interviu pentru MONEY.ro
Draftfcb Romania
Marile companii din Romania folosesc in mod excesiv promovarea prin intermediul televiziunii, insa acesta ramane cel mai eficient canal pentru publicitate. Internetul inca nu conteaza pe piata de publicitate din Romania, din cauza penetrarii scazute si a infrastructurii slabe, a declarat in cadrul unui presedintele companiei , Bogdan Santea.
„Suntem in secolul 21 si toata lumea vrea rezultate clare. Trecem printr-o criza la nivel mondial care s-a manifestat si in Romania si omul vrea sa stie exact fiecare dolar cum este cheltuit si care este eficienta lui”, a spus Santea, intrebat de ce nu vede Internetul ca pe un mijloc de promovare mai eficient decat televiziunea.
Oficialul a spus ca in Romania exista de prea putin timp un sistem reprezentativ de masurare si monitorizare a audientei online (n.r. SATI), insa mediul online ramane o nisa, care nu reprezinta decat o mica parte a modului in care o agentie de publicitate poate ajunge la client.
“Nu cred ca mediul interactiv trebuie folosit doar pentru faptul ca este nou sau pentru ca are o anumita priza si este un suport preferat de anumite categorii sociale. Nu trebuie sa exageram, nici in a-l folosi, nici in a nu-l folosi”, spune Santea.
Promovarea online nu atrage dupa sine, neaparat, si vanzari
Oficialul Draftfcb vede eficienta mediului online, in promovarea mesajului publicitar catre consumator, doar in masura in care prin intermediul acestuia compania reuseste sa incheie o vanzare. Dar, acest lucru, spune Santea, nu se intampla in Romania, in majoritatea cazurilor. El a dat drept exemplu faptul ca exista foarte multe magazine online in Romania care nu ofera consumatorului usurinta in procesul de cumparare, ca nu au un sistem securizat de plata online, ca nu exista incredere in cumparaturile online, sau ca ofertele sunt de multe ori neconforme cu realitatea.
“De ce m-as concentra si as aloca niste resurse (n.r. online), atata timp cat nu functioneaza?”, a spus Santea, referindu-se la promovarea unui mesaj publicitar prin intermediului mediului online.
“Intr-adevar, Internetul are posibilitatea, atata timp cat functioneaza la adevarata lui valoare, sa-ti arate ceva si sa te faca sa si cumperi, ceea ce nu-i cazul in Romania”, a spus Santea.
“De ce sa folosesc promovarea pe Internet daca nu reusesc sa inchei si o vanzare?”
Totul se rezuma la eficienta, spune Santea. Singurul lucru pe care-l doresc companiile de la agentiile de publicitate este ca acestea sa le sporeasca vanzarile.
Jonathan Harries: “Afirmatia ca printul sau orice alt mediu este mort nu trebuie rostita”
“Prea des se vorbeste despre faptul ca difuzarea spoturilor publicitare prin intermediul televiziunii este o metoda de promovare perimata, fata de alte metode, precum construirea unui website sau promovarea prin social media”, a declarat pentru MONEY.ro Jonathan Harries, vice chairman and global chief creative office in cadrul Draftfcb.
Tinta spre care trebuie sa se indrepte orice companie de publicitate, spune Harries, nu este mediul prin care trebuie propagat mesajul publicitar, ci clientul. In aceste conditii, canalul de raspandire al mesajului devine relevant doar in masura in care se pliaza pe nevoile clientului.
“Afirmatia ca printul sau orice alt mediu este mort nu trebuie rostita”, spune Harries.
Oficialul Draftfcb a spus ca o companie de publicitate nu trebuie sa identifice care mediu de promovare este gresit, ci care mediu de promovare este adaptat nevoilor clientului, care mediu are puterea de a convinge consumatorul.
Draftfcb este o agentie internationala care ofera servicii integrate de comunicare. Compania are peste 9.000 de angajati in intreaga lume si o retea care cuprinde 180 de birouri, in 110 tari.
Printre clientii Draftfcb Romania se numara Beiersdorf (Nivea, Eucerin), Brown Forman (Jack Daniel’s), Lavazza, SC Johnson Wax (Duck, Anitra, Pronto, Mr. Muscle, Glade, Oust, Raid, Baygon, Auton, OFF!), Ursus Breweries (Redd’s), Vodafone, JTI (Camel), Kraft, SCA Hygene (Zewa), Piraeus Bank, Kika sau Fashion House Outlet Centre.

Citeste articolul pe: Money.ro

Draftfcb Romania: „Televiziunea ramane cel mai eficient canal de promovare”

interviu pentru MONEY.ro
Draftfcb Romania
Marile companii din Romania folosesc in mod excesiv promovarea prin intermediul televiziunii, insa acesta ramane cel mai eficient canal pentru publicitate. Internetul inca nu conteaza pe piata de publicitate din Romania, din cauza penetrarii scazute si a infrastructurii slabe, a declarat in cadrul unui presedintele companiei , Bogdan Santea.
„Suntem in secolul 21 si toata lumea vrea rezultate clare. Trecem printr-o criza la nivel mondial care s-a manifestat si in Romania si omul vrea sa stie exact fiecare dolar cum este cheltuit si care este eficienta lui”, a spus Santea, intrebat de ce nu vede Internetul ca pe un mijloc de promovare mai eficient decat televiziunea.
Oficialul a spus ca in Romania exista de prea putin timp un sistem reprezentativ de masurare si monitorizare a audientei online (n.r. SATI), insa mediul online ramane o nisa, care nu reprezinta decat o mica parte a modului in care o agentie de publicitate poate ajunge la client.
“Nu cred ca mediul interactiv trebuie folosit doar pentru faptul ca este nou sau pentru ca are o anumita priza si este un suport preferat de anumite categorii sociale. Nu trebuie sa exageram, nici in a-l folosi, nici in a nu-l folosi”, spune Santea.
Promovarea online nu atrage dupa sine, neaparat, si vanzari
Oficialul Draftfcb vede eficienta mediului online, in promovarea mesajului publicitar catre consumator, doar in masura in care prin intermediul acestuia compania reuseste sa incheie o vanzare. Dar, acest lucru, spune Santea, nu se intampla in Romania, in majoritatea cazurilor. El a dat drept exemplu faptul ca exista foarte multe magazine online in Romania care nu ofera consumatorului usurinta in procesul de cumparare, ca nu au un sistem securizat de plata online, ca nu exista incredere in cumparaturile online, sau ca ofertele sunt de multe ori neconforme cu realitatea.
“De ce m-as concentra si as aloca niste resurse (n.r. online), atata timp cat nu functioneaza?”, a spus Santea, referindu-se la promovarea unui mesaj publicitar prin intermediului mediului online.
“Intr-adevar, Internetul are posibilitatea, atata timp cat functioneaza la adevarata lui valoare, sa-ti arate ceva si sa te faca sa si cumperi, ceea ce nu-i cazul in Romania”, a spus Santea.
“De ce sa folosesc promovarea pe Internet daca nu reusesc sa inchei si o vanzare?”
Totul se rezuma la eficienta, spune Santea. Singurul lucru pe care-l doresc companiile de la agentiile de publicitate este ca acestea sa le sporeasca vanzarile.
Jonathan Harries: “Afirmatia ca printul sau orice alt mediu este mort nu trebuie rostita”
“Prea des se vorbeste despre faptul ca difuzarea spoturilor publicitare prin intermediul televiziunii este o metoda de promovare perimata, fata de alte metode, precum construirea unui website sau promovarea prin social media”, a declarat pentru MONEY.ro Jonathan Harries, vice chairman and global chief creative office in cadrul Draftfcb.
Tinta spre care trebuie sa se indrepte orice companie de publicitate, spune Harries, nu este mediul prin care trebuie propagat mesajul publicitar, ci clientul. In aceste conditii, canalul de raspandire al mesajului devine relevant doar in masura in care se pliaza pe nevoile clientului.
“Afirmatia ca printul sau orice alt mediu este mort nu trebuie rostita”, spune Harries.
Oficialul Draftfcb a spus ca o companie de publicitate nu trebuie sa identifice care mediu de promovare este gresit, ci care mediu de promovare este adaptat nevoilor clientului, care mediu are puterea de a convinge consumatorul.
Draftfcb este o agentie internationala care ofera servicii integrate de comunicare. Compania are peste 9.000 de angajati in intreaga lume si o retea care cuprinde 180 de birouri, in 110 tari.
Printre clientii Draftfcb Romania se numara Beiersdorf (Nivea, Eucerin), Brown Forman (Jack Daniel’s), Lavazza, SC Johnson Wax (Duck, Anitra, Pronto, Mr. Muscle, Glade, Oust, Raid, Baygon, Auton, OFF!), Ursus Breweries (Redd’s), Vodafone, JTI (Camel), Kraft, SCA Hygene (Zewa), Piraeus Bank, Kika sau Fashion House Outlet Centre.

Citeste articolul pe: Money.ro

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 452 ori.

Publica un raspuns