Mitsubishi ASX
Geneva Motor Show 2010
noul crossover ASX
a fost lansat in premiera in Japonia in luna februarie 2010 sub denumirea de “RVR”. Dupa premiera europeana care de la , va fi lansat pe piata europeana in primavara acestui an.
Noul Mitsubishi ASX reprezinta o interpretare de piata a prototipului Concept-cX, dezvaluit in 2007 la Frankfurt Motor Show, al carui succes a convins managementul MMC sa-l introduca in productia de serie.
Mai lung cu circa 20 cm (4,295 metri fata de cei 4,11 metri ai conceptului), ceva mai inalt (+ 6.5 cm) si mai lat (+ 2 cm) si beneficiind de un haion de mari dimensiuni cu deschidere larga, ASX preia tema de design a conceptului cX, ca si imaginea generala a acestuia.
Preluand conceptul general al lui Concept-cX, ca si liniile laterale pline de caracter ale acestuia, designerii Mitsubishi au optimizat forma generala a masinii, folosindu-se la maximum de ampatamentul mai lung cu 14,5 cm (2,67 metri fata de 2,525 metri) pentru a crea o silueta mai joasa si mai bine echilibrata. In aceeasi nota, acoperisul adopta o linie plonjata catre partea posterioara a vehiculului pentru performante aerodinamice mai bune (Cd: .32) si pentru a se integra cat mai bine in profilul dinamic al masinii.
In partea frontala, grila “Jet Fighter” este aceeasi cu cea de pe Lancer sau Outlander. Totusi, ea are acum o rama mai substantiala, care se imbina armonios cu capota profilata a motorului, ce prezinta doua “cocoase” cu dublu rol: pe de-o parte sporesc gradul de protectie al pietonilor, iar pe de alta parte ii ofera soferului o perspectiva mai buna asupra partii din fata, contribuind la o manevrabilitate mai buna in oras.
In zona din spate, s-a urmarit obtinerea unei siluete mai joase si mai late, dar s-a incercat ca acest rezultat sa fie obtinut fara ca imaginea generala sa sufere din pricina scurtarii consolelor. Din acest motiv, bara de protectie a primit o “fusta”, stopurile subtiri au fost dispuse oblic si se prelungesc pe haion, in timp ce intre blocurile optice se regaseste spatiul trapezoidal destinat placutei de inmatriculare.
Calitate dinamica
Cuvintele cheie- agerime, eleganta sportiva- care definesc exteriorul sunt prezente si la interior, care dezvaluie atentia deosebita acordata formei, finisarilor si materialelor, intr-o maniera care nu mai aduce aminte de tiparele clasice pentru un SUV.
In ton cu linia masinii, habitaclul lui ASX reflecta un spirit clar de “calitate dinamica”, lucru probat de finisarea instrumentarului de bord preluat de la Outlander, captuseala moale de pe consola centrala si fetele usilor, precum si de insertiile metalice care imita aluminiul si se regasesc la nivelul sistemului audio si de-a lungul panourilor usilor.
Deasemenea, mai regasim elemente precum capul cromat al schimbatorului de viteze, accentele argintii de pe consola centrala si de pe bord inspirate de la motociclete.
In mod logic, textura si materialele au fost alese astfel incat sa atinga acelasi nivel al calitatii in ceea ce priveste aspectul vizual si cel tactil. Desi tema coloristica a interiorului se bazeaza pe negru, contrastul acestuia cu textura si materialele folosite genereaza o nota de dinamism.
O atentie deosebita a fost acordata zonelor care sunt atinse de pasageri, iar aceasta a dus la dezvoltarea unui nou tip de textura bi-colora moale si placuta la atingere, pentru un feeling elegant si sportiv deopotriva.
Aceeasi abordare a fost aplicata pentru tapiteria scaunelor, unde designerii Mitsubishi si partenerii lor din industria textila au creat un nou material din lana tesut in relief cu un aspect visual 3D, care aduce un plus la nota generala de calitate dinamica si sportiva a interiorului lui ASX.
Pozitionare in gama ASX, ultimul vehicul dezvoltat pe platforma “Project Global” de dimensiuni medii a lui MMC, incearca sa imbine atitudinea de masina pentru pasageri a lui Lancer, cu pozitia de condus inalta a lui, dar si sa ofere satisfactii suplimentare prin intermediul inteligentului sistem electronic de tractiune integrala AWC (1).
Noul Mitsubishi ASX are acelasi ampatament de 2,67 metri ca Outlander, insa este cu 34.5 cm mai scurt. El foloseste aceeasi arhitectura de baza a sasiului (suspensii MacPherson pe fata si multi-link pe spate), a carei setare a fost insa special gandita pentru acest vehicul mai mic si mai usor.
O alta imbunatatire notabila este introducerea unei directii asistata electric in vederea reducerii emisiilor de dioxid de carbon, careia i s-au adaugat ajustari ale telescoapelor, aceasta din urma fiind o premiera pentru actuala gama de modele Mitsubishi
Dotari
Datorita arhitecturii electronice a platformei “Project Global”, ASX ofera toate sistemele de siguranta active si pasive, cum ar fi (disponibile in functie de model si de piata):
– Faruri cu xenon 160˚ Super-HiD “Wide Vision”
– Active Stability Control,
– Traction Control,
– Sistemul Hill Start Assist,
– ABS,
– Electronic Brake Distribution (EBD),
– Brake Assist,
– Sistemul Emergency Stop Signal,
– 7 airbag-uri (inclusiv unul pentru genunchiul soferului)
Combinate cu structura Mitsubishi RISE (2).
(1) Ambele versiuni 2WD si 4WD vor fi valabile (in functie de piete si specificatii)
(2) Designul structural indus de “Reinforced Impact Safety Evolution” induce progrese deosebite in siguranta in cazul impacturilor multi-directionale, dispersand energia de impact la accidentele laterale si din spate si controland distorsiunile.
Motor MIVEC Diesel “verde”
In continuarea strategiei de implementare a tehnologiilor “verzi”, Mitsubishi ASX va marca debutul noii familii de motorizari diesel DOHC 16v cu 4 cilindri si injectie directa Common-Rail, care va respecta noile norme de poluare Euro 5. Aceste propulsoare au fost dezvoltate in colaborare de Mitsubishi Motors Corporation si Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (MHI), aceasta din urma furnizand – printre altele – expertiza in inginerie ca urmare a experientei dobandite in materie de motoare Diesel, atat in industria auto, cat si in cea navala, precum si in tehnologii pentru turbine pentru propulsoare pe benzina.
Oferit initial intr-o versiune de 1,8 litri – in a doua jumatate a anului 2010 va fi introdusa si in gama noului Lancer – , noua gama “4N13” este derivata din gama de motorizari pe benzina MMC si dispune de cele mai noi tehnologii, intre care o noua turbina cu geometrie variabila, precum si caracteristici de combustie de inalta eficienta care se trag din aplicarea tehnologiei analitice a MMC si MHI.
Important la aceasta tehnologie este sistemul de variatie a deschiderii supapelor MIVEC (Variable Valve Timing System) patentat de Mitsubishi, care reprezinta o premiera mondiala pentru motoarele diesel destinate modelelor de pasageri.
De o importanta strategica in Europa, vizavi de concurenta acerba de pe acest segment competitiv, este faptul ca motorul diesel “4N13” MIVEC de 1,798 cmc va fi acompaniat in misiunea sa de protejare a mediului de pachetul (standard pentru toate versiunile) “ClearTec” de emisii CO2 reduse, care include:
– Sistemul “Automatic Stop & Go”
– Filtru de particule
– Directie asistata electric
– Sistemul de control
– Stopuri cu LED-uri (pentru un consum mic)
– Cauciucuri cu rezistenta redusa la rulare
In paralel, pentru clientii care doresc o varianta pe benzina, ASX va fi veni cu un nou motor 1.6 DOHC 16v MIVEC, dezvoltat la randu-i “in-house”, de aceasta data derivat din unitatea Mitsubishi de 1,5 litri de pe Colt. In versiunea de pe ASX, motorul va fi prevazut cu pachetul “ClearTec” si va putea fi combinat la o cutie de viteze manuala cu 5 trepte.
Date tehnice
CAROSERIE:
– Lungime: 429,5 cm
– Latime: 177 cm
– Inaltime: 161,5 cm
– Ampatament: 267 cm
– Ecartamente: 152,5 cm / 152,5 cm
– Greutate: De la 1270 kg pana la 1525 kg
– Coef.aerodinamic: .32
– Cauciucuri (dim. max.): 215/65R16
– Volum portbagaj: 416 litri (cu bancheta ridicata)
MOTOARE:
– 1.8 DiD MIVEC:
o DOHC 16v MIVEC
o Common Rail, Injectie Directa de motorina, turbine cu geometrie variabila w/intercooler
– 1.6 MIVEC:
o DOHC 16v MIVEC benzina
1.8 DiD 2WD 1.8 DiD 4WD 1.6 petrol 2WD
(6-trepte M/T) (6-trepte M/T) (5-trepte M/T)
Dispunere 1,798 cmc 1,798 cmc 1,590 cmc
Putere 150 cp @ 4.000 rpm 150 cp @ 4.000 rpm 117 cp @ 6.000 rpm
Cuplu motor 300 Nm @ 2000-3000 rpm 300 Nm @ 2000-3000 rpm 152 Nm @ 4.000 rpm
Emisii CO2 145 g/km 150 g/km 135 g/km
Viteza maxima 200 km/h 198 km/h 183km/h
0 – 100 km/h 9,7 secunde 9,7 secunde 11,4 secunde
TRANSMISIA:
– 1.8 DiD MIVEC:
o Cutie manuala 6 T
o 2WD sau sistem electronic de tractiune integrala “AWC”
– 1.6 (petrol) MIVEC:
o Cutie manuala 5 T
o 2WD

Citeste articolul pe: Money.ro

Mitsubishi a lansat noul ASX Crossover la Geneva 2010. Vanzarile incep din primavara

Mitsubishi ASX
Geneva Motor Show 2010
noul crossover ASX
a fost lansat in premiera in Japonia in luna februarie 2010 sub denumirea de “RVR”. Dupa premiera europeana care de la , va fi lansat pe piata europeana in primavara acestui an.
Noul Mitsubishi ASX reprezinta o interpretare de piata a prototipului Concept-cX, dezvaluit in 2007 la Frankfurt Motor Show, al carui succes a convins managementul MMC sa-l introduca in productia de serie.
Mai lung cu circa 20 cm (4,295 metri fata de cei 4,11 metri ai conceptului), ceva mai inalt (+ 6.5 cm) si mai lat (+ 2 cm) si beneficiind de un haion de mari dimensiuni cu deschidere larga, ASX preia tema de design a conceptului cX, ca si imaginea generala a acestuia.
Preluand conceptul general al lui Concept-cX, ca si liniile laterale pline de caracter ale acestuia, designerii Mitsubishi au optimizat forma generala a masinii, folosindu-se la maximum de ampatamentul mai lung cu 14,5 cm (2,67 metri fata de 2,525 metri) pentru a crea o silueta mai joasa si mai bine echilibrata. In aceeasi nota, acoperisul adopta o linie plonjata catre partea posterioara a vehiculului pentru performante aerodinamice mai bune (Cd: .32) si pentru a se integra cat mai bine in profilul dinamic al masinii.
In partea frontala, grila “Jet Fighter” este aceeasi cu cea de pe Lancer sau Outlander. Totusi, ea are acum o rama mai substantiala, care se imbina armonios cu capota profilata a motorului, ce prezinta doua “cocoase” cu dublu rol: pe de-o parte sporesc gradul de protectie al pietonilor, iar pe de alta parte ii ofera soferului o perspectiva mai buna asupra partii din fata, contribuind la o manevrabilitate mai buna in oras.
In zona din spate, s-a urmarit obtinerea unei siluete mai joase si mai late, dar s-a incercat ca acest rezultat sa fie obtinut fara ca imaginea generala sa sufere din pricina scurtarii consolelor. Din acest motiv, bara de protectie a primit o “fusta”, stopurile subtiri au fost dispuse oblic si se prelungesc pe haion, in timp ce intre blocurile optice se regaseste spatiul trapezoidal destinat placutei de inmatriculare.
Calitate dinamica
Cuvintele cheie- agerime, eleganta sportiva- care definesc exteriorul sunt prezente si la interior, care dezvaluie atentia deosebita acordata formei, finisarilor si materialelor, intr-o maniera care nu mai aduce aminte de tiparele clasice pentru un SUV.
In ton cu linia masinii, habitaclul lui ASX reflecta un spirit clar de “calitate dinamica”, lucru probat de finisarea instrumentarului de bord preluat de la Outlander, captuseala moale de pe consola centrala si fetele usilor, precum si de insertiile metalice care imita aluminiul si se regasesc la nivelul sistemului audio si de-a lungul panourilor usilor.
Deasemenea, mai regasim elemente precum capul cromat al schimbatorului de viteze, accentele argintii de pe consola centrala si de pe bord inspirate de la motociclete.
In mod logic, textura si materialele au fost alese astfel incat sa atinga acelasi nivel al calitatii in ceea ce priveste aspectul vizual si cel tactil. Desi tema coloristica a interiorului se bazeaza pe negru, contrastul acestuia cu textura si materialele folosite genereaza o nota de dinamism.
O atentie deosebita a fost acordata zonelor care sunt atinse de pasageri, iar aceasta a dus la dezvoltarea unui nou tip de textura bi-colora moale si placuta la atingere, pentru un feeling elegant si sportiv deopotriva.
Aceeasi abordare a fost aplicata pentru tapiteria scaunelor, unde designerii Mitsubishi si partenerii lor din industria textila au creat un nou material din lana tesut in relief cu un aspect visual 3D, care aduce un plus la nota generala de calitate dinamica si sportiva a interiorului lui ASX.
Pozitionare in gama ASX, ultimul vehicul dezvoltat pe platforma “Project Global” de dimensiuni medii a lui MMC, incearca sa imbine atitudinea de masina pentru pasageri a lui Lancer, cu pozitia de condus inalta a lui, dar si sa ofere satisfactii suplimentare prin intermediul inteligentului sistem electronic de tractiune integrala AWC (1).
Noul Mitsubishi ASX are acelasi ampatament de 2,67 metri ca Outlander, insa este cu 34.5 cm mai scurt. El foloseste aceeasi arhitectura de baza a sasiului (suspensii MacPherson pe fata si multi-link pe spate), a carei setare a fost insa special gandita pentru acest vehicul mai mic si mai usor.
O alta imbunatatire notabila este introducerea unei directii asistata electric in vederea reducerii emisiilor de dioxid de carbon, careia i s-au adaugat ajustari ale telescoapelor, aceasta din urma fiind o premiera pentru actuala gama de modele Mitsubishi
Dotari
Datorita arhitecturii electronice a platformei “Project Global”, ASX ofera toate sistemele de siguranta active si pasive, cum ar fi (disponibile in functie de model si de piata):
– Faruri cu xenon 160˚ Super-HiD “Wide Vision”
– Active Stability Control,
– Traction Control,
– Sistemul Hill Start Assist,
– ABS,
– Electronic Brake Distribution (EBD),
– Brake Assist,
– Sistemul Emergency Stop Signal,
– 7 airbag-uri (inclusiv unul pentru genunchiul soferului)
Combinate cu structura Mitsubishi RISE (2).
(1) Ambele versiuni 2WD si 4WD vor fi valabile (in functie de piete si specificatii)
(2) Designul structural indus de “Reinforced Impact Safety Evolution” induce progrese deosebite in siguranta in cazul impacturilor multi-directionale, dispersand energia de impact la accidentele laterale si din spate si controland distorsiunile.
Motor MIVEC Diesel “verde”
In continuarea strategiei de implementare a tehnologiilor “verzi”, Mitsubishi ASX va marca debutul noii familii de motorizari diesel DOHC 16v cu 4 cilindri si injectie directa Common-Rail, care va respecta noile norme de poluare Euro 5. Aceste propulsoare au fost dezvoltate in colaborare de Mitsubishi Motors Corporation si Mitsubishi Heavy Industries, Ltd. (MHI), aceasta din urma furnizand – printre altele – expertiza in inginerie ca urmare a experientei dobandite in materie de motoare Diesel, atat in industria auto, cat si in cea navala, precum si in tehnologii pentru turbine pentru propulsoare pe benzina.
Oferit initial intr-o versiune de 1,8 litri – in a doua jumatate a anului 2010 va fi introdusa si in gama noului Lancer – , noua gama “4N13” este derivata din gama de motorizari pe benzina MMC si dispune de cele mai noi tehnologii, intre care o noua turbina cu geometrie variabila, precum si caracteristici de combustie de inalta eficienta care se trag din aplicarea tehnologiei analitice a MMC si MHI.
Important la aceasta tehnologie este sistemul de variatie a deschiderii supapelor MIVEC (Variable Valve Timing System) patentat de Mitsubishi, care reprezinta o premiera mondiala pentru motoarele diesel destinate modelelor de pasageri.
De o importanta strategica in Europa, vizavi de concurenta acerba de pe acest segment competitiv, este faptul ca motorul diesel “4N13” MIVEC de 1,798 cmc va fi acompaniat in misiunea sa de protejare a mediului de pachetul (standard pentru toate versiunile) “ClearTec” de emisii CO2 reduse, care include:
– Sistemul “Automatic Stop & Go”
– Filtru de particule
– Directie asistata electric
– Sistemul de control
– Stopuri cu LED-uri (pentru un consum mic)
– Cauciucuri cu rezistenta redusa la rulare
In paralel, pentru clientii care doresc o varianta pe benzina, ASX va fi veni cu un nou motor 1.6 DOHC 16v MIVEC, dezvoltat la randu-i “in-house”, de aceasta data derivat din unitatea Mitsubishi de 1,5 litri de pe Colt. In versiunea de pe ASX, motorul va fi prevazut cu pachetul “ClearTec” si va putea fi combinat la o cutie de viteze manuala cu 5 trepte.
Date tehnice
CAROSERIE:
– Lungime: 429,5 cm
– Latime: 177 cm
– Inaltime: 161,5 cm
– Ampatament: 267 cm
– Ecartamente: 152,5 cm / 152,5 cm
– Greutate: De la 1270 kg pana la 1525 kg
– Coef.aerodinamic: .32
– Cauciucuri (dim. max.): 215/65R16
– Volum portbagaj: 416 litri (cu bancheta ridicata)
MOTOARE:
– 1.8 DiD MIVEC:
o DOHC 16v MIVEC
o Common Rail, Injectie Directa de motorina, turbine cu geometrie variabila w/intercooler
– 1.6 MIVEC:
o DOHC 16v MIVEC benzina
1.8 DiD 2WD 1.8 DiD 4WD 1.6 petrol 2WD
(6-trepte M/T) (6-trepte M/T) (5-trepte M/T)
Dispunere 1,798 cmc 1,798 cmc 1,590 cmc
Putere 150 cp @ 4.000 rpm 150 cp @ 4.000 rpm 117 cp @ 6.000 rpm
Cuplu motor 300 Nm @ 2000-3000 rpm 300 Nm @ 2000-3000 rpm 152 Nm @ 4.000 rpm
Emisii CO2 145 g/km 150 g/km 135 g/km
Viteza maxima 200 km/h 198 km/h 183km/h
0 – 100 km/h 9,7 secunde 9,7 secunde 11,4 secunde
TRANSMISIA:
– 1.8 DiD MIVEC:
o Cutie manuala 6 T
o 2WD sau sistem electronic de tractiune integrala “AWC”
– 1.6 (petrol) MIVEC:
o Cutie manuala 5 T
o 2WD

Citeste articolul pe: Money.ro

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 483 ori.

Publica un raspuns