Desi costurile ecologiei sunt inca destul de mari,
Mitsubishi Motors Corporation a facut publice date si imagini despre versiunea de serie a automobilului electric i-MiEV, „care va deschide usa urmatorilor 100 de ani de automobil“, potrivit declaratiei oficiale.
Mitsubishi i-MiEV este cea mai noua creatie a industriei auto in ma­terie de vehicule eco­lo­gice, de data aceasta fiind vorba despre un automobil com­plet electric, unul care se do­reste a fi nu doar revolutionar, ci si acce­sibil intr-un timp relativ scurt, desi pretul de lansare este unul destul de prohibitiv, respectiv 40.000 de euro. Lansarea a avut loc in cadrul festivi­tatilor prilejuite de Ziua Mondiala a Mediului, iar primele automobile vor fi vandute in luna iulie in Japonia. Pentru inceput, 1.400 de masini vor fi distribuite in sistem leasing unor corporatii si autoritatilor japo­neze, urmand ca din aprilie 2010 sa se treaca la livrarea catre cum­paratori privati. Din punct de vedere tehnic, i-MiEV se bazeaza pe o bate­rie litiu-ion ampla­sata central, sub po­dea, motorul elec­tric fiind dis­pus cla­sic, sub capota fron­tala. Au­to­­no­mia de drum este de apro­xi­ma­­tiv 160 kilo­metri in conditii de rulare ur­ban. In­car­carea se poa­te face in sistem rapid, 80% din capa­ci­tate, in aproxi­mativ jumatate de ora, la statii spe­ciale trifazice, sau com­plet la 220 V, in 14 ore. Sistemul de regenerare a energiei, ce utili­zeaza franele, poate reincarca partial bateria.
Performantele dinamice ale mo­to­rului sunt puterea de 64 CP si cu­plul maxim de 180 Nm, dispo­ni­bile de la pornire. Soferul va avea la di­spo­zitie trei moduri de rulare, „maxi­mum fan“, „maximum eco­nomy“ si „maximum regenerative“, care vor oferi mai multa sau mai putina putere si vor proteja diferit bateria, influen­tand, evident, si auto­nomia de rulare. Sistemele de afisaj vor informa soferul atat despre starea sistemului, energia fo­losita, recupe­rata, dar si au­to­nomia ra­ma­sa la dispozitie. Sistemul de ilu­mi­nare va fi de tip LED, pentru a nu consuma din ener­gia bateriei.

Citeste articolul pe: Financiarul

Mitsubishi i-MiEV – vehicul electric este gata de productie

Desi costurile ecologiei sunt inca destul de mari,
Mitsubishi Motors Corporation a facut publice date si imagini despre versiunea de serie a automobilului electric i-MiEV, „care va deschide usa urmatorilor 100 de ani de automobil“, potrivit declaratiei oficiale.
Mitsubishi i-MiEV este cea mai noua creatie a industriei auto in ma­terie de vehicule eco­lo­gice, de data aceasta fiind vorba despre un automobil com­plet electric, unul care se do­reste a fi nu doar revolutionar, ci si acce­sibil intr-un timp relativ scurt, desi pretul de lansare este unul destul de prohibitiv, respectiv 40.000 de euro. Lansarea a avut loc in cadrul festivi­tatilor prilejuite de Ziua Mondiala a Mediului, iar primele automobile vor fi vandute in luna iulie in Japonia. Pentru inceput, 1.400 de masini vor fi distribuite in sistem leasing unor corporatii si autoritatilor japo­neze, urmand ca din aprilie 2010 sa se treaca la livrarea catre cum­paratori privati. Din punct de vedere tehnic, i-MiEV se bazeaza pe o bate­rie litiu-ion ampla­sata central, sub po­dea, motorul elec­tric fiind dis­pus cla­sic, sub capota fron­tala. Au­to­­no­mia de drum este de apro­xi­ma­­tiv 160 kilo­metri in conditii de rulare ur­ban. In­car­carea se poa­te face in sistem rapid, 80% din capa­ci­tate, in aproxi­mativ jumatate de ora, la statii spe­ciale trifazice, sau com­plet la 220 V, in 14 ore. Sistemul de regenerare a energiei, ce utili­zeaza franele, poate reincarca partial bateria.
Performantele dinamice ale mo­to­rului sunt puterea de 64 CP si cu­plul maxim de 180 Nm, dispo­ni­bile de la pornire. Soferul va avea la di­spo­zitie trei moduri de rulare, „maxi­mum fan“, „maximum eco­nomy“ si „maximum regenerative“, care vor oferi mai multa sau mai putina putere si vor proteja diferit bateria, influen­tand, evident, si auto­nomia de rulare. Sistemele de afisaj vor informa soferul atat despre starea sistemului, energia fo­losita, recupe­rata, dar si au­to­nomia ra­ma­sa la dispozitie. Sistemul de ilu­mi­nare va fi de tip LED, pentru a nu consuma din ener­gia bateriei.

Citeste articolul pe: Financiarul

Postat de pe data de 31 mart., 2010 in categoria Noutăți. Poti urmari comentariile acestui articol prin RSS 2.0. Acest articol a fost vizualizat de 600 ori.

Publica un raspuns