Autonomie energetica cat ziua de lucru si un design aparte sunt elementele comune ale laptopurilor ce vor intra in magazine primavara aceasta. Dar prin ce vor sa se diferentieze producatorii?
Dupa un an dezastruos, in care vanzarile s-au prabusit la nivelul pietei romanesti cu 55%, repre­zentantii locali ai celor mai importante branduri au asteptat ca painea calda „noua colectie“ de laptopuri, reprezentata de produse care isi disputa locul pe rafturile magazinelor de profil cu plusuri de netagaduit la capitolele performanta, design si simplitate in utilizare. Iar aceste atuuri pot fi recunoscute atat in cazul varfurilor de gama, cat si in cel al produselor cu preturi mai accesibile.
„Clientii sunt din ce in ce mai activi si fiecare centimetru conteaza, asa incat miza este un laptop mic si usor, pentru a salva spatiu si pentru a fi mai usor de transportat. Clientii vor cauta laptopuri rezistente, fiabile si performante, la un pret accesibil“, explica Aurel Netin, director general Lenovo Romania si Moldova. Compania va lansa, pe plan local, noi produse pentru segmentul business, din asa-numita serie T, printre ale caror caracteristici se numara cresterea performantei multi-tasking si eficienta energetica sporita.
Si Sony Vaio vine cu o oferta imbunatatita pentru segmentul business. Astfel, modelul Vaio Z este dotat cu 4 GB de RAM si doua SSD-uri (ultima generatie de medii de stocare), dar si display LED de 13,1 inci si o greutate de 1,45 kg. Insa compania se asteapta ca eroul vanzarilor sa fie Vaio EB, un „entry-level“, al carui pret va porni de la 3.200 lei. Ce este deosebit la acest model? In primul rand, butonul WEB, care permite navigarea pe internet fara pornirea sistemului de operare instalat pe laptop, apoi functia „split“, care permite deschiderea a doua pagini alaturate pe ecran. Cu astfel de inovatii, producatorul a reusit sa-si creasca, anul trecut, cifra de afaceri cu 20%, peste asteptarile initiale de 15%, fiind vandute circa 7.000 de laptopuri. Anul acesta, asteptarile sunt similare: cresterea cifrei de afaceri cu 20%, dar si dublarea cotei de piata la 4%, de la 2% anul trecut. Obiectiv foarte ambitios pentru un an care se anunta cel putin la fel de dificil ca precedentul.
La fel de scumpe, dar mai performante
Cum intreaga atentie a pasionatilor de tehnologie este indreptata acum spre tot ce inseamna 3D, laptopurile nu pot ramane o exceptie. Asa ca Asus va lansa un laptop echipat cu Nvidia 3D Vision, livrat impreuna cu o pereche de ochelari 3D activi si va fi disponibil la un pret incepand de la 6.399 lei, cu jocul 3D Avatar. Ca si in cazul unor produse noi ale Sony, Asus va echipa mai multe modele cu ultima generatie de procesoare Intel, i5 si i7.
Inovatia pe care HP o aduce anul acesta in randul clientilor romani este Touchsmart, o tehnologie care ofera utilizatorilor posibilitatea de a accesa continutul atingand ecranul cu varful degetelor. Dar producatorul aduce si HP Mini 210, disponibil in cinci culori, cu grafica sofisticata. „Atentia este concentrata tot mai mult pe aspectul exterior si pe design. Astfel, laptopurile care ies in evidenta castiga teren in fata celor clasice“, argumenteaza Tiberiu Dobre, country manager, divizia Personal System Group a HP.
Fujitsu lanseaza sapte noi modele de laptopuri Lifebook, cinci dintre ele fiind parte a liniei de produse de nivel superior. „Cateva dintre punctele forte ale noii linii sunt functiile de securitate, consumul redus, usurinta de utilizare si performanta“, spun reprezentantii producatorului. Preturile acestora variaza intre 350 si 1.300 euro, dar in functie de dotari pot ajunge si la 3.000 de euro.
Toate aceste inovatii, tot mai cautate de clienti, sunt insa cele care tin la un nivel ridicat preturile. Daca pe masura ce se invecheste orice tehnologie devine mai ieftina, in cazul acestor produse, companiile au grija sa vina mereu cu noutati pentru a-si mentine veniturile la un nivel ridicat. De exemplu, in cazul Sony Vaio, un model lansat anul trecut poate fi cumparat acum cu cateva sute de lei mai putin.
Vaio Z
Are o solutie grafica hibrida: o placa Nvidia GeForce GT330M si o memorie de 1GB GDDR3 VRAM, performantele grafice fiind optimizate in functie de activitate
Lenovo T410
Noile laptopuri sunt dotate cu procesoare dual-core Intel Core, imbunatatind performantele multi-tasking. Sunt optimizate pentru Windows 7, oferind opt ore de autonomie
HP Touchsmart TM2
Acumulatorul ofera o autonomie de pana la opt ore, ecranul are diagonala de 30,7 cm. La capitolul design, modelul puncteaza cu rama de aluminiu cu desen gravat
Asus G51J 3D
Este capabil sa reproduca efecte 3D in rularea jocurilor si a materialelor video. Are o placa video NVIDIA GeForceGTX 260M cu 1GB de memorie video DDR3
LIFEBOOK S760
Are un ecran de 13,3 inci si 1,6 kg. Un nou model de incarcator USB le permite utilizatorilor sa incarce dispozitivele cu conectare USB chiar si atunci cand calculatorul este inchis

Citeste articolul pe: Capital

Laptopul anului 2010: frumos, destept si orgolios

Autonomie energetica cat ziua de lucru si un design aparte sunt elementele comune ale laptopurilor ce vor intra in magazine primavara aceasta. Dar prin ce vor sa se diferentieze producatorii?
Dupa un an dezastruos, in care vanzarile s-au prabusit la nivelul pietei romanesti cu 55%, repre­zentantii locali ai celor mai importante branduri au asteptat ca painea calda „noua colectie“ de laptopuri, reprezentata de produse care isi disputa locul pe rafturile magazinelor de profil cu plusuri de netagaduit la capitolele performanta, design si simplitate in utilizare. Iar aceste atuuri pot fi recunoscute atat in cazul varfurilor de gama, cat si in cel al produselor cu preturi mai accesibile.
„Clientii sunt din ce in ce mai activi si fiecare centimetru conteaza, asa incat miza este un laptop mic si usor, pentru a salva spatiu si pentru a fi mai usor de transportat. Clientii vor cauta laptopuri rezistente, fiabile si performante, la un pret accesibil“, explica Aurel Netin, director general Lenovo Romania si Moldova. Compania va lansa, pe plan local, noi produse pentru segmentul business, din asa-numita serie T, printre ale caror caracteristici se numara cresterea performantei multi-tasking si eficienta energetica sporita.
Si Sony Vaio vine cu o oferta imbunatatita pentru segmentul business. Astfel, modelul Vaio Z este dotat cu 4 GB de RAM si doua SSD-uri (ultima generatie de medii de stocare), dar si display LED de 13,1 inci si o greutate de 1,45 kg. Insa compania se asteapta ca eroul vanzarilor sa fie Vaio EB, un „entry-level“, al carui pret va porni de la 3.200 lei. Ce este deosebit la acest model? In primul rand, butonul WEB, care permite navigarea pe internet fara pornirea sistemului de operare instalat pe laptop, apoi functia „split“, care permite deschiderea a doua pagini alaturate pe ecran. Cu astfel de inovatii, producatorul a reusit sa-si creasca, anul trecut, cifra de afaceri cu 20%, peste asteptarile initiale de 15%, fiind vandute circa 7.000 de laptopuri. Anul acesta, asteptarile sunt similare: cresterea cifrei de afaceri cu 20%, dar si dublarea cotei de piata la 4%, de la 2% anul trecut. Obiectiv foarte ambitios pentru un an care se anunta cel putin la fel de dificil ca precedentul.
La fel de scumpe, dar mai performante
Cum intreaga atentie a pasionatilor de tehnologie este indreptata acum spre tot ce inseamna 3D, laptopurile nu pot ramane o exceptie. Asa ca Asus va lansa un laptop echipat cu Nvidia 3D Vision, livrat impreuna cu o pereche de ochelari 3D activi si va fi disponibil la un pret incepand de la 6.399 lei, cu jocul 3D Avatar. Ca si in cazul unor produse noi ale Sony, Asus va echipa mai multe modele cu ultima generatie de procesoare Intel, i5 si i7.
Inovatia pe care HP o aduce anul acesta in randul clientilor romani este Touchsmart, o tehnologie care ofera utilizatorilor posibilitatea de a accesa continutul atingand ecranul cu varful degetelor. Dar producatorul aduce si HP Mini 210, disponibil in cinci culori, cu grafica sofisticata. „Atentia este concentrata tot mai mult pe aspectul exterior si pe design. Astfel, laptopurile care ies in evidenta castiga teren in fata celor clasice“, argumenteaza Tiberiu Dobre, country manager, divizia Personal System Group a HP.
Fujitsu lanseaza sapte noi modele de laptopuri Lifebook, cinci dintre ele fiind parte a liniei de produse de nivel superior. „Cateva dintre punctele forte ale noii linii sunt functiile de securitate, consumul redus, usurinta de utilizare si performanta“, spun reprezentantii producatorului. Preturile acestora variaza intre 350 si 1.300 euro, dar in functie de dotari pot ajunge si la 3.000 de euro.
Toate aceste inovatii, tot mai cautate de clienti, sunt insa cele care tin la un nivel ridicat preturile. Daca pe masura ce se invecheste orice tehnologie devine mai ieftina, in cazul acestor produse, companiile au grija sa vina mereu cu noutati pentru a-si mentine veniturile la un nivel ridicat. De exemplu, in cazul Sony Vaio, un model lansat anul trecut poate fi cumparat acum cu cateva sute de lei mai putin.
Vaio Z
Are o solutie grafica hibrida: o placa Nvidia GeForce GT330M si o memorie de 1GB GDDR3 VRAM, performantele grafice fiind optimizate in functie de activitate
Lenovo T410
Noile laptopuri sunt dotate cu procesoare dual-core Intel Core, imbunatatind performantele multi-tasking. Sunt optimizate pentru Windows 7, oferind opt ore de autonomie
HP Touchsmart TM2
Acumulatorul ofera o autonomie de pana la opt ore, ecranul are diagonala de 30,7 cm. La capitolul design, modelul puncteaza cu rama de aluminiu cu desen gravat
Asus G51J 3D
Este capabil sa reproduca efecte 3D in rularea jocurilor si a materialelor video. Are o placa video NVIDIA GeForceGTX 260M cu 1GB de memorie video DDR3
LIFEBOOK S760
Are un ecran de 13,3 inci si 1,6 kg. Un nou model de incarcator USB le permite utilizatorilor sa incarce dispozitivele cu conectare USB chiar si atunci cand calculatorul este inchis

Citeste articolul pe: Capital

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 529 ori.

Publica un raspuns