Nu prea mai citesc ce scrie pe contractele de garantie redactate de tot felul de indivizi mai mult sau mai putin avizati. Legea spune ca produsul trebuie restituit(reparat sau inlocuit) in termen de 10 zile lucratoare, iar daca produsul a fost inlocuit se va oferi o noua perioada de garantie care incepe cu data la care produsul a fost restituit. Pentru produsul reparat, perioada de garantie se prelungeste cu nr. de zile dintre data reclamarii defectului si cea a restituirii produsului. Daca produsul nu este restituit in maxim 10% din termenul de garantie, clientul poate cere restituirea contravalorii actualizate, care nu poate fi mai mica decat cea a unui produs nou similar. Posibilitatea restituirii contravalorii exista si daca produsul inlocuit deja se defecteaza in perioada de garantie, fara a se mai cere repararea/inlocuirea lui.

[exemplu tembel] Am cumparat un ou – ou=produs de folosinta indelungata, cu minim 1 an garantie – si mi s-a defectat. Vanzatorul mi-l inlocuieste cu un ou nou, tot cu x ani garantie decurgand de la momentul in care mi-a fost predat noul ou, fiindca nu-l poate repara. Oul pe care l-am primit ca inlocuire a celui vechi se defecteaza in perioada de garantie. Eu il duc duc vanzatorului si ii cer fie sa mi-l repare, fie sa-mi dea banii pe el[/exemplu tembel]

POATE, daca vrea si vanzatorul, insa permisivitatea lasata de legiuitor (acelasi Parlament SCUMP si PUTUROS) nu il si obliga.

POATE, daca vrea si vanzatorul, insa permisivitatea lasata de legiuitor (acelasi Parlament SCUMP si PUTUROS) nu il si obliga.

Eu stiam ca il si obliga. O sa caut iar respectivele acte legislative si revin cu rezultatul.

Si eu am luat odata o placa video.M-am certat o luna cu ei numai ca sa le explic ce are placa.Deja explicatia ca apar artefacte in teste dupa o „stresare” de 1-2 minute era un fel de schema pentru dezamorsarea unei bombe atomice.Pana la urma noroc ca placa s-a defectat mai evident si nu au mai avut ce sa spuna.Nu cred ca are rost sa va spun cat am stat pana am primit alta(dupa initialele 3 vizite in care defectul nu se constatase).De atunci evit in totalitate firmele Online care nu au si un magazin „real” si sunt absolut paralele cu produsele vandute , plimbandu-le doar de la importor la tine.Prefer sa dau ceva mai mult la produs dar sa am un suport klumea din partea personalului si in caz de service sa primesc pe loc alt produs sau chiar si ceva in custodie la produsele mai scumpe.Din pacate n-am intanit chestia asta decat la maxim 2-3 firme din RO.

Foarte neserioasa firma, pama in prezent am avut probleme cu amandoua produsele pe care le-am achizitionat de la ei.

In august am achizitionat un kit de 2*1gb ddr400 Twinmos, nu mare mi-a fost mirarea, cand am ajuns acasa am descoperit ca nu corespunde codul de pe factura cu cel de pe memorii. A doua zii cand i-am contactat mi s-a spus ca nu este treaba lor si am fost tratat destul de arogant. Din fericire pana in prezent nu am avut probleme.

Luna trecuta am luat un GeForce 7600GT. Am avut mici probleme cu aceasta si a trebuit sa merg la service. Cu toate ca am batut drumul degeaba pana la ei, nici nu cred ca mi-au testat produsul am fost socat de neseriozitatea serviceului. Telefonul suna tot timpul nimeni nu raspunea la el, clientii erau lasati in plata domnului de obicei stafful parand cel putin saturati de ei.

Ziua anterioara am incercat sa contactez serviceul, nu s-a sinchisit nimeni sa raspunda, ba suna ocupat, ba nu raspundea nimeni.

Prefer mai degraba sa achizitionez de la firme mai serioase, nu recomand nimanui emag.

Nu asta e solutia sa eviti firmele online. De exemplu si itdirect si Senorg sunt firme online, dar diferenta dintre ele si ceilalti e ca ei au specilaisti de service forte buni + sunt si importatorii produselor vandute.

Nu este obligatoriu ca firmele care au magazin sa aiba si specilaisti buni la service sau sa fie importatori directi. De cele mai multe ori nu sunt ei importatorii.

Un alt dezavantaj major al acestor firme o reprezinta preturile exagerat de mari datorate costurilor de intretinere al unor astfel de magazine + produsele pe care la gasesti la ei sunt la stadiul de „end of life” (adica uzate moral) + nu o sa gasesti niciodata la ei produse din gama high-end.

Cum blacklistul firmelor din domeniu se pare ca functioneaza selectiv(daca ai sau nu nevoie de seriozitatea lor la service/vanzare, daca au sau nu chef de tine), propun formarea unei cu firmele de preferat in situatia alegerii.

Poate nu m-am exprimat prea bine dar lumea cred ca a inteles.Si ItDirect si Senorg au „magazin” ….adica au stoc….si au habar ce vand.Fata de oamenii astia care au stoc 0 tot timpul si nici nu inteleg ce vand.Iau codul unui produs il cer de pe o lista a unui distribuitor si-l pun la coletarie.Cred ca daca distribuitorul ar pune carnati in loc de memorii ar zice ca-s un model nou de HeatSpredere.Iar ItDirect este una dintre acele 2-3 firme de care spuneam ca au un comportament exemplar fata de client.

Eu unul m-am ars si cu firme care au magazine fizice, si anume Intend (am si un topic dedicat).

Totusi in ultima vreme am vazut destul de multa lume multumita de cei de la PcGarage, insa nu am auzit de cazuri de garantie.

Am facut comanda de un pc cu urmatoarea configuratie : c2d e4300 , mb gigabyte 965g-ds3 , gf7900gs tdh 256/256 , hdd 1x250gb s-ata II , sursa Fortron 400w . Am avut ghinionul sa imi trimita placa de baza arsa.Am vorbit cu ei si au spus sa trimit inapoi tot sistemul,zis si facut.II sun dupa o saptamana imi spun ca au primit sistemul,ok. a trecut o luna , am asteptat telefon de la ei … da’ nici gand sa sune… ii sun eu si spun ca au facut comanda de alta placa si trebuie sa astept pana vine placa de baza.Am sunat, am insistat mereu si imi da acelasi raspuns. Joi 10Mai , ma suna si imi spun ca au trimis sistemul si ca vine Vineri 11mai. stau acasa astept…nimic, stau sambata…astept…nimic.astept luni …nimic….si azi Marti 15mai ii sun si imi spun ca nu gasesc actele de la placa de baza bla bla bla, si ca ma suna pe dupa amiaza (asa mi-au spus de fiecare data ca ma suna ei)

ps: am avut sistemu’ comandat tot de la ei : Creative GigaWorks s-750 , s-a ars , si tot asa am avut probleme cu garantia, a durat 2luni pana sa mi-l schimbe …

Va sfatuiesc sa nu mai comandati de la eMAG!! (v-o spun din propria experienta) sunt seriosi pana la garantie…mai mult nu.

Ce veste buna, ca eu am deja o gramada de chestii cumparate de la ei… La comanda si la livrare sunt foarte multumit de cum presteaza, dar drept este, ca la garantie n-am ajuns inca, si sper, sa nici nu ajung. Pe de alta parte, intamplari de genul pe care ai spus-o, am mai auzit si despre restul furnizorilor on-line. Poate ai avut tu ghinion…

eMag devine prea mare pentru angajatii lor. Nu prea mai fac fata. Treburi din astea se mai intampla si la altii.

Da, este posibil si normal in acelasi timp, eMag detine o mare parte din piata IT Online din Ro (vreo 70 – 90 %) si sunt suprasolicitati baetii, deci sunt de asteptat astfel de rezultate, vrei rezultate mai bune orientiaza-te spre magazinele mai mici care au timp sa-si bata capul cu fiecare client.

Si care au un site frumos, si stoc ciuciu (ma rog, probabil sunt si unele exceptii).

Ca exemplu, in loc sa-mi comand de la eMAG, comand de la pcgarage sau pczone. Pentru ce-am avut eu nevoie, aveau stocuri iar cu livrarea n-am avut nici o problema. E drept, nici n-am ajuns la garantie cu nimic.

Astazi i-am sunat , am facut putina galagie , si au si trimis sistemul … au spus ca ajunge maine, sper sa se tina de cuvant… De acum m-am invatat minte 🙂

Pana acum, n-am auzit de plangeri legate de IT Direct. So… go figure.

Cu eMag am si eu experienta. Anul trecut am avut o experienta excelenta (comanda de 5000 lei). Acum – saptamana trecuta – am facut o comanda de 1700 lei; dupa n mailuri la care a raspuns in scarba un imbecil (angajat in functia de reprezentant vanzari), aproape ca am ajuns sa cred ca nu le pasa.

Asa ca am zis sa mai incerc o data, sa reiau procesul comenzii de la capat. Ei bine, am avut norocul chior sa ma sune fix femeia cu care vorbisem si pentru comanda de anul trecut. In 5 minute de conversatie telefonica, am aflat ca ceea ce mi s-a spus ca nu e pe stoc e de fapt pe stoc, ca ceea ce nu mai vine luna asta e de fapt in vama si ajunge chiar saptamana asta, etc. Una peste alta, am avut noroc, iar daca voi mai comanda vreodata de la ei, o sa specific clar in mail numele angajatei lor cu care vreau sa lucrez.

Cat despre garantii – Doamne apara si pazeste, n-a fost cazul. Dar sunt sigur ca ar fi si mai miserupisti.

Daca era ceva de reparat, de durata, intelegeam , dar sa schimbe o placa de baza? :

Astazi i-am sunat , am facut putina galagie , si au si trimis sistemul … au spus ca ajunge maine, sper sa se tina de cuvant…

Da-ne de stire, daca ajunge, si daca va functiona sau nu corect. Totusi, doua luni la garantie pentru o placa de baza, mi-se pare ceva necurat in toata afacerea asta.

I-a durut pe cei de la eMag undeva de placa lui. Doar era atat de simplu sa trimita alta. Nici eu n-am avut nici o experienta cu Intend sau PCGarage.

e bine ca citesc si asa ceva…eu am comandat aproape numai de la emag si spre norocul meu nu am ajuns sa trimit nimic inapoi la garantie.

FasPlay: de ce nu ai luat produsele pe parti ? si ai comandat tot sistemul de la ei?

Citeste articolul pe: XtremPC

conform legii orice produs care in termen de 10% (30 de zile in caz ca e 1 an) din perioada de garantie nu a fost reparat sau inlocuit, se restituie banii integral conform facturii

Nu prea mai citesc ce scrie pe contractele de garantie redactate de tot felul de indivizi mai mult sau mai putin avizati. Legea spune ca produsul trebuie restituit(reparat sau inlocuit) in termen de 10 zile lucratoare, iar daca produsul a fost inlocuit se va oferi o noua perioada de garantie care incepe cu data la care produsul a fost restituit. Pentru produsul reparat, perioada de garantie se prelungeste cu nr. de zile dintre data reclamarii defectului si cea a restituirii produsului. Daca produsul nu este restituit in maxim 10% din termenul de garantie, clientul poate cere restituirea contravalorii actualizate, care nu poate fi mai mica decat cea a unui produs nou similar. Posibilitatea restituirii contravalorii exista si daca produsul inlocuit deja se defecteaza in perioada de garantie, fara a se mai cere repararea/inlocuirea lui.

[exemplu tembel] Am cumparat un ou – ou=produs de folosinta indelungata, cu minim 1 an garantie – si mi s-a defectat. Vanzatorul mi-l inlocuieste cu un ou nou, tot cu x ani garantie decurgand de la momentul in care mi-a fost predat noul ou, fiindca nu-l poate repara. Oul pe care l-am primit ca inlocuire a celui vechi se defecteaza in perioada de garantie. Eu il duc duc vanzatorului si ii cer fie sa mi-l repare, fie sa-mi dea banii pe el[/exemplu tembel]

POATE, daca vrea si vanzatorul, insa permisivitatea lasata de legiuitor (acelasi Parlament SCUMP si PUTUROS) nu il si obliga.

POATE, daca vrea si vanzatorul, insa permisivitatea lasata de legiuitor (acelasi Parlament SCUMP si PUTUROS) nu il si obliga.

Eu stiam ca il si obliga. O sa caut iar respectivele acte legislative si revin cu rezultatul.

Si eu am luat odata o placa video.M-am certat o luna cu ei numai ca sa le explic ce are placa.Deja explicatia ca apar artefacte in teste dupa o „stresare” de 1-2 minute era un fel de schema pentru dezamorsarea unei bombe atomice.Pana la urma noroc ca placa s-a defectat mai evident si nu au mai avut ce sa spuna.Nu cred ca are rost sa va spun cat am stat pana am primit alta(dupa initialele 3 vizite in care defectul nu se constatase).De atunci evit in totalitate firmele Online care nu au si un magazin „real” si sunt absolut paralele cu produsele vandute , plimbandu-le doar de la importor la tine.Prefer sa dau ceva mai mult la produs dar sa am un suport klumea din partea personalului si in caz de service sa primesc pe loc alt produs sau chiar si ceva in custodie la produsele mai scumpe.Din pacate n-am intanit chestia asta decat la maxim 2-3 firme din RO.

Foarte neserioasa firma, pama in prezent am avut probleme cu amandoua produsele pe care le-am achizitionat de la ei.

In august am achizitionat un kit de 2*1gb ddr400 Twinmos, nu mare mi-a fost mirarea, cand am ajuns acasa am descoperit ca nu corespunde codul de pe factura cu cel de pe memorii. A doua zii cand i-am contactat mi s-a spus ca nu este treaba lor si am fost tratat destul de arogant. Din fericire pana in prezent nu am avut probleme.

Luna trecuta am luat un GeForce 7600GT. Am avut mici probleme cu aceasta si a trebuit sa merg la service. Cu toate ca am batut drumul degeaba pana la ei, nici nu cred ca mi-au testat produsul am fost socat de neseriozitatea serviceului. Telefonul suna tot timpul nimeni nu raspunea la el, clientii erau lasati in plata domnului de obicei stafful parand cel putin saturati de ei.

Ziua anterioara am incercat sa contactez serviceul, nu s-a sinchisit nimeni sa raspunda, ba suna ocupat, ba nu raspundea nimeni.

Prefer mai degraba sa achizitionez de la firme mai serioase, nu recomand nimanui emag.

Nu asta e solutia sa eviti firmele online. De exemplu si itdirect si Senorg sunt firme online, dar diferenta dintre ele si ceilalti e ca ei au specilaisti de service forte buni + sunt si importatorii produselor vandute.

Nu este obligatoriu ca firmele care au magazin sa aiba si specilaisti buni la service sau sa fie importatori directi. De cele mai multe ori nu sunt ei importatorii.

Un alt dezavantaj major al acestor firme o reprezinta preturile exagerat de mari datorate costurilor de intretinere al unor astfel de magazine + produsele pe care la gasesti la ei sunt la stadiul de „end of life” (adica uzate moral) + nu o sa gasesti niciodata la ei produse din gama high-end.

Cum blacklistul firmelor din domeniu se pare ca functioneaza selectiv(daca ai sau nu nevoie de seriozitatea lor la service/vanzare, daca au sau nu chef de tine), propun formarea unei cu firmele de preferat in situatia alegerii.

Poate nu m-am exprimat prea bine dar lumea cred ca a inteles.Si ItDirect si Senorg au „magazin” ….adica au stoc….si au habar ce vand.Fata de oamenii astia care au stoc 0 tot timpul si nici nu inteleg ce vand.Iau codul unui produs il cer de pe o lista a unui distribuitor si-l pun la coletarie.Cred ca daca distribuitorul ar pune carnati in loc de memorii ar zice ca-s un model nou de HeatSpredere.Iar ItDirect este una dintre acele 2-3 firme de care spuneam ca au un comportament exemplar fata de client.

Eu unul m-am ars si cu firme care au magazine fizice, si anume Intend (am si un topic dedicat).

Totusi in ultima vreme am vazut destul de multa lume multumita de cei de la PcGarage, insa nu am auzit de cazuri de garantie.

Am facut comanda de un pc cu urmatoarea configuratie : c2d e4300 , mb gigabyte 965g-ds3 , gf7900gs tdh 256/256 , hdd 1x250gb s-ata II , sursa Fortron 400w . Am avut ghinionul sa imi trimita placa de baza arsa.Am vorbit cu ei si au spus sa trimit inapoi tot sistemul,zis si facut.II sun dupa o saptamana imi spun ca au primit sistemul,ok. a trecut o luna , am asteptat telefon de la ei … da’ nici gand sa sune… ii sun eu si spun ca au facut comanda de alta placa si trebuie sa astept pana vine placa de baza.Am sunat, am insistat mereu si imi da acelasi raspuns. Joi 10Mai , ma suna si imi spun ca au trimis sistemul si ca vine Vineri 11mai. stau acasa astept…nimic, stau sambata…astept…nimic.astept luni …nimic….si azi Marti 15mai ii sun si imi spun ca nu gasesc actele de la placa de baza bla bla bla, si ca ma suna pe dupa amiaza (asa mi-au spus de fiecare data ca ma suna ei)

ps: am avut sistemu’ comandat tot de la ei : Creative GigaWorks s-750 , s-a ars , si tot asa am avut probleme cu garantia, a durat 2luni pana sa mi-l schimbe …

Va sfatuiesc sa nu mai comandati de la eMAG!! (v-o spun din propria experienta) sunt seriosi pana la garantie…mai mult nu.

Ce veste buna, ca eu am deja o gramada de chestii cumparate de la ei… La comanda si la livrare sunt foarte multumit de cum presteaza, dar drept este, ca la garantie n-am ajuns inca, si sper, sa nici nu ajung. Pe de alta parte, intamplari de genul pe care ai spus-o, am mai auzit si despre restul furnizorilor on-line. Poate ai avut tu ghinion…

eMag devine prea mare pentru angajatii lor. Nu prea mai fac fata. Treburi din astea se mai intampla si la altii.

Da, este posibil si normal in acelasi timp, eMag detine o mare parte din piata IT Online din Ro (vreo 70 – 90 %) si sunt suprasolicitati baetii, deci sunt de asteptat astfel de rezultate, vrei rezultate mai bune orientiaza-te spre magazinele mai mici care au timp sa-si bata capul cu fiecare client.

Si care au un site frumos, si stoc ciuciu (ma rog, probabil sunt si unele exceptii).

Ca exemplu, in loc sa-mi comand de la eMAG, comand de la pcgarage sau pczone. Pentru ce-am avut eu nevoie, aveau stocuri iar cu livrarea n-am avut nici o problema. E drept, nici n-am ajuns la garantie cu nimic.

Astazi i-am sunat , am facut putina galagie , si au si trimis sistemul … au spus ca ajunge maine, sper sa se tina de cuvant… De acum m-am invatat minte 🙂

Pana acum, n-am auzit de plangeri legate de IT Direct. So… go figure.

Cu eMag am si eu experienta. Anul trecut am avut o experienta excelenta (comanda de 5000 lei). Acum – saptamana trecuta – am facut o comanda de 1700 lei; dupa n mailuri la care a raspuns in scarba un imbecil (angajat in functia de reprezentant vanzari), aproape ca am ajuns sa cred ca nu le pasa.

Asa ca am zis sa mai incerc o data, sa reiau procesul comenzii de la capat. Ei bine, am avut norocul chior sa ma sune fix femeia cu care vorbisem si pentru comanda de anul trecut. In 5 minute de conversatie telefonica, am aflat ca ceea ce mi s-a spus ca nu e pe stoc e de fapt pe stoc, ca ceea ce nu mai vine luna asta e de fapt in vama si ajunge chiar saptamana asta, etc. Una peste alta, am avut noroc, iar daca voi mai comanda vreodata de la ei, o sa specific clar in mail numele angajatei lor cu care vreau sa lucrez.

Cat despre garantii – Doamne apara si pazeste, n-a fost cazul. Dar sunt sigur ca ar fi si mai miserupisti.

Daca era ceva de reparat, de durata, intelegeam , dar sa schimbe o placa de baza? :

Astazi i-am sunat , am facut putina galagie , si au si trimis sistemul … au spus ca ajunge maine, sper sa se tina de cuvant…

Da-ne de stire, daca ajunge, si daca va functiona sau nu corect. Totusi, doua luni la garantie pentru o placa de baza, mi-se pare ceva necurat in toata afacerea asta.

I-a durut pe cei de la eMag undeva de placa lui. Doar era atat de simplu sa trimita alta. Nici eu n-am avut nici o experienta cu Intend sau PCGarage.

e bine ca citesc si asa ceva…eu am comandat aproape numai de la emag si spre norocul meu nu am ajuns sa trimit nimic inapoi la garantie.

FasPlay: de ce nu ai luat produsele pe parti ? si ai comandat tot sistemul de la ei?

Citeste articolul pe: XtremPC

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 691 ori.

Publica un raspuns