In 2009, piata a fost de 34 de milioane de euro, cu 45% mai putin decat in 2008, pe fondul reducerii vanzarilor de camere compacte
Anul trecut piata locala de ca­me­re foto s-a comprimat cu 45%, pana la 34 de milioane de euro, in special din cauza evolutiei slabe a vanzarilor pe seg­men­tul camerelor foto compacte, potrivit unui studiu GfK. Pentru anul acesta, prin­cipalii producatori prezenti si pe piata locala se asteapta la un avans de cel pu­tin 20%, pana la 40,8 milioane de euro.
In 2009, piata de camere foto a tota­lizat 34 de milioane de euro, pe fon­dul reducerii vanzarilor de camere foto com­pacte, cele care genereaza cea mai mare pondere din total, respectiv 90% din volum si 60% din valoare. Scaderea pe acest segment a fost compensata insa de segmentul DSLR, unde cresterea pietei, atat ca valoare, cat si ca volum, a fost de 20%, potrivit estimarilor Canon, produca­torul foto numarul 1 la nivel global, iar pe piata locala in primele doua locuri. Despre vanzarile proprii de camere DSLR Nicu Stancescu, managerul divi­ziei foto-video la Canon Romania, spu­ne ca ace­stea au fost in trend cu piata. „Atat valoarea, cat si volumul produselor Nikon vandute pe piata romaneasca au crescut cu 10%, cu apro­ximatie“, a decla­rat pentru „Finan­cia­rul“ Georgian Dobre, PR la Nikon.
Despre pozitia pe piata reprezen­tantul Nikon se declara in topul pri­milor trei jucatori pe segmentul compac­telor, in timp ce pe DSLR-uri se declara lider cu o cota de aproximativ 50%. „Nu am pri­mit toate rezultatele de la GfK, dar pe toate pozi­tiile suntem pe locurile 1-2, competi­to­rii nostri principali fiind Sony si Nikon. Sun­tem umar la umar pentru primul loc cu Nikon la DSLR, iar la compacte cu Sony pe aceleasi pozitii“, a de­clarat si Nicu Stancescu.
Estimari optimiste
Pentru 2010, segmentul DSLR este asteptat sa creasca in continuare, in medie cu 10%-15%. Pe zona compactelor, estimarea Canon este de crestere cu 20%-30% pe subsegmentele fashion si high zoom si 10% pe segmentul low end. „Sun­tem destul de optimisti pentru 2010. Cei cu buget limitat au taiat inve­stitia in camere foto anul trecut. Din aceasta cauza, vanzarile pe segmentul low end au suferit si mai tare. Anul ace­sta insa, odata cu trecerea dinspre low si mid catre high end, cat si cu faptul ca am pierdut niste consumatori anul trecut, ne face sa avem asteptari mai bune pen­tru 2010. Inclusiv pe segmentul low end, oamenii vor incepe sa isi revina in trend cu tara. In T3 si T4 asteptarile sunt chiar optimiste“, a mai declarat Nicu Stan­cescu. Reprezentantul Nikon se asteapta la un nivel de vanzari cel putin similar cu anul trecut, atat pe DSLR-uri, cat si pe compacte. Daniel Ion, Product Manager la Atlas Corporation, importator al Fuji­film, se asteapta la scaderea pietei de camere foto cu 10% fata de 2009. „Nu vedem niciun indiciu al cresterii consu­mului in Romania pentru 2010“, a de­clarat Daniel Ion pentru „Financiarul“. Fuji­film nu are decat camere foto compacte, segment pe care are o cota de 11% din piata, cu livrari de 22.000 de unitati in 2009. Toata piata de camere foto o esti­meaza la 200.000 de unitati anul trecut. Dragos Salamac, Team Leader BenQ Romania, se asteapta la o stabi­lizare a pietei de camere foto anul acesta. „Ne asteptam ca piata sa aiba o crestere de 10%-15% in 2010“, spune Salamac, care anticipeaza aceeasi rata si pentru van­zarile proprii. BenQ este, de asemenea, pre­zent doar pe segmentul de camere foto compacte.
Camera foto 3D la 1.900 lei
Fujifilm a lansat inca de anul trecut prima ca­mera foto 3D din lume, modelul W1, dar si rama foto 3D si hartie foto 3D. Camera foto 3D este deja disponibila pe piata locala la pretul de 1.900 lei, pentru comanda pe site-ul produ­ca­to­rului si in magazine online, iar din aprilie va fi si pe stoc. Dragos Sala­mac spune ca si BenQ va integra tehnologia 3D in camerele foto in 2010, dupa ce a facut deja acest lucru in cazul proiectoarelor, dar adauga ca o discutie despre o astfel de lansare pe piata locala este pre­matura in acest moment. Liderii pietei, Canon si Nikon, se abtin de la comentarii pe aceasta tema.
Devalorizarea leului a crescut pretul
Desi pretul a continuat eroziunea fireasca, din cauza devalorizarii leului in raport cu euro si a euro in raport cu yenul, preturile au crescut, in medie, cu 10% pana la 20%. Si pretul mediu a scazut ca urmare a faptului ca aparatele mai performante si-au crescut ponderea in vanzari. Pe segmentul compactelor, de exemplu, pretul mediu la modelele entry-level s-a stabilizat la 99 de euro, la 199 de euro la camerele fashion, respectiv la 249 de euro la modelele high zoom. Desi Romania e in continuare o piata emergenta, odata cu cresterea gradului de penetrare a camerelor foto utilizatorii ajung deja la o a doua, a treia achizitie, moment in care si pretentiile utilizatorilor cresc.

Citeste articolul pe: Financiarul

Producatorii foto asteapta vanzari de peste 40 milioane de euro

In 2009, piata a fost de 34 de milioane de euro, cu 45% mai putin decat in 2008, pe fondul reducerii vanzarilor de camere compacte
Anul trecut piata locala de ca­me­re foto s-a comprimat cu 45%, pana la 34 de milioane de euro, in special din cauza evolutiei slabe a vanzarilor pe seg­men­tul camerelor foto compacte, potrivit unui studiu GfK. Pentru anul acesta, prin­cipalii producatori prezenti si pe piata locala se asteapta la un avans de cel pu­tin 20%, pana la 40,8 milioane de euro.
In 2009, piata de camere foto a tota­lizat 34 de milioane de euro, pe fon­dul reducerii vanzarilor de camere foto com­pacte, cele care genereaza cea mai mare pondere din total, respectiv 90% din volum si 60% din valoare. Scaderea pe acest segment a fost compensata insa de segmentul DSLR, unde cresterea pietei, atat ca valoare, cat si ca volum, a fost de 20%, potrivit estimarilor Canon, produca­torul foto numarul 1 la nivel global, iar pe piata locala in primele doua locuri. Despre vanzarile proprii de camere DSLR Nicu Stancescu, managerul divi­ziei foto-video la Canon Romania, spu­ne ca ace­stea au fost in trend cu piata. „Atat valoarea, cat si volumul produselor Nikon vandute pe piata romaneasca au crescut cu 10%, cu apro­ximatie“, a decla­rat pentru „Finan­cia­rul“ Georgian Dobre, PR la Nikon.
Despre pozitia pe piata reprezen­tantul Nikon se declara in topul pri­milor trei jucatori pe segmentul compac­telor, in timp ce pe DSLR-uri se declara lider cu o cota de aproximativ 50%. „Nu am pri­mit toate rezultatele de la GfK, dar pe toate pozi­tiile suntem pe locurile 1-2, competi­to­rii nostri principali fiind Sony si Nikon. Sun­tem umar la umar pentru primul loc cu Nikon la DSLR, iar la compacte cu Sony pe aceleasi pozitii“, a de­clarat si Nicu Stancescu.
Estimari optimiste
Pentru 2010, segmentul DSLR este asteptat sa creasca in continuare, in medie cu 10%-15%. Pe zona compactelor, estimarea Canon este de crestere cu 20%-30% pe subsegmentele fashion si high zoom si 10% pe segmentul low end. „Sun­tem destul de optimisti pentru 2010. Cei cu buget limitat au taiat inve­stitia in camere foto anul trecut. Din aceasta cauza, vanzarile pe segmentul low end au suferit si mai tare. Anul ace­sta insa, odata cu trecerea dinspre low si mid catre high end, cat si cu faptul ca am pierdut niste consumatori anul trecut, ne face sa avem asteptari mai bune pen­tru 2010. Inclusiv pe segmentul low end, oamenii vor incepe sa isi revina in trend cu tara. In T3 si T4 asteptarile sunt chiar optimiste“, a mai declarat Nicu Stan­cescu. Reprezentantul Nikon se asteapta la un nivel de vanzari cel putin similar cu anul trecut, atat pe DSLR-uri, cat si pe compacte. Daniel Ion, Product Manager la Atlas Corporation, importator al Fuji­film, se asteapta la scaderea pietei de camere foto cu 10% fata de 2009. „Nu vedem niciun indiciu al cresterii consu­mului in Romania pentru 2010“, a de­clarat Daniel Ion pentru „Financiarul“. Fuji­film nu are decat camere foto compacte, segment pe care are o cota de 11% din piata, cu livrari de 22.000 de unitati in 2009. Toata piata de camere foto o esti­meaza la 200.000 de unitati anul trecut. Dragos Salamac, Team Leader BenQ Romania, se asteapta la o stabi­lizare a pietei de camere foto anul acesta. „Ne asteptam ca piata sa aiba o crestere de 10%-15% in 2010“, spune Salamac, care anticipeaza aceeasi rata si pentru van­zarile proprii. BenQ este, de asemenea, pre­zent doar pe segmentul de camere foto compacte.
Camera foto 3D la 1.900 lei
Fujifilm a lansat inca de anul trecut prima ca­mera foto 3D din lume, modelul W1, dar si rama foto 3D si hartie foto 3D. Camera foto 3D este deja disponibila pe piata locala la pretul de 1.900 lei, pentru comanda pe site-ul produ­ca­to­rului si in magazine online, iar din aprilie va fi si pe stoc. Dragos Sala­mac spune ca si BenQ va integra tehnologia 3D in camerele foto in 2010, dupa ce a facut deja acest lucru in cazul proiectoarelor, dar adauga ca o discutie despre o astfel de lansare pe piata locala este pre­matura in acest moment. Liderii pietei, Canon si Nikon, se abtin de la comentarii pe aceasta tema.
Devalorizarea leului a crescut pretul
Desi pretul a continuat eroziunea fireasca, din cauza devalorizarii leului in raport cu euro si a euro in raport cu yenul, preturile au crescut, in medie, cu 10% pana la 20%. Si pretul mediu a scazut ca urmare a faptului ca aparatele mai performante si-au crescut ponderea in vanzari. Pe segmentul compactelor, de exemplu, pretul mediu la modelele entry-level s-a stabilizat la 99 de euro, la 199 de euro la camerele fashion, respectiv la 249 de euro la modelele high zoom. Desi Romania e in continuare o piata emergenta, odata cu cresterea gradului de penetrare a camerelor foto utilizatorii ajung deja la o a doua, a treia achizitie, moment in care si pretentiile utilizatorilor cresc.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 660 ori.

Publica un raspuns