Romania este una dintre cele mai active tari europene in ceea ce priveste folosirea motoarelor de cautare pe Internet, 96% dintre internautii autohtoni folosindu-le, dar este una dintre tarile cu cei mai putini utilizatori de Internet Banking (19%), conform unui studiu al IAB Europe, asociatie a industriei de publicitate online.
Studiul Marketers & Consumers, Digital & Connected (MCDC) a fost derulat de IAB Europe pe un esantion de 32.000 de personane din 16 tari europene, printre care si un esantion dedicat pentru Romania. Acesta a avut ca scop studierea comportamentului utilizatorilor online si a atitudinii acestora fata de Internet. Studiul a fost creat pentru a ajuta marketerii sa inteleaga in detaliu folosirea internetului si a oportunitatilor pe care le ofera de catre utilizatorii de internet europeni.
In timp ce rata penetrarii Internetului variaza in intervale largi in Europa, de la 85% in Olanda la 32% in Romania, timpul petrecut online si frecventa utilizarii variaza foarte putin de la tara la tara. Cei mai multi utilizatori de Internet sunt online 6 sau 7 zile pe saptamana (71%), iar 76% dintre utilizatori sunt online mai mult de o ora in aceste zile.
77% acceseaza internetul in fiecare zi iar cei din Europa de Nord sunt online mai frecvent. Insa cei din Europa de Est sunt online mai mult, in medie, per sesiune: 33% petrec 3 ore sau mai mult pe fiecare sesiune online.
Europa de Est este sigura regiune unde respondentii sunt mai degraba dispusi sa cumpere un produs de la un alt utilizator de Internet decat de pe un site de e-commerce
Aproape tot accesul la Internet in Europa se face prin utilizarea unei conexiuni de tip broadband. Conexiunile wireless sunt populare acasa, dar cu variatii semnificative – in nordul Europei, Norvegia are 63% penetrare a wireless-ului in gospodarii, Spania are 59% pentru Europa de Sud, iar in Ungaria doar 19% din gospodarii sunt conectate la Internet fara cablu.
Entertainment. Rezultatele arata ca apetitul pentru divertismentul online este urias in Europa de Est. 49% dintre cei intervievati in Ungaria, Polonia si Romania se uita la TV sau la continut video online, 44% asculta radioul in timp real pe internet, 31% descarca muzica si 27% se joaca sau pariaza online.
Social Networking. 52% dintre toti utilizatorii de Internet participanti la studiu au un profil actualizat sau au vizualizat cel putin un profil pe o retea sociala in ultima luna. In ceea ce priveste distractia pe Internet utilizatorii din Europa de Est conduc detasat: 59% au vizualizat sau si-au updatat profilul in ultima luna. Ungaria are cea mai ridicata rata de implicare cu 65%, urmata de Romania cu 61% si Polonia cu 56%
Cumparaturi si cercetare online. Comertul electronic este o parte semnificativa a Internetului in Europa de Vest si de Nord. 57% dintre toti utilizatorii de Internet au cumparat un produs sau serviciu online in ultimele 12 luni si aproape trei sferturi (74%) spun ca ei cauta informatii pe Internet despre produse si servicii cel putin o data pe saptamana.
Interesant este faptul ca Europa de Est este sigura regiune unde respondentii sunt mai degraba dispusi sa cumpere un produs de la un alt utilizator de Internet decat de pe un site de e-commerce, subliniaza studiul.
Alte informatii din studiul MCDC
– 93% din cei intervievati utilizeaza un motor de cautare cel putin o data pe saptamana. Romania conduce plutonul alaturi de Belgia, cu o pondere de 96%.
– 89% utilizeaza emailul cel putin o data pe saptamana
– 79% viziteaza o resursa de stiri online cel putin o data pe saptamana
– 45% utilizeaza un planificator de calatorii online
– 43% utilizeaza chatul si un program de instant messaging
– 21% joaca jocuri si pariaza.

Citeste articolul pe: Daily Business

Studiu IAB Europe: Romania, codasa in Europa la folosirea Internet banking-ului

Romania este una dintre cele mai active tari europene in ceea ce priveste folosirea motoarelor de cautare pe Internet, 96% dintre internautii autohtoni folosindu-le, dar este una dintre tarile cu cei mai putini utilizatori de Internet Banking (19%), conform unui studiu al IAB Europe, asociatie a industriei de publicitate online.
Studiul Marketers & Consumers, Digital & Connected (MCDC) a fost derulat de IAB Europe pe un esantion de 32.000 de personane din 16 tari europene, printre care si un esantion dedicat pentru Romania. Acesta a avut ca scop studierea comportamentului utilizatorilor online si a atitudinii acestora fata de Internet. Studiul a fost creat pentru a ajuta marketerii sa inteleaga in detaliu folosirea internetului si a oportunitatilor pe care le ofera de catre utilizatorii de internet europeni.
In timp ce rata penetrarii Internetului variaza in intervale largi in Europa, de la 85% in Olanda la 32% in Romania, timpul petrecut online si frecventa utilizarii variaza foarte putin de la tara la tara. Cei mai multi utilizatori de Internet sunt online 6 sau 7 zile pe saptamana (71%), iar 76% dintre utilizatori sunt online mai mult de o ora in aceste zile.
77% acceseaza internetul in fiecare zi iar cei din Europa de Nord sunt online mai frecvent. Insa cei din Europa de Est sunt online mai mult, in medie, per sesiune: 33% petrec 3 ore sau mai mult pe fiecare sesiune online.
Europa de Est este sigura regiune unde respondentii sunt mai degraba dispusi sa cumpere un produs de la un alt utilizator de Internet decat de pe un site de e-commerce
Aproape tot accesul la Internet in Europa se face prin utilizarea unei conexiuni de tip broadband. Conexiunile wireless sunt populare acasa, dar cu variatii semnificative – in nordul Europei, Norvegia are 63% penetrare a wireless-ului in gospodarii, Spania are 59% pentru Europa de Sud, iar in Ungaria doar 19% din gospodarii sunt conectate la Internet fara cablu.
Entertainment. Rezultatele arata ca apetitul pentru divertismentul online este urias in Europa de Est. 49% dintre cei intervievati in Ungaria, Polonia si Romania se uita la TV sau la continut video online, 44% asculta radioul in timp real pe internet, 31% descarca muzica si 27% se joaca sau pariaza online.
Social Networking. 52% dintre toti utilizatorii de Internet participanti la studiu au un profil actualizat sau au vizualizat cel putin un profil pe o retea sociala in ultima luna. In ceea ce priveste distractia pe Internet utilizatorii din Europa de Est conduc detasat: 59% au vizualizat sau si-au updatat profilul in ultima luna. Ungaria are cea mai ridicata rata de implicare cu 65%, urmata de Romania cu 61% si Polonia cu 56%
Cumparaturi si cercetare online. Comertul electronic este o parte semnificativa a Internetului in Europa de Vest si de Nord. 57% dintre toti utilizatorii de Internet au cumparat un produs sau serviciu online in ultimele 12 luni si aproape trei sferturi (74%) spun ca ei cauta informatii pe Internet despre produse si servicii cel putin o data pe saptamana.
Interesant este faptul ca Europa de Est este sigura regiune unde respondentii sunt mai degraba dispusi sa cumpere un produs de la un alt utilizator de Internet decat de pe un site de e-commerce, subliniaza studiul.
Alte informatii din studiul MCDC
– 93% din cei intervievati utilizeaza un motor de cautare cel putin o data pe saptamana. Romania conduce plutonul alaturi de Belgia, cu o pondere de 96%.
– 89% utilizeaza emailul cel putin o data pe saptamana
– 79% viziteaza o resursa de stiri online cel putin o data pe saptamana
– 45% utilizeaza un planificator de calatorii online
– 43% utilizeaza chatul si un program de instant messaging
– 21% joaca jocuri si pariaza.

Citeste articolul pe: Daily Business

Postat de pe data de 28 feb., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 539 ori.

Publica un raspuns