Ideea nu e doar sa spui «da» produselor potrivite, ci si sa stii sa spui «nu» unor idei deosebite carora nu le poti dedica suficient timp si atentie.
Pe masa la care stati in timp ce cititi aceste randuri incap toate produsele marca Apple aflate pe piata in momentul de fata. Din asta, Apple a generat anul trecut venituri de 40 de miliarde de dolari. „Spunem nu unor idei grozave in fiecare zi si o facem pentru a ne putea concentra pe un numar mic de proiecte, in asa fel incat sa putem pune toata energia noastra in cele pe care le alegem sa le dezvoltam“, explica recent – intr-o conferinta pe nedrept ignorata la noi – Tim Cook, COO Apple, secretul firmei conduse de Steve Jobs.
Fata cu creativitatea exuberanta a capitalismului 2.0, tot mai multe companii au cazut in capcana lipsei de discernamant si au tras dupa ele economia mondiala. Companii a caror unic scop in viata parea a fi acela de a deveni tot mai mari, de a lansa noi produse pe banda rulanta si de a-si extinde mereu sfera activitatilor de la business online sau media la retail si imobiliare. Consumismul exagerat si perspectiva profitului facil au incurajat proiectele facute pe genunchi, iar investitia de timp si bani in idei de duzina a compromis dezvoltarile de profunzime, al caror ciclu de viata s-a scurtat tot mai mult si in spatele carora nu s-a mai pus suficienta energie.
„Ideea nu e doar sa spui «da» produselor potrivite, ci si sa stii sa spui «nu» unor idei deosebite carora nu le poti dedica suficient timp si atentie“, comple­teaza Cook, omul vazut de multi drept succesorul lui Steve Jobs in fruntea Apple. Pragmatismul lui Steve Jobs se intalneste, la numai cateva zile distanta, cu „pragmatica“ lui Umberto Eco. „O biblioteca e reprezentativa pentru ideea de cultura nu doar pentru cartile pe care le inmagazineaza, ci si pentru cartile pe care nu a dorit sa le pastreze“, spune profesorul. E in sincronicitatea celor doua idei un semn care ar putea scapa managerilor care frecventeaza carti ce nu incap in biblioteca lui Eco.

Citeste articolul pe: Capital

Masa lui Jobs si biblioteca lui Eco

Ideea nu e doar sa spui «da» produselor potrivite, ci si sa stii sa spui «nu» unor idei deosebite carora nu le poti dedica suficient timp si atentie.
Pe masa la care stati in timp ce cititi aceste randuri incap toate produsele marca Apple aflate pe piata in momentul de fata. Din asta, Apple a generat anul trecut venituri de 40 de miliarde de dolari. „Spunem nu unor idei grozave in fiecare zi si o facem pentru a ne putea concentra pe un numar mic de proiecte, in asa fel incat sa putem pune toata energia noastra in cele pe care le alegem sa le dezvoltam“, explica recent – intr-o conferinta pe nedrept ignorata la noi – Tim Cook, COO Apple, secretul firmei conduse de Steve Jobs.
Fata cu creativitatea exuberanta a capitalismului 2.0, tot mai multe companii au cazut in capcana lipsei de discernamant si au tras dupa ele economia mondiala. Companii a caror unic scop in viata parea a fi acela de a deveni tot mai mari, de a lansa noi produse pe banda rulanta si de a-si extinde mereu sfera activitatilor de la business online sau media la retail si imobiliare. Consumismul exagerat si perspectiva profitului facil au incurajat proiectele facute pe genunchi, iar investitia de timp si bani in idei de duzina a compromis dezvoltarile de profunzime, al caror ciclu de viata s-a scurtat tot mai mult si in spatele carora nu s-a mai pus suficienta energie.
„Ideea nu e doar sa spui «da» produselor potrivite, ci si sa stii sa spui «nu» unor idei deosebite carora nu le poti dedica suficient timp si atentie“, comple­teaza Cook, omul vazut de multi drept succesorul lui Steve Jobs in fruntea Apple. Pragmatismul lui Steve Jobs se intalneste, la numai cateva zile distanta, cu „pragmatica“ lui Umberto Eco. „O biblioteca e reprezentativa pentru ideea de cultura nu doar pentru cartile pe care le inmagazineaza, ci si pentru cartile pe care nu a dorit sa le pastreze“, spune profesorul. E in sincronicitatea celor doua idei un semn care ar putea scapa managerilor care frecventeaza carti ce nu incap in biblioteca lui Eco.

Citeste articolul pe: Capital

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 419 ori.

Publica un raspuns