Romania e pe ultimul loc in UE
Potrivit unui studiu al Biroului European de Statistica Eurostat, in Romania exista cea mai mica rata de acces la internet a firmelor. Astfel, 72% din companiile romanesti au acces la o conexiune la internet, in timp ce media accesului la acest serviciu in statele membre UE este de 93%.
Potrivit Eurostat, rata de acces la internet in Romania este sub cea de 83% inregistrata de Bulgaria sau sub cea de 90% din Polonia. Studiul dat publicitatii de Eurostat este valabil pentru luna ianuarie a anului trecut si a fost realizat pe un esantion de 152.900 de firme cu peste 10 angajati din cele 1,6 miliarde de firme inregistrate la nivel european. In ceea ce priveste media la nivel european a firmelor cu acces la internet, aceasta era in ianuarie 2009 de 93 de procente. Finlanda este tara membra UE in care rata penetrarii internetului de mare viteza este de 100% in randul firmelor, dupa ce Guvernul de la Helsinki a promovat anul trecut o lege care ii obliga pe furnizorii de servicii de internet sa ofere numai conexiuni de mare viteza.
Slovenia, Austria si Danemarca au rate de penetrare a internetului de 98% in randul firmelor cu peste 10 angajati. In doar sase tari membre UE, printre care si Romania, mai putin de 90 din 100 de firme cu peste 10 angajati au acces la internet, releva studiul publicat de Eurostat. Mai multe conexiuni fixe
La nivel european, firmele care au raspuns chestionarului au precizat ca prefera conexiunile fixe la internet de mare viteza. Astfel, in Romania, 40% dintre firmele repondente folosesc o conexiune fixa pentru internet de mare viteza. Media europeana pentru acest segment de conexiuni care permit accesul la internet de mare viteza este de 82%. De asemenea, studiul releva ca, la nivelul Uniunii, companiile medii (50-249 de angajati) si cele mari (peste 250 de angajati) folosesc in proportie mai mare internetul mobil, in timp ce companiile medii si mici sunt orientate spre conexiunile fixe. In Roma nia doar 11% dintre companiile romanesti cu acces la internet si care au participat la studiu folosesc o conexiune mobila. Potrivit studiului Eurostat, doar in doua tari membre internetul mobil este mai putin folosit decat in Romania. In Polonia, de exemplu, cea mai mare piata central-europeana, 58 din 100 de companii au o conexiune de internet broadband fixa, iar 25% folosesc internetul mobil. In Bulgaria, 68% din firmele repondente folosesc o conexiune fixa pentru acces la internet de mare viteza, iar 21% au conexiuni mobile. Finlanda, tara in care internetul broadband este considerat un drept al cetatenilor, are o rata de penetrare a internetului de mare viteza de 94% in randul firmelor, iar 55% dintre companiile finlandeze cu peste 10 angajati folosesc si conexiuni mobile. In Ungaria, unde 87 din 100 de firme au acces la internet, 76% dintre companiile analizate utilizeaza o conexiune fixa la internet de mare viteza, iar 26% aleg conexiuni mobile. In ceea ce priveste veniturile realizate de companii din comertul electronic, datele Eurostat, valabile pentru anul 2008, arata ca Irlanda a avut cele mai mari incasari pe acest segment, adica 26% din veniturile companiilor au fost realizate din e-commerce. In Romania, aceasta pondere este de aproximativ doua procente, mai mare decat cea inregistrata de Cipru si Bulgaria (1%) si la nivel similar cu Grecia.
Penultimii la accesul consumatorilor
In 2009, rata de penetrare a internetului la nivelul gospodariilor a fost de 38% in Romania, a doua cea mai scazuta din Europa dupa Bulgaria, in timp
ce la procentul conexiunilor la internet de banda larga suntem codasi, chiar si dupa bulgari, la o diferenta de doua puncte procentuale. Rata de penetrare a internetului a crescut anul trecut in Romania la 38%, fata de 30% in 2008, potrivit Eurostat. Broadband fix
Numarul de utilizatori de servicii broadband pe infrastructura fixa va atinge 500 de milioane la nivel global in cursul anului 2010, potrivit companiei de analiza Informa Telecoms&Media. Pietele avansate deja se apropie de saturatie, dar cresterea vine din zonele in curs de dezvoltare, cu India si China pe primele locuri. La finalul lui 2009 numarul conexiunilor fixe broadband a atins 480 de milioane la nivel mondial.
Citeste articolul pe: Financiarul
Romania e pe ultimul loc in UE
Potrivit unui studiu al Biroului European de Statistica Eurostat, in Romania exista cea mai mica rata de acces la internet a firmelor. Astfel, 72% din companiile romanesti au acces la o conexiune la internet, in timp ce media accesului la acest serviciu in statele membre UE este de 93%.
Potrivit Eurostat, rata de acces la internet in Romania este sub cea de 83% inregistrata de Bulgaria sau sub cea de 90% din Polonia. Studiul dat publicitatii de Eurostat este valabil pentru luna ianuarie a anului trecut si a fost realizat pe un esantion de 152.900 de firme cu peste 10 angajati din cele 1,6 miliarde de firme inregistrate la nivel european. In ceea ce priveste media la nivel european a firmelor cu acces la internet, aceasta era in ianuarie 2009 de 93 de procente. Finlanda este tara membra UE in care rata penetrarii internetului de mare viteza este de 100% in randul firmelor, dupa ce Guvernul de la Helsinki a promovat anul trecut o lege care ii obliga pe furnizorii de servicii de internet sa ofere numai conexiuni de mare viteza.
Slovenia, Austria si Danemarca au rate de penetrare a internetului de 98% in randul firmelor cu peste 10 angajati. In doar sase tari membre UE, printre care si Romania, mai putin de 90 din 100 de firme cu peste 10 angajati au acces la internet, releva studiul publicat de Eurostat. Mai multe conexiuni fixe
La nivel european, firmele care au raspuns chestionarului au precizat ca prefera conexiunile fixe la internet de mare viteza. Astfel, in Romania, 40% dintre firmele repondente folosesc o conexiune fixa pentru internet de mare viteza. Media europeana pentru acest segment de conexiuni care permit accesul la internet de mare viteza este de 82%. De asemenea, studiul releva ca, la nivelul Uniunii, companiile medii (50-249 de angajati) si cele mari (peste 250 de angajati) folosesc in proportie mai mare internetul mobil, in timp ce companiile medii si mici sunt orientate spre conexiunile fixe. In Roma nia doar 11% dintre companiile romanesti cu acces la internet si care au participat la studiu folosesc o conexiune mobila. Potrivit studiului Eurostat, doar in doua tari membre internetul mobil este mai putin folosit decat in Romania. In Polonia, de exemplu, cea mai mare piata central-europeana, 58 din 100 de companii au o conexiune de internet broadband fixa, iar 25% folosesc internetul mobil. In Bulgaria, 68% din firmele repondente folosesc o conexiune fixa pentru acces la internet de mare viteza, iar 21% au conexiuni mobile. Finlanda, tara in care internetul broadband este considerat un drept al cetatenilor, are o rata de penetrare a internetului de mare viteza de 94% in randul firmelor, iar 55% dintre companiile finlandeze cu peste 10 angajati folosesc si conexiuni mobile. In Ungaria, unde 87 din 100 de firme au acces la internet, 76% dintre companiile analizate utilizeaza o conexiune fixa la internet de mare viteza, iar 26% aleg conexiuni mobile. In ceea ce priveste veniturile realizate de companii din comertul electronic, datele Eurostat, valabile pentru anul 2008, arata ca Irlanda a avut cele mai mari incasari pe acest segment, adica 26% din veniturile companiilor au fost realizate din e-commerce. In Romania, aceasta pondere este de aproximativ doua procente, mai mare decat cea inregistrata de Cipru si Bulgaria (1%) si la nivel similar cu Grecia.
Penultimii la accesul consumatorilor
In 2009, rata de penetrare a internetului la nivelul gospodariilor a fost de 38% in Romania, a doua cea mai scazuta din Europa dupa Bulgaria, in timp
ce la procentul conexiunilor la internet de banda larga suntem codasi, chiar si dupa bulgari, la o diferenta de doua puncte procentuale. Rata de penetrare a internetului a crescut anul trecut in Romania la 38%, fata de 30% in 2008, potrivit Eurostat. Broadband fix
Numarul de utilizatori de servicii broadband pe infrastructura fixa va atinge 500 de milioane la nivel global in cursul anului 2010, potrivit companiei de analiza Informa Telecoms&Media. Pietele avansate deja se apropie de saturatie, dar cresterea vine din zonele in curs de dezvoltare, cu India si China pe primele locuri. La finalul lui 2009 numarul conexiunilor fixe broadband a atins 480 de milioane la nivel mondial.
Citeste articolul pe: Financiarul