Patru moduri prin care risti sa fii furat la ATM-urile bancilor
Extinderea sistemului bancar in tara noastra are si unele efecte secundare nedorite. Numarul tentativelor de furt se inmulteste de la o luna la alta. Mai mult, statisticile arata ca numai in privinta atacurilor de tip ”phishing” tara noastra ocupa locul 3 la nivel mondial.
Numarul ATM-urilor („automated teller machines”) instalate de bancile comerciale este in continua crestere. Numai primele trei banci comerciale dupa totalul activelor – Banca Comerciala Romana, BRD – Groupe Societe Generale si Raiffeisen Bank – au ajuns sa detina o retea de ATM-uri de aproape 4.000 unitati. Cu trei ani in urma, intreaga retea a sistemului bancar romanesc numara numai 4.415 ATM-uri, arata datele publicate de Eurostat.
Necunoastere si neatentie
Numai ca, pe masura ce se extinde reteaua de ATM-uri, creste si riscul aparitiei fraudelor. Cele mai multe metode de furt cu ajutorul automatelor bancare se bazeaza pe necunoasterea posesorilor de carduri.
O prima metoda prin care pot fi copiate datele de identificare ale cardului tine de sistemul magnetic de acces in unele sucursale bancare. Astfel, pentru a putea ajunge la ATM-ul din interiorul bancii, cardul trebuie trecut printr-un dispozitiv magnetic. Numai ca acest dispozitiv poate fi duplicat, astfel incat sa copieze numarul cardului, iar cu ajutorul unei camere poate fi inregistrat si codul PIN.
O alta metoda prin care hotii pot incerca sa fure banii de pe card este utilizarea unui ATM fals. Dupa introducerea cardului intr-un astfel de automat bancar, codul PIN poate fi inregistrat cu ajutorul unei camere, cardul urmand sa fie blocat in ATM.
Vulnerabilitatea comunicatiilor
Automatele bancare ce nu sunt in cadrul unei sucursale bancare pot fi fraudate prin metode mai sofisticate. Astfel, pentru a transmite operatiile efectuate de clienti la aceste automate bancare, ATM-ul comunica cu banca prin intermediul unei retele wireless. Iar cu ajutorul unor scannere speciale, pot fi interceptate datele transmise de automatul bancar. Insa asta nu inseamna ca automatele din afara sucursalelor sunt vulnerabile, pentru ca toate bancile folosesc programe de codare a informatiilor transmise.
Nu in ultimul rand, furtul automatului bancar „cu totul” este o infractiune ce s-a petrecut si in tara noastra. Dar nu trebuie uitat faptul ca bancile introduc diverse sisteme pentru a impiedica tentativele de frauda.
Spre exemplu, unele banci au decis sa prinda bancomate de podea. Iar alte institutii de credit au diverse programe comerciale care ruleaza pe automatul bancar, aceste filmulete putand fi un indicator ca ATM-ul nu este fals. Totusi, cea mai simpla metoda de evitare a fraudelor tine de atentia clientilor.
Atacuri de tip „phishing”
Atacurile de tip „phishing” reprezinta o incercare de furt al datelor personale, prin crearea unei pagini de internet similare cu website-ul bancii. Hotii trimit e-mailuri cu pagina falsa la cat mai multi clienti ai institutiei de credit, prin care solicita introducerea datelor personale, cu scopul actualizarii informatiilor din baza de date a bancii. Iar clientii ce introduc datele in pagina falsa, risca sa piarda banii din conturile personale.

Citeste articolul pe: Financiarul

Bancomatele false copiaza toate datele personale de pe card

Patru moduri prin care risti sa fii furat la ATM-urile bancilor
Extinderea sistemului bancar in tara noastra are si unele efecte secundare nedorite. Numarul tentativelor de furt se inmulteste de la o luna la alta. Mai mult, statisticile arata ca numai in privinta atacurilor de tip ”phishing” tara noastra ocupa locul 3 la nivel mondial.
Numarul ATM-urilor („automated teller machines”) instalate de bancile comerciale este in continua crestere. Numai primele trei banci comerciale dupa totalul activelor – Banca Comerciala Romana, BRD – Groupe Societe Generale si Raiffeisen Bank – au ajuns sa detina o retea de ATM-uri de aproape 4.000 unitati. Cu trei ani in urma, intreaga retea a sistemului bancar romanesc numara numai 4.415 ATM-uri, arata datele publicate de Eurostat.
Necunoastere si neatentie
Numai ca, pe masura ce se extinde reteaua de ATM-uri, creste si riscul aparitiei fraudelor. Cele mai multe metode de furt cu ajutorul automatelor bancare se bazeaza pe necunoasterea posesorilor de carduri.
O prima metoda prin care pot fi copiate datele de identificare ale cardului tine de sistemul magnetic de acces in unele sucursale bancare. Astfel, pentru a putea ajunge la ATM-ul din interiorul bancii, cardul trebuie trecut printr-un dispozitiv magnetic. Numai ca acest dispozitiv poate fi duplicat, astfel incat sa copieze numarul cardului, iar cu ajutorul unei camere poate fi inregistrat si codul PIN.
O alta metoda prin care hotii pot incerca sa fure banii de pe card este utilizarea unui ATM fals. Dupa introducerea cardului intr-un astfel de automat bancar, codul PIN poate fi inregistrat cu ajutorul unei camere, cardul urmand sa fie blocat in ATM.
Vulnerabilitatea comunicatiilor
Automatele bancare ce nu sunt in cadrul unei sucursale bancare pot fi fraudate prin metode mai sofisticate. Astfel, pentru a transmite operatiile efectuate de clienti la aceste automate bancare, ATM-ul comunica cu banca prin intermediul unei retele wireless. Iar cu ajutorul unor scannere speciale, pot fi interceptate datele transmise de automatul bancar. Insa asta nu inseamna ca automatele din afara sucursalelor sunt vulnerabile, pentru ca toate bancile folosesc programe de codare a informatiilor transmise.
Nu in ultimul rand, furtul automatului bancar „cu totul” este o infractiune ce s-a petrecut si in tara noastra. Dar nu trebuie uitat faptul ca bancile introduc diverse sisteme pentru a impiedica tentativele de frauda.
Spre exemplu, unele banci au decis sa prinda bancomate de podea. Iar alte institutii de credit au diverse programe comerciale care ruleaza pe automatul bancar, aceste filmulete putand fi un indicator ca ATM-ul nu este fals. Totusi, cea mai simpla metoda de evitare a fraudelor tine de atentia clientilor.
Atacuri de tip „phishing”
Atacurile de tip „phishing” reprezinta o incercare de furt al datelor personale, prin crearea unei pagini de internet similare cu website-ul bancii. Hotii trimit e-mailuri cu pagina falsa la cat mai multi clienti ai institutiei de credit, prin care solicita introducerea datelor personale, cu scopul actualizarii informatiilor din baza de date a bancii. Iar clientii ce introduc datele in pagina falsa, risca sa piarda banii din conturile personale.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 449 ori.

Publica un raspuns