GfK estimeaza ca imaginile 3D vor influenta pozitiv vanzarile de IT
La finalul unei saptamani de­di­cate prezentarilor de tele­vi­zoa­re si playere care permit uti­­­liza­torilor sa vizualizeze ima­gini tridimensionale, compania de analiza a pietei GfK estimeaza ca noile tehnologii vor avea o influenta pozitiva asupra pietei de electroIT. Totusi, desi momentul lansarii este considerat „oportun”, n-ar trebui sa avem sperante prea mari in noua tehnologie pentru anul acesta.
La finalul unei saptamani de­di­cate prezentarilor de tele­vi­zoa­re si playere care permit uti­­­liza­torilor sa vizualizeze ima­gini tridimensionale, compania de analiza a pietei GfK estimeaza ca noile tehnologii vor avea o influenta pozitiva asupra pietei de electroIT. Totusi, desi momentul lansarii este considerat „oportun”, n-ar trebui sa avem sperante prea mari in noua tehnologie pentru anul acesta.
„Tehnologia 3D exista deja de cateva zeci de ani (la nivel experimental, exista probabil de mai bine de o jumatate de secol), asa ca nu cred ca putem astepta neaparat in 2010 un punct de cotitura in care aceasta tehnologie sa schimbe radical aspectul pietei de electronice si IT, locale sau mondiale“, considera Marius Ghenea, antreprenor cu afaceri in retailul online de produse IT&C. Acesta precizeaza ca avan­sul tehnologic are efecte pozitive de obicei asupra pietei de IT chiar si in pe­rioade de criza economica.
„Totusi, sa asteptam prea mult de la 3D anul acesta ar fi o eroare“, spune Ghenea. Taiju Ishi­kawa, Branch Manager Sony pentru Ro­ma­nia, companie care a prezentat vineri noul model de televizor cu tehnologie 3D Bravia HX800 ce va fi disponibil din vara pe piata, spune ca ramane totusi la latitudinea clientului daca achizitioneaza sau nu noua tehnologie si, in plus, se va pune mai mult accent pe designul unui produs. Cristian Moanta, director de mar­keting si achizitii al retailerului Altex, com­pania care a introdus pe piata tele­vizoarele LG cu tehnologie 3D, a precizat ca momentul lansarii acestei tehnologii este potrivit, mai ales ca se asteapta ca evenimentele sportive de la vara sa impulsioneze vanzarile de televizoare.
Raul Filip, AV Division Manager in cadrul Samsung Electronics Romania, companie care a adus de saptamana tre­cuta televizoare care convertesc imaginile 2D in imagini 3D cu ajutorul unui pro­cesor special, afirma ca noua tehnologie are deja impact in randul consumatorilor. „Cu siguranta, noua tehnologie a avut un impact foarte mare in randul consu­ma­torilor, existand deja numeroase comenzi“, explica Filip.
„Ambele elemente vitale ale acestui ecosistem sunt in acest moment problematice pentru televizoarele 3D, pe de o parte nu exista emisiuni sau pro­gra­me 3D si, pe de alta parte, nici retelele de cablu sau celelalte metode de difuzare nu sunt pregatite sa transmita 3D. Cred ca sal­tul real se va face peste un numar de ani (5-10 ani de acum inainte), pentru ca sa nu uitam cati ani a durat ca HD-ul sa se impuna (si inca nu s-a impus cu adevarat), in pofida eforturilor producatorilor, dar chiar si ale guvernantilor“, mai explica an­tre­prenorul Marius Ghenea. 10% dintre gospodariile romanesti au plasma sau LCD Pe de alta parte, potrivit unui raport al companiei de analiza GfK, despre com­por­tamentul de consum in Romania, 64% dintre participantii la studiu spun ca vor sa achizitioneze mai degraba tehnologii de care au nevoie decat pentru diver­tisment. De asemenea, potrivit studiului, 40% dintre repondenti spun ca felul in care arata un produs este un criteriu foarte important in decizia de achizitie.
In Romania, rata de penetrare a televizoa­relor cu ecran LCD sau plasma este de 10 la o suta de gospodarii, potrivit studiilor GfK, ceea ce inseamna ca acestea se gasesc in aproximativ 730.000 de case. In plus, in conditiile in care consumatorii isi reduc bugetele de achizitii de tehnologie, televi­zoarele cu tub catodic au reprezentat 47% din vanzarile de TV in ianuarie si 44% din cele din februarie, in timp ce LCD-urile au reprezentat 50% din vanzari in ianuarie si 53% din volumele comercializate in fe­brua­­rie. Televizoarele cu plasma, cu pre­turi mai ridicate, au reprezentat 3% din vanzarile pe primele doua luni, potrivit datelor GfK.
Campionatul Mondial de Fotbal si Roland Garros in 3D
Sony a anuntat recent ca va asigura filmarile in format tridimensional pentru Campionatul Mondial de Fotbal ce va avea loc vara aceasta in Africa, iar in prezent poarta negocieri pentru transmiterea si pe piata locala a acestor filmari. Panasonic, care a prezentat pe 13 aprilie noua gama de televizoare 3D, a anuntat ca va trans­mite in cateva spatii publice din Romania turneul de tenis de la Roland Garros in format 3D.

Citeste articolul pe: Financiarul

Expertii IT: momentul lansarii televizoarelor 3D e oportun, dar nu va schimba radical piata in 2010

GfK estimeaza ca imaginile 3D vor influenta pozitiv vanzarile de IT
La finalul unei saptamani de­di­cate prezentarilor de tele­vi­zoa­re si playere care permit uti­­­liza­torilor sa vizualizeze ima­gini tridimensionale, compania de analiza a pietei GfK estimeaza ca noile tehnologii vor avea o influenta pozitiva asupra pietei de electroIT. Totusi, desi momentul lansarii este considerat „oportun”, n-ar trebui sa avem sperante prea mari in noua tehnologie pentru anul acesta.
La finalul unei saptamani de­di­cate prezentarilor de tele­vi­zoa­re si playere care permit uti­­­liza­torilor sa vizualizeze ima­gini tridimensionale, compania de analiza a pietei GfK estimeaza ca noile tehnologii vor avea o influenta pozitiva asupra pietei de electroIT. Totusi, desi momentul lansarii este considerat „oportun”, n-ar trebui sa avem sperante prea mari in noua tehnologie pentru anul acesta.
„Tehnologia 3D exista deja de cateva zeci de ani (la nivel experimental, exista probabil de mai bine de o jumatate de secol), asa ca nu cred ca putem astepta neaparat in 2010 un punct de cotitura in care aceasta tehnologie sa schimbe radical aspectul pietei de electronice si IT, locale sau mondiale“, considera Marius Ghenea, antreprenor cu afaceri in retailul online de produse IT&C. Acesta precizeaza ca avan­sul tehnologic are efecte pozitive de obicei asupra pietei de IT chiar si in pe­rioade de criza economica.
„Totusi, sa asteptam prea mult de la 3D anul acesta ar fi o eroare“, spune Ghenea. Taiju Ishi­kawa, Branch Manager Sony pentru Ro­ma­nia, companie care a prezentat vineri noul model de televizor cu tehnologie 3D Bravia HX800 ce va fi disponibil din vara pe piata, spune ca ramane totusi la latitudinea clientului daca achizitioneaza sau nu noua tehnologie si, in plus, se va pune mai mult accent pe designul unui produs. Cristian Moanta, director de mar­keting si achizitii al retailerului Altex, com­pania care a introdus pe piata tele­vizoarele LG cu tehnologie 3D, a precizat ca momentul lansarii acestei tehnologii este potrivit, mai ales ca se asteapta ca evenimentele sportive de la vara sa impulsioneze vanzarile de televizoare.
Raul Filip, AV Division Manager in cadrul Samsung Electronics Romania, companie care a adus de saptamana tre­cuta televizoare care convertesc imaginile 2D in imagini 3D cu ajutorul unui pro­cesor special, afirma ca noua tehnologie are deja impact in randul consumatorilor. „Cu siguranta, noua tehnologie a avut un impact foarte mare in randul consu­ma­torilor, existand deja numeroase comenzi“, explica Filip.
„Ambele elemente vitale ale acestui ecosistem sunt in acest moment problematice pentru televizoarele 3D, pe de o parte nu exista emisiuni sau pro­gra­me 3D si, pe de alta parte, nici retelele de cablu sau celelalte metode de difuzare nu sunt pregatite sa transmita 3D. Cred ca sal­tul real se va face peste un numar de ani (5-10 ani de acum inainte), pentru ca sa nu uitam cati ani a durat ca HD-ul sa se impuna (si inca nu s-a impus cu adevarat), in pofida eforturilor producatorilor, dar chiar si ale guvernantilor“, mai explica an­tre­prenorul Marius Ghenea. 10% dintre gospodariile romanesti au plasma sau LCD Pe de alta parte, potrivit unui raport al companiei de analiza GfK, despre com­por­tamentul de consum in Romania, 64% dintre participantii la studiu spun ca vor sa achizitioneze mai degraba tehnologii de care au nevoie decat pentru diver­tisment. De asemenea, potrivit studiului, 40% dintre repondenti spun ca felul in care arata un produs este un criteriu foarte important in decizia de achizitie.
In Romania, rata de penetrare a televizoa­relor cu ecran LCD sau plasma este de 10 la o suta de gospodarii, potrivit studiilor GfK, ceea ce inseamna ca acestea se gasesc in aproximativ 730.000 de case. In plus, in conditiile in care consumatorii isi reduc bugetele de achizitii de tehnologie, televi­zoarele cu tub catodic au reprezentat 47% din vanzarile de TV in ianuarie si 44% din cele din februarie, in timp ce LCD-urile au reprezentat 50% din vanzari in ianuarie si 53% din volumele comercializate in fe­brua­­rie. Televizoarele cu plasma, cu pre­turi mai ridicate, au reprezentat 3% din vanzarile pe primele doua luni, potrivit datelor GfK.
Campionatul Mondial de Fotbal si Roland Garros in 3D
Sony a anuntat recent ca va asigura filmarile in format tridimensional pentru Campionatul Mondial de Fotbal ce va avea loc vara aceasta in Africa, iar in prezent poarta negocieri pentru transmiterea si pe piata locala a acestor filmari. Panasonic, care a prezentat pe 13 aprilie noua gama de televizoare 3D, a anuntat ca va trans­mite in cateva spatii publice din Romania turneul de tenis de la Roland Garros in format 3D.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 541 ori.

Publica un raspuns