Preocupati mai mult de felul in care arata si de impresia pe care o lasa tinuta lor asupra celor din jur, tinerii de astazi nu se dau in laturi sa recunoasca faptul ca prefera sa socializeze cu prietenii pe chat, nu sa acumuleze informatii din mass-media.
Potrivit unui studiu realizat de GfK Romania la sfarsitul anului trecut in randul tinerilor cu varste cuprinse intre 15 si 20 de ani, acestia sunt foarte sensibili la felul in care sunt perceputi de cei din jurul lor, mai ales la perceptiile grupurilor din care fac parte, dorind in primul rand sa-si impuna personalitatea si sa iasa in evidenta.
„De asemenea, ramane valabil eternul conflict intre generatii. Isi doresc sa fie luati in seama de catre adulti, sa fie ascultati si valorizati, chiar admirati si apreciati pentru ideile si actiunile lor. Generatia 15-20 de ani din 2009 are incredere in propriile forte si pune sub semnul intrebarii toate normele societatii din dorinta de a trai experiente noi, de a testa totul pe propria piele”, declara Oana Mirila, director cercetare calitativa GfK Romania.
In concluzie, tinerii pun foarte mare pret pe felul in care arata, nu doar imbracamintea fiind importanta, ci intregul look, inclusiv tunsoarea si restul accesoriilor. Hainele sunt extrem de importante atat pentru fete, cat si pentru baieti, adolescentii alegandu-le cu grija si investind fara niciun regret in vestimentatie o parte extrem de consistenta din banii de care fac rost. Tinuta standard a unui trend-setter in 2009 presupune: conversi, jeansi, tricou si hanorac imprimat, esarfa, caciula sau sapca trendy, geanta sport, bratari.
Reprezentantii generatiei „Converse” percep tehnologia ca pe ceva obligatoriu pentru timpurile noastre, cele mai importante repere ale lor fiind telefonul mobil, mp3 playerul si PC-ul cu acces la Internet. „Tehnologia reprezinta un facilitator al unui stil de viata si un indicator de status. Cu cat esti mai „tehnologizat”, ai acces la mai multe activitati, informatii, poti face anumite lucruri care sa te faca vizibil. In plus, in functie de cat de modern, autentic sau trendy este gadget-ul folosit sau detinut, te pozitioneaza intr-o anumita categorie sociala, iti da sau nu acces la un anumit grup – aspect care este foarte important in randul teenager-ilor”, sustine Oana Mirila in comunicatul remis presei.
Legat de personajele care-i fac praf pe tineri, acestea sunt cele care dau dovada de talent, inteligenta, principii clar creionate, curaj si care au de transmis un mesaj personal despre viata.
Asa cum conchid cei de la GfK, media clasica (TV, radio, presa scrisa) nu mai face parte din activitatile de timp liber preferate de tineri, fiind inlocuita de timpul petrecut in fata calculatorului, in care adolescentii converseaza cu grupul de prieteni in retelele sociale si de iesirile in oras cu acestia.
„Nu ne regasim deloc in oferta televiziunilor. Mai vezi ceva pentru ca e televizorul deschis de parinti si treci prin zona in momentul ala. Dar nu exista un program pe vreunul din canalele noastre care sa ma faca sa imi doresc sa-l urmaresc”, spune un teenager participant la studiu.
Ce inseamna Second Life pentru ei? Distractie si relaxare, libertate de alegere si de exprimare, o oportunitate de socializare si de autodezvoltare. O lume virtuala in care pot sa se exprime nestingheriti si necriticati…
Fata de tinerii din 2005, cei de astazi se dovedesc a fi dezamagiti fata de ceea ce le ofera societatea si de valorile promovate de aceasta, refuzand sa-si asume responsabilitati sociale, mai radicali si mai putin dispusi la toleranta, precum si mai dependenti de comunicarea virtuala.
Studiul GfK si-a propus sa evidentieze valorile si stilul de viata al tinerilor (familie, prieteni, scoala), ce modele admira, cum isi organizeaza timpul – in ce fel de activitati investesc, cu cine isi petrec timpul liber, pe ce cheltuie banii, ce atitudine au fata de noile tehnologii si fata de expunerea media (TV, radio, internet, prea scrisa), cum se raporteaza la marci si la publicitate.
Pentru a gasi raspunsuri acestor intrebari, GfK Romania a pus la punct un proiect de cercetare calitativa constand in utilizarea mai multor tipuri de culegere a informatiei: forumuri de discutii on-line cu respondenti intre 15 – 20 de ani (50% fete, 50% baieti), focus grupuri standard pe acelasi target 15 – 20 ani si un focus grup on-line cu membri ai comunitatii Second Life, activi in replica virtuala a Bucurestiului creata pe aceasta platforma. Acest tip de studiu calitativ a fost realizat pentru prima oara in acest mediu virtual in Romania. Proiectul a fost derulat in Bucuresti in intervalul august – noiembrie 2009.

Citeste articolul pe: Curierul National

Fite: „Converse” inhiba setea de cunoastere

Preocupati mai mult de felul in care arata si de impresia pe care o lasa tinuta lor asupra celor din jur, tinerii de astazi nu se dau in laturi sa recunoasca faptul ca prefera sa socializeze cu prietenii pe chat, nu sa acumuleze informatii din mass-media.
Potrivit unui studiu realizat de GfK Romania la sfarsitul anului trecut in randul tinerilor cu varste cuprinse intre 15 si 20 de ani, acestia sunt foarte sensibili la felul in care sunt perceputi de cei din jurul lor, mai ales la perceptiile grupurilor din care fac parte, dorind in primul rand sa-si impuna personalitatea si sa iasa in evidenta.
„De asemenea, ramane valabil eternul conflict intre generatii. Isi doresc sa fie luati in seama de catre adulti, sa fie ascultati si valorizati, chiar admirati si apreciati pentru ideile si actiunile lor. Generatia 15-20 de ani din 2009 are incredere in propriile forte si pune sub semnul intrebarii toate normele societatii din dorinta de a trai experiente noi, de a testa totul pe propria piele”, declara Oana Mirila, director cercetare calitativa GfK Romania.
In concluzie, tinerii pun foarte mare pret pe felul in care arata, nu doar imbracamintea fiind importanta, ci intregul look, inclusiv tunsoarea si restul accesoriilor. Hainele sunt extrem de importante atat pentru fete, cat si pentru baieti, adolescentii alegandu-le cu grija si investind fara niciun regret in vestimentatie o parte extrem de consistenta din banii de care fac rost. Tinuta standard a unui trend-setter in 2009 presupune: conversi, jeansi, tricou si hanorac imprimat, esarfa, caciula sau sapca trendy, geanta sport, bratari.
Reprezentantii generatiei „Converse” percep tehnologia ca pe ceva obligatoriu pentru timpurile noastre, cele mai importante repere ale lor fiind telefonul mobil, mp3 playerul si PC-ul cu acces la Internet. „Tehnologia reprezinta un facilitator al unui stil de viata si un indicator de status. Cu cat esti mai „tehnologizat”, ai acces la mai multe activitati, informatii, poti face anumite lucruri care sa te faca vizibil. In plus, in functie de cat de modern, autentic sau trendy este gadget-ul folosit sau detinut, te pozitioneaza intr-o anumita categorie sociala, iti da sau nu acces la un anumit grup – aspect care este foarte important in randul teenager-ilor”, sustine Oana Mirila in comunicatul remis presei.
Legat de personajele care-i fac praf pe tineri, acestea sunt cele care dau dovada de talent, inteligenta, principii clar creionate, curaj si care au de transmis un mesaj personal despre viata.
Asa cum conchid cei de la GfK, media clasica (TV, radio, presa scrisa) nu mai face parte din activitatile de timp liber preferate de tineri, fiind inlocuita de timpul petrecut in fata calculatorului, in care adolescentii converseaza cu grupul de prieteni in retelele sociale si de iesirile in oras cu acestia.
„Nu ne regasim deloc in oferta televiziunilor. Mai vezi ceva pentru ca e televizorul deschis de parinti si treci prin zona in momentul ala. Dar nu exista un program pe vreunul din canalele noastre care sa ma faca sa imi doresc sa-l urmaresc”, spune un teenager participant la studiu.
Ce inseamna Second Life pentru ei? Distractie si relaxare, libertate de alegere si de exprimare, o oportunitate de socializare si de autodezvoltare. O lume virtuala in care pot sa se exprime nestingheriti si necriticati…
Fata de tinerii din 2005, cei de astazi se dovedesc a fi dezamagiti fata de ceea ce le ofera societatea si de valorile promovate de aceasta, refuzand sa-si asume responsabilitati sociale, mai radicali si mai putin dispusi la toleranta, precum si mai dependenti de comunicarea virtuala.
Studiul GfK si-a propus sa evidentieze valorile si stilul de viata al tinerilor (familie, prieteni, scoala), ce modele admira, cum isi organizeaza timpul – in ce fel de activitati investesc, cu cine isi petrec timpul liber, pe ce cheltuie banii, ce atitudine au fata de noile tehnologii si fata de expunerea media (TV, radio, internet, prea scrisa), cum se raporteaza la marci si la publicitate.
Pentru a gasi raspunsuri acestor intrebari, GfK Romania a pus la punct un proiect de cercetare calitativa constand in utilizarea mai multor tipuri de culegere a informatiei: forumuri de discutii on-line cu respondenti intre 15 – 20 de ani (50% fete, 50% baieti), focus grupuri standard pe acelasi target 15 – 20 ani si un focus grup on-line cu membri ai comunitatii Second Life, activi in replica virtuala a Bucurestiului creata pe aceasta platforma. Acest tip de studiu calitativ a fost realizat pentru prima oara in acest mediu virtual in Romania. Proiectul a fost derulat in Bucuresti in intervalul august – noiembrie 2009.

Citeste articolul pe: Curierul National

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 632 ori.

Publica un raspuns