In doar trei ani, internetul mobil a trecut pragul de cinci milioane de utilizatori, fiind impulsionat de vanzarile de telefoane tot mai performante si de popularitatea retelelor sociale. Numai in 2009, numarul conexiunilor s-a majorat cu 80%.
Inovatiile producatorilor de telefoane mobile, oferta bogata de terminale performante si investitiile in retele realizate de furnizorii de internet mobil au propulsat numarul celor care folosesc acest serviciu la peste cinci milioane. Iar tendinta, inceputa in 2008, este prea puternica pentru a fi stopata de scaderea vanzarilor de telefoane mobile remarcata in ultima perioada.
Conform GfK, vanzarile de telefoane mobile au scazut, anul trecut, cu 30%, valoarea totala a vanzarilor fiind de 253 milioane de euro. De la 2,74 milioane in decembrie 2008, numarul conexiunilor la internet mobil (incluzand modemurile) a crescut la 4,12 milioane la jumatatea anului trecut, conform datelor raportate de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM). Din totalul utilizatorilor, 2,43 milioane foloseau o conexiune de mare viteza. Desi nu exista date oficiale la nivelul intregii piete pentru tot anul 2009, rezultatele financiare ale operatorilor arata ca internetul mobil a continuat sa faca valuri. „Consumul de date mobile in reteaua Orange a crescut spectaculos de la an la an“, spune Claudiu Sociu, Data Proposition Manager la Orange Romania, enumerand printre factorii care au sporit gradul de adoptie a internetului mobil extinderea acoperirii geografice si marirea vitezelor de transfer al datelor. „Astfel, consumul de date mobile pe telefon si PC in reteaua Orange s-a dublat anul trecut, un indicator ca aceste servicii vor inregistra evolutii impresionante in anii urmatori“, explica managerul.
Magnetul iPhone
Cum era de asteptat, cel mai mare consum de date in reteaua Orange este generat de modemuri. In cazul telefoanelor mobile, smartphone-urile au o cota de piata tot mai mare. Si aici se vede avantajul competitiv pe care il reprezinta iPhone pentru operatorul francez. „Traficul mediu efectuat pe iPhone este de aproximativ cinci ori mai mare decat prin alte smartphone-uri“, spune Claudiu Sociu.
Apetenta crescuta pentru retelele so­ciale a fost si ea un factor care a dus la cresterea traficului de date din retele, care este influentat si de capacitatea browserului de internet de a incarca paginile la fel ca pe PC. La acest capitol, Vodafone a punctat prin integrarea browserului Opera Mini, care, prin tehnologia folosita, indiferent de modelul telefonului, creste substantial viteza de incarcare a paginilor si reduce traficul de date cu pana la 90% fata de un alt browser.
Efectul? „De la integrarea sa in serviciul de internet mobil de la Vodafone, in octombrie 2009, cifrele ne arata ca un client care foloseste browserul Opera Mini este de trei ori mai activ pe internet decat prin browserul vechi al telefonului“, explica oficialii Vodafone.
Toate aceste elemente au cantarit, in final, mai mult decat reducerile de tarife inregistrate anul trecut ca urmare a ofertelor speciale si ale concurentei crescute. Iar reprezentantii Vodafone confirma acest lucru, spunand ca rata de adoptie a internetului mobil a crescut semnificativ mai mult decat reducerea preturilor. Ceea ce dovedeste inca o data ca, daca serviciul este unul de calitate, clientul este dispus sa plateasca.
Cifre contradictorii
Cati utilizatori de internet mobil sunt in tara? Ultimul intrat pe aceasta piata, Romtelecom, a raportat 27.000 de clienti pentru serviciul de internet mobil bazat pe tehnologie CDMA. Compania are deja acoperire in peste 120 de orase, iar investitiile in dezvoltarea retelei continua.
In decembrie 2009, Orange a raportat 2,7 milioane de clienti ai serviciilor de internet broadband, in crestere cu 62% fata de anul precedent, cand s-au inregistrat 1,673 milioane de clienti broadband.
Ultima raportare a numarului de clienti de date mobile a fost la sfarsitul anului 2008, cand erau 1,134 milioane de utilizatori 3G, iar procentajul de crestere pentru anul 2009 nu a fost facut public.
O adunare simpla releva faptul ca cifrele facute publice de cei doi operatori le depasesc insa cu mult pe cele raportate de ANCOM pentru aceeasi perioada, date care includ insa si rezultatele Zapp si RCS & RDS, diferentele ramanand insa, pentru moment, fara o explicatie oficiala.
1,09 milioane de conexiuni la internet mobil in banda larga prin cartele preplatite erau inregistrate la ANCOM la jumatatea anului trecut

Citeste articolul pe: Capital

Explozie de internauti mobili

In doar trei ani, internetul mobil a trecut pragul de cinci milioane de utilizatori, fiind impulsionat de vanzarile de telefoane tot mai performante si de popularitatea retelelor sociale. Numai in 2009, numarul conexiunilor s-a majorat cu 80%.
Inovatiile producatorilor de telefoane mobile, oferta bogata de terminale performante si investitiile in retele realizate de furnizorii de internet mobil au propulsat numarul celor care folosesc acest serviciu la peste cinci milioane. Iar tendinta, inceputa in 2008, este prea puternica pentru a fi stopata de scaderea vanzarilor de telefoane mobile remarcata in ultima perioada.
Conform GfK, vanzarile de telefoane mobile au scazut, anul trecut, cu 30%, valoarea totala a vanzarilor fiind de 253 milioane de euro. De la 2,74 milioane in decembrie 2008, numarul conexiunilor la internet mobil (incluzand modemurile) a crescut la 4,12 milioane la jumatatea anului trecut, conform datelor raportate de Autoritatea Nationala pentru Administrare si Reglementare in Comunicatii (ANCOM). Din totalul utilizatorilor, 2,43 milioane foloseau o conexiune de mare viteza. Desi nu exista date oficiale la nivelul intregii piete pentru tot anul 2009, rezultatele financiare ale operatorilor arata ca internetul mobil a continuat sa faca valuri. „Consumul de date mobile in reteaua Orange a crescut spectaculos de la an la an“, spune Claudiu Sociu, Data Proposition Manager la Orange Romania, enumerand printre factorii care au sporit gradul de adoptie a internetului mobil extinderea acoperirii geografice si marirea vitezelor de transfer al datelor. „Astfel, consumul de date mobile pe telefon si PC in reteaua Orange s-a dublat anul trecut, un indicator ca aceste servicii vor inregistra evolutii impresionante in anii urmatori“, explica managerul.
Magnetul iPhone
Cum era de asteptat, cel mai mare consum de date in reteaua Orange este generat de modemuri. In cazul telefoanelor mobile, smartphone-urile au o cota de piata tot mai mare. Si aici se vede avantajul competitiv pe care il reprezinta iPhone pentru operatorul francez. „Traficul mediu efectuat pe iPhone este de aproximativ cinci ori mai mare decat prin alte smartphone-uri“, spune Claudiu Sociu.
Apetenta crescuta pentru retelele so­ciale a fost si ea un factor care a dus la cresterea traficului de date din retele, care este influentat si de capacitatea browserului de internet de a incarca paginile la fel ca pe PC. La acest capitol, Vodafone a punctat prin integrarea browserului Opera Mini, care, prin tehnologia folosita, indiferent de modelul telefonului, creste substantial viteza de incarcare a paginilor si reduce traficul de date cu pana la 90% fata de un alt browser.
Efectul? „De la integrarea sa in serviciul de internet mobil de la Vodafone, in octombrie 2009, cifrele ne arata ca un client care foloseste browserul Opera Mini este de trei ori mai activ pe internet decat prin browserul vechi al telefonului“, explica oficialii Vodafone.
Toate aceste elemente au cantarit, in final, mai mult decat reducerile de tarife inregistrate anul trecut ca urmare a ofertelor speciale si ale concurentei crescute. Iar reprezentantii Vodafone confirma acest lucru, spunand ca rata de adoptie a internetului mobil a crescut semnificativ mai mult decat reducerea preturilor. Ceea ce dovedeste inca o data ca, daca serviciul este unul de calitate, clientul este dispus sa plateasca.
Cifre contradictorii
Cati utilizatori de internet mobil sunt in tara? Ultimul intrat pe aceasta piata, Romtelecom, a raportat 27.000 de clienti pentru serviciul de internet mobil bazat pe tehnologie CDMA. Compania are deja acoperire in peste 120 de orase, iar investitiile in dezvoltarea retelei continua.
In decembrie 2009, Orange a raportat 2,7 milioane de clienti ai serviciilor de internet broadband, in crestere cu 62% fata de anul precedent, cand s-au inregistrat 1,673 milioane de clienti broadband.
Ultima raportare a numarului de clienti de date mobile a fost la sfarsitul anului 2008, cand erau 1,134 milioane de utilizatori 3G, iar procentajul de crestere pentru anul 2009 nu a fost facut public.
O adunare simpla releva faptul ca cifrele facute publice de cei doi operatori le depasesc insa cu mult pe cele raportate de ANCOM pentru aceeasi perioada, date care includ insa si rezultatele Zapp si RCS & RDS, diferentele ramanand insa, pentru moment, fara o explicatie oficiala.
1,09 milioane de conexiuni la internet mobil in banda larga prin cartele preplatite erau inregistrate la ANCOM la jumatatea anului trecut

Citeste articolul pe: Capital

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 519 ori.

Publica un raspuns