Pentru ca penetrarea se indreapta vertiginos spre 100% si pentru ca anul acesta va deveni functionala portabilitatea numerelor, operatorii de telefonie mobila se bat pentru fidelizarea clientilor existenti, desi, cel mai probabil, utilizatorii sunt in continuare sensibili la tarife si la minutele/traficul de date incluse in abonamente.
Migratia clientilor, fenomen global resimtit in toate pietele, chiar si in cele mature, se resimte si la noi, mai ales datorita orientarii romanilor spre ceea ce pare – adesea doar pare – mai ieftin. Inca de la inceput, Vodafone si Orange au oferit diverse recompense clientilor fideli: puncte, reduceri la pretul unor telefoane, optiuni pentru trecerea la un plan mai bun si altele. Anul acesta insa pare sa fie anul relansarii campaniilor de fidelizare.
Cosmote a facut primul anunt in sensul fidelizarii celor peste trei milioane de utilizatori abia cuceriti. Vodafone a lansat un amplu program de comunicare pe tema fidelizarii clientilor, o campanie integrata care se va desfasura on-line si offline, pe TV, direct mailing si printuri speciale distribuite in magazinle companiei. Este primul pas major facut de un operator pentru fidelizare, iar Orange a confirmat pentru „Financiarul” ca pregateste revizuirea programului Thank You. In acelasi timp, putem spune ca noua conducere a Zapp este obligata sa actioneze pentru fidelizare, desi un anunt oficial in acest sens nu a fost deocamdata facut.
Minute incluse
Cosmote mizeaza atat pe fidelizare, cat si pe migratia clientilor, evident de la ceilalti jucatori din industrie, bazandu-si ofertele pe tariful scazut, subsidiile telefoanelor si minutele incluse. „Migratia clientilor intre operatorii de telefonie mobila este un fenomen intalnit la nivel global – intotdeauna, clientul va urmari ofertele care ii sunt mai avantajoase, care ii raspund cel mai bine nevoilor de comunicare si va opta pentru serviciile acelui operator care ofera aceste lucruri“, a declarat pentru „Financiarul” Celesta Padineanu, managerul Departamentului loialitate si retentie de la Cosmote.
Studiile realizate de companie au aratat ca minutele incluse si telefoanele gratuite sau la pret redus sunt cele mai vanate de utilizatori, astfel ca operatorul va folosi exact aceleasi oferte pentru retentia clientilor. Oferta se adreseaza doar abonatilor, care prelungesc contractul pe un an sau doi, insa exista promisiuni ca va fi extins pe viitor.
Vechimea si intensitatea utilizarii
Oferta Vodafone Romania se bazeaza pe studiile realizate pentru identificarea dorintelor utilizatorilor. Practic, este nevoie de oferte pentru cei care sunt clienti de foarte multa vreme, dar si pentru cei nou-veniti, dar care folosesc intens serviciile companiei. Operatorul recunoaste, de asemenea, ca majoritatea clientilor sunt interesati de telefoanele cat mai accesibile, vor ca ele sa fie disponibile in toate magazinele companiei, ale partenerilor sau chiar prin apel la Relatii cu clientii si trimiterea aparatului prin curier. Mai merita spus ca prin 1998 a fost lansata prima ofera de fidelizare pe vremea Connex.
Pregatiri pentru upgrade
Orange a lansat in aprilie 2002 un program de fidelizare complex, care ofera avantaje clientilor, in functie de valoarea facturii lunare, de tipul abonamentului si de vechimea in retea a fiecarui client. Programul nu a ramas la fel, ci s-a modificat pe parcurs, fiind adaugate minute mai multe, folosirea punctelor la plata facturii, pentru cumpararea de telefoane, pentru produse PrePay sau accesorii. Punctele se pot folosi si la partenerii Orange.
„Principalele rezultatele obtinute datorita derularii programului de fidelizare Orange Thank You au fost: cresterea gradului de loializare a clientilor fata de marca, masurat prin indicatori specifici, precum aprecierea pozitiva a brandului, recomandarea marcii si decizia de a ramane client, deci reducerea semnificativa a numarului de clienti care renunta la abonament“, a declarat pentru „Financiarul“ Thierry Millet, director comercial Orange Romania. „Anul acesta ne propunem sa extindem beneficiile programului Orange Thank You pentru clientii existenti“, a adaugat el, fara sa dea deocamdata mai multe detalii.

Citeste articolul pe: Financiarul

Operatorii de telefonie mobila se lupta in oferte de fidelizare

Pentru ca penetrarea se indreapta vertiginos spre 100% si pentru ca anul acesta va deveni functionala portabilitatea numerelor, operatorii de telefonie mobila se bat pentru fidelizarea clientilor existenti, desi, cel mai probabil, utilizatorii sunt in continuare sensibili la tarife si la minutele/traficul de date incluse in abonamente.
Migratia clientilor, fenomen global resimtit in toate pietele, chiar si in cele mature, se resimte si la noi, mai ales datorita orientarii romanilor spre ceea ce pare – adesea doar pare – mai ieftin. Inca de la inceput, Vodafone si Orange au oferit diverse recompense clientilor fideli: puncte, reduceri la pretul unor telefoane, optiuni pentru trecerea la un plan mai bun si altele. Anul acesta insa pare sa fie anul relansarii campaniilor de fidelizare.
Cosmote a facut primul anunt in sensul fidelizarii celor peste trei milioane de utilizatori abia cuceriti. Vodafone a lansat un amplu program de comunicare pe tema fidelizarii clientilor, o campanie integrata care se va desfasura on-line si offline, pe TV, direct mailing si printuri speciale distribuite in magazinle companiei. Este primul pas major facut de un operator pentru fidelizare, iar Orange a confirmat pentru „Financiarul” ca pregateste revizuirea programului Thank You. In acelasi timp, putem spune ca noua conducere a Zapp este obligata sa actioneze pentru fidelizare, desi un anunt oficial in acest sens nu a fost deocamdata facut.
Minute incluse
Cosmote mizeaza atat pe fidelizare, cat si pe migratia clientilor, evident de la ceilalti jucatori din industrie, bazandu-si ofertele pe tariful scazut, subsidiile telefoanelor si minutele incluse. „Migratia clientilor intre operatorii de telefonie mobila este un fenomen intalnit la nivel global – intotdeauna, clientul va urmari ofertele care ii sunt mai avantajoase, care ii raspund cel mai bine nevoilor de comunicare si va opta pentru serviciile acelui operator care ofera aceste lucruri“, a declarat pentru „Financiarul” Celesta Padineanu, managerul Departamentului loialitate si retentie de la Cosmote.
Studiile realizate de companie au aratat ca minutele incluse si telefoanele gratuite sau la pret redus sunt cele mai vanate de utilizatori, astfel ca operatorul va folosi exact aceleasi oferte pentru retentia clientilor. Oferta se adreseaza doar abonatilor, care prelungesc contractul pe un an sau doi, insa exista promisiuni ca va fi extins pe viitor.
Vechimea si intensitatea utilizarii
Oferta Vodafone Romania se bazeaza pe studiile realizate pentru identificarea dorintelor utilizatorilor. Practic, este nevoie de oferte pentru cei care sunt clienti de foarte multa vreme, dar si pentru cei nou-veniti, dar care folosesc intens serviciile companiei. Operatorul recunoaste, de asemenea, ca majoritatea clientilor sunt interesati de telefoanele cat mai accesibile, vor ca ele sa fie disponibile in toate magazinele companiei, ale partenerilor sau chiar prin apel la Relatii cu clientii si trimiterea aparatului prin curier. Mai merita spus ca prin 1998 a fost lansata prima ofera de fidelizare pe vremea Connex.
Pregatiri pentru upgrade
Orange a lansat in aprilie 2002 un program de fidelizare complex, care ofera avantaje clientilor, in functie de valoarea facturii lunare, de tipul abonamentului si de vechimea in retea a fiecarui client. Programul nu a ramas la fel, ci s-a modificat pe parcurs, fiind adaugate minute mai multe, folosirea punctelor la plata facturii, pentru cumpararea de telefoane, pentru produse PrePay sau accesorii. Punctele se pot folosi si la partenerii Orange.
„Principalele rezultatele obtinute datorita derularii programului de fidelizare Orange Thank You au fost: cresterea gradului de loializare a clientilor fata de marca, masurat prin indicatori specifici, precum aprecierea pozitiva a brandului, recomandarea marcii si decizia de a ramane client, deci reducerea semnificativa a numarului de clienti care renunta la abonament“, a declarat pentru „Financiarul“ Thierry Millet, director comercial Orange Romania. „Anul acesta ne propunem sa extindem beneficiile programului Orange Thank You pentru clientii existenti“, a adaugat el, fara sa dea deocamdata mai multe detalii.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 729 ori.

Publica un raspuns