Opel
Flextreme GT/E
isi va dezvalui conceptul la a 80-a editie a Salonului Auto de la Geneva (4 – 14 martie) aducand inca o acreditare a statutului de lider al tehnologiei ecologice detinut de companie. Designul expresiv si performanta eco eficienta se reunesc, totul fiind proiectat cu precizie germana.
Electricitatea joaca un rol principal in cadrul strategiei Opel de a obtine o independenta mai mare fata de combustibilii fosili. Conceptul Opel Flextreme GT/E, ce are o lungime de 4,7 metri, ilustreaza cum tehnologia propulsiei electrice cu autonomie extinsa (E-REV) poate fi utilizata la autovehiculele de dimensiuni mari sau medii, precum si la autovehicule compacte, cum este viitorul Ampera.
Opel denumeste aceasta strategie „e-mobilitate nelimitata”. Acesta consta in adaptarea sistemului de propulsie de inalta eficienta E-REV si depasirea limitelor impuse de alimentarea exclusiva de la baterie, fiind destinata autovehiculelor din toate segmentele pietei auto. Flextreme GT/E demonstreaza ca, pentru a beneficia de emisii zero de CO2 in stilul Opel, dimensiunea nu conteaza.
Gratie designului, conceptul Opel Flextreme GT/E indeplineste coeficientul aerodinamic propus de numai 0,22, care ajuta la atingerea unei viteze de peste 200 km/h, precum si la conservarea energiei si extinderea autonomiei de deplasare. Trasaturile de exceptie includ o garda la sol joasa si o structura lata, lumini fata si spate in forma de aripa, partea frontala si grila radiatorului distinctive, montanti C cu design cursiv si o caroserie puternica, cu forme sculpturale.
Designul exterior exprima eficienta prin emotie
Proportiile joase, asemanatoare unui coupe, ale Flextreme GT/E exploreaza potentialul de dezvoltare al noului limbaj de design al Opel, care imbina maiestria sculpturala cu precizia germana, intr-un ansamblu optimizat pentru eficienta aerodinamica.
Partea frontala cu caracteristici de design simple include o linie joasa a capotei si o sectiune extinsa in fata, incadrata de farurile cu LED-uri in forma de aripa, semnatura marcii. Acestea sunt sculptate adanc in aripile fata si in linia capotei. Noua grila a radiatorului de forma trapezoidala este ingusta, dar indrazneata. Bara cromata proeminenta in forma de aripa poarta o emblema Opel de dimensiuni mari, care are si rolul de priza pentru incarcarea pachetului de baterii al conceptului Flextreme GT/E.
Partea superioara a grilei radiatorului este utilizata pentru admisia aerului de racire, cea inferioara fiind acoperita cu un panou translucid. Absenta unor fante de admisie suplimentare permite o parte frontala joasa, aerodinamica, asigurand si respectarea cerintelor viitoare de protectie a pietonilor.
Capota sculpturala, cu linia centrala purtand semnatura Opel, are pe ambele laturi fante longitudinale inguste, pentru a asigura evacuarea aerului din compartimentul motor. Aripile puternice si pasajele rotilor se curbeaza in caroserie, inspre spate.
Profilul conceptului Flextreme GT/E se distinge prin montantii C inovatori, scurtati. Acest design cursiv permite extinderea in spate a geamurilor sub linia arcuita a acoperisului, accentuand liniile fluide ale lateralului caroseriei. Caracterul dinamic al autovehiculului este subliniat si mai mult prin prezenta motivului lamei, caracteristic marcii Opel, acum o linie curbata impetuoasa care porneste de la baza montantului C catre partea inferioara a aripii fata.
Accesul in habitaclu este facilitat de usile spate cu balamale posterioare, o evolutie a conceptului Opel FlexDoors prezent la noua generatie a monovolumului Meriva. Pentru a pastra un aspect armonios al exteriorului, toate manerele usilor au fost inlocuite cu senzori de lumina. Cand sunt acoperiti de mana soferului sau a unui pasager, acestia deschid usile. Pentru a reduce rezistenta, oglinzile exterioare de pe usile din fata au fost, de asemenea, inlocuite cu mici camere video amplasate la baza montantilor A.
Linia spatelui include pasajele sculpturale ale rotilor, care subliniaza si mai mult garda la sol joasa si structura lata a conceptului Flextreme GT/E. Aspectul de coupe este completat de un hayon cu unghi de inclinare foarte mare, care integreaza blocurile optice spate in forma de aripa, cu LED-uri, preluand forma farurilor. La fel ca in cazul modelului Insignia Sports Tourer, hayonul are un design curbat in partile laterale, fapt care asigura un acces mai bun la portbagaj. Luneta adancita este usor convexa, pentru a imbunatati aerodinamica.
Transparenta panoului de sticla fixat in centrul acoperisului poate fi adaptata pentru a permite razelor soarelui sa incalzeasca interiorul in timpul iernii, dar capatand o nuanta inchisa, pentru a mentine racoarea in timpul verii. Un canal amplasat in marginea inferioara a acoperisului are rolul de a raci suplimentar bateria si componentele electronice.
Gestionarea aerodinamicii si reducerea greutatii
Aspectul expresiv al conceptului Flextreme GT/E se imbina cu eficienta executiei detaliilor de design. Datorita partii frontale de dimensiuni mici, inaltimii reduse a acoperisului (1308 mm) si partii de sub caroserie plate si acoperite, autovehiculul taie aerul cu turbulente minime.
Aerodinamica a fost optimizata printr-o serie de masuri. Jantele din aliaj de 21 inch sunt relativ inguste, pentru a reduce rezistenta la inaintare, utilizandu-se pneuri 195/45, cu rezistenta redusa la rulare. Insertiile simple, montate la nivel, ajuta de asemenea la minimizarea curentilor de aer.
Admisia frontala de aer minima imbunatateste circulatia aerului in fata autovehiculului, iar partea de sub caroserie se curbeaza in sus catre spate, pentru a reduce si mai mult rezistenta la inaintare.
Conceptul Flextreme GT/E experimenteaza, de asemenea, potentialul modificarii active a formei. La viteze mai mari de 50 km/h, un panou vertical se extinde din fanta pentru evacuarea aerului aflata in spatele pasajelor rotilor spate. Aceste spoilere laterale de 350 mm lungime directioneaza curentii de aer de mare viteza in jurul spatelui autovehiculului, reducand si mai mult turbulentele.
Printre masurile de reducere a greutatii caroseriei se pot aminti utilizarea unor panouri exterioare usoare, din material compozit cu continut de carbon, geamuri cu policarbonat si componente structurale din aliaje ale aluminiului. Comparativ cu materialele conventionale, acestea asigura o reducere a greutatii cu 40%, care contribuie la scaderea consumului de energie si la sporirea autonomiei autovehiculului.
Propulsia inovatoare
Acest concept eficient este dotat, de asemenea, cu sistemul de propulsie inovator E-REV al GM, care a fost deja dezvoltat pentru modelul Opel Ampera. Flextreme GT/E demonstreaza versatilitatea acestei tehnologii utilizand-o pentru un autovehicul mai mare, de dimensiuni medii.
Desi are dimensiuni mai mari si viteza maxima de peste 200 de kilometri la ora, conceptul Flextreme GT/E este proiectat pentru a asigura performante similare celor ale Ampera: o autonomie de functionare de pana la 60 de kilometri pe baza energiei asigurate de baterie, cu zero emisii de CO2, si o autonomie totala de peste 500 de kilometri. Consumul mediu de carburant este estimat la 1,6 l/100 km, cu emisii de CO2 sub 40 g/km.
Spre deosebire de un autovehicul hibrid, rotile conceptului sunt tot timpul actionate electric. Pentru calatorii de pana la 60 de kilometri, energia este asigurata de un pachet de baterii litiu-ion in forma literei T, amplasat sub podea si scaunele din spate.
Totusi, spre deosebire de un autovehicul electric actionat doar de baterie, conceptul Flextreme GT/E elimina orice grija privind autonomia de deplasare si teama de a ramane fara sursa de energie. Micul generator/motor pe benzina produce curent electric fara discontinuitati, in cazul in care resursele bateriei sunt scazute. Astfel, autonomia este extinsa peste 500 de kilometri, pana in momentul in care se poate reincarca bateria prin conectare la reteaua de electricitate sau se poate face realimentarea cu carburant a autovehiculului.
Motorul unitatii de propulsie electrice genereaza instantaneu un cuplu substantial de 370 Nm, ce asigura performante de exceptie si o accelerare proiectata de la zero la 100 km/h in mai putin de noua secunde.
Conceptul Flextreme GT/E reprezinta inca o etapa in strategia Opel aflata in curs, de electrificare a autovehiculelor, care include un portofoliu vast de produse ce utilizeaza tehnologiile cu acumulatori, cu autonomie extinsa, cu propulsie hibrida si cu celule de carburant.

Citeste articolul pe: Money.ro

Concep car-ul Flextreme GT/E – viziunea Opel despre viitorul industriei auto

Opel
Flextreme GT/E
isi va dezvalui conceptul la a 80-a editie a Salonului Auto de la Geneva (4 – 14 martie) aducand inca o acreditare a statutului de lider al tehnologiei ecologice detinut de companie. Designul expresiv si performanta eco eficienta se reunesc, totul fiind proiectat cu precizie germana.
Electricitatea joaca un rol principal in cadrul strategiei Opel de a obtine o independenta mai mare fata de combustibilii fosili. Conceptul Opel Flextreme GT/E, ce are o lungime de 4,7 metri, ilustreaza cum tehnologia propulsiei electrice cu autonomie extinsa (E-REV) poate fi utilizata la autovehiculele de dimensiuni mari sau medii, precum si la autovehicule compacte, cum este viitorul Ampera.
Opel denumeste aceasta strategie „e-mobilitate nelimitata”. Acesta consta in adaptarea sistemului de propulsie de inalta eficienta E-REV si depasirea limitelor impuse de alimentarea exclusiva de la baterie, fiind destinata autovehiculelor din toate segmentele pietei auto. Flextreme GT/E demonstreaza ca, pentru a beneficia de emisii zero de CO2 in stilul Opel, dimensiunea nu conteaza.
Gratie designului, conceptul Opel Flextreme GT/E indeplineste coeficientul aerodinamic propus de numai 0,22, care ajuta la atingerea unei viteze de peste 200 km/h, precum si la conservarea energiei si extinderea autonomiei de deplasare. Trasaturile de exceptie includ o garda la sol joasa si o structura lata, lumini fata si spate in forma de aripa, partea frontala si grila radiatorului distinctive, montanti C cu design cursiv si o caroserie puternica, cu forme sculpturale.
Designul exterior exprima eficienta prin emotie
Proportiile joase, asemanatoare unui coupe, ale Flextreme GT/E exploreaza potentialul de dezvoltare al noului limbaj de design al Opel, care imbina maiestria sculpturala cu precizia germana, intr-un ansamblu optimizat pentru eficienta aerodinamica.
Partea frontala cu caracteristici de design simple include o linie joasa a capotei si o sectiune extinsa in fata, incadrata de farurile cu LED-uri in forma de aripa, semnatura marcii. Acestea sunt sculptate adanc in aripile fata si in linia capotei. Noua grila a radiatorului de forma trapezoidala este ingusta, dar indrazneata. Bara cromata proeminenta in forma de aripa poarta o emblema Opel de dimensiuni mari, care are si rolul de priza pentru incarcarea pachetului de baterii al conceptului Flextreme GT/E.
Partea superioara a grilei radiatorului este utilizata pentru admisia aerului de racire, cea inferioara fiind acoperita cu un panou translucid. Absenta unor fante de admisie suplimentare permite o parte frontala joasa, aerodinamica, asigurand si respectarea cerintelor viitoare de protectie a pietonilor.
Capota sculpturala, cu linia centrala purtand semnatura Opel, are pe ambele laturi fante longitudinale inguste, pentru a asigura evacuarea aerului din compartimentul motor. Aripile puternice si pasajele rotilor se curbeaza in caroserie, inspre spate.
Profilul conceptului Flextreme GT/E se distinge prin montantii C inovatori, scurtati. Acest design cursiv permite extinderea in spate a geamurilor sub linia arcuita a acoperisului, accentuand liniile fluide ale lateralului caroseriei. Caracterul dinamic al autovehiculului este subliniat si mai mult prin prezenta motivului lamei, caracteristic marcii Opel, acum o linie curbata impetuoasa care porneste de la baza montantului C catre partea inferioara a aripii fata.
Accesul in habitaclu este facilitat de usile spate cu balamale posterioare, o evolutie a conceptului Opel FlexDoors prezent la noua generatie a monovolumului Meriva. Pentru a pastra un aspect armonios al exteriorului, toate manerele usilor au fost inlocuite cu senzori de lumina. Cand sunt acoperiti de mana soferului sau a unui pasager, acestia deschid usile. Pentru a reduce rezistenta, oglinzile exterioare de pe usile din fata au fost, de asemenea, inlocuite cu mici camere video amplasate la baza montantilor A.
Linia spatelui include pasajele sculpturale ale rotilor, care subliniaza si mai mult garda la sol joasa si structura lata a conceptului Flextreme GT/E. Aspectul de coupe este completat de un hayon cu unghi de inclinare foarte mare, care integreaza blocurile optice spate in forma de aripa, cu LED-uri, preluand forma farurilor. La fel ca in cazul modelului Insignia Sports Tourer, hayonul are un design curbat in partile laterale, fapt care asigura un acces mai bun la portbagaj. Luneta adancita este usor convexa, pentru a imbunatati aerodinamica.
Transparenta panoului de sticla fixat in centrul acoperisului poate fi adaptata pentru a permite razelor soarelui sa incalzeasca interiorul in timpul iernii, dar capatand o nuanta inchisa, pentru a mentine racoarea in timpul verii. Un canal amplasat in marginea inferioara a acoperisului are rolul de a raci suplimentar bateria si componentele electronice.
Gestionarea aerodinamicii si reducerea greutatii
Aspectul expresiv al conceptului Flextreme GT/E se imbina cu eficienta executiei detaliilor de design. Datorita partii frontale de dimensiuni mici, inaltimii reduse a acoperisului (1308 mm) si partii de sub caroserie plate si acoperite, autovehiculul taie aerul cu turbulente minime.
Aerodinamica a fost optimizata printr-o serie de masuri. Jantele din aliaj de 21 inch sunt relativ inguste, pentru a reduce rezistenta la inaintare, utilizandu-se pneuri 195/45, cu rezistenta redusa la rulare. Insertiile simple, montate la nivel, ajuta de asemenea la minimizarea curentilor de aer.
Admisia frontala de aer minima imbunatateste circulatia aerului in fata autovehiculului, iar partea de sub caroserie se curbeaza in sus catre spate, pentru a reduce si mai mult rezistenta la inaintare.
Conceptul Flextreme GT/E experimenteaza, de asemenea, potentialul modificarii active a formei. La viteze mai mari de 50 km/h, un panou vertical se extinde din fanta pentru evacuarea aerului aflata in spatele pasajelor rotilor spate. Aceste spoilere laterale de 350 mm lungime directioneaza curentii de aer de mare viteza in jurul spatelui autovehiculului, reducand si mai mult turbulentele.
Printre masurile de reducere a greutatii caroseriei se pot aminti utilizarea unor panouri exterioare usoare, din material compozit cu continut de carbon, geamuri cu policarbonat si componente structurale din aliaje ale aluminiului. Comparativ cu materialele conventionale, acestea asigura o reducere a greutatii cu 40%, care contribuie la scaderea consumului de energie si la sporirea autonomiei autovehiculului.
Propulsia inovatoare
Acest concept eficient este dotat, de asemenea, cu sistemul de propulsie inovator E-REV al GM, care a fost deja dezvoltat pentru modelul Opel Ampera. Flextreme GT/E demonstreaza versatilitatea acestei tehnologii utilizand-o pentru un autovehicul mai mare, de dimensiuni medii.
Desi are dimensiuni mai mari si viteza maxima de peste 200 de kilometri la ora, conceptul Flextreme GT/E este proiectat pentru a asigura performante similare celor ale Ampera: o autonomie de functionare de pana la 60 de kilometri pe baza energiei asigurate de baterie, cu zero emisii de CO2, si o autonomie totala de peste 500 de kilometri. Consumul mediu de carburant este estimat la 1,6 l/100 km, cu emisii de CO2 sub 40 g/km.
Spre deosebire de un autovehicul hibrid, rotile conceptului sunt tot timpul actionate electric. Pentru calatorii de pana la 60 de kilometri, energia este asigurata de un pachet de baterii litiu-ion in forma literei T, amplasat sub podea si scaunele din spate.
Totusi, spre deosebire de un autovehicul electric actionat doar de baterie, conceptul Flextreme GT/E elimina orice grija privind autonomia de deplasare si teama de a ramane fara sursa de energie. Micul generator/motor pe benzina produce curent electric fara discontinuitati, in cazul in care resursele bateriei sunt scazute. Astfel, autonomia este extinsa peste 500 de kilometri, pana in momentul in care se poate reincarca bateria prin conectare la reteaua de electricitate sau se poate face realimentarea cu carburant a autovehiculului.
Motorul unitatii de propulsie electrice genereaza instantaneu un cuplu substantial de 370 Nm, ce asigura performante de exceptie si o accelerare proiectata de la zero la 100 km/h in mai putin de noua secunde.
Conceptul Flextreme GT/E reprezinta inca o etapa in strategia Opel aflata in curs, de electrificare a autovehiculelor, care include un portofoliu vast de produse ce utilizeaza tehnologiile cu acumulatori, cu autonomie extinsa, cu propulsie hibrida si cu celule de carburant.

Citeste articolul pe: Money.ro

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 389 ori.

Publica un raspuns