Suntem pe locul 29 din 231 de tari dupa sumele rulate
Aproximativ 20.000 de romani activi pe platforma on-line tri­dimensionala Second Life au cheltuit in trimestrul al treilea din 2009 peste 97,1 milioane de Lindeni dolari, ceea ce inseamna a­proa­pe 470.000 de dolari la o paritate medie de 207 dolari virtuali pentru un dolar american. Cifrele ne plaseaza astfel pe locul 29 intre cele 231 de tari on-line. Aura Tatu (foto), cea care a dezvoltat pro­iectul Virtual Bucharest, spune ca in­vesteste in imagine cel mai mult.
„Ultimele date din martie anul trecut aratau cam aproximativ 70.000 de utili­zatori romani inregistrati in Second Life, din care sa spunem ca activi sunt in jur de 20.000”, precizeaza Aura Tatu, Busi­ness Developer pentru compania Chase Corp si cea care a dezvoltat Bu­curestiul virtual in Second Life. Potrivit Aurei Tatu, romanii investesc cel mai mult in felul in care arata propriile ava­tare: in haine, coa­fura, felul in care arata pielea etc.
„Chiar daca nu dispun de bani, cand au facut un banut in Linden dolari se duc la cel mai tare brand si isi iau ce au nevoie, apoi vin sa arate ce au cumparat. Avem un mall in hotel in care se vand ochi, coafuri, pan­tofi, mai sunt alte magazine in care se vand tatuaje etc. Cel mai mult se vand lu­cru­rile pentru infatisare, se vand lu­cru­rile care sunt la moda, acum e in voga fil­mul Avatar”, a declarat pentru „Finan­cia­rul” Aura Tatu. Datele publicate de Linden Lab, com­pa­nia care a dezvoltat pla­tforma on-line, arata ca Romania se afla pe locul 29 dupa cheltuieli in topul celor 231 de tari pre­zente pe platforma, inaintea unor state precum Ungaria, Suedia sau Rusia. Cei mai mari che­l­tu­i­tori pe platforma virtuala sunt ame­ri­canii, cu 15 miliarde de Lindeni dolari (pes­te 72 de milioane de dolari ame­ri­cani), italienii cu 14,7 mili­oane de dolari americani si ger­ma­nii cu 14,5 milioane de dolari cheltuiti on-line pe Second Life in trimestrul al treilea. La nivel global, utilizatorii Second Life au cheltuit anul trecut pe platforma 567 de milioane de dolari, cu 65% mai mult decat in 2008.
De ase­­me­nea, proprie­tarul pro­iec­tului Vir­tu­al Bucha­rest pre­cizeaza ca romanii pre­fera sa isi achi­zitioneze pro­duse „de marca”, desi ava­tarele pot fi facute si fara niciun cost. „In momentul in care am deschis Virtual Bucharest, in noiembrie 2008, am ramas uimita cat de mult cheltuiesc romanii, pentru ca eu aici am aflat care sunt cele mai tari branduri in Second Life pentru haine sau accesorii ori obiecte pentru avatar. Oamenii sunt foarte creativi, au avatare foarte fru­moase, dau foarte mult pe imagine”, mai spune Tatu.
Romanii au stat on-line peste 68 de ani, in 2009
La nivel global, utilizatorii platfor­mei virtuale Second Life au petrecut 481 de milioane de ore on-line, arata datele Linden Lab. Romanii au fost in trimes­trul incheiat in septembrie 2009 pe locul 22 din punctul de vedere al timpului petrecut on-line, cu 600.299 de ore (25.012 zile, 3.573 de saptamani sau 68 de ani) on-line.
„In general, media de timp petrecut in fata calculatorului pe Second Life este de patru ore”, spune Aura Tatu, precizand ca utilizatorii se logheaza pe Second Life pentru a socializa, pentru a invata sau chiar pentru a face bani. „Second Life este ca si internetul, numai ca are a treia dimensiune. Si pe inter­netul asta in trei dimensiuni unii se joaca, altii invata, merg la universitati, se teleporteaza de la o universitate la alta si afla diverse lucruri, altii fac bani, altii doar socializeaza in spatiile speciale”, explica Aura Tatu, prezenta pe Second Life cu un avatar care o infatiseaza pe eroina Lara Croft.
De asemenea, Tatu crede ca toti romanii care ajung pe platforma Second Life trec macar o data prin Bucurestiul Virtual, proiect lansat in noiembrie 2008. Pentru moment, proiectul Virtual Bucharest este pe in­vestitie, iar sumele obtinute din acti­vitatile intreprinse pe Second Life (crea­tie, campanii de publicitate on-line etc.) sunt inca mici, dar pe trend cres­cator, mai spune Tatu.
„Veniturile obti­nute exclusiv din activitati pe Second Life au un trend crescator, dar inca sunt departe de a fi semnificative, pe de o parte pentru ca suntem abia la inceput cu astfel de medii, pe de alta parte pentru ca inca nu se investeste masiv in genul acesta de publicitate”, precizeaza dezvoltatorul Bucurestiului Virtual.
Varstele utilizatorilor romani, sub medie
Media de varsta a utilizatorilor romani de Se­cond Life este in jur de 20 de ani, in timp ce in restul tarilor, aceasta este mai ridicata. „Intre 18 si 22 de ani sunt peste 60% din toata comunitatea de romani. Sunt in categoria trend setterilor. Sunt foarte tech savy, se pricep foarte bine la tehnologie, la computere, nu au absolut nicio problema. Pe de alta parte, este un avantaj al generatiei, pentru ca ei s-au nascut cu calcu­latorul si cu internetul aproape la indemana. Din punctul de vedere al raportului pe sexe, cred ca numarul barbatilor este egal cu cel al femeilor. La nivel international, Second Life este putin mai „old”, in sensul ca sunt in general oameni cu media de varsta de 30 de ani, la Romania a prins foarte bine la tineret”, explica Aura Tatu.

Citeste articolul pe: Financiarul

Second Life a scos din buzunarele romanilor 97,1 milioane dolari virtuali in doar trei luni

Suntem pe locul 29 din 231 de tari dupa sumele rulate
Aproximativ 20.000 de romani activi pe platforma on-line tri­dimensionala Second Life au cheltuit in trimestrul al treilea din 2009 peste 97,1 milioane de Lindeni dolari, ceea ce inseamna a­proa­pe 470.000 de dolari la o paritate medie de 207 dolari virtuali pentru un dolar american. Cifrele ne plaseaza astfel pe locul 29 intre cele 231 de tari on-line. Aura Tatu (foto), cea care a dezvoltat pro­iectul Virtual Bucharest, spune ca in­vesteste in imagine cel mai mult.
„Ultimele date din martie anul trecut aratau cam aproximativ 70.000 de utili­zatori romani inregistrati in Second Life, din care sa spunem ca activi sunt in jur de 20.000”, precizeaza Aura Tatu, Busi­ness Developer pentru compania Chase Corp si cea care a dezvoltat Bu­curestiul virtual in Second Life. Potrivit Aurei Tatu, romanii investesc cel mai mult in felul in care arata propriile ava­tare: in haine, coa­fura, felul in care arata pielea etc.
„Chiar daca nu dispun de bani, cand au facut un banut in Linden dolari se duc la cel mai tare brand si isi iau ce au nevoie, apoi vin sa arate ce au cumparat. Avem un mall in hotel in care se vand ochi, coafuri, pan­tofi, mai sunt alte magazine in care se vand tatuaje etc. Cel mai mult se vand lu­cru­rile pentru infatisare, se vand lu­cru­rile care sunt la moda, acum e in voga fil­mul Avatar”, a declarat pentru „Finan­cia­rul” Aura Tatu. Datele publicate de Linden Lab, com­pa­nia care a dezvoltat pla­tforma on-line, arata ca Romania se afla pe locul 29 dupa cheltuieli in topul celor 231 de tari pre­zente pe platforma, inaintea unor state precum Ungaria, Suedia sau Rusia. Cei mai mari che­l­tu­i­tori pe platforma virtuala sunt ame­ri­canii, cu 15 miliarde de Lindeni dolari (pes­te 72 de milioane de dolari ame­ri­cani), italienii cu 14,7 mili­oane de dolari americani si ger­ma­nii cu 14,5 milioane de dolari cheltuiti on-line pe Second Life in trimestrul al treilea. La nivel global, utilizatorii Second Life au cheltuit anul trecut pe platforma 567 de milioane de dolari, cu 65% mai mult decat in 2008.
De ase­­me­nea, proprie­tarul pro­iec­tului Vir­tu­al Bucha­rest pre­cizeaza ca romanii pre­fera sa isi achi­zitioneze pro­duse „de marca”, desi ava­tarele pot fi facute si fara niciun cost. „In momentul in care am deschis Virtual Bucharest, in noiembrie 2008, am ramas uimita cat de mult cheltuiesc romanii, pentru ca eu aici am aflat care sunt cele mai tari branduri in Second Life pentru haine sau accesorii ori obiecte pentru avatar. Oamenii sunt foarte creativi, au avatare foarte fru­moase, dau foarte mult pe imagine”, mai spune Tatu.
Romanii au stat on-line peste 68 de ani, in 2009
La nivel global, utilizatorii platfor­mei virtuale Second Life au petrecut 481 de milioane de ore on-line, arata datele Linden Lab. Romanii au fost in trimes­trul incheiat in septembrie 2009 pe locul 22 din punctul de vedere al timpului petrecut on-line, cu 600.299 de ore (25.012 zile, 3.573 de saptamani sau 68 de ani) on-line.
„In general, media de timp petrecut in fata calculatorului pe Second Life este de patru ore”, spune Aura Tatu, precizand ca utilizatorii se logheaza pe Second Life pentru a socializa, pentru a invata sau chiar pentru a face bani. „Second Life este ca si internetul, numai ca are a treia dimensiune. Si pe inter­netul asta in trei dimensiuni unii se joaca, altii invata, merg la universitati, se teleporteaza de la o universitate la alta si afla diverse lucruri, altii fac bani, altii doar socializeaza in spatiile speciale”, explica Aura Tatu, prezenta pe Second Life cu un avatar care o infatiseaza pe eroina Lara Croft.
De asemenea, Tatu crede ca toti romanii care ajung pe platforma Second Life trec macar o data prin Bucurestiul Virtual, proiect lansat in noiembrie 2008. Pentru moment, proiectul Virtual Bucharest este pe in­vestitie, iar sumele obtinute din acti­vitatile intreprinse pe Second Life (crea­tie, campanii de publicitate on-line etc.) sunt inca mici, dar pe trend cres­cator, mai spune Tatu.
„Veniturile obti­nute exclusiv din activitati pe Second Life au un trend crescator, dar inca sunt departe de a fi semnificative, pe de o parte pentru ca suntem abia la inceput cu astfel de medii, pe de alta parte pentru ca inca nu se investeste masiv in genul acesta de publicitate”, precizeaza dezvoltatorul Bucurestiului Virtual.
Varstele utilizatorilor romani, sub medie
Media de varsta a utilizatorilor romani de Se­cond Life este in jur de 20 de ani, in timp ce in restul tarilor, aceasta este mai ridicata. „Intre 18 si 22 de ani sunt peste 60% din toata comunitatea de romani. Sunt in categoria trend setterilor. Sunt foarte tech savy, se pricep foarte bine la tehnologie, la computere, nu au absolut nicio problema. Pe de alta parte, este un avantaj al generatiei, pentru ca ei s-au nascut cu calcu­latorul si cu internetul aproape la indemana. Din punctul de vedere al raportului pe sexe, cred ca numarul barbatilor este egal cu cel al femeilor. La nivel international, Second Life este putin mai „old”, in sensul ca sunt in general oameni cu media de varsta de 30 de ani, la Romania a prins foarte bine la tineret”, explica Aura Tatu.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 568 ori.

Publica un raspuns