In 2009 rata tentativelor de frauda online a ajuns la 0,4 % din totalul tranzactiilor procesate de GECAD ePayment, in scadere fata de 2008, cand procentul inregistrat a fost de 0,75%. Anul trecut, in sistemul ePayment au fost procesate 1.108.500 de tranzactii, la un volum de 88 de milioane de euro.
„Tendinta descendenta a tentativelor de frauda online raportate la numarul de tranzactii este explicabila in contextul unei piete care se maturizeaza si in care jucatorii implicati: atat noi – in calitate de procesator de plati electronice, dar si bancile, magazinele online si autoritatile au facut eforturi comune pentru a preveni si descuraja tentativele de frauda online”, a declarat Cristian Badea, CIO al GECAD ePayment.
In 2009, cele mai multe tentative de frauda s-au inregistrat la cartele de tip prepay/incarcari electronice. Pe locul al doilea se situeaza tentativele care au vizat domeniul turismului, inclusiv vanzarea de bilete de avion, situatie in care incercarile de fraudare sunt mai periculoase, deoarece vizeaza produse mai scumpe.
Astfel, in segmentul telecom/incarcare electronica au avut loc 39% din tentativele de frauda online de anul trecut, in timp ce in domeniul turism/bilete de avion s-au inregistrat 20%. Anul trecut, produsele tinta au fost cele usor valorificabile, in special telefoane mobile, si mai putin produse IT, comparativ cu anii trecuti.
„Cele mai multe incercari de fraudare au fost cele cu cardul si cele de tip phishing. Am avut si cazuri in care s-au trimis mesaje de tip phishing pe telefoanele mobile, prin care se urmarea incarcarea unei cartele prepay. Ulterior, creditul acumulat era folosit pentru plata unor produse. In ceea ce priveste frecventa tentativelor de fraudare, nu putem vorbi de o sezonalitate sau de perioade de varf asociate unor momente specifice”, a afirmat Cristian Badea.
In acelasi timp, si cumparatorii au devenit mai informati si incep sa aiba un comportament mai responsabil in mediul online. „In continuare, le recomandam cumparatorilor sa nu lase la vedere si sa nu divulge unor alte persoane datele de card, sa faca achizitii online de pe site-uri cu o reputatie buna, sa se asigure ca isi introduc datele de card numai intr-o pagina securizata si,foarte important in cazul tentativelor de phishing, sa nu dea curs solicitarilor venite prin email de a-si furniza propriile date”, a adaugat Cristian Badea.

Citeste articolul pe: Agora News

In 2009, rata tentativelor de frauda online a fost de 0,4%

In 2009 rata tentativelor de frauda online a ajuns la 0,4 % din totalul tranzactiilor procesate de GECAD ePayment, in scadere fata de 2008, cand procentul inregistrat a fost de 0,75%. Anul trecut, in sistemul ePayment au fost procesate 1.108.500 de tranzactii, la un volum de 88 de milioane de euro.
„Tendinta descendenta a tentativelor de frauda online raportate la numarul de tranzactii este explicabila in contextul unei piete care se maturizeaza si in care jucatorii implicati: atat noi – in calitate de procesator de plati electronice, dar si bancile, magazinele online si autoritatile au facut eforturi comune pentru a preveni si descuraja tentativele de frauda online”, a declarat Cristian Badea, CIO al GECAD ePayment.
In 2009, cele mai multe tentative de frauda s-au inregistrat la cartele de tip prepay/incarcari electronice. Pe locul al doilea se situeaza tentativele care au vizat domeniul turismului, inclusiv vanzarea de bilete de avion, situatie in care incercarile de fraudare sunt mai periculoase, deoarece vizeaza produse mai scumpe.
Astfel, in segmentul telecom/incarcare electronica au avut loc 39% din tentativele de frauda online de anul trecut, in timp ce in domeniul turism/bilete de avion s-au inregistrat 20%. Anul trecut, produsele tinta au fost cele usor valorificabile, in special telefoane mobile, si mai putin produse IT, comparativ cu anii trecuti.
„Cele mai multe incercari de fraudare au fost cele cu cardul si cele de tip phishing. Am avut si cazuri in care s-au trimis mesaje de tip phishing pe telefoanele mobile, prin care se urmarea incarcarea unei cartele prepay. Ulterior, creditul acumulat era folosit pentru plata unor produse. In ceea ce priveste frecventa tentativelor de fraudare, nu putem vorbi de o sezonalitate sau de perioade de varf asociate unor momente specifice”, a afirmat Cristian Badea.
In acelasi timp, si cumparatorii au devenit mai informati si incep sa aiba un comportament mai responsabil in mediul online. „In continuare, le recomandam cumparatorilor sa nu lase la vedere si sa nu divulge unor alte persoane datele de card, sa faca achizitii online de pe site-uri cu o reputatie buna, sa se asigure ca isi introduc datele de card numai intr-o pagina securizata si,foarte important in cazul tentativelor de phishing, sa nu dea curs solicitarilor venite prin email de a-si furniza propriile date”, a adaugat Cristian Badea.

Citeste articolul pe: Agora News

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 617 ori.

Publica un raspuns