Chi­cago
O alegere inedita pentru produca­to­rul coreean Kia a fost premiera con­ceptului Ray la Salonul Auto din , un eveniment mai putin urmarit de lumea auto de pe alte continente. Cu toate acestea, aparitia noului con­cept-car a starnit interesul tuturor, mai ales pentru ca este vorba despre un po­sibil competitor pentru Toyota Prius, si asta in varianta plug-in.
Kia nu se afla la prima experienta in segmentele din ce in ce mai nu­me­roase in care regasim automobile eco­logice. Borrego si Sportage Fuel Cell, Forte, cee’d si Sorento, toate hibride, sunt modelele care au beneficiat deja de expunere la saloanele auto, nici- unul nefiind insa produs in versiune de serie. Noul Ray este mai mult decat atat, avand la dispozitie si un design propriu, extrem de agresiv si inovator. A fost rea­lizat pe platforma Forte, iar con­struc­tia sa a fost rea­lizata cu aju­torul mate­ria­lelor ino­va­toare, usoare, si in unele cazuri reciclate. Se remarca prin panourile solare amplasate pe aco­peris, acestea fiind destinate ali­mentarii cu curent electric a siste­mu­lui de climatizare si a luminilor. Auto­nomia acestui concept ajunge la aproximativ 500 km.
Din punctul de vedere al arhi­tec­turii, Ray este un vehicul sport, cu pa­tru locuri. Caroseria sa aerodi­namica, inspirata din alura unui avion, teh­no­logia dem­na de filmele SF (comenzi touch screen, directie drive-by-wire) si sistemul de propulsie hibrid, bazat pe o baterie litiu-polimeri, subliniaza inten­tiile pro­ducatorului. Motorul termic este un 1.4 litri benzina, asociat cu o cutie CVT, cu transmisie continua.

Citeste articolul pe: Financiarul

Kia Ray, concept ecologic, in premiera la Chicago

Chi­cago
O alegere inedita pentru produca­to­rul coreean Kia a fost premiera con­ceptului Ray la Salonul Auto din , un eveniment mai putin urmarit de lumea auto de pe alte continente. Cu toate acestea, aparitia noului con­cept-car a starnit interesul tuturor, mai ales pentru ca este vorba despre un po­sibil competitor pentru Toyota Prius, si asta in varianta plug-in.
Kia nu se afla la prima experienta in segmentele din ce in ce mai nu­me­roase in care regasim automobile eco­logice. Borrego si Sportage Fuel Cell, Forte, cee’d si Sorento, toate hibride, sunt modelele care au beneficiat deja de expunere la saloanele auto, nici- unul nefiind insa produs in versiune de serie. Noul Ray este mai mult decat atat, avand la dispozitie si un design propriu, extrem de agresiv si inovator. A fost rea­lizat pe platforma Forte, iar con­struc­tia sa a fost rea­lizata cu aju­torul mate­ria­lelor ino­va­toare, usoare, si in unele cazuri reciclate. Se remarca prin panourile solare amplasate pe aco­peris, acestea fiind destinate ali­mentarii cu curent electric a siste­mu­lui de climatizare si a luminilor. Auto­nomia acestui concept ajunge la aproximativ 500 km.
Din punctul de vedere al arhi­tec­turii, Ray este un vehicul sport, cu pa­tru locuri. Caroseria sa aerodi­namica, inspirata din alura unui avion, teh­no­logia dem­na de filmele SF (comenzi touch screen, directie drive-by-wire) si sistemul de propulsie hibrid, bazat pe o baterie litiu-polimeri, subliniaza inten­tiile pro­ducatorului. Motorul termic este un 1.4 litri benzina, asociat cu o cutie CVT, cu transmisie continua.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 509 ori.

Publica un raspuns