Malware ce exploateaza scapari din aplicatii populare este distribuit de marile platforme de publicitate, precum cele rulate de Yahoo,Fox si Google, potrivit firmei de securitate Avast.

Virusi si alte malware au fost descoperite anul trecut ascunse in reclame pe site-uri high-profile precum The New York Times si Drudge Report.com si in acest an pe Drudge, TechCrunch si WhitePages.com. Practica a fost denumita „malvertising”.

Acum, cercetatorii de la Avast indreapta degetul catre platforme precum Yahoo Yield Manager si Firmserver.com al Fox Audience Network, care impreuna acopera peste 50% din reclamele online, si in mai mica masura catre Google DoubleClick. In plus, unele reclame malitioase au ajuns pe pe site-urile Yahoo si Google, spune Avast.

Cele mai compromise platfome de furnizare de reclame au fost Yield Manager si Firmserve, insa si un numar mai mic de sisteme de reclame, precum Myspace, s-a descoperit ca furnizau malware la o scara mai mica, potrivit Avast Virus Labs.

In reclamele furnizate de aceste retele s-a descoperit un cod JavaScript denumit de Avast „JS:Prontexi”, despre care cercetatorul Avast Jiri Sejytko a spus ca este un troian in forma de script ce tinteste sistemul de operare Windows. Acesta cauta vulnerabilitati in Adobe Reader si Acrobat, Java, QuickTime si Flash si emite false avertizari antivirus, a spus Sejtko.

Utilizatorii nu trebuie sa faca click pe nimic infectat; un computer devine infectat dupa ce reclama este incarcata de catre browser, a spus Avast.

Din momentul cand malware-ul a inceput sa se raspandeasca la sfarsitul lunii decembrie, Avast a inregistrat peste 2.6 milioane de exemplare ale sale pe computerele clientilor. Aproape 530.000 dintre acestea au provenit de pe Yield Manager si peste 16.000 de pe DoubleClick, a spus Sejtko.

Citeste articolul pe: SmartNews

Malware furnizat in reclame de catre Yahoo, Fox si Google

Malware ce exploateaza scapari din aplicatii populare este distribuit de marile platforme de publicitate, precum cele rulate de Yahoo,Fox si Google, potrivit firmei de securitate Avast.

Virusi si alte malware au fost descoperite anul trecut ascunse in reclame pe site-uri high-profile precum The New York Times si Drudge Report.com si in acest an pe Drudge, TechCrunch si WhitePages.com. Practica a fost denumita „malvertising”.

Acum, cercetatorii de la Avast indreapta degetul catre platforme precum Yahoo Yield Manager si Firmserver.com al Fox Audience Network, care impreuna acopera peste 50% din reclamele online, si in mai mica masura catre Google DoubleClick. In plus, unele reclame malitioase au ajuns pe pe site-urile Yahoo si Google, spune Avast.

Cele mai compromise platfome de furnizare de reclame au fost Yield Manager si Firmserve, insa si un numar mai mic de sisteme de reclame, precum Myspace, s-a descoperit ca furnizau malware la o scara mai mica, potrivit Avast Virus Labs.

In reclamele furnizate de aceste retele s-a descoperit un cod JavaScript denumit de Avast „JS:Prontexi”, despre care cercetatorul Avast Jiri Sejytko a spus ca este un troian in forma de script ce tinteste sistemul de operare Windows. Acesta cauta vulnerabilitati in Adobe Reader si Acrobat, Java, QuickTime si Flash si emite false avertizari antivirus, a spus Sejtko.

Utilizatorii nu trebuie sa faca click pe nimic infectat; un computer devine infectat dupa ce reclama este incarcata de catre browser, a spus Avast.

Din momentul cand malware-ul a inceput sa se raspandeasca la sfarsitul lunii decembrie, Avast a inregistrat peste 2.6 milioane de exemplare ale sale pe computerele clientilor. Aproape 530.000 dintre acestea au provenit de pe Yield Manager si peste 16.000 de pe DoubleClick, a spus Sejtko.

Citeste articolul pe: SmartNews

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 442 ori.

Publica un raspuns