Producatorul a ajuns in top 3 la telefoane mobile in luna august
Compania LG Romania a reusit sa isi creasca cotele de piata pe segmentul telefoanelor mobile, televizoarelor si al monitoarelor, in contextul unor scaderi generale ale pietei, iar noul presedinte al companiei, Roh Pan Ock, este optimist in privinta atingerii targetului anuntat de crestere „doubledigit“ in 2009, bazandu-se pe aducerea de televizoare cu game variate de pret si oferte promotionale la telefoane in parteneriat cu operatorii.
Anul trecut, afacerile LG in Roma­nia au atins 152 de milioane de dolari, dar cresterea a fost sub targetul com­paniei cu 20%, din cauza incetinirii vanzarilor din trimestrul IV al lui 2008. Inceputul lui 2009 a fost dificil pentru toate com­paniile din IT&C si electro­nice, dar LG a reusit stabilizarea pozi­tiei in prima juma­tate a anului si si-a consolidat afacerile pe trimestrul al treilea din 2009. Studiile citate de Roh Pan Ock pozitioneaza LG in luna au­gust 2009 pe locul 3 la telefoane mobile, cu o cota de 9,3%, precum si pe locul 2 la vanzari de telefoane 3G pe piata locala. LG a reusit sa urce o pozitie in top, detronand cel mai probabil Sony Eric­sson. Liderul pietei este Nokia, care are in jur de 50% din piata, iar pe 2 se afla Samsung, cu 16%. In top 5 se afla si Motorola. La televizoare LCD cota a crescut de la 15% la 25% anul acesta, iar pe plasma este numarul 1, cu o cota de 51,4%. In prima jumatate a anului, LG a avut pe moni­toare o cota de 31,2%, spune managerul diviziei locale.
„Financiarul“: Cum a afectat criza economica actuala afacerile LG Romania in ultimele trimestre, cum a evoluat piata in 2009?
Roh Pan Ock: Este un an plin de pro­vocari, situatia economica a fost insta­bila atat in Europa, cat si in Romania, iar industria de electronice a fost afectata in intregime, fiind afectate obiceiurile de consum ale clientilor la achizitia de noi echipamente. Am preluat conducerea LG Romania asumandu-mi o responsa­bilitate mai mare decat intr-un climat economic normal, a trebuit sa cautam si sa aplicam cele mai bune solutii pentru a ne atinge obiectivele de business. Estimarea pentru cresterea cifrei de afaceri pentru 2008 nu a fost atinsa si a trebuit sa acceptam un ritm de crestere cu 20% mai mic decat anticipasem (calculat in USD), din cauza declinului din trimestrul IV 2008.
La inceputul lui 2009 am adoptat o strategie menita sa consolideze brandul pe piata locala, am imbunatatit porto­foliul de produse. Desi nu a inceput foarte promitator, am reusit sa ne sta­bilizam pozitia pe piata in prima juma­tate a anului, iar in trimestrul al treilea putem spune acum ca am consolidat pozitia LG pe principalele segmente de produse, precum televizoare LCD sau telefoane mobile. Noile modele au fost lansate cu succes, in special pe seg­mentele mediu si high-end. Care este strategia LG pentru a depasi perioada de criza si ce tendinte ati observat anul acesta pe piata locala?
Ne-am unit eforturile pentru a de­pasi aceasta perioada dificila si sunt mandru de echipa LG, ramanem o com­panie profitabila, in crestere, cu o strategie corecta. Principalul obiectiv a fost sa optimizam portofoliul de pro­duse, mai ales zona de echipamente scumpe high-end si sa oferim produse mai variate in toate segmentele. Televizoarele HD Ready si cele Full HD, pe tehnologie LCD, au ajuns la pre­turi de 1.500-2.500 de lei, fiind extrem de competitive, cererea pe acest segment este tot mai mare. Am adus, de aseme­nea, televizoare mai performante, pre­cum LED backlit, pentru consumatorii pasionati de tehnologie. Alt focus im­por­tant a fost pe cre­sterea cotei de piata si nu numai ca am atins acest obiectiv, dar am avut crestere pe o piata in sca­dere, atat pe televizoare, tele­foane mo­bile, dar si pe monitoare LCD. In cazul telefoanelor mobile, cererea a crescut pe segmentul smartphone, van­za­rile fiind mai mari decat anul anterior.
Cum se pozitioneaza LG pe piata telefoanelor mobile din Romania, ce anticipati pentru 2009?
Piata de telefoane mobile va fi in­fluentata in continuare de telefoanele inteligente, camerele foto de inalta rezo­lutie, ecranele tactile full-touch si de ase­menea vor ramane importante tele­foa­nele mid-range. Pe segmentul smart­- phone, utilizatorii doresc cel mai mult sa aiba acces la e-mail, browser de internet si aplicatii Office, acest trend accen­tuandu-se odata cu expansiunea 3G si introducerea serviciilor de date 4G.
Telefoanele mobile care au camere foto de 8 megapixeli si mai multi vor deveni dominante, in 2008 competitia a fost cu cele de 5 megapixeli, dar anul acesta atentia s-a mutat spre rezolutiile mai mari. Ecranele full-touch sunt din ce in ce mai cautate, iar in 2009 tele­foa­nele de acest tip au castigat noi functii multi­media. De asemenea, au fost lan­sate terminale full-touch mai acce­sibile, care ar putea creste popu­la­ritatea tehno­logiei. In prima jumatate a anului am avut rezultate foarte bune pe piata din Romania, mai ales datorita promotiilor impreuna cu operatorii. Ne asteptam la cresterea vanzarilor pe trimestrul III din 2009, in luna august a acestui an am urcat pe locul 3 pe tele­foane mobile, cu o cota de 9,3%, fiind de ase­menea numarul 2 pe segmentul tele­foanelor 3G, cu o cota de 22,5%. Cel mai bine vandute modele au fost LG Coo­kie, LG KU990i, LG Viewt­y, LG KS360. Primul telefon LG cu Windows Mobile 6.5, modelul GM750, va fi lansat impreuna cu Vodafone Ro­ma­nia. Mode­lul GW300 a fost lansat in octom­brie de LG impreuna cu Orange. Romanii sunt mari amatori de functii multimedia, dar si de terminale busi­ness, apreciaza acce­sul la noile teh­no­logii, dar si designul special. Con­­su­ma­- torii de pe piata locala cauta acce­sul in­tui­tiv la functii, cauta termi­nale mai usor de folosit si cu acces mai rapid la functiile sau serviciile dorite. De ase­me­nea, sunt atrasi de ecra­nele full-touch si aici am inregistrat crestere pe piata locala.
Care este situatia pe segmentul televizoarelor LCD si plasma?
Pentru LG Romania, televizoarele for­meaza unul dintre segmentele im­por­tante de business, unde am inre­gistrat rezultate bune, ca si in cazul telefoanelor mobile si al monitoarelor. Ne asteptam la cresteri pe trimestrul III din 2009, cota din august pe televizoare LCD a crescut la 25% comparativ cu 15% anul trecut in aceeasi perioada, iar pe plasma am devenit numarul 1, cu o cota de piata de 51,4%. In domeniul moni­toarelor, LG a inregistrat in primele sase luni o cota de 31,2%.
Se mentin previziunile privind cresterea cifrei de afaceri in 2009? Care sunt principalele zone de crestere? Intrati anul acesta pe alte segmente de business, lansati produsele de tip netbook in Romania?
Asa cum am spus la inceput, afa­ce­rile pe piata locala se concentreaza pe segmentul TV si telefoane mobile si aici ne-am atins targeturile pentru acest an. Telefoanele inteligente sporesc nive­lul de confort al consumatorului legat de mobilitate, dar de asemenea cresc astep­tarile acestuia privind accesul la date mobile si servicii web. LG va analiza opor­tunitatea de a lansa gama de pro­duse netbook in incercarea de a crea sinergii cu produsele sale mobile.
In privinta segmentelor noi, in 2009 LG si-a reorganizat diviziile de business, adaugand Business Solutions Company, care include solutiile di­splay comerciale, pentru reclame si outdoor. Oferim de asemenea o gama de monitoare care permite realizarea de spatii virtuale de lucru utilizand un singur computer (pana la 11 angajati pot lucra pe un com­puter). Cariera
Roh Pan Ock face parte din echipa LG Electronics din anul 1990, a fost in aceasta perioada in functii de conducere in cadrul companiei. Acesta a ocupat pozitii in departamentele de strategie globala si marketing regional ale LG Electronics intre 1995 si 2000 Roh a lucrat in Austria ca responsabil pentru activitatile de marketing ale LG Electronics pe piata austriaca, iar intre 2000 si 2008 a fost coordonatorul Departamentului de Marketing pe divizia de Media la sediul central LG Electronics a absolvit Facultatea de Relatii Internationale a Universitatii Hankook, cu specializarea Economie si Limba Franceza si a obtinut o diploma MBA in management global in cadrul Universitatii Thunderbird

Citeste articolul pe: Financiarul

Strategia de criza a noului presedinte LG Romania: televizoarele ieftine si promotiile la telefoane prin operatori

Producatorul a ajuns in top 3 la telefoane mobile in luna august
Compania LG Romania a reusit sa isi creasca cotele de piata pe segmentul telefoanelor mobile, televizoarelor si al monitoarelor, in contextul unor scaderi generale ale pietei, iar noul presedinte al companiei, Roh Pan Ock, este optimist in privinta atingerii targetului anuntat de crestere „doubledigit“ in 2009, bazandu-se pe aducerea de televizoare cu game variate de pret si oferte promotionale la telefoane in parteneriat cu operatorii.
Anul trecut, afacerile LG in Roma­nia au atins 152 de milioane de dolari, dar cresterea a fost sub targetul com­paniei cu 20%, din cauza incetinirii vanzarilor din trimestrul IV al lui 2008. Inceputul lui 2009 a fost dificil pentru toate com­paniile din IT&C si electro­nice, dar LG a reusit stabilizarea pozi­tiei in prima juma­tate a anului si si-a consolidat afacerile pe trimestrul al treilea din 2009. Studiile citate de Roh Pan Ock pozitioneaza LG in luna au­gust 2009 pe locul 3 la telefoane mobile, cu o cota de 9,3%, precum si pe locul 2 la vanzari de telefoane 3G pe piata locala. LG a reusit sa urce o pozitie in top, detronand cel mai probabil Sony Eric­sson. Liderul pietei este Nokia, care are in jur de 50% din piata, iar pe 2 se afla Samsung, cu 16%. In top 5 se afla si Motorola. La televizoare LCD cota a crescut de la 15% la 25% anul acesta, iar pe plasma este numarul 1, cu o cota de 51,4%. In prima jumatate a anului, LG a avut pe moni­toare o cota de 31,2%, spune managerul diviziei locale.
„Financiarul“: Cum a afectat criza economica actuala afacerile LG Romania in ultimele trimestre, cum a evoluat piata in 2009?
Roh Pan Ock: Este un an plin de pro­vocari, situatia economica a fost insta­bila atat in Europa, cat si in Romania, iar industria de electronice a fost afectata in intregime, fiind afectate obiceiurile de consum ale clientilor la achizitia de noi echipamente. Am preluat conducerea LG Romania asumandu-mi o responsa­bilitate mai mare decat intr-un climat economic normal, a trebuit sa cautam si sa aplicam cele mai bune solutii pentru a ne atinge obiectivele de business. Estimarea pentru cresterea cifrei de afaceri pentru 2008 nu a fost atinsa si a trebuit sa acceptam un ritm de crestere cu 20% mai mic decat anticipasem (calculat in USD), din cauza declinului din trimestrul IV 2008.
La inceputul lui 2009 am adoptat o strategie menita sa consolideze brandul pe piata locala, am imbunatatit porto­foliul de produse. Desi nu a inceput foarte promitator, am reusit sa ne sta­bilizam pozitia pe piata in prima juma­tate a anului, iar in trimestrul al treilea putem spune acum ca am consolidat pozitia LG pe principalele segmente de produse, precum televizoare LCD sau telefoane mobile. Noile modele au fost lansate cu succes, in special pe seg­mentele mediu si high-end. Care este strategia LG pentru a depasi perioada de criza si ce tendinte ati observat anul acesta pe piata locala?
Ne-am unit eforturile pentru a de­pasi aceasta perioada dificila si sunt mandru de echipa LG, ramanem o com­panie profitabila, in crestere, cu o strategie corecta. Principalul obiectiv a fost sa optimizam portofoliul de pro­duse, mai ales zona de echipamente scumpe high-end si sa oferim produse mai variate in toate segmentele. Televizoarele HD Ready si cele Full HD, pe tehnologie LCD, au ajuns la pre­turi de 1.500-2.500 de lei, fiind extrem de competitive, cererea pe acest segment este tot mai mare. Am adus, de aseme­nea, televizoare mai performante, pre­cum LED backlit, pentru consumatorii pasionati de tehnologie. Alt focus im­por­tant a fost pe cre­sterea cotei de piata si nu numai ca am atins acest obiectiv, dar am avut crestere pe o piata in sca­dere, atat pe televizoare, tele­foane mo­bile, dar si pe monitoare LCD. In cazul telefoanelor mobile, cererea a crescut pe segmentul smartphone, van­za­rile fiind mai mari decat anul anterior.
Cum se pozitioneaza LG pe piata telefoanelor mobile din Romania, ce anticipati pentru 2009?
Piata de telefoane mobile va fi in­fluentata in continuare de telefoanele inteligente, camerele foto de inalta rezo­lutie, ecranele tactile full-touch si de ase­menea vor ramane importante tele­foa­nele mid-range. Pe segmentul smart­- phone, utilizatorii doresc cel mai mult sa aiba acces la e-mail, browser de internet si aplicatii Office, acest trend accen­tuandu-se odata cu expansiunea 3G si introducerea serviciilor de date 4G.
Telefoanele mobile care au camere foto de 8 megapixeli si mai multi vor deveni dominante, in 2008 competitia a fost cu cele de 5 megapixeli, dar anul acesta atentia s-a mutat spre rezolutiile mai mari. Ecranele full-touch sunt din ce in ce mai cautate, iar in 2009 tele­foa­nele de acest tip au castigat noi functii multi­media. De asemenea, au fost lan­sate terminale full-touch mai acce­sibile, care ar putea creste popu­la­ritatea tehno­logiei. In prima jumatate a anului am avut rezultate foarte bune pe piata din Romania, mai ales datorita promotiilor impreuna cu operatorii. Ne asteptam la cresterea vanzarilor pe trimestrul III din 2009, in luna august a acestui an am urcat pe locul 3 pe tele­foane mobile, cu o cota de 9,3%, fiind de ase­menea numarul 2 pe segmentul tele­foanelor 3G, cu o cota de 22,5%. Cel mai bine vandute modele au fost LG Coo­kie, LG KU990i, LG Viewt­y, LG KS360. Primul telefon LG cu Windows Mobile 6.5, modelul GM750, va fi lansat impreuna cu Vodafone Ro­ma­nia. Mode­lul GW300 a fost lansat in octom­brie de LG impreuna cu Orange. Romanii sunt mari amatori de functii multimedia, dar si de terminale busi­ness, apreciaza acce­sul la noile teh­no­logii, dar si designul special. Con­­su­ma­- torii de pe piata locala cauta acce­sul in­tui­tiv la functii, cauta termi­nale mai usor de folosit si cu acces mai rapid la functiile sau serviciile dorite. De ase­me­nea, sunt atrasi de ecra­nele full-touch si aici am inregistrat crestere pe piata locala.
Care este situatia pe segmentul televizoarelor LCD si plasma?
Pentru LG Romania, televizoarele for­meaza unul dintre segmentele im­por­tante de business, unde am inre­gistrat rezultate bune, ca si in cazul telefoanelor mobile si al monitoarelor. Ne asteptam la cresteri pe trimestrul III din 2009, cota din august pe televizoare LCD a crescut la 25% comparativ cu 15% anul trecut in aceeasi perioada, iar pe plasma am devenit numarul 1, cu o cota de piata de 51,4%. In domeniul moni­toarelor, LG a inregistrat in primele sase luni o cota de 31,2%.
Se mentin previziunile privind cresterea cifrei de afaceri in 2009? Care sunt principalele zone de crestere? Intrati anul acesta pe alte segmente de business, lansati produsele de tip netbook in Romania?
Asa cum am spus la inceput, afa­ce­rile pe piata locala se concentreaza pe segmentul TV si telefoane mobile si aici ne-am atins targeturile pentru acest an. Telefoanele inteligente sporesc nive­lul de confort al consumatorului legat de mobilitate, dar de asemenea cresc astep­tarile acestuia privind accesul la date mobile si servicii web. LG va analiza opor­tunitatea de a lansa gama de pro­duse netbook in incercarea de a crea sinergii cu produsele sale mobile.
In privinta segmentelor noi, in 2009 LG si-a reorganizat diviziile de business, adaugand Business Solutions Company, care include solutiile di­splay comerciale, pentru reclame si outdoor. Oferim de asemenea o gama de monitoare care permite realizarea de spatii virtuale de lucru utilizand un singur computer (pana la 11 angajati pot lucra pe un com­puter). Cariera
Roh Pan Ock face parte din echipa LG Electronics din anul 1990, a fost in aceasta perioada in functii de conducere in cadrul companiei. Acesta a ocupat pozitii in departamentele de strategie globala si marketing regional ale LG Electronics intre 1995 si 2000 Roh a lucrat in Austria ca responsabil pentru activitatile de marketing ale LG Electronics pe piata austriaca, iar intre 2000 si 2008 a fost coordonatorul Departamentului de Marketing pe divizia de Media la sediul central LG Electronics a absolvit Facultatea de Relatii Internationale a Universitatii Hankook, cu specializarea Economie si Limba Franceza si a obtinut o diploma MBA in management global in cadrul Universitatii Thunderbird

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 607 ori.

Publica un raspuns