Dupa ce au inceput sa piarda audienta off-line, publicatiile clasice, de pe print, incearca sa o castige pe cea on-line. Bloggerii romani spun ca, in conditiile in care cititorii de pe internet au devenit mai sofisticati, mult mai tehnici si mai informati, a venit vremea ca presa scrisa sa se reinventeze cumva. Astfel, informatiile de pe print ar trebui, in primul rand, sa aduca noi abordari ale evenimentelor, nu doar stirea simpla, care se poate gasi in multe alte locuri cu o zi inainte pe internet.
Media traditionala trece printr-o perioada nu foarte roz, dupa cresterea concurentei odata cu dezvoltarea internetului si evolutia presei on-line. Atat pe plan extern cat si, mai nou, pe plan intern, exista titluri care atrag mai multi cititori on-line decat off-line. Situatia a impus reorientarea catre internet, spre care se indreapta acum resurse importante. Daca acum cativa ani, varianta on-line a unui titlu nu era decat un „copy-paste” de pe varianta off-line, acum exista redactii dedicate variantelor on-line ale publicatiilor. Insa, nici versiunea print a unei publicatii nu este scutita de obligativitatea schimbarii, cel putin la capitolul continut editorial, daca vrea sa faca fata concurentei. De ce? Pentru ca noua generatie de cititori pe internet a suferit mutatii calitative. Bloggerul Bobby Voicu (www.bobbyvoicu.ro) creioneaza portretul cititorului din perspectiva ziarelor tiparite: nesofisticat, cu acces limitat la informatie, inocenti care lesina cand aud injuraturi, bureti care accepta orice li se ofera in ziar, chiar daca e scris slab, editat prost, usor de manipulat. „Practic, cititorul din ziua de azi este mai sofisticat, mult mai tehnic, in primul rand, cu acces la multe surse de informatie, intelege sarcasmul, are acces la stirea primara mai repede”, spune Bobby Voicu.
Se impun noi abordari pentru publicatiile tiparite
Dezvoltarea on-line-ului si implicit a mediei on-line implica o schimbare de strategie la nivelul presei tiparite. De altfel, un semnal de alarma ar trebui sa-l reprezinte si cifrele BRAT, care indica o scadere a vanzarilor cotidienelor centrale, cu exceptia celor de sport si a celor de tip tabloid. Directorul executiv al „Gazetei Sporturilor”, Augustin Roman, spunea ca cei de la „Wall Street Journal” au constatat ca, dimineata, cititorul lor stia deja 60% din informatiile pe care ei le pun in pagini. „Ziarul tiparit ar trebui sa schimbe definitia stirii, iar o varianta ar fi ca ceea ce am aflat ieri inteleg azi. Publicatiile tiparite ar trebui sa ofere cititorului o alta abordare a evenimentelor, nu doar stirea simpla, pe care o poate gasi in multe alte locuri”, spune Augustin Roman. Pe de alta parte, Bobby Voicu crede ca ziarele ar trebui sa incerce idei „nebune”, sa faca cititorii sa zambeasca, sa spuna povesti extraordinare ca sa evolueze. Nu in ultimul rand, spune Bobby Voicu, ziarele trebuie sa integreze serviciile si sa implice comunitatea on-line.
Adaptarea la on-line a titlurilor de pe print
De aproximativ doi ani, on-line-ul romanesc este asemenea unui bulgare de zapada care se rostogoleste si creste vazand cu ochii. Numarul seminariilor, conferintelor si al stirilor din zona on-line, internet, new media sunt tot mai prezente in agenda publica. Ultimul „must” in on-line este trendul web 2.0. Astfel, in ultimii ani, publicatiile de pe print au testat si au incercat mai multe variante de prezenta in on-line. Ionut Oprea, manager al agentiei BlogAgency.ro si director executiv al Asociatiei IAB Romania, spune ca e clar ca media romaneasca a inceput sa arate un interes deosebit pentru componenta de internet, pentru ca multe dintre editiile on-line s-au relansat in ultima vreme. In plus, in ultimii doi ani, spune Ionut Oprea, s-au vazut multe experimente de extindere on-line, dincolo de republicarea continutului tiparit: articole scrise pentru editii on-line, bloguri ale jurnalistilor si chiar campanii virale ale ziarelor on-line. „Pentru a se adapta cat mai bine la internet media traditionala trebuie sa se reinventeze la doua niveluri: la nivel de continut, prin adaptarea profunda a continutului la mediu (interactivitate, comunitate si multimedia fiind aspectele principale pe care trebuie sa se concentreze) si in acelasi timp la nivel de marketing, prin dezvoltarea unei strategii specifice de marketing pentru produsele on-line”, spune Ionut Oprea.
Ziarele de sport, adaptate cel mai bine la on-line
Site-urile principalelor cotidiene de sport s-au adaptat cel mai bine la noile cerinte ale mediului on-line, in crestere continua. Cu aproape un milion de vizitatori unici inregistrati in luna martie, gsp.ro este numarul unu la categoria portalurilor de sport, potrivit datelor SATI. La o distanta de peste 200.000 de vizitatori unici se afla site-ul prosport.ro. Ambele cotidiene si-au schimbat site-urile de la inceputul anului, prosport.ro fiind la a doua incercare.

Citeste articolul pe: Financiarul

Ziarele clasice, obligate de internet sa se reinventeze

Dupa ce au inceput sa piarda audienta off-line, publicatiile clasice, de pe print, incearca sa o castige pe cea on-line. Bloggerii romani spun ca, in conditiile in care cititorii de pe internet au devenit mai sofisticati, mult mai tehnici si mai informati, a venit vremea ca presa scrisa sa se reinventeze cumva. Astfel, informatiile de pe print ar trebui, in primul rand, sa aduca noi abordari ale evenimentelor, nu doar stirea simpla, care se poate gasi in multe alte locuri cu o zi inainte pe internet.
Media traditionala trece printr-o perioada nu foarte roz, dupa cresterea concurentei odata cu dezvoltarea internetului si evolutia presei on-line. Atat pe plan extern cat si, mai nou, pe plan intern, exista titluri care atrag mai multi cititori on-line decat off-line. Situatia a impus reorientarea catre internet, spre care se indreapta acum resurse importante. Daca acum cativa ani, varianta on-line a unui titlu nu era decat un „copy-paste” de pe varianta off-line, acum exista redactii dedicate variantelor on-line ale publicatiilor. Insa, nici versiunea print a unei publicatii nu este scutita de obligativitatea schimbarii, cel putin la capitolul continut editorial, daca vrea sa faca fata concurentei. De ce? Pentru ca noua generatie de cititori pe internet a suferit mutatii calitative. Bloggerul Bobby Voicu (www.bobbyvoicu.ro) creioneaza portretul cititorului din perspectiva ziarelor tiparite: nesofisticat, cu acces limitat la informatie, inocenti care lesina cand aud injuraturi, bureti care accepta orice li se ofera in ziar, chiar daca e scris slab, editat prost, usor de manipulat. „Practic, cititorul din ziua de azi este mai sofisticat, mult mai tehnic, in primul rand, cu acces la multe surse de informatie, intelege sarcasmul, are acces la stirea primara mai repede”, spune Bobby Voicu.
Se impun noi abordari pentru publicatiile tiparite
Dezvoltarea on-line-ului si implicit a mediei on-line implica o schimbare de strategie la nivelul presei tiparite. De altfel, un semnal de alarma ar trebui sa-l reprezinte si cifrele BRAT, care indica o scadere a vanzarilor cotidienelor centrale, cu exceptia celor de sport si a celor de tip tabloid. Directorul executiv al „Gazetei Sporturilor”, Augustin Roman, spunea ca cei de la „Wall Street Journal” au constatat ca, dimineata, cititorul lor stia deja 60% din informatiile pe care ei le pun in pagini. „Ziarul tiparit ar trebui sa schimbe definitia stirii, iar o varianta ar fi ca ceea ce am aflat ieri inteleg azi. Publicatiile tiparite ar trebui sa ofere cititorului o alta abordare a evenimentelor, nu doar stirea simpla, pe care o poate gasi in multe alte locuri”, spune Augustin Roman. Pe de alta parte, Bobby Voicu crede ca ziarele ar trebui sa incerce idei „nebune”, sa faca cititorii sa zambeasca, sa spuna povesti extraordinare ca sa evolueze. Nu in ultimul rand, spune Bobby Voicu, ziarele trebuie sa integreze serviciile si sa implice comunitatea on-line.
Adaptarea la on-line a titlurilor de pe print
De aproximativ doi ani, on-line-ul romanesc este asemenea unui bulgare de zapada care se rostogoleste si creste vazand cu ochii. Numarul seminariilor, conferintelor si al stirilor din zona on-line, internet, new media sunt tot mai prezente in agenda publica. Ultimul „must” in on-line este trendul web 2.0. Astfel, in ultimii ani, publicatiile de pe print au testat si au incercat mai multe variante de prezenta in on-line. Ionut Oprea, manager al agentiei BlogAgency.ro si director executiv al Asociatiei IAB Romania, spune ca e clar ca media romaneasca a inceput sa arate un interes deosebit pentru componenta de internet, pentru ca multe dintre editiile on-line s-au relansat in ultima vreme. In plus, in ultimii doi ani, spune Ionut Oprea, s-au vazut multe experimente de extindere on-line, dincolo de republicarea continutului tiparit: articole scrise pentru editii on-line, bloguri ale jurnalistilor si chiar campanii virale ale ziarelor on-line. „Pentru a se adapta cat mai bine la internet media traditionala trebuie sa se reinventeze la doua niveluri: la nivel de continut, prin adaptarea profunda a continutului la mediu (interactivitate, comunitate si multimedia fiind aspectele principale pe care trebuie sa se concentreze) si in acelasi timp la nivel de marketing, prin dezvoltarea unei strategii specifice de marketing pentru produsele on-line”, spune Ionut Oprea.
Ziarele de sport, adaptate cel mai bine la on-line
Site-urile principalelor cotidiene de sport s-au adaptat cel mai bine la noile cerinte ale mediului on-line, in crestere continua. Cu aproape un milion de vizitatori unici inregistrati in luna martie, gsp.ro este numarul unu la categoria portalurilor de sport, potrivit datelor SATI. La o distanta de peste 200.000 de vizitatori unici se afla site-ul prosport.ro. Ambele cotidiene si-au schimbat site-urile de la inceputul anului, prosport.ro fiind la a doua incercare.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 ian., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 573 ori.

Publica un raspuns