Doar o zecime dintre gospodariile din tara detin televizor cu ecran plat, procent mult inferior unor tari din Vest care stau de patru-cinci ori mai bine, arata un studiu Gfk. Sub o treime dintre televizoarele vandute la noi au ecran cu diagonala de peste 32 de inch, in timp ce in Occident procentul este aproape dublu. Anul trecut pe plan mondial s-au vandut circa 230 de milioane de televizoare, fata de 215 milioane in 2008.
In Romania se gasesc televizoare cu ecran plat in 10% din gospoddarii, in timp ce in Ungaria ponderea este de 19%, iar in Cehia si Polonia de 35%. In Marea Britanie doua treimi dintre familii au televizor cu ecran plat, iar in Franta, peste jumatate.
Datele Gfk privind piata romaneasca indica faptul ca 41% din televizoarele vandute in ianuarie pe plan local au ecran cu diagonala de 31/32 inchi si doar 30% sunt mai mari. Spre comparatie, in Europa de Vest un sfert dintre televizoarele vandute in acea luna au ecran de 31/32 inch si aproape 60% au fost mai mari.
Gfk noteaza ca piata romaneasca a televizoarelor s-a prabusit din cauza crizei, insa are mare potential dupa ce economia isi va reveni, deoarace exista un decalaj tehnologic de doi – trei ani in domeniu fata de occident.
Gfk mai noteaza ca televizoarele 3D sunt inca in faza incipienta, abia au demarat pe alocuri primele transmisii luna aceasta (in Marea Britanie n. r), dar e greu de apreciat ce impact va avea asupra pietei.
Anul trecut s-au vandut pe plan mondial 230 milioane de televizoare, dintre care 146 de milioane de LCD-uri, 14 milioane de plasme si 70 de milioane de CRT-uri. Estimarile privind anul in curs arata o crestere de 5%, spre 243 de milioane. In 2005 se vindeau pe plan mondial 187 milioane de televizoare, iar peste 80% din piata apartinea CRT-urilor care anul acesta vor mai ramane cu o cincime din piata.

Citeste articolul pe: Hotnews

Gfk: In 10% dintre gospodariile romanesti se gasesc televizoare cu ecran plat. Ponderea e dubla in Ungaria si de cateva ori mai mare in Vest

Doar o zecime dintre gospodariile din tara detin televizor cu ecran plat, procent mult inferior unor tari din Vest care stau de patru-cinci ori mai bine, arata un studiu Gfk. Sub o treime dintre televizoarele vandute la noi au ecran cu diagonala de peste 32 de inch, in timp ce in Occident procentul este aproape dublu. Anul trecut pe plan mondial s-au vandut circa 230 de milioane de televizoare, fata de 215 milioane in 2008.
In Romania se gasesc televizoare cu ecran plat in 10% din gospoddarii, in timp ce in Ungaria ponderea este de 19%, iar in Cehia si Polonia de 35%. In Marea Britanie doua treimi dintre familii au televizor cu ecran plat, iar in Franta, peste jumatate.
Datele Gfk privind piata romaneasca indica faptul ca 41% din televizoarele vandute in ianuarie pe plan local au ecran cu diagonala de 31/32 inchi si doar 30% sunt mai mari. Spre comparatie, in Europa de Vest un sfert dintre televizoarele vandute in acea luna au ecran de 31/32 inch si aproape 60% au fost mai mari.
Gfk noteaza ca piata romaneasca a televizoarelor s-a prabusit din cauza crizei, insa are mare potential dupa ce economia isi va reveni, deoarace exista un decalaj tehnologic de doi – trei ani in domeniu fata de occident.
Gfk mai noteaza ca televizoarele 3D sunt inca in faza incipienta, abia au demarat pe alocuri primele transmisii luna aceasta (in Marea Britanie n. r), dar e greu de apreciat ce impact va avea asupra pietei.
Anul trecut s-au vandut pe plan mondial 230 milioane de televizoare, dintre care 146 de milioane de LCD-uri, 14 milioane de plasme si 70 de milioane de CRT-uri. Estimarile privind anul in curs arata o crestere de 5%, spre 243 de milioane. In 2005 se vindeau pe plan mondial 187 milioane de televizoare, iar peste 80% din piata apartinea CRT-urilor care anul acesta vor mai ramane cu o cincime din piata.

Citeste articolul pe: Hotnews

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 114 ori.

Publica un raspuns