Cisco a publicat rezultatele unui studiu global efectuat de o terta parte, studiu care analizeaza modul in care organizatiile utilizeaza uneltele oferite de retelele sociale destinate consumatorilor pentru colaborari externe, dezvaluind necesitatea unei implicari IT mai puternice si a unei administrari mai bune. Cercetarea este prima dintr-o serie compusa din doua parti, pe care Cisco a comandat-o pentru a explora impactul retelelor sociale si al aplicatiilor de colaborare in companii.
Studiul nou se bazeaza pe interviuri pe larg sustinute cu 105 participanti reprezentand 97 de organizatii din 20 de tari din toata lumea. Efectuata intre aprilie si septembrie 2009, cercetarea a fost realizata de facultati de economie de varf din Statele Unite si Europa: IESE Business School din Spania, E. Philip Saunders College of Business de la Rochester Institute of Technology din SUA si Henley Business School din Marea Britanie.
Utilizarea instrumentelor oferite de retelele sociale destinate consumatorilor, cum ar fi Facebook si Twitter, ca platforme de colaborare, conecteaza organizatiile cu lumea din exterior in mii de moduri. Aceste instrumente unesc tehnologia si afacerile prin experiente inovatoare, conecteaza oamenii si informatiile, stabilesc noi cai potentiale catre pietele de desfacere si imbunatatesc cunostintele consumatorului si nivelul de cunoastere a companiei.
Rezultatele studiului indica faptul ca mediul de afaceri se afla in primele etape ale adoptarii acestor instrumente si este pe calea identificarii provocarilor esentiale, cum ar fi necesitatea in crestere pentru administrare si implicare din partea departamentelor IT, care pot avea un impact asupra integrarii si adoptarii acestor platforme si tehnologii noi.
Dintre organizatiile intervievate, 75 la suta au aratat ca utilizeaza, in primul rand, instrumentele mediilor de retele sociale destinate consumatorilor, in timp ce aproximativ 50 la suta din acelasi grup au identificat si utilizarea extensiva a microblogurilor.
Instrumentele de retele sociale se raspandesc in zone importante ale lantului valoric, incluzand marketingul si comunicatiile, relatiile interumane si departamentele de relatii cu clientii. In cadrul marketingului si al comunicatiilor, aceste instrumente au devenit deja o parte integranta a initiativelor organizatiilor, deoarece personalul acestor departamente le-a inteles rolul si a trecut de la „transmisie” la comunicatii de tip „conversatie” sau la o interactiune mai complexa.
Intreprinderile mici si mijlocii utilizeaza activ canalele retelelor sociale pentru a castiga clienti, dar ramane o oportunitate de dezvoltare si pentru companiile mai mari.
In general, respondentii au recunoscut ca instrumentele de colaborare si retelele sociale destinate consumatorilor isi vor continua dezvoltarea, devenind tot mai complexe, si ca aceste instrumente vor continua sa influenteze modul in care se desfasoara activitatea unei companii. Pentru organizatii, important va fi modul in care vor adopta si integra aceste instrumente in mediul IT al companiei.
In privinta adoptarii, implementarii si gestionarii retelelor sociale in companii, vor trebui rezolvate urmatoarele aspecte: cand, cum si ce initiative se vor introduce (sau nu se vor introduce); cum vor fi gestionate tehnologiile care permit acest lucru; si cum se va gestiona modul in care angajatii utilizeaza aceste tehnologii.

Citeste articolul pe: Agora News

Cisco publica un studiu privind utilizarea retelelor sociale in companii

Cisco a publicat rezultatele unui studiu global efectuat de o terta parte, studiu care analizeaza modul in care organizatiile utilizeaza uneltele oferite de retelele sociale destinate consumatorilor pentru colaborari externe, dezvaluind necesitatea unei implicari IT mai puternice si a unei administrari mai bune. Cercetarea este prima dintr-o serie compusa din doua parti, pe care Cisco a comandat-o pentru a explora impactul retelelor sociale si al aplicatiilor de colaborare in companii.
Studiul nou se bazeaza pe interviuri pe larg sustinute cu 105 participanti reprezentand 97 de organizatii din 20 de tari din toata lumea. Efectuata intre aprilie si septembrie 2009, cercetarea a fost realizata de facultati de economie de varf din Statele Unite si Europa: IESE Business School din Spania, E. Philip Saunders College of Business de la Rochester Institute of Technology din SUA si Henley Business School din Marea Britanie.
Utilizarea instrumentelor oferite de retelele sociale destinate consumatorilor, cum ar fi Facebook si Twitter, ca platforme de colaborare, conecteaza organizatiile cu lumea din exterior in mii de moduri. Aceste instrumente unesc tehnologia si afacerile prin experiente inovatoare, conecteaza oamenii si informatiile, stabilesc noi cai potentiale catre pietele de desfacere si imbunatatesc cunostintele consumatorului si nivelul de cunoastere a companiei.
Rezultatele studiului indica faptul ca mediul de afaceri se afla in primele etape ale adoptarii acestor instrumente si este pe calea identificarii provocarilor esentiale, cum ar fi necesitatea in crestere pentru administrare si implicare din partea departamentelor IT, care pot avea un impact asupra integrarii si adoptarii acestor platforme si tehnologii noi.
Dintre organizatiile intervievate, 75 la suta au aratat ca utilizeaza, in primul rand, instrumentele mediilor de retele sociale destinate consumatorilor, in timp ce aproximativ 50 la suta din acelasi grup au identificat si utilizarea extensiva a microblogurilor.
Instrumentele de retele sociale se raspandesc in zone importante ale lantului valoric, incluzand marketingul si comunicatiile, relatiile interumane si departamentele de relatii cu clientii. In cadrul marketingului si al comunicatiilor, aceste instrumente au devenit deja o parte integranta a initiativelor organizatiilor, deoarece personalul acestor departamente le-a inteles rolul si a trecut de la „transmisie” la comunicatii de tip „conversatie” sau la o interactiune mai complexa.
Intreprinderile mici si mijlocii utilizeaza activ canalele retelelor sociale pentru a castiga clienti, dar ramane o oportunitate de dezvoltare si pentru companiile mai mari.
In general, respondentii au recunoscut ca instrumentele de colaborare si retelele sociale destinate consumatorilor isi vor continua dezvoltarea, devenind tot mai complexe, si ca aceste instrumente vor continua sa influenteze modul in care se desfasoara activitatea unei companii. Pentru organizatii, important va fi modul in care vor adopta si integra aceste instrumente in mediul IT al companiei.
In privinta adoptarii, implementarii si gestionarii retelelor sociale in companii, vor trebui rezolvate urmatoarele aspecte: cand, cum si ce initiative se vor introduce (sau nu se vor introduce); cum vor fi gestionate tehnologiile care permit acest lucru; si cum se va gestiona modul in care angajatii utilizeaza aceste tehnologii.

Citeste articolul pe: Agora News

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 511 ori.

Publica un raspuns