Producatorul se uita spre smartphone-uri pentru cresterea veniturilor
Producatorul american de PC-uri si, de anul trecut, si de smart­phone-uri a anuntat ca vrea sa se extinda in directia produselor mobile inteligente, o zona de activitate din care compania asteapta crestere, dupa ce a pierdut suprematia pe piata PC-urilor, iar acum pare amenintat si pe pozitia a doua de Acer, dupa mai multe trimestre de alternanta.
Dell, liderul pietei PC-urilor pana in 2007, scos anul trecut si de pe pozitia a doua a topului producatorilor de coreenii de la Acer, a anuntat recent un parteneriat cu al treilea cel mai mare operator de telefonie mobila din lume dupa numarul de clienti, Telefonica, pentru dezvoltarea de „produse mobile inteligente”, potrivit declaratiilor purtatorului de cuvant al produ­cato­rului american citat de publicatia americana „Computer World“. Extinderea liniilor de business se va face in America Latina, acolo unde Telefonica are o pozitie puternica, dar si in Europa, iar gama de produse mobile inteligente se refera la smartphone-uri, tablet PC-uri – o categorie de produs revenita in atentia publicului anul acesta, gratie lansarii iPad-ului de la Apple si netbookuri, o alta categorie de produse nu foarte veche pe piata, dar care a reusit sa tina industria pe linia de plutire in vreme de criza. Pana acum, productia Dell in domeniul dispozitivelor smart se rezuma la doua modele de smartphone-uri, netbookuri si un asteptat concurent pentru iPad.
Telefoanele sunt Mini 3i, cu sistem de operare Android de la Google, lansat in noiembrie anul trecut in China, in oferta operatorului China Mobile, dar si Aero, un dispozitiv ce va fi curand disponibil in SUA, tot in oferta unui operator – AT&T. Cat priveste tablet PC-ul, Dell dezvolta Mini 5, dispozitiv cu touchscreen de 5 inchi.
Win-win pentru parteneri
Acordul cu Telefonica reprezinta un castig major pentru Dell, opineaza Will Stofega, director de program la IDC. „Este un jucator international cu pozitie buna in America Latina”, a declarat reprezentantul companiei de cercetare a pietei. Telefonica mai este prezent si in Republica Ceha, Marea Britanie, acolo unde a facut recent fuziunea cu Orange, si in tara de provenienta, Spania, unde detine pozitia secunda pe piata. In tarile de pe continentul sud-american este lider pe aproape toate pietele unde este prezent. Pe de alta parte, si Dell re­prezinta o oportunitate pentru Tele­fonica.
Apple, Google si Nokia au dispozitive mobile si servicii in porto­foliu, dar nu se compara la capitolul oferta de netbookuri cu Dell. In plus, netbookurile sunt o piata in plina expan­siune datorita ofertelor lansate impreuna cu operatorii. Nu in ultimul rand, Dell are liniile de productie si distributie de masa pentru PC-uri ce pot fi folosite si pentru telefoane si alte dispozitive mobile. Potrivit analistilor, smartphone-urile su­nt doar o parte a strategiei de mobilitate a produ­catoru­lui, insa parteneriatul cu compania spaniola ar putea ajuta la cresterea livrarilor de smartphone-uri si netb­oo­kuri. In plus, combinarea cu oferta de date creste oportunitatile de castig si pentru operator. Telefonica nu este primul partener al Dell. Producatorul a implementat deja modelul acesta de business. Cu Vodafone in Europa, Australia si Noua Zeelanda, dar si cu alti operatori in Asia si America de Sud.
Succesul nu este garantat
Carcotasi din randul analistilor sustin ca ceea ce ar putea incurca planurile Dell este intrarea tarzie pe acest segment, o piata in care jocurile par a fi deja facute intre Apple, Nokia, Research in Motion, Samsung si LG si pe care o aglo­mereaza si mai mult Microsoft si Google, tot niste nou intrati. Nu in ultimul rand, si temutul competitor al Dell pe segmentul PC-uri – Acer – merge pe aceeasi strategie, a combinarii hardului cu serviciile.

Citeste articolul pe: Financiarul

Dell se extinde in zona mobilitatii prin parteneriate cu operatorii

Producatorul se uita spre smartphone-uri pentru cresterea veniturilor
Producatorul american de PC-uri si, de anul trecut, si de smart­phone-uri a anuntat ca vrea sa se extinda in directia produselor mobile inteligente, o zona de activitate din care compania asteapta crestere, dupa ce a pierdut suprematia pe piata PC-urilor, iar acum pare amenintat si pe pozitia a doua de Acer, dupa mai multe trimestre de alternanta.
Dell, liderul pietei PC-urilor pana in 2007, scos anul trecut si de pe pozitia a doua a topului producatorilor de coreenii de la Acer, a anuntat recent un parteneriat cu al treilea cel mai mare operator de telefonie mobila din lume dupa numarul de clienti, Telefonica, pentru dezvoltarea de „produse mobile inteligente”, potrivit declaratiilor purtatorului de cuvant al produ­cato­rului american citat de publicatia americana „Computer World“. Extinderea liniilor de business se va face in America Latina, acolo unde Telefonica are o pozitie puternica, dar si in Europa, iar gama de produse mobile inteligente se refera la smartphone-uri, tablet PC-uri – o categorie de produs revenita in atentia publicului anul acesta, gratie lansarii iPad-ului de la Apple si netbookuri, o alta categorie de produse nu foarte veche pe piata, dar care a reusit sa tina industria pe linia de plutire in vreme de criza. Pana acum, productia Dell in domeniul dispozitivelor smart se rezuma la doua modele de smartphone-uri, netbookuri si un asteptat concurent pentru iPad.
Telefoanele sunt Mini 3i, cu sistem de operare Android de la Google, lansat in noiembrie anul trecut in China, in oferta operatorului China Mobile, dar si Aero, un dispozitiv ce va fi curand disponibil in SUA, tot in oferta unui operator – AT&T. Cat priveste tablet PC-ul, Dell dezvolta Mini 5, dispozitiv cu touchscreen de 5 inchi.
Win-win pentru parteneri
Acordul cu Telefonica reprezinta un castig major pentru Dell, opineaza Will Stofega, director de program la IDC. „Este un jucator international cu pozitie buna in America Latina”, a declarat reprezentantul companiei de cercetare a pietei. Telefonica mai este prezent si in Republica Ceha, Marea Britanie, acolo unde a facut recent fuziunea cu Orange, si in tara de provenienta, Spania, unde detine pozitia secunda pe piata. In tarile de pe continentul sud-american este lider pe aproape toate pietele unde este prezent. Pe de alta parte, si Dell re­prezinta o oportunitate pentru Tele­fonica.
Apple, Google si Nokia au dispozitive mobile si servicii in porto­foliu, dar nu se compara la capitolul oferta de netbookuri cu Dell. In plus, netbookurile sunt o piata in plina expan­siune datorita ofertelor lansate impreuna cu operatorii. Nu in ultimul rand, Dell are liniile de productie si distributie de masa pentru PC-uri ce pot fi folosite si pentru telefoane si alte dispozitive mobile. Potrivit analistilor, smartphone-urile su­nt doar o parte a strategiei de mobilitate a produ­catoru­lui, insa parteneriatul cu compania spaniola ar putea ajuta la cresterea livrarilor de smartphone-uri si netb­oo­kuri. In plus, combinarea cu oferta de date creste oportunitatile de castig si pentru operator. Telefonica nu este primul partener al Dell. Producatorul a implementat deja modelul acesta de business. Cu Vodafone in Europa, Australia si Noua Zeelanda, dar si cu alti operatori in Asia si America de Sud.
Succesul nu este garantat
Carcotasi din randul analistilor sustin ca ceea ce ar putea incurca planurile Dell este intrarea tarzie pe acest segment, o piata in care jocurile par a fi deja facute intre Apple, Nokia, Research in Motion, Samsung si LG si pe care o aglo­mereaza si mai mult Microsoft si Google, tot niste nou intrati. Nu in ultimul rand, si temutul competitor al Dell pe segmentul PC-uri – Acer – merge pe aceeasi strategie, a combinarii hardului cu serviciile.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 106 ori.

Publica un raspuns