Designul si mobilitatea propulseaza laptopurile
Dupa o perioada de aproape noua luni de scaderi dramatice pe piata PC-urilor, primele semnale pozitive fac ca marii giganti IT sa anunte depasirea recesiunii, iar analistii spun ca netbookurile si designul deosebit oferit de portabile au facut posibila redresarea vanzarilor.
Deocamdata, analistii industriei nu sunt de acord cu o redresare a vanzarilor, dar au reactualizat cifrele estimate pentru industrie intr-un mod pozitiv. Relansarea vanzarilor de computere a fost anuntata de Intel, directorul executiv al companiei, Paul Otellini, apreciind ca putem vedea chiar in 2009 crestere ca numar total de computere vandute.
Compania americana de analiza Gartner si-a revizuit recent previziunile de la o scadere de minus 6 procente comparativ cu anul anterior, la o scadere de doar doua procente. Scaderea va fi totusi importanta la incasari, pentru ca preturile echipamentelor s-au diminuat dramatic, iar cumparatorii au preferat cele mai ieftine laptopuri.
Focus pe design
Era computerului dreptunghiular, negru, s-a incheiat deja, iar noile lansari de echipamente au in centrul atentiei designul ultrasubtire, culorile sau modelele inedite, pe langa noile tehnologii de sub capota. Producatorii de computere, precum Hewlett Packard sau Dell, sunt acum mai atenti la grafica realizata de un designer faimos decat la puterea de calcul a echipamentelor, scrie Reuters. Analistii spun ca acum cativa ani doar Apple realiza laptopuri bazate pe un design deosebit, dar acum toate companiile fac acest lucru.
Mai mult, atentia la design este data si de extinderea categoriilor de public targetat, spre deosebire de anii anteriori. Acum putem sa vedem fara probleme laptopuri roz, care au ecran-oglinda pentru un make-up rapid.
„A fost un pariu cu tehnologia pe care l-am lansat in 2005, dar focusul pe design a castigat”, a declarat Stacy Wolff, director de design la HP pentru categoria laptopurilor. „Din momentul in care ne-am concentrat pe designul produselor noastre, cifrele financiare au crescut fara oprire”, a explicat oficialul HP.
Oficialii Toshiba, cel mai important producator japonez de PC-uri, spun ca au incercat dupa 2000 sa lanseze laptopuri de culori diferite, dar proiectul a esuat. „Piata nu era inca pregatita”, a spus Jeff Barney, director general al Toshiba America.
Preturi scazute
Din 2005 au aparut primele semnale ca producatorii de laptopuri vor scadea preturile. Pana atunci, slabe sanse pentru consumatori sa gaseasca vreo oferta sub 1.000 de dolari, nici macar la lichidarile de stocuri. „Consumatorii au inceput sa ocoleasca ofertele producatorilor bazate doar pe tehnologia de ultima ora, pentru ei performanta este suficienta, dar vor computere care sa fie deosebite”, a declarat analistul IDC Richard Shim.
Acer a lansat primul netbook, Eee PC, inspirat de proiectul One Laptop Per Child (OLPC), dar care a fost un proiect 100% comercial si a avut un succes instant. Cu numai 2-300 de dolari, orice utilizator putea avea un sistem cu ajutorul caruia sa acceseze internetul, e-mailul, reteaua companiei, totul fara batai de cap si fara sa te doara spatele de la laptopul de cinci kilograme.
Anul trecut, majoritatea producatorilor mari au intrat pe segmentul netbook, iar in 2009 micile laptopuri ieftine sunt vedetele vanzarilor.
Oferta variata – Ieftinirea produselor da un imbold livrarilor
Industria computerelor este ajutata de ieftinirea continua a componentelor si lansarea platformelor mai mici, pentru netbook, spun specialistii din domeniu. Noile tehnologii, dar si noile materiale au ajutat la succesul computerelor portabile. Personalizarea, crearea de modele „unice” se pare ca a ajutat producatorii de computere. Dell, de exemplu, ofera utilizatorilor aproximativ 200 de modele diferite de laptop.
Citeste articolul pe: Financiarul
Designul si mobilitatea propulseaza laptopurile
Dupa o perioada de aproape noua luni de scaderi dramatice pe piata PC-urilor, primele semnale pozitive fac ca marii giganti IT sa anunte depasirea recesiunii, iar analistii spun ca netbookurile si designul deosebit oferit de portabile au facut posibila redresarea vanzarilor.
Deocamdata, analistii industriei nu sunt de acord cu o redresare a vanzarilor, dar au reactualizat cifrele estimate pentru industrie intr-un mod pozitiv. Relansarea vanzarilor de computere a fost anuntata de Intel, directorul executiv al companiei, Paul Otellini, apreciind ca putem vedea chiar in 2009 crestere ca numar total de computere vandute.
Compania americana de analiza Gartner si-a revizuit recent previziunile de la o scadere de minus 6 procente comparativ cu anul anterior, la o scadere de doar doua procente. Scaderea va fi totusi importanta la incasari, pentru ca preturile echipamentelor s-au diminuat dramatic, iar cumparatorii au preferat cele mai ieftine laptopuri.
Focus pe design
Era computerului dreptunghiular, negru, s-a incheiat deja, iar noile lansari de echipamente au in centrul atentiei designul ultrasubtire, culorile sau modelele inedite, pe langa noile tehnologii de sub capota. Producatorii de computere, precum Hewlett Packard sau Dell, sunt acum mai atenti la grafica realizata de un designer faimos decat la puterea de calcul a echipamentelor, scrie Reuters. Analistii spun ca acum cativa ani doar Apple realiza laptopuri bazate pe un design deosebit, dar acum toate companiile fac acest lucru.
Mai mult, atentia la design este data si de extinderea categoriilor de public targetat, spre deosebire de anii anteriori. Acum putem sa vedem fara probleme laptopuri roz, care au ecran-oglinda pentru un make-up rapid.
„A fost un pariu cu tehnologia pe care l-am lansat in 2005, dar focusul pe design a castigat”, a declarat Stacy Wolff, director de design la HP pentru categoria laptopurilor. „Din momentul in care ne-am concentrat pe designul produselor noastre, cifrele financiare au crescut fara oprire”, a explicat oficialul HP.
Oficialii Toshiba, cel mai important producator japonez de PC-uri, spun ca au incercat dupa 2000 sa lanseze laptopuri de culori diferite, dar proiectul a esuat. „Piata nu era inca pregatita”, a spus Jeff Barney, director general al Toshiba America.
Preturi scazute
Din 2005 au aparut primele semnale ca producatorii de laptopuri vor scadea preturile. Pana atunci, slabe sanse pentru consumatori sa gaseasca vreo oferta sub 1.000 de dolari, nici macar la lichidarile de stocuri. „Consumatorii au inceput sa ocoleasca ofertele producatorilor bazate doar pe tehnologia de ultima ora, pentru ei performanta este suficienta, dar vor computere care sa fie deosebite”, a declarat analistul IDC Richard Shim.
Acer a lansat primul netbook, Eee PC, inspirat de proiectul One Laptop Per Child (OLPC), dar care a fost un proiect 100% comercial si a avut un succes instant. Cu numai 2-300 de dolari, orice utilizator putea avea un sistem cu ajutorul caruia sa acceseze internetul, e-mailul, reteaua companiei, totul fara batai de cap si fara sa te doara spatele de la laptopul de cinci kilograme.
Anul trecut, majoritatea producatorilor mari au intrat pe segmentul netbook, iar in 2009 micile laptopuri ieftine sunt vedetele vanzarilor.
Oferta variata – Ieftinirea produselor da un imbold livrarilor
Industria computerelor este ajutata de ieftinirea continua a componentelor si lansarea platformelor mai mici, pentru netbook, spun specialistii din domeniu. Noile tehnologii, dar si noile materiale au ajutat la succesul computerelor portabile. Personalizarea, crearea de modele „unice” se pare ca a ajutat producatorii de computere. Dell, de exemplu, ofera utilizatorilor aproximativ 200 de modele diferite de laptop.
Citeste articolul pe: Financiarul