Prima productie de serie din lume de tramvaie dotate cu sistem de energie regenerativa incepe in Heidelberg
Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (RNV) – prima mare alianta de transport din Germania, activa in doua tari federale – urmeaza sa preia primele 6 noi tramvaie Bombardier de tip Variobahn la fabrica acestuia din Heidelberg, Germania.
Aceste tramvaie sunt primele vehicule din lume ce vor intra in operare, dotate cu tehnologia MITRAC BOMBARDIER Energy Saver, sistemul inovativ de energie regenerativa. Datorita acestui sistem, vehiculele consuma cu pana la 30% mai putina energie si opereaza fara catenare (fara conexiunea la liniile de electricitate). Noile tramvaie recupereaza energia la decelerare, aceasta putand fi refolosita in accelerare si operare.
„Pe langa faptul ca noua tehnologie permite reducerea costurilor de energie – suntem, de asemenea, primul operator din lume ce foloseste aceasta tehnologie pentru productia de serie a tuturor vehiculelor noi” , a declarat Martin in der Beek, directorul tehnic al operatorului Rhein-Neckar-Verkehr GmbH. „De aceea, statul federal Baden-Wuerttemberg ne-a recompensat la inceputul acestui an cu premiul pentru inovatie, datorita faptului ca suntem primii ce am introdus in operare sistemul de regenerare a energiei consumate – MITRAC Energy Saver”, a mai spus Martin in der Beek, directorul tehnic al Rhein-Neckar-Verkehr GmbH. „Vom economisi aproximativ 93.000 kWh de energie electrica pe vehicul in fiecare an. Aceasta aduce beneficii regiunii noastre datorita scaderii emisiilor de noxe provenite de la centrala electrica”, a adaugat der Beek.
„MITRAC Energy Saver va fi utilizat prima data in regiunea unde a fost realizat. Exista planuri concrete pentru a opera tramvaiele fara catenare in doua sectiuni de aproximativ 400 de metri fiecare in Heidelberg.Tehnologia a fost dezvoltata si fabricata la uzina Bombardier din Mannheim, a declarat Grego Peters, presedinte al Diviziei de Vehicule Feroviare Usoare, Bombardier Transportation. A mai adaugat: „Pe langa economisirea de energie, pasagerii vor beneficia de vehiculele confortabile ce includ un sistem de climatizare, precum si un nou tip de monitor dual pentru informarea pasagerilor”.
MITRAC Energy Saver este una din tehnologiile ce fac parte din portofoliul ECO4 al Bombardier Transportation. Aceste tehnologii au fost special create pentru a permite vehiculelor feroviare sa fie operate intr-un mod economic si eficient din punct de vedere energetic. MITRAC Energy Saver economiseste cu pana la 30% energie si utilizeaza un sistem de conservare a energiei – trei unitati de stocare a energiei montate pe acoperis isi folosesc condensatorii pentru a stoca energia generata in timpul franarii, gata sa o elibereze din nou la accelerare sau in timpul operarii. Condensatorii de inalta performanta dotati cu tehnologie cu strat dublu strat ai MITRAC Energy Saver stocheaza pana la 3 kWh pe vehicul. Consumul este astfel redus cu aproximativ 40% cu MITRAC Energy Saver, permitand retelei sa fie utilizata eficient din punct de vedere al costurilor.
Un alt avantaj al sistemului Bombardier de stocare a energiei este operarea fara catenare pe sectiuni. Datorita MITRAC Energy Saver, sectiuni ale traseului fara fir de contact pot fi operate cu ajutorul energiei stocate. Acest lucru este important pentru zonele istorice, unde peisajul trebuie conservat (neputand fi inserate linii de contact la electricitate). Tehnologia poate fi, de asemenea, utilizata pe doua sectiuni din zona Neuenheimer Feld din Heidelberg, unde campurile electrice ale firului de contact ar putea interfera cu instrumentele de masurare hipersensibile folosite in cadrul Institutului Fizico-Tehnic al Universitatii si in Centrul german de Cercetare a Cancerului. Alte treisprezece vehicule vor fi furnizate in 2010 pentru Linia 5 si pentru sectiuni din Mannheim. RNV a comandat un total de 19 tramvaie dotate cu tehnologia MITRAC Energy Saver. Acestea vor intra in functiune pana la sfarsitul lui 2010.

Citeste articolul pe: Curierul National

Se intampla in Germania: Primele tramvaie cu energie regenerativa

Prima productie de serie din lume de tramvaie dotate cu sistem de energie regenerativa incepe in Heidelberg
Rhein-Neckar-Verkehr GmbH (RNV) – prima mare alianta de transport din Germania, activa in doua tari federale – urmeaza sa preia primele 6 noi tramvaie Bombardier de tip Variobahn la fabrica acestuia din Heidelberg, Germania.
Aceste tramvaie sunt primele vehicule din lume ce vor intra in operare, dotate cu tehnologia MITRAC BOMBARDIER Energy Saver, sistemul inovativ de energie regenerativa. Datorita acestui sistem, vehiculele consuma cu pana la 30% mai putina energie si opereaza fara catenare (fara conexiunea la liniile de electricitate). Noile tramvaie recupereaza energia la decelerare, aceasta putand fi refolosita in accelerare si operare.
„Pe langa faptul ca noua tehnologie permite reducerea costurilor de energie – suntem, de asemenea, primul operator din lume ce foloseste aceasta tehnologie pentru productia de serie a tuturor vehiculelor noi” , a declarat Martin in der Beek, directorul tehnic al operatorului Rhein-Neckar-Verkehr GmbH. „De aceea, statul federal Baden-Wuerttemberg ne-a recompensat la inceputul acestui an cu premiul pentru inovatie, datorita faptului ca suntem primii ce am introdus in operare sistemul de regenerare a energiei consumate – MITRAC Energy Saver”, a mai spus Martin in der Beek, directorul tehnic al Rhein-Neckar-Verkehr GmbH. „Vom economisi aproximativ 93.000 kWh de energie electrica pe vehicul in fiecare an. Aceasta aduce beneficii regiunii noastre datorita scaderii emisiilor de noxe provenite de la centrala electrica”, a adaugat der Beek.
„MITRAC Energy Saver va fi utilizat prima data in regiunea unde a fost realizat. Exista planuri concrete pentru a opera tramvaiele fara catenare in doua sectiuni de aproximativ 400 de metri fiecare in Heidelberg.Tehnologia a fost dezvoltata si fabricata la uzina Bombardier din Mannheim, a declarat Grego Peters, presedinte al Diviziei de Vehicule Feroviare Usoare, Bombardier Transportation. A mai adaugat: „Pe langa economisirea de energie, pasagerii vor beneficia de vehiculele confortabile ce includ un sistem de climatizare, precum si un nou tip de monitor dual pentru informarea pasagerilor”.
MITRAC Energy Saver este una din tehnologiile ce fac parte din portofoliul ECO4 al Bombardier Transportation. Aceste tehnologii au fost special create pentru a permite vehiculelor feroviare sa fie operate intr-un mod economic si eficient din punct de vedere energetic. MITRAC Energy Saver economiseste cu pana la 30% energie si utilizeaza un sistem de conservare a energiei – trei unitati de stocare a energiei montate pe acoperis isi folosesc condensatorii pentru a stoca energia generata in timpul franarii, gata sa o elibereze din nou la accelerare sau in timpul operarii. Condensatorii de inalta performanta dotati cu tehnologie cu strat dublu strat ai MITRAC Energy Saver stocheaza pana la 3 kWh pe vehicul. Consumul este astfel redus cu aproximativ 40% cu MITRAC Energy Saver, permitand retelei sa fie utilizata eficient din punct de vedere al costurilor.
Un alt avantaj al sistemului Bombardier de stocare a energiei este operarea fara catenare pe sectiuni. Datorita MITRAC Energy Saver, sectiuni ale traseului fara fir de contact pot fi operate cu ajutorul energiei stocate. Acest lucru este important pentru zonele istorice, unde peisajul trebuie conservat (neputand fi inserate linii de contact la electricitate). Tehnologia poate fi, de asemenea, utilizata pe doua sectiuni din zona Neuenheimer Feld din Heidelberg, unde campurile electrice ale firului de contact ar putea interfera cu instrumentele de masurare hipersensibile folosite in cadrul Institutului Fizico-Tehnic al Universitatii si in Centrul german de Cercetare a Cancerului. Alte treisprezece vehicule vor fi furnizate in 2010 pentru Linia 5 si pentru sectiuni din Mannheim. RNV a comandat un total de 19 tramvaie dotate cu tehnologia MITRAC Energy Saver. Acestea vor intra in functiune pana la sfarsitul lui 2010.

Citeste articolul pe: Curierul National

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 623 ori.

Publica un raspuns