si Jawed Karim, angajati ai , hotarau sa dea nastere unui website unde utilizatorii ar putea sa incarce si sa faca schimb de clipuri video. Au inregistrat domeniul pe 15 februarie 2005 iar primul clip video postat pe platforma a fost , pe 23 aprilie 2005. Platforma a fost lansata in public beta in mai 2005, atragand in medie 30.000 de vizitatori pe zi.
Citeste si Analiza MONEY.ro: YouTube a implinit cinci ani. Urmeaza sa treaca pe profit
In ciuda lipsei investitiilor in marketing traficul a crescut in mod organic, ajutat si de concursul care promitea membrilor inregistrati pe platforma cate un iPod Nano in fiecare zi pana la sfarsitul anului. Astfel, baza de utilizatori a YouTube a crescut in mod constant iar fondurile de investitii au inceput sa ia aminte.
2005: 200.000 de utilizatori inregistrati
In noiembrie 2005, YouTube avea deja 200.000 de utilizatori inregistrati care urmareau peste 2 milioane de video-uri pe zi cand cei de la Sequoia Capital acordau companiei o finantare in valoare de 3,5 milioane de dolari. La doar 6 luni de la lansare audienta platformei era atat de mare incat, atunci cand Jon Stewart a aparut in emisiunea Crossfire a CNN, mai multi oameni au urmarit clipul pe YouTube decat la televizor.
Dupa ce construirea brandului si a unei puternice baze de utilizatori, YouTube si-a facut debutul oficial pe 15 decembrie 2005, cu un staff de 20 de angajati. Pana in ianuarie 2006, vizitatorii YouTube consumau 25 de milioane de clipuri video pe zi iar in martie numarul clipurilor disponibile pe YouTube atingea si el la 25 de milioane, utilizatorii incarcand pe platforma 20.000 de noi clipuri video in fiecare zi.
Pana in aprilie 2006 streaming-ul ajunsese sa coste in jur de 1 milion de dolari pe luna, moment in care Sequoia Capital acorda platformei video o noua runda de finantare in valoare de 8 milioane de dolari. Bani suficienti pentru administrarea platformei vreme de inca 8 luni. Pe 6 aprilie era postat pe site The Evolution of Dance, cel mai urmarit video de pe YouTube din toate timpurile.
2006: Costuri de 1 milion de dolari pentru streaming
In mai 2006, audienta YouTube o depasea pe cea a CNN.com, fiind responsabila pentru 43% din toate video-urile vizualizate pe internet. Pe 16 iulie 2006, YouTube anunta ca utilizatorii sai vizualizau 100 milioane de clipuri video pe zi, asta in timp ce staff-ul numara in continuare doar 30 de oameni. Pe 9 octombrie 2006, Google anunta ca a cumparat YouTube pentru 1,65 miliarde dolari sub forma de actiuni Google, la acel moment, cea mai mare achizitie a companiei.
In 2007, YouTube era mai popular ca niciodata insa problemele legale planau in permanenta deasupra sa, catalizate si de achizitia sa de catre Google. Astfel, pe 13 martie, Viacom da in judecata Google pentru 1 miliard de dolari pentru incalcarea copyright-ului. Procesul este inca pe rol.
2007: Procese de copyright
In mai 2008, Proiectul Spaghetti. Pe 9 octombrie 2009, Chad Hurley anunta ca YouTube atingea un nou prag – peste 1 miliard de clipuri video vizualizate intr-o singura zi, insa ramanea neprofitabil.
2009: Peste 1 miliard de clipuri video vizualizate/zi
Pe 09 februarie 2010 o estimare a Barclays Capital anunta ca Google ar putea depasi in cursul anului venituri de 1 miliard de dolari din publicitatea video si display, 700 de milioane dintre acestea provenind de la platforma de videosharing. Daca aceste estimari se vor dovedi adevarate, cel de-al cincilea an de existenta al YouTube ar putea fi cel care ii va aduce profitabilitatea.

Citeste articolul pe: Money.ro

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 461 ori.

Publica un raspuns