Profiluri detaliate, grupuri partajate si cunostinte comune dau credibilitate identitatilor false, dezvaluie un studiu de caz efectuat de specialistii BitDefender.

BitDefender®, producatorul multiplu premiat pentru solutiile sale de securitate anti-malware, a anuntat rezultatele unui studiu privind expunerea informatiilor personale ale utilizatorilor in jocurile din retelele sociale.

Aplicatiile de divertisment disponibile in retelele sociale le solicita utilizatorilor sa aiba tot mai multi prieteni si sustinatori implicati in acelasi joc pentru obtinerea unor scoruri mai mari. In acest scop, jucatorii si-au dezvoltat canale, grupuri si pagini de fani care faciliteaza interactiunea dintre acestia.

Spammer-ii si phisher-ii de asemenea se folosesc de aceasta oportunitate prin crearea de profile false si apeleaza la boti care trimit mesaje spam catre grupuri, reiese din studiul de caz prezentat de BitDefender® la MIT Spam Conference. Spre deosebire de spamul clasic din retelele sociale, cand utilizatorii sunt ademeniti sa adauge un spammer in cercul de prieteni, profilurile false create pentru jocul din reteaua sociala sunt adaugate de bunavoie de catre utilizatori pentru ca acestia sunt interesati sa isi mareasca sustinerea in comunitatea pasionatilor de jocuri. Asta face imposibila suspendarea conturilor false pentru ca actiunea in sine nu constituie un abuz.

Cele mai eficiente conturi false sunt acelea care simuleaza cel mai bine profilurile reale care ofera foarte multe detalii si poze despre presupusul utilizator. In urma unui experiment efectuat de BitDefender® au fost create trei profiluri “capcana”. Unul oferea cateva informatii si nu continea poze, altul doar imagini si informatii sumare, iar al treilea avea multe informatii si poze. Toate cele trei profiluri erau abonate la grupuri de interes general. La o ora dupa inceperea largirii retelei de prieteni pentru fiecare profil, cercul de prieteni pentru primul profil era de 23 de conturi, pentru al doilea de 47 si pentru al treilea profil de 53 prieteni.

Dupa aderarea la grupurile de jocuri, numarul utilizatorilor care accepta de bunavoie persoane necunoscute drept prieteni a crescut semnificativ. Dupa 24 de ore, 85 de utilizatori s-au conectat la primul profil capcana, 108 la al doilea si 111 la al treilea profil.

“sansele ca utilizatorii sa accepte invitatiile din partea unui spammer in lista de prieteni sunt mai mari pentru retelele sociale decat in orice alta comunitate online, a declarat George Petre, BitDefender Threat Intelligence Team Leader si autorul studiului de caz.

Repercursiunile asupra securitatii sunt numeroase si variaza de la consolidarea si cresterea intensitatii spam-ului, furt de date si de identitate, preluarea conturilor pana la raspandirea de malware. O adresa URL scurtata postata fara nici un fel de explicatie pe fiecare dintre profilurile capcana a fost accesata de catre 24% dintre prietenii celor trei profiluri chiar daca utilizatorii nu stiau cine a postat si unde duce link-ul.

In cazul serviciilor de e-mail utilizatorii sunt mult mai precauti in momentul in care primesc mesaje de la persoane necunoscute, dar pe retelele sociale situatia e alta. Utilizatorii sunt dispusi sa adauge un profil necunoscut daca acesta are poze si detalii si apoi urmaresc adresele furnizate de acel cont. In timp ce utilizatorii considera mail-ul un mijloc traditional pentru transmiterea de spam, retele sociale sunt considerate o resursa de divertisment, iar utilizatorii sunt mai putin atenti la securitate si devin mult mai usor victimele atacurilor spam.

“Aceasta situatie apropie spamul si trucurile de inginerie sociala de utilizator si este mai eficienta decat orice email spam sau scam. Mai mult, s-a constatat ca in mediul aplicatiilor sociale, utilizatorii pot fi mult mai usor pacaliti si adauga spammer-ii la profilurile proprii. Tocmai de accea, recomandam pasionatilor de jocuri din retelele sociale sa fie foarte precauti inainte de a-si extinde lista de prieteni” a continuat Petre.

BitDefender este producatorul uneia dintre cele mai rapide si eficiente linii de solutii de securitate a datelor atestate pe plan international. Inca de la inceputurile sale, din 2001, BitDefender a creat un nou orizont de asteptari si a ridicat standardele in materie de preventie proactiva a pericolelor informatice, viteza de reactie si actualizare usoara. In fiecare zi, BitDefender protejeaza milioane de utilizatori individuali si companii din intreaga lume, oferindu-le posibilitatea unei experiente digitale in deplina siguranta. Solutiile BitDefender sunt distribuite printr-o retea globala de parteneri (distribuitori si reselleri) in peste 100 de tari din intreaga lume. In Romania, solutiile BitDefender sunt disponibile prin partenerii de distributie: Agis Computer, Aline Distribution, Asesoft Distribution, RHS Company, SCOP Computers si in urmatoarele lanturi retail cu acoperire nationala: Altex, Auchan, Carrefour, Depozitul de Calculatoare, Domo, Media Galaxy, Metro si Twister.

Citeste articolul pe: SmartNews

Jocurile din retelele sociale au crescut numarul atacurilor spam si phising cu peste 50%

Profiluri detaliate, grupuri partajate si cunostinte comune dau credibilitate identitatilor false, dezvaluie un studiu de caz efectuat de specialistii BitDefender.

BitDefender®, producatorul multiplu premiat pentru solutiile sale de securitate anti-malware, a anuntat rezultatele unui studiu privind expunerea informatiilor personale ale utilizatorilor in jocurile din retelele sociale.

Aplicatiile de divertisment disponibile in retelele sociale le solicita utilizatorilor sa aiba tot mai multi prieteni si sustinatori implicati in acelasi joc pentru obtinerea unor scoruri mai mari. In acest scop, jucatorii si-au dezvoltat canale, grupuri si pagini de fani care faciliteaza interactiunea dintre acestia.

Spammer-ii si phisher-ii de asemenea se folosesc de aceasta oportunitate prin crearea de profile false si apeleaza la boti care trimit mesaje spam catre grupuri, reiese din studiul de caz prezentat de BitDefender® la MIT Spam Conference. Spre deosebire de spamul clasic din retelele sociale, cand utilizatorii sunt ademeniti sa adauge un spammer in cercul de prieteni, profilurile false create pentru jocul din reteaua sociala sunt adaugate de bunavoie de catre utilizatori pentru ca acestia sunt interesati sa isi mareasca sustinerea in comunitatea pasionatilor de jocuri. Asta face imposibila suspendarea conturilor false pentru ca actiunea in sine nu constituie un abuz.

Cele mai eficiente conturi false sunt acelea care simuleaza cel mai bine profilurile reale care ofera foarte multe detalii si poze despre presupusul utilizator. In urma unui experiment efectuat de BitDefender® au fost create trei profiluri “capcana”. Unul oferea cateva informatii si nu continea poze, altul doar imagini si informatii sumare, iar al treilea avea multe informatii si poze. Toate cele trei profiluri erau abonate la grupuri de interes general. La o ora dupa inceperea largirii retelei de prieteni pentru fiecare profil, cercul de prieteni pentru primul profil era de 23 de conturi, pentru al doilea de 47 si pentru al treilea profil de 53 prieteni.

Dupa aderarea la grupurile de jocuri, numarul utilizatorilor care accepta de bunavoie persoane necunoscute drept prieteni a crescut semnificativ. Dupa 24 de ore, 85 de utilizatori s-au conectat la primul profil capcana, 108 la al doilea si 111 la al treilea profil.

“sansele ca utilizatorii sa accepte invitatiile din partea unui spammer in lista de prieteni sunt mai mari pentru retelele sociale decat in orice alta comunitate online, a declarat George Petre, BitDefender Threat Intelligence Team Leader si autorul studiului de caz.

Repercursiunile asupra securitatii sunt numeroase si variaza de la consolidarea si cresterea intensitatii spam-ului, furt de date si de identitate, preluarea conturilor pana la raspandirea de malware. O adresa URL scurtata postata fara nici un fel de explicatie pe fiecare dintre profilurile capcana a fost accesata de catre 24% dintre prietenii celor trei profiluri chiar daca utilizatorii nu stiau cine a postat si unde duce link-ul.

In cazul serviciilor de e-mail utilizatorii sunt mult mai precauti in momentul in care primesc mesaje de la persoane necunoscute, dar pe retelele sociale situatia e alta. Utilizatorii sunt dispusi sa adauge un profil necunoscut daca acesta are poze si detalii si apoi urmaresc adresele furnizate de acel cont. In timp ce utilizatorii considera mail-ul un mijloc traditional pentru transmiterea de spam, retele sociale sunt considerate o resursa de divertisment, iar utilizatorii sunt mai putin atenti la securitate si devin mult mai usor victimele atacurilor spam.

“Aceasta situatie apropie spamul si trucurile de inginerie sociala de utilizator si este mai eficienta decat orice email spam sau scam. Mai mult, s-a constatat ca in mediul aplicatiilor sociale, utilizatorii pot fi mult mai usor pacaliti si adauga spammer-ii la profilurile proprii. Tocmai de accea, recomandam pasionatilor de jocuri din retelele sociale sa fie foarte precauti inainte de a-si extinde lista de prieteni” a continuat Petre.

BitDefender este producatorul uneia dintre cele mai rapide si eficiente linii de solutii de securitate a datelor atestate pe plan international. Inca de la inceputurile sale, din 2001, BitDefender a creat un nou orizont de asteptari si a ridicat standardele in materie de preventie proactiva a pericolelor informatice, viteza de reactie si actualizare usoara. In fiecare zi, BitDefender protejeaza milioane de utilizatori individuali si companii din intreaga lume, oferindu-le posibilitatea unei experiente digitale in deplina siguranta. Solutiile BitDefender sunt distribuite printr-o retea globala de parteneri (distribuitori si reselleri) in peste 100 de tari din intreaga lume. In Romania, solutiile BitDefender sunt disponibile prin partenerii de distributie: Agis Computer, Aline Distribution, Asesoft Distribution, RHS Company, SCOP Computers si in urmatoarele lanturi retail cu acoperire nationala: Altex, Auchan, Carrefour, Depozitul de Calculatoare, Domo, Media Galaxy, Metro si Twister.

Citeste articolul pe: SmartNews

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 570 ori.

Publica un raspuns