Opel a anuntat ca la inceput de martie va prezenta la Geneva conceptul Flextreme GT/E, un coupe in cinci usi capabil sa mearga 60 de km exclusiv cu motorul electric si pana la 500 km daca foloseste si motorul termic ce incarca bateriile, spun germanii. Nu se stie inca daca acest concept va intra in productie, insa o serie de elemente dau indicii legate de directia Opel in urmatorii ani.
Flextreme GT/E are 4,76 metri lungime, dispune atat de un motor termic de 1,4 litri dar si de propulsor electric care, la fel ca la modelul Opel Ampera, ajuta masina sa aiba un consum redus si autonomie extinsa. Motorul ternic functioneaza pe post de generator, incarcand bateriile, astfel ca autonomia totala ajunge la 500 km, in timp ce exclusiv cu motorul electric este de 60 km.
Constructorul spune ca motorul electric reduce mult consumul total de combustibil al vehiculului pana spre 1,6 litri/100 km. Emisiile de CO2 sunt in medie de 40g/km, viteza maxima e de circa 200 km/h, in timp ce masina poate accelera spre 100 km/h in noua secunde.
Opel spune ca bateriile in forma de „T” se pot incarca in circa trei ore la o priza standard. Germanii se vor concentra pe acest tip de masini electrice, iar la anul vor scoate modelul Ampera care a fost prezentat in toamna trecuta la Frankfurt.
Propulsia utilizata la conceptul Flextreme si la Ampera e diferita fata de propulsia masinilor hibride, stil Prius. In cazul hibridelor masina este propulsata de motorul cu combustie interna, cel electric ajuta la acceleratie iar masinile pot merge foarte putini kilometri exclusiv cu ei. Hibridele sunt grele si nu sunt masini electrice, insa Ampera este o masina electrica pentru ca motorul electric propulseaza vehiculul.
Pe de alta parte, pachetul de baterii adauga peste 5.000 de euro la pretul final al unor masini precum Ampera, astfel ca fara subventii acordate de stat vor fi atragatoare pentru un numar redus de clienti, cel putin la inceput. Solutia ar fi ca tehnologia sa se ieftineasca in urmatorii ani, pentru ca pret de vanzare sa nu mai fie un dezavantaj atat de mare.

Citeste articolul pe: Hotnews

Opel prezinta la Geneva un concept coupe electric cu autonomie de 500 km

Opel a anuntat ca la inceput de martie va prezenta la Geneva conceptul Flextreme GT/E, un coupe in cinci usi capabil sa mearga 60 de km exclusiv cu motorul electric si pana la 500 km daca foloseste si motorul termic ce incarca bateriile, spun germanii. Nu se stie inca daca acest concept va intra in productie, insa o serie de elemente dau indicii legate de directia Opel in urmatorii ani.
Flextreme GT/E are 4,76 metri lungime, dispune atat de un motor termic de 1,4 litri dar si de propulsor electric care, la fel ca la modelul Opel Ampera, ajuta masina sa aiba un consum redus si autonomie extinsa. Motorul ternic functioneaza pe post de generator, incarcand bateriile, astfel ca autonomia totala ajunge la 500 km, in timp ce exclusiv cu motorul electric este de 60 km.
Constructorul spune ca motorul electric reduce mult consumul total de combustibil al vehiculului pana spre 1,6 litri/100 km. Emisiile de CO2 sunt in medie de 40g/km, viteza maxima e de circa 200 km/h, in timp ce masina poate accelera spre 100 km/h in noua secunde.
Opel spune ca bateriile in forma de „T” se pot incarca in circa trei ore la o priza standard. Germanii se vor concentra pe acest tip de masini electrice, iar la anul vor scoate modelul Ampera care a fost prezentat in toamna trecuta la Frankfurt.
Propulsia utilizata la conceptul Flextreme si la Ampera e diferita fata de propulsia masinilor hibride, stil Prius. In cazul hibridelor masina este propulsata de motorul cu combustie interna, cel electric ajuta la acceleratie iar masinile pot merge foarte putini kilometri exclusiv cu ei. Hibridele sunt grele si nu sunt masini electrice, insa Ampera este o masina electrica pentru ca motorul electric propulseaza vehiculul.
Pe de alta parte, pachetul de baterii adauga peste 5.000 de euro la pretul final al unor masini precum Ampera, astfel ca fara subventii acordate de stat vor fi atragatoare pentru un numar redus de clienti, cel putin la inceput. Solutia ar fi ca tehnologia sa se ieftineasca in urmatorii ani, pentru ca pret de vanzare sa nu mai fie un dezavantaj atat de mare.

Citeste articolul pe: Hotnews

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 370 ori.

Publica un raspuns