Numarul de domenii .ro s-a majorat, anul trecut, cu 25%, pe fondul crizei economice. IMM-urile au descoperit si ele internetul, iar unele afaceri se muta online in intregime.
Numarul utilizatorilor de internet este in crestere continua, cu asta e de acord toata lumea, chiar daca fiecare sursa mai mult sau mai putin autorizata da o alta cifra, asa ca nimeni nu stie cati utilizatori de internet are Romania, in realitate.
Cert este insa ca numarul de site-uri inregistrate cu terminatia .ro a crescut cu 25% fata de inceputul anului trecut, potrivit Romanian Top Level Doma­ins, inregistratorul oficial al domeniilor „.ro“ de pe langa Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica.
Potrivit sursei, la ora actuala, in Romania sunt inregistrate peste 435.000 de domenii, cu circa 85.000 mai multe decat anul trecut. Dintre acestea, 80% sunt active, adica in spatele lor se afla un DNS (Domain Name Server) care raspunde accesarilor.
„Din rapoartele noastre, desi 2009 a consemnat o crestere a numarului de inregistrari de domenii .ro, nivelul de crestere a fost cu 30% mai mic comparativ cu 2008. Estimam ca aceasta tendinta este reprezentativa pentru evolutia generala a pietei“, spune Flaviu Radulescu, general manager al Hostway Romania, unul dintre principalii furnizori de servicii de gazduire.
Sa ne grabim incet
Managerul Hostway apreciaza ca in piata se va mentine tendinta inregistrata in 2009, iar ritmul de inscriere de noi site-uri va scadea si pe par­cursul acestui an. „Exista totusi posibilitatea unei incetiniri si mai acute a cresterii generale, cauzata de reducerea investitiilor in proiecte noi“, spune Radulescu. „In mod normal, companiile ar trebui sa se concentreze acum doar asupra proiectelor viabile, pentru a imbunatati cat mai mult rezultatele financiare. Prin urmare, e foarte probabil ca 2010 sa fie un an al optimizarilor, si nu al investitiilor“.
Cresterea numarului de site-uri din internetul romanesc este strans legata de cresterea numarului de utilizatori de internet, iar cele doua se conditioneaza reciproc. „Se schimba modul de a face afaceri, apar oportunitati noi de investitii, apar profesii si ocupatii noi. Se va dezvolta foarte mult domeniul «contentului»“, spune Gheorghe Serban, director executiv al Asociatiei Nationale a Internet Service Providerilor (ANISP). „Uneori, odata cu dezvoltarea unor linii tehnologice impuse sau facilitate de internet, asistam la decaderea unor sectoare de activitate in mediul real“.
IMM-urile descopera internetul
Se spune ca pe internet exista o pagina pentru absolut orice, iar afirmatia se poate sa nu fie departe de adevar, prin urmare este destul de greu de intocmit un clasament pe domenii de activitate al site-urilor .ro. „Singurul lucru pe care il putem aprecia este faptul ca am observat o crestere a IMM-urilor care vor sa aiba o prezenta online, datorata, cel mai probabil, dorintei de a atrage clienti in aceasta perioada de criza“, mai spune Flavius Radulescu de la Hostway Romania.
La randul sau, Gheorghe Serban apreciaza ca, indiferent de perioada de criza, internetul romanesc se afla in plina expansiune. „Vom avea cresteri in doua sensuri: traficul va creste firesc cu cel putin 20%-25%, dar si numarul clientilor va creste cu cel putin 10%-15%“, incheie directorul ANISP.
Interes
Tranzactii exista nu doar pe piata furnizorilor de servicii, ci si in „.ro“, iar anul trecut a consemnat cel putin trei preluari insemnate. Asesoft Distribution a preluat magazinul online eMag.ro, grupul de investitii sud-african naspers a cumparat Autovit.ro pentru cinci milioane euro, iar fondul de venture capital 3TS Cisco Growth Fund a preluat un pachet minoritar de actiuni la publisherul online Internet Corp, detinatorul wall-street.ro si 9am.ro, pentru circa doua milioane euro.
Suportul
ISP (Internet Service Provider) este fur­nizorul de servicii de conectare la internet. Pe fondul cresterii internetului romanesc, piata de ISP continua sa se dezvolte si apar primele semne de consolidare.
„Observam un proces de consolidare in jurul unor nume mari, in sensul ca au loc preluari / integrari dar, in acelasi timp, au loc si inscrieri de noi furnizori. Oricum, nu cred ca nou-intratii in piata au ponderea celor care se integreaza“, spune Gheorghe Serban, director executiv ANISP.
Cea mai mare achizitie in 2009 a fost preluarea Zapp de catre Cosmote. De asemenea, RCS & RDS si Romtelecom au facut achizitii mai mici.
Jucatori
Consolidarea pietei este vizibila si pe online, unde sunt prezenti deja cati­va mari furnizori de continut, de la portaluri generale (ROL.ro) la retele so­ciale (Neogen.ro), recrutare (ejobs.ro), shopping (okazii.ro, shopmania.ro) sau publishing (F5, Mediapro Interactive, Internet Corp). Li se alatura grupuri de investitii, precum Netbridge Investments, care achizitioneaza sau dezvolta site-uri cu potential de crestere. Cele mai mari afaceri se fac insa tot in e-commerce (eMag, Pcfun).
Evaluare
Exista mai mult servicii de masurare a traficului pe internet si a numarului de accesari si vizitatori ai paginilor si site-urilor web.
Unele site-uri sunt prinse in mai multe clasamente, altele doar in unu. Pentru ziua de 3 februarie, serviciul trafic.ro arata primele clasate in fuctie de vizitatori unici ca fiind cancan.ro, ejobs.ro si sport.ro in timp ce la SATI, hi5.com, cancan.ro si libertatea.ro ocupau primele pozitii.

Citeste articolul pe: Capital

Domeniile .ro au crescut la 435.000

Numarul de domenii .ro s-a majorat, anul trecut, cu 25%, pe fondul crizei economice. IMM-urile au descoperit si ele internetul, iar unele afaceri se muta online in intregime.
Numarul utilizatorilor de internet este in crestere continua, cu asta e de acord toata lumea, chiar daca fiecare sursa mai mult sau mai putin autorizata da o alta cifra, asa ca nimeni nu stie cati utilizatori de internet are Romania, in realitate.
Cert este insa ca numarul de site-uri inregistrate cu terminatia .ro a crescut cu 25% fata de inceputul anului trecut, potrivit Romanian Top Level Doma­ins, inregistratorul oficial al domeniilor „.ro“ de pe langa Institutul National de Cercetare-Dezvoltare in Informatica.
Potrivit sursei, la ora actuala, in Romania sunt inregistrate peste 435.000 de domenii, cu circa 85.000 mai multe decat anul trecut. Dintre acestea, 80% sunt active, adica in spatele lor se afla un DNS (Domain Name Server) care raspunde accesarilor.
„Din rapoartele noastre, desi 2009 a consemnat o crestere a numarului de inregistrari de domenii .ro, nivelul de crestere a fost cu 30% mai mic comparativ cu 2008. Estimam ca aceasta tendinta este reprezentativa pentru evolutia generala a pietei“, spune Flaviu Radulescu, general manager al Hostway Romania, unul dintre principalii furnizori de servicii de gazduire.
Sa ne grabim incet
Managerul Hostway apreciaza ca in piata se va mentine tendinta inregistrata in 2009, iar ritmul de inscriere de noi site-uri va scadea si pe par­cursul acestui an. „Exista totusi posibilitatea unei incetiniri si mai acute a cresterii generale, cauzata de reducerea investitiilor in proiecte noi“, spune Radulescu. „In mod normal, companiile ar trebui sa se concentreze acum doar asupra proiectelor viabile, pentru a imbunatati cat mai mult rezultatele financiare. Prin urmare, e foarte probabil ca 2010 sa fie un an al optimizarilor, si nu al investitiilor“.
Cresterea numarului de site-uri din internetul romanesc este strans legata de cresterea numarului de utilizatori de internet, iar cele doua se conditioneaza reciproc. „Se schimba modul de a face afaceri, apar oportunitati noi de investitii, apar profesii si ocupatii noi. Se va dezvolta foarte mult domeniul «contentului»“, spune Gheorghe Serban, director executiv al Asociatiei Nationale a Internet Service Providerilor (ANISP). „Uneori, odata cu dezvoltarea unor linii tehnologice impuse sau facilitate de internet, asistam la decaderea unor sectoare de activitate in mediul real“.
IMM-urile descopera internetul
Se spune ca pe internet exista o pagina pentru absolut orice, iar afirmatia se poate sa nu fie departe de adevar, prin urmare este destul de greu de intocmit un clasament pe domenii de activitate al site-urilor .ro. „Singurul lucru pe care il putem aprecia este faptul ca am observat o crestere a IMM-urilor care vor sa aiba o prezenta online, datorata, cel mai probabil, dorintei de a atrage clienti in aceasta perioada de criza“, mai spune Flavius Radulescu de la Hostway Romania.
La randul sau, Gheorghe Serban apreciaza ca, indiferent de perioada de criza, internetul romanesc se afla in plina expansiune. „Vom avea cresteri in doua sensuri: traficul va creste firesc cu cel putin 20%-25%, dar si numarul clientilor va creste cu cel putin 10%-15%“, incheie directorul ANISP.
Interes
Tranzactii exista nu doar pe piata furnizorilor de servicii, ci si in „.ro“, iar anul trecut a consemnat cel putin trei preluari insemnate. Asesoft Distribution a preluat magazinul online eMag.ro, grupul de investitii sud-african naspers a cumparat Autovit.ro pentru cinci milioane euro, iar fondul de venture capital 3TS Cisco Growth Fund a preluat un pachet minoritar de actiuni la publisherul online Internet Corp, detinatorul wall-street.ro si 9am.ro, pentru circa doua milioane euro.
Suportul
ISP (Internet Service Provider) este fur­nizorul de servicii de conectare la internet. Pe fondul cresterii internetului romanesc, piata de ISP continua sa se dezvolte si apar primele semne de consolidare.
„Observam un proces de consolidare in jurul unor nume mari, in sensul ca au loc preluari / integrari dar, in acelasi timp, au loc si inscrieri de noi furnizori. Oricum, nu cred ca nou-intratii in piata au ponderea celor care se integreaza“, spune Gheorghe Serban, director executiv ANISP.
Cea mai mare achizitie in 2009 a fost preluarea Zapp de catre Cosmote. De asemenea, RCS & RDS si Romtelecom au facut achizitii mai mici.
Jucatori
Consolidarea pietei este vizibila si pe online, unde sunt prezenti deja cati­va mari furnizori de continut, de la portaluri generale (ROL.ro) la retele so­ciale (Neogen.ro), recrutare (ejobs.ro), shopping (okazii.ro, shopmania.ro) sau publishing (F5, Mediapro Interactive, Internet Corp). Li se alatura grupuri de investitii, precum Netbridge Investments, care achizitioneaza sau dezvolta site-uri cu potential de crestere. Cele mai mari afaceri se fac insa tot in e-commerce (eMag, Pcfun).
Evaluare
Exista mai mult servicii de masurare a traficului pe internet si a numarului de accesari si vizitatori ai paginilor si site-urilor web.
Unele site-uri sunt prinse in mai multe clasamente, altele doar in unu. Pentru ziua de 3 februarie, serviciul trafic.ro arata primele clasate in fuctie de vizitatori unici ca fiind cancan.ro, ejobs.ro si sport.ro in timp ce la SATI, hi5.com, cancan.ro si libertatea.ro ocupau primele pozitii.

Citeste articolul pe: Capital

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 72 ori.

Publica un raspuns