Campania dusa de compania america impotriva Flash a devenit si mai explicita – compania numita „iPad-ready websites” care nominalizeaza domenii online ce „suporta cele mai recente standarde web”, inclusiv HTML5, CSS3 si JavaScript, excluzand formatul Flash.
In mod clar, Apple considera ca Flash este un standard depasit, scrie InformationWeek. Apple nu a inclus pe iPhone, si nici pe iPod Touch sau noua tableta iPod suport pentru Flash. In schimb, oficialii companiei americane incurajeaza producatorii de software sa foloseasca alte instrumente, in special HTML5 pentru video.
In lista de site-uri „iPad Ready” se numara The New York Times, CNN, Reuters, site-ul Casei Albe si altele. Totodata Apple incurajeaza orice alt site care nu are inclus Flash si foloseste alt standard, compatibil cu gadgeturile companiei, sa se inscrie in lista.
Cu toate aceastea, voci din piata insista asupra faptului ca HTML5 nu este, tehnic vorbind, un format universal precum este Flash si ca Apple greseste in incercarea de a forta iesirea de pe piata a Flash. „Fara sa fiu prea critic cu Apple, intrucat orice companie care promoveaza standardele deschise este de laudat, as dori sa spun ca cei de la Apple sunt mai concentrati pe distrugerea Flash decat pe promovarea unei valori general valabile si echitabile pentru toti jucatorii din piata”, este de parere Michael Calore, editor la Webmonkey, detinut de Wired.com.

Citeste articolul pe: Daily Business

Apple lanseaza un site unde sunt enumerate domeniile web ce nu contin Flash, format nesuportat de gadgeturile companiei

Campania dusa de compania america impotriva Flash a devenit si mai explicita – compania numita „iPad-ready websites” care nominalizeaza domenii online ce „suporta cele mai recente standarde web”, inclusiv HTML5, CSS3 si JavaScript, excluzand formatul Flash.
In mod clar, Apple considera ca Flash este un standard depasit, scrie InformationWeek. Apple nu a inclus pe iPhone, si nici pe iPod Touch sau noua tableta iPod suport pentru Flash. In schimb, oficialii companiei americane incurajeaza producatorii de software sa foloseasca alte instrumente, in special HTML5 pentru video.
In lista de site-uri „iPad Ready” se numara The New York Times, CNN, Reuters, site-ul Casei Albe si altele. Totodata Apple incurajeaza orice alt site care nu are inclus Flash si foloseste alt standard, compatibil cu gadgeturile companiei, sa se inscrie in lista.
Cu toate aceastea, voci din piata insista asupra faptului ca HTML5 nu este, tehnic vorbind, un format universal precum este Flash si ca Apple greseste in incercarea de a forta iesirea de pe piata a Flash. „Fara sa fiu prea critic cu Apple, intrucat orice companie care promoveaza standardele deschise este de laudat, as dori sa spun ca cei de la Apple sunt mai concentrati pe distrugerea Flash decat pe promovarea unei valori general valabile si echitabile pentru toti jucatorii din piata”, este de parere Michael Calore, editor la Webmonkey, detinut de Wired.com.

Citeste articolul pe: Daily Business

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 527 ori.

Publica un raspuns